Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), καλεί την ΕΕ να θέσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την ηλεκτρική κινητικότητα, δεδομένου ότι υπάρχει σοβαρή έλλειψη σημείων φόρτισης κατά μήκος των οδικών δικτύων στα περισσότερα κράτη μέλη της ΕΕ.

Τα στοιχεία της ACEA καταδεικνύουν πως 10 χώρες δεν διαθέτουν ούτε έναν φορτιστή για κάθε 100 χλμ βασικού οδικού δικτύου. Οι χώρες αυτές έχουν επίσης μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μικρότερο του 3% (εκτός από την Ουγγαρία). 18 κράτη μέλη της ΕΕ διαθέτουν κάτω από 5 σημεία φόρτισης ανά 100 χλμ, με μόλις τέσσερα να διαθέτουν περισσότερους από 10 φορτιστές για κάθε 100 χλμ οδών.

Στο πλαίσιο του πακέτου για το κλίμα Fit for 55 που δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε έως το 2030 οι εκπομπές CO2 από τα νέα αυτοκίνητα να είναι 55% μικρότερες από τα επίπεδα του 2021 – από τον στόχο 37,5% για το 2030 που είχε τεθεί μόλις πριν από τρία χρόνια. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να προσφέρουν εκατομμύρια ηλεκτρικά φορτιζόμενα αυτοκίνητα στην αγορά τα επόμενα χρόνια για να επιτύχουν αυτόν τον δύσκολο στόχο.

“Οι καταναλωτές δεν θα είναι σε θέση να μεταβούν σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων εάν δεν υπάρχουν αρκετοί σταθμοί φόρτισης και ανεφοδιασμού κατά μήκος των οδών στις οποίες οδηγούν”, προειδοποίησε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.

“Για παράδειγμα, εάν οι πολίτες της Ελλάδας, της Λιθουανίας, της Πολωνίας και της Ρουμανίας πρέπει να διανύσουν 200 χλμ και άνω για να βρουν φορτιστή, δεν μπορούμε να περιμένουμε από αυτούς να είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο”, εξήγησε ο κ. Huitema.

“Θα πρέπει να σημειωθεί τεράστια πρόοδος στην ανάπτυξη υποδομών σε όλη την ΕΕ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Οι πρόοδοι που σημειώθηκαν σε μερικές χώρες της Δυτικής Ευρώπης είναι ενθαρρυντικές, αλλά δεν θα πρέπει να μας αποσπούν από την άθλια κατάσταση του δικτύου φόρτισης σε άλλες χώρες της ΕΕ”.

Η αντίθεση μεταξύ της Ολλανδίας – της χώρας με τους περισσότερους φορτιστές (47,5 για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμου) – και μιας απέραντης χώρας όπως η Πολωνία (οκτώ φορές μεγαλύτερη, αλλά μόνο ένα σημείο φόρτισης για κάθε 250 χιλιόμετρα) είναι εντυπωσιακή.

“Δυστυχώς, η πρόταση για μια Οδηγία Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFID) – επίσης συστατικό του πακέτου Fit for 55 – δεν είναι συγχρονισμένη με τις φιλοδοξίες της Επιτροπής για τους στόχους CO2. Εκτιμούμε πως η εισαγωγή των απαραίτητων δεσμευτικών στόχων για σταθμούς φόρτισης και ανεφοδιασμού σε κάθε κράτος μέλος, θα πρέπει να ενισχυθεί σημαντικά εάν θέλουμε να επιτύχουμε τους κλιματικούς μας στόχους”, κατέληξε ο κ. Huitema.

Συνεπώς, η ACEA καλεί το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο να αδράξουν αυτήν την ευκαιρία για να θέσουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την ηλεκτρική κινητικότητα κατά τη διάρκεια των επικείμενων διαπραγματεύσεων για το Fit for 55.

Προηγούμενο άρθροBMW Group: Μέτρα για μείωση εκπομπών CO2
Επόμενο άρθροΗ Olivia Ross-Wilson επικεφαλής επικοινωνίας της Volvo Cars