Το BMW Group τοποθετεί την κυκλική οικονομία και τη βιώσιμη αστική κινητικότητα στο επίκεντρο της παρουσίας του στην 2021 IAA Mobility. Στην Έκθεση του Μονάχου, η εταιρεία εμμένει σταθερά στους στόχους για βιωσιμότητα και μείωση εκπομπών CO2 και παρουσιάζει συγκεκριμένα μέτρα και ιδέες για την επίτευξή τους.

Αυστηρότεροι στόχοι εκπομπών CO2 και προσήλωση στην κυκλική οικονομία

Το BMW Group επιταχύνει τις προσπάθειές του στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής. Εν όψει της εισαγωγής της Neue Klasse, η εταιρεία ενισχύει περαιτέρω τους στόχους που έθεσε και ανακοίνωσε πέρσι το καλοκαίρι αναφορικά με τη σημαντική μείωση των εκπομπών CO2, ενώ ταυτόχρονα δεσμεύεται ξεκάθαρα απέναντι στο στόχο του 1,5 βαθμού Κελσίου για τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Εξάλλου, με τη Neue Klasse, το BMW Group θα αυξήσει σε μεγάλο βαθμό τη χρήση δευτερογενών υλικών με σταθερή επικέντρωση τις αρχές της κυκλικής οικονομίας, βελτιώνοντας τις προϋποθέσεις πλαισίου για την ανάπτυξη μιας αγοράς δευτερογενών υλικών.

Για την περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2, ιδιαίτερη βαρύτητα δίδεται στη φάση χρήσης των οχημάτων, που αποτελεί το 70% του ανθρακικού αποτυπώματος του BMW Group. Μέχρι το 2030, οι εκπομπές CO2 ανά όχημα και διανυθέν χιλιόμετρο θα είναι τουλάχιστον οι μισές από τα επίπεδα του 2019. Οι δεσμεύσεις των κατασκευαστών για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής αξιολογούνται καλύτερα λαμβάνοντας υπόψη ολόκληρο τον κύκλο ζωής ενός οχήματος, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής και της εφοδιαστικής αλυσίδας. Εδώ, το BMW Group σχεδιάζει μείωση εκπομπών COανά όχημα τουλάχιστον 40%.

«Ο τρόπος διαχείρισης των εκπομπών CO2 από την πλευρά των εταιρειών διαδραματίζει μείζονα ρόλο όταν αξιολογείται η εταιρική υπευθυνότητα. Αποφασιστικός παράγοντας στη μάχη κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη είναι η αποτελεσματική μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των οχημάτων σε όλο τον κύκλο ζωής τους. Γι’ αυτό θέτουμε διάφανους και φιλόδοξους στόχους για ουσιαστική μείωση των εκπομπών CO2.  Αυτοί έχουν εγκριθεί από την πρωτοβουλία ‘Science Based Targets Initiative’ και θα προσφέρουν μία αποτελεσματική και μετρήσιμη συμβολή», δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, στο Μόναχο. «Με την Neue Klasse ενισχύουμε σημαντικά τη δέσμευση μας και δεσμευόμαστε επίσης σε μία σαφή πορεία για την επίτευξη του στόχου του 1,5 βαθμού Κελσίου».

Ο ισχυρότερος παράγοντας σε αυτή την πορεία προς την κλιματική ουδετερότητα είναι η ηλεκτρική κινητικότητα, με τη Neue Klasse του BMW Group έτοιμη να δημιουργήσει νέο momentum στην αγορά. Κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, η εταιρεία θα φέρει περίπου δέκα εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στο δρόμο. Από το 2030, τουλάχιστον οι μισές από τις πωλήσεις του BMW Group θα αντιπροσωπεύουν ηλεκτρικά οχήματα, με τη μάρκα MINI να προσφέρει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα από το 2030. Με αυτά τα δεδομένα, το BMW Group έχει σχεδόν διπλασιάσει τον όγκο παραγγελιών για τις κυψέλες μπαταριών – έχει συμφωνηθεί όγκος 22,36 δις ευρώ με τους σχετικούς προμηθευτές για την πέμπτη γενιά του συστήματος ηλεκτροκίνησης της BMW.

BMW i 4 και iX : στην αιχμή του δόρατος της ηλεκτρικής κινητικότητας στην IAA Mobility

Η BMW iX και η BMW i4, δύο σημαντικά βασικά μοντέλα αυτής της ηλεκτρικής επέλασης, λανσάρονται στο ευρύ κοινό για πρώτη φορά με την ευκαιρία της έκθεσης IAA Mobility 2021. Η BMW iX, η νέα τεχνολογική ναυαρχίδα του BMW Group, είναι η αιχμή του δόρατος στους τομείς της ηλεκτροκίνησης και της ψηφιοποίησης. Η τεχνολογία eDrive πέμπτης γενιάς της BMW επιτρέπει οδηγική απόλαυση μηδενικών ρύπων με ηλεκτρική τετρακίνηση και αυξημένη αυτονομία.

