Τον Νοέμβριο του 2019, καταγράφηκε αύξηση της ζήτησης επιβατικών αυτοκινήτων κατά 4,9%, σημειώνοντας τον τρίτο συνεχή μήνα θετικό μήνα φέτος. Σε μεγάλο βαθμό αυτό οφείλεται στη χαμηλή βάση σύγκρισης του περασμένου έτους, επειδή τον Νοέμβριο του 2018 οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 8,0%.

Με εξαίρεση το Ηνωμένο Βασίλειο (-1,3%), όλες οι μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές σημείωσαν αύξηση στη ζήτηση για καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα τον περασμένο μήνα: Γερμανία (+ 9,7%), Ισπανία (+ 2,3%), Ιταλία (+ 2,2%) και Γαλλία (+ 0,7%). Αύξηση της ζήτησης επιβατικών είχαμε και στην Ελλάδα, κατά 8,3%.

Το ενδεκάμηνο, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με το προηγούμενο έτος (-0,3%), χάρη στα θετικά αποτελέσματα των τελευταίων τριών μηνών.

Ωστόσο, τέσσερις από τις πέντε μεγάλες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν μείωση από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο, κυρίως η Ισπανία (-5,7%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (-2,7%). Η Γερμανία (+ 3,9%) παραμένει η μόνη μεγάλη αγορά που σημείωσε ανάπτυξη μέχρι στιγμής το 2019. Ανάπτυξη παρουσίασε και η χώρα μας με + 9,6% κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2019. Αναλυτικά τα στοιχεία για την Ελλάδα εδώ.

Από πλευράς κατασκευαστών και των αντίστοιχων ομίλων, το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2019 αύξηση πωλήσεων κατέγραψαν κατά σειρά ποσοστού οι: Mazda (+4,7%), Volvo (+4,1%), Toyota (+3,7%) Daimler (+3,6%), Mitsubishi (+3,3%), Volkswagen (+2,0%), Hyundai (+1,8%) και BMW (+0,1%).

Υποχώρηση πωλήσεων σε σχέση με το αντίστοιχο ενδεκάμηνο του 2018 κατέγραψαν κατά σειρά ποσοστού οι: Nissan (-22,7%), Honda (-12,4%), FCA (-8,7%), JLR (-3,3%), Ford (-2,9%), PSA (-1,2%) και Renault (-0,8%). Αναλυτικά ανά μάρκα στον παρακάτω πίνακα.

Πρώτος κατασκευαστής σε μερίδιο αγοράς το Volkswagen Group (24,6%), ακολουθούμενο από τους ομίλους PSA (15,9%), Renault (10,4%), Hyundai (6,8%), BMW (6,5%), Ford (6,1%), FCA (6,0%), Toyota (5,1%), Nissan (2,5%), Volvo (2,1%), Mazda (1,6%), JLR (1,5%), Mitsubishi (1,0%) και Honda (0,8%).

Από πλευράς μαρκών, το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2019 την πρώτη δεκάδα της ευρωπαϊκής αγοράς (ΕΕ+ΕΖΕΣ) αποτελούσαν οι Volkswagen (11,2% μερίδιο αγοράς), Renault (6,7%), Peugeot (6,1%), Ford (6,1%), Mercedes (5,7%), Opel (5,4%), BMW (5,2%), Skoda (4,8%), Toyota (4,8%) και Audi (4,7%).

Τελευταίες στην κατάταξη από πλευράς μεριδίου αγοράς στην ΕΕ και την ΕΖΕΣ οι μάρκες -κυρίως premium-: Jeep (1,1%), Land Rover (1,0%), Mitsubishi (1,0%), Honda (0,8%), Smart (0,7%), Porsche (0,5%), Jaguar (0,5%), Lancia/Chrysler (0,4%), Lexus (0,4%), Alfa Romeo (0,3%) και DS (0,3%).

Στη μέση της κατάταξης του ενδεκάμηνου, από πλευράς μεριδίου είναι οι: Fiat (4,2%), Citroen (4,1%), Dacia (3,7%), Hyundai (3,6%), Seat (3,3%), Kia (3,2%), Nissan (2,5%), Volvo (2,1%), Mazda (1,6%) και MINI (1,4%).

Προηγούμενο άρθροΣε πλατφόρμα ανοιχτού κώδικα αλγόριθμοι AI του BMW Group
Επόμενο άρθροΕνημέρωση της Hertz Lease για τον νέο φορολογικό νόμο