Η BMW X5 και η BMW X6 υιοθετούν τώρα μια ιδιαίτερα αποδοτική, ήπια υβριδική τεχνολογία που βελτιστοποιεί την άμεση απόδοση ισχύος και την αποδοτικότητα του συστήματος κίνησης. Από τον Μάιο του 2020, η νέα BMW X5 xDrive40d [1] και η νέα BMW X6 xDrive40d [2] θα χρησιμοποιούν έναν νέο εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα diesel με μίζα γεννήτρια 48-volt.

Χάρη στην αυξημένη ισχύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης στα 250 kW/340 hp, και το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο ήπιο υβριδικό σύστημα, ενισχύονται οι ανώτερες επιδόσεις των πολυτελών Sports Activity Vehicles (SAV) και Sports Activity Coupes (SAC).

Σπορ και ζωηρή οδική συμπεριφορά στο δρόμο, στιβαρότητα και ευελιξία εκτός δρόμου είναι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των BMW X5 και BMW X6. Αποπνέοντας την αυτοπεποίθηση που τους χαρίζει η δυναμική και κομψή σχεδίαση και ένα πολυτελές εσωτερικό – χαρακτηριστικά και της τρέχουσας γενιάς των μοντέλων – οι δύο ιδρυτές κάθε αντίστοιχης κατηγορίας προκαλούν αίσθηση με την παρουσία τους. Επιπλέον, χαρακτηριστικά άνεσης υψηλής ποιότητας και προηγμένες τεχνολογίες σε λειτουργικό επίπεδο και στον τομέα της ψηφιοποίησης συμβάλλουν στον απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα των δύο μοντέλων της BMW X. Οι τελευταίες καινοτομίες της τεχνολογίας κίνησης συμπληρώνουν τώρα τη γκάμα κινητήριων συνόλων των SAV και SAC με ένα κινητήρα diesel που συνδυάζει την ισχύ με την απόδοση με ιδιαίτερα πειστικό τρόπο.

Εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας diesel με υπερσυμπίεση πολλαπλών σταδίων και βελτιστοποιημένο άμεσο ψεκασμό καυσίμου

Η τεχνολογία BMW TwinPower Turbo στην οποία βασίζεται ο νέος 3-λιτρος εν σειρά εξακύλινδρος κινητήρας περιλαμβάνει σύστημα υπερσυμπίεσης δύο σταδίων και άμεσο ψεκασμό καυσίμου Common Rail με πιεζοηλεκτρικά μπεκ. Η απόκριση του συστήματος υπερσυμπίεσης γίνεται ακόμα πιο άμεση με τη μεταβλητή γεωμετρία τούρμπο για τα στάδια υψηλής και χαμηλής πίεσης. Με έως 10 ψεκασμούς ανά κύκλο, τα μπεκ τροφοδοτούν με καύσιμο τον κινητήρα καύσης με πίεση έως 2.700 bar. Ο νέος αισθητήρας πίεσης που είναι ενσωματωμένος στα μπεκ διασφαλίζει εξαιρετικά ακριβή ψεκασμό, χαμηλή κατανάλωση και καθαρή καύση.

Ο νέος κινητήρας diesel αποδίδει μέγιστη ροπή 700 Nm, διαθέσιμη μεταξύ 1.750 και 2.250 σαλ. Ο κινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ισχύ των 250 kW/340 hp στις 4.400 σαλ. Σε συνθήκες on & off-road, η ισχύς μεταφέρεται στη νέα BMW X5 xDrive40d και στη νέα BMW X6 xDrive40d μέσω ενός 8-τάχυτου κιβωτίου Steptronic και της ευφυούς τεχνολογίας τετρακίνησης BMW xDrive, που – χάρη σε ένα σετάρισμα που μεταφέρει περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς – αυξάνει την ευελιξία όταν το όχημα εισέρχεται δυναμικά σε μία στροφή.

Το σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων με αναγωγή οξειδίων του αζώτου – στάνταρ στοιχείο των μοντέλων diesel από το 2012 – έχει εξελιχθεί περαιτέρω. Τοποθετημένο κοντά στον κινητήρα, περιλαμβάνει τώρα έναν οξειδωτικό καταλυτικό μετατροπέα και επίστρωση SCR στο φίλτρο σωματιδίων. Για βέλτιστη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου, μία δεύτερη μονάδα επεξεργασίας έχει ενσωματωθεί στην έξοδο του συστήματος SCR. Αυτό σημαίνει ότι η νέα BMW X5 xDrive40d και η νέα BMW X6 xDrive40d ήδη συμμορφώνονται με τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6d, που θα τεθούν σε ισχύ στις αρχές του 2021.

Ήπια υβριδική τεχνολογία: Πρόσθετη ηλεκτρική ισχύς 8 kW/11 hp αυξάνει την επιτάχυνση, μειώνοντας την κατανάλωση

Ο νέος κινητήρας diesel υποβοηθείται από τη μίζα γεννήτρια 48-volt του ήπιου υβριδικού συστήματος. Η πρόσθετη ηλεκτρική ισχύς των 8 kW/11 hp υποστηρίζει την άμεση παραγωγή ισχύος και βελτιώνει την απόδοση του συστήματος κίνησης. Η ηλεκτρική υποβοήθηση αυξάνει τις επιδόσεις κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση. Επομένως, οι νέες BMW X5 xDrive40d και BMW X6 xDrive40d έχουν επιτάχυνση 0-100km/h σε μόλις 5,5 δευτερόλεπτα. Χάρη στην πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, σε σταθερές ταχύτητες μπορεί να λειτουργεί πολύ συχνά στο εύρος στροφών βελτιστοποιημένης απόδοσης, ώστε να μειώνεται η κατανάλωση.

Η μίζα γεννήτρια τροφοδοτείται από τη μπαταρία 48-volt, που επίσης παρέχει ενέργεια και για όλες τις λειτουργίες της ηλεκτροκίνησης μέσω του ηλεκτρικού συστήματος 12-volt του οχήματος. Αυτό φορτίζεται μέσω ανάκτησης ενέργειας στις φάσεις επιτάχυνσης και φρεναρίσματος, αλλά και μέσω στοχευμένης αύξησης του φορτίου του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η ήπια υβριδική τεχνολογία των νέων BMW X5 xDrive40d και BMW X6 xDrive40d αυξάνει αισθητά την οδηγική άνεση. Με την υποστήριξη της μίζας γεννήτριας 48-volt επιτυγχάνεται ταχεία και άνετη απόκριση στις αλλαγές φορτίου. Επιπλέον, η ισχυρή γεννήτρια παρέχει άμεση και ομαλή εκκίνηση και επανεκκίνηση του θερμικού κινητήρα όταν χρησιμοποιούνται οι λειτουργίες Auto Start Stop και ‘ρολαρίσματος’. Ως αποτέλεσμα, υπάρχει δυνατότητα όχι μόνο αποσύνδεσης του κινητήρα στις φάσεις ‘ρολαρίσματος’ αλλά και η πλήρης απενεργοποίησή του. Για μέγιστη οικονομία, η λειτουργία ‘ρολαρίσματος΄ διατίθεται όχι μόνο στο ECO-PRO mode, αλλά και στο COMFORT mode του Driving Experience Control.

[1] Κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 6,4 – 5,9 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 167 – 154 g/km

[2] Κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 6,2 – 5,8 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 164 – 153 g/km

Προηγούμενο άρθροΗ πόλη της Nέας Υόρκης θα διαθέτει στόλο 100% EV μέχρι το 2040
Επόμενο άρθροΗ Daimler ανακοίνωσε αποτελέσματα και νέα μέτρα