Το BMW Group επιβεβαιώνει την αναπροσαρμοσμένη πρόβλεψή του για το σύνολο του έτους.
Ο Όμιλος αναμένει σταθερή αύξηση των παραδόσεων για το τελευταίο τρίμηνο του 2024. Προηγήθηκε ένα τρίτο τρίμηνο κατά το οποίο οι τεχνικές διορθωτικές ενέργειες που σχετίζονται με το Σύστημα Πέδησης (IBS) δημιούργησαν αναπάντεχες προκλήσεις. Όπως αναφέρεται στην έκτακτη ανακοίνωση της εταιρείας στις 10 Σεπτεμβρίου, το τεχνικό αυτό μέτρο σε συνδυασμό με την αδύναμη ζήτηση στην Κίνα, είχε σημαντικό αντίκτυπο στην εικόνα των πωλήσεων και των εσόδων κατά την περίοδο αναφοράς από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο. Επιπλέον, οι πρόσθετες παροχές για υποχρεώσεις εγγύησης που σχετίζονται με το IBS και αγγίζουν τριψήφιο αριθμό εκατομμυρίων ευρώ επηρέασαν το τρίτο τρίμηνο. Ως αποτέλεσμα, το BMW Group αναθεώρησε την πρόβλεψή του για το σύνολο του 2024.
Παρ’ όλα αυτά, το ανοδικό momentum της ηλεκτρικής κινητικότητας παρέμεινε ισχυρό και συνέβαλε θετικά στο 3ο τρίμηνο. Οι πωλήσεις BEV αυξήθηκαν σημαντικά κατά +10,1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκε στο 19,1%.
Το BMW Group παρέδωσε συνολικά 1.754.157 αυτοκίνητα το πρώτο 9μηνο του έτους (2023:1.836.563 αυτοκίνητα/ -4,5%). Κατά το τρίτο τρίμηνο, ο premium κατασκευαστής παρέδωσε 540.881 οχήματα BMW, MINI και Rolls-Royce (2023: 621.699 αυτοκίνητα/ -13,0%).
Επωφελούμενο από την παγκόσμια παρουσία του, μπόρεσε να εξισορροπήσει τις εξελίξεις των πωλήσεων σε βασικές περιοχές του κόσμου. Η μάρκα BMW αυξήθηκε κατά +4% εκτός Κίνας και απέκτησε επιπλέον +0,1% στο παγκόσμιο μερίδιο αγοράς, ενώ οι premium μάρκες MINI και Rolls – Royce επηρεάστηκαν από τις αλλαγές μοντέλων.
Στην Ευρώπη, η BMW σημείωσε μέτρια άνοδο +7,6% την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη διψήφια αύξηση σε μεμονωμένες αγορές όπως η Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία και η Ιταλία. Παρά τον ορατό αντίκτυπο του προβλήματος με το σύστημα φρένων (IBS) στην περιοχή της Αμερικής και τη διακοπή των παραδόσεων οχημάτων στην αγορά των ΗΠΑ, οι πωλήσεις της BMW έφτασαν στο επίπεδο του προηγούμενου έτους και διατήρησε σταθερό το μερίδιο αγοράς της.
Η εταιρεία εργάζεται σκληρά για την αντικατάσταση των εξαρτημάτων του IBS και επιταχύνει τη διαδικασία τόσο για τα οχήματα που βρίσκονται στα χέρια των πελατών, όσο και για εκείνα του αποθέματος. Στην πλειονότητά τους τα οχήματα του αποθέματος που εμπίπτουν στο καθεστώς των τεχνικών διορθωτικών εργασιών θα αποκατασταθούν και θα είναι έτοιμα να παραδοθούν πριν από το τέλος του έτους.
«Μετά τις αναπάντεχες προκλήσεις του τρίτου τριμήνου, προσβλέπουμε στο μέλλον: Το τέταρτο τρίμηνο, παρά το προγραμματισμένο υψηλό επίπεδο προκαταβολικών δαπανών, είμαστε και πάλι σε καλό δρόμο για να ενισχύσουμε τα κέρδη μας, ώστε να επιτύχουμε τους ετήσιους στόχους μας, παρά τις προγραμματισμένες υψηλές δαπάνες» δήλωσε ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, Oliver Zipse. «Πετυχαίνουμε μια ισορροπία μεταξύ της εξασφάλισης βραχυπρόθεσμων κερδών και της μακροπρόθεσμης επιτυχίας: Φέτος επενδύουμε περισσότερο από ποτέ σε νέα προϊόντα, τεχνολογίες και στα εργοστάσιά μας, ώστε να μπορέσουμε να συνεχίσουμε το success story της BMW με τη NEUE KLASSE από το επόμενο έτος».
Οι ματαιώσεις και οι όποιες κωλυσιεργίες στις παραδόσεις που συνδέονται με το IBS επηρέασαν σημαντικά τα βασικά οικονομικά μεγέθη του BMW Group κατά την περίοδο αναφοράς: Στο 3ο τρίμηνο, σημειώθηκαν έσοδα ύψους 32,40 δισ. ευρώ (2023: 38,45 δισ. ευρώ/ -15,7%- προσαρμοσμένα σε συναλλαγματικές ισοτιμίες -15,3, Ιαν – Σεπ: 105,96 δισ. ευρώ, 2023: 112,53 δισ. ευρώ/ -5,8%- προσαρμοσμένα σε συναλλαγματικές ισοτιμίες -4,8%).
Αναλυτικά όλα τα στοιχεία με ένα κλικ εδώ