Με την BMW i4, η αμιγής ηλεκτροκίνηση διατίθεται τώρα για πρώτη φορά σε ένα πολυτελές μεσαίο μοντέλο. Η ηλεκτρική κινητικότητα έχει φτάσει στην καρδιά της μάρκας BMW. Η BMW i4 συνδυάζει οδηγική απόλαυση μηδενικών ρύπων με ιδιαίτερα σπορ στυλ, άφθονο χώρο και με την πρακτικότητα ενός τετράθυρου Gran Coupe.

Αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις της BMW Σειράς 5 και της BMW X1 θα ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια. Το ίδιο ισχύει για την BMW Σειρά 7 και τον διάδοχο του MINI Countryman. Το 2023, το BMW Group θα έχει τουλάχιστον ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στο δρόμο στο 90% περίπου των υφιστάμενων κατηγοριών της αγοράς.

Η BMW Motorrad ακολουθεί σταθερά μία στρατηγική ηλεκτρικής κινητικότητας για τις μητροπολιτικές περιοχές. Το BMW CE 04, που επίσης παρουσιάστηκε στην IAA Mobility 2021, διασφαλίζει βιώσιμη οδηγική απόλαυση σε δύο τροχούς. Με ηλεκτροκίνηση, φουτουριστική σχεδίαση και καινοτόμες λύσεις συνδεσιμότητας, το νέο scooter συνδυάζει λειτουργίες κινητικότητας και επικοινωνίας.

Μείωση εκπομπών CO2 μέσω κυκλικής οικονομίας: Τεράστιες δυνατότητες από το BMW i Vision Circular

Ωστόσο, η φιλική προς το περιβάλλον κινητικότητα δεν δημιουργείται αυτόματα μέσω ενός μεγαλύτερου αριθμού ηλεκτρικών οχημάτων στο δρόμο. Εξίσου σημαντική είναι η μείωση της χρήσης πρωτογενών υλικών και η σχετική επιβλαβής για το περιβάλλον εκμετάλλευση πρώτων υλών και της επεξεργασίας τους που συχνά συνδέεται με εκπομπές CO2 – κυρίως στην κατασκευή αυτοκινήτων, μία βιομηχανία όπου καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες φυσικών πόρων.

Στο πλαίσιο μιας ολιστικής προσέγγισης της βιωσιμότητας, το BMW Group προτίθεται να αυξήσει σημαντικά το ποσοστό δευτερογενών υλικών στα οχήματά του. Κατά μέσο όρο, τα σημερινά οχήματα κατασκευάζονται με χρήση σχεδόν 30% ανακυκλωμένων και επαναχρησιμοποιήσιμων υλικών. Με τη στρατηγική ‘Secondary First’, το BMW Group σκοπεύει διαδοχικά να αυξήσει αυτή την τιμή στο 50%.

Με το BMW i Vision Circular, το BMW Group παρουσιάζει ένα όχημα σχεδιασμένο σύμφωνα με τις αρχές μιας κυκλικής οικονομίας. Στόχος της σχεδίασης ήταν η δημιουργία ενός αυτοκινήτου βελτιστοποιημένου για κλειστούς κύκλους υλικών που θα κατασκευάζεται με χρήση ανακυκλωμένων υλικών κατα 100% (δείκτης ανακυκλωσιμότητας 100%). Εκτός από την βιολογική προέλευση και τις πιστοποιημένες πρώτες ύλες, για το σκοπό αυτό χρησιμοποιούνται επίσης υλικά που έχουν περάσει από έναν προϊοντικό κύκλο ζωής. Το ίδιο ισχύει και για το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας: Η μπαταρία στερεού ηλεκτρολύτη (solid-state) του BMW i Vision Circular είναι 100% ανακυκλώσιμη και κατασκευάζεται σχεδόν αποκλειστικά με υλικά από τον κύκλο ανακύκλωσης. Ταυτόχρονα, θα πετυχαίνει πολύ υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα με αισθητά μειωμένη χρήση πολύτιμων φυσικών πόρων.

«Έχουμε συμπεριλάβει την κυκλικότητα στο πρωτότυπο από τη στιγμή που ξεκινήσαμε τη σχεδίαση του BMW i Vision Circular. Ως εκ τούτου, είναι γεμάτο από καινοτόμες ιδεές που συνδυάζουν βιωσιμότητα με νέα και εμπνευσμένη αισθητική – ονομάζουμε αυτή την προσέγγιση Κυκλική Σχεδίαση (Circular Design)», εξηγεί ο Adrian van Hooydonk, Επικεφαλής Σχεδίασης του BMW Group. Η κυκλική σχεδίαση βασίζεται σε τέσσερις αρχές RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE and RE:CYCLE.

Τέσσερα επιπλέον επαναστατικά πρωτότυπα για βιώσιμη αστική κινητικότητα

Υπό την ομπρέλα της ηλεκτροκίνησης, ψηφιοποίησης και βιωσιμότητας, το BMW Group παρουσιάζει τέσσερα επιπλέον επαναστατικά πρωτότυπα για ένα ευέλικτο και βιώσιμο μίγμα κινητικότητας σε δύο και τέσσερις τροχούς στην 2021 IAA Mobility – πλέον του BMW i Vision Circular.

Με το BMW i Vision AMBY, το πρώτο pedelec υψηλών ταχυτήτων, η εταιρεία παρουσιάζει ένα οραματικό δίτροχο για την αστική κινητικότητα του αύριο. Εξωτερικά, το BMW i Vision AMBY θυμίζει e-bike, προσφέρει όμως πολύ περισσότερες δυνατότητες. Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης διαθέτει τρεις κατηγορίες ταχύτητας: έως 25 km/h για ποδηλατοδρόμους, έως 45 km/h για κέντρα πόλεως και έως 60 km/h για δρόμους πολλαπλών λωρίδων και εκτός αστικών περιοχών. Τα προγράμματα ταχύτητας (speed modes) αποθηκεύονται στο app του smartphone του αναβάτη, ο οποίος μπορεί να επιλέγει ο ίδιος τα modes, ενώ αναγνωρίζεται αυτόματα η τοποθεσία και ο τύπος του δρόμου μέσω τεχνολογίας geofencing και γίνεται αυτόματα η σχετική ρύθμιση της μέγιστης ταχύτητας.

Το BMW Motorrad Vision AMBY είναι παρόμοιας φιλοσοφίας, συνδυάζοντας τα οφέλη μιας μοτοσικλέτας με αυτά ενός ποδηλάτου. Είναι ένα εξαιρετικά συναισθηματικό, ηλεκτρικό πρωτότυπο για έξυπνη κινητικότητα εντός και εκτός πόλης σε συνδυασμό με μέγιστη ευελιξία. Μέσω ενός αυτοματοποιημένου συστήματος περιορισμού ταχύτητας, χάρη στην καινοτόμα τεχνολογία geofencing, ο αναβάτης μπορεί να ταξιδεύει σε αυτοκινητόδρομο (μέχρι 60 km/h) και σε ποδηλατόδρομο (μέχρι 25 km/h). Αντίθετα με το BMW i Vision AMBY, το BMW Motorrad Vision AMBY επιταχύνει χρησιμοποιώντας χειρόγκαζο, ενώ φέρει μαρσπιέ τύπου μοτοσικλέτας αντί για πετάλια.

Καθώς δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή νομικό πλαίσιο για οχήματα του είδους με ευέλικτη φιλοσοφία ταχύτητας, η ιδέα πίσω από τα AMBY vision vehicles είναι να επιταχυνθεί η θέσπιση της σχετικής νομοθεσίας.

Η BMW Motorrad εκπροσωπείται με ένα ακόμα πρωτότυπο στη 2021 IAA Mobility – το BMW Motorrad Concept CE 02. Αυτό δεν είναι ούτε κλασική μοτοσικλέτα ούτε scooter, αλλά μία εντελώς νέα λύση κινητικότητας. Πρόκειται για ένα προσιτό, ηλεκτρικό δίτροχο για αναβάτες ηλικίας άνω των 16 ετών και για όσους επιζητούν ανεξάρτητη κινητικότητα. Κύρια χαρακτηριστικά είναι η φρέσκια εμφάνιση, η ευκολία χρήσης και το έντονο συναισθηματικό στοιχείο.

Το MINI Vision Urbanaut ως φιλοσοφία χώρου για την κινητικότητα του μέλλοντος

Το πιο ελκυστικό έκθεμα της μάρκας MINI στην IAA είναι το MINI Vision Urbanaut, μία καινοτόμα και αμιγώς ηλεκτρική φουτουριστική πρόταση χώρου για το μέλλον. Εδώ, τα τυπικά χαρακτηριστικά MINI μεταφέρονται στο μέλλον μέσα από μία εξατομικευμένη ερμηνεία. Το MINI Vision Urbanaut είναι η επιτομή της “έξυπνης χρήσης χώρου” και η απάντηση στις ανάγκες των μελλοντικών πόλεων και lifestyles. Το εσωτερικό, ειδικότερα, είναι εντελώς νέο σχεδιαστικά και χρησιμοποιεί βιώσιμα υλικά όπως ο φελλός για το πάτωμα και το τιμόνι ή ανακυκλωμένα υφάσματα για τα καθίσματα. Η μείωση εξαρτημάτων και η απουσία δέρματος και χρωμίου υπογραμμίζουν τη βιωσιμότητα του οραματικού πρωτοτύπου.

Προηγούμενο άρθροΤο Hydrogen Wave της Hyundai και το concept Trailer Drone
Επόμενο άρθροACEA: Σοβαρή έλλειψη σημείων φόρτισης σε χώρες ΕΕ