Τον Σεπτέμβριο του 2020, η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ σημείωσε την πρώτη αύξηση του έτους. Οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 3,1% τον περασμένο μήνα φτάνοντας τα 933.987 καινούργια αυτοκίνητα, που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ACEA.

Ωστόσο, οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές παρουσίασαν μικτή εικόνα. Πτώση παρατηρήθηκε στην Ισπανία (-13,5%) και τη Γαλλία (-3,0%), ενώ η Ιταλία (+ 9,5%) και η Γερμανία (+ 8,4%) παρουσίασαν σταθερή άνοδο. Η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις ανοδικές αγορές με αύξηση 20,5%.

Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2020, η συνολική ζήτηση για αυτοκίνητα μειώθηκε κατά 28,8% στην ΕΕ. Επτά εκατομμύρια μονάδες ταξινομήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, σχεδόν 2,9 εκατομμύρια λιγότερες από την ίδια περίοδο πέρυσι. Πράγματι, παρά τα θετικά αποτελέσματα του περασμένου μήνα, ο αντίκτυπος του COVID-19 εξακολουθεί να επηρεάζει σημαντικά τις σωρευτικές επιδόσεις της αγοράς αυτοκινήτων στην ΕΕ. Μεταξύ των σημαντικότερων αγορών, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-38,3%) μέχρι στιγμής φέτος, ακολουθούμενη από την Ιταλία (-34,2%), τη Γαλλία (-28,9%) και τη Γερμανία (-25,5%). Στη χώρα μας η συνολική πτώση του εννεαμήνου φτάνει στο -35,3%.

Από πλευράς ομίλων, η κατάταξη τον Σεπτέμβριο διαμορφώνεται ως εξής: 1ος  ο όμιλος VW με μερίδιο αγοράς 22,7%, 2ος ο όμιλος PSA με μερίδιο 13,8%, 3ος ο όμιλος Renault με 9,8%, 4ος ο όμιλος Hyundai με 7,8%, 5ο το BMW Group με 7,0%, 6η η Daimler με 6,8%, 7ος ο όμιλος Toyota με 6,1%, 8ο το FCA Group με 6,0%, 9η η Ford με 6,1%, 10η η Nissan με 2,8%, 11η η Volvo με 2,3%, 12η η Jaguar Land Rover με 1,8%, 13η η Mazda με 1,6%, 14η η Honda με 0,9% και 15η η Mitsubishi με 0,7% της ευρωπαϊκής αγοράς (ΕΕ+ΕΖΕΣ+ΗΒ).

Όσον αφορά στις μάρκες, διψήφια αύξηση παρουσίασαν τον Σεπτέμβριο η Audi (+41,8%), η Dacia (+33,1%), η Jeep (+24,7%), η Skoda (+16,5%), η Lancia (+12,4%), η Toyota (+10,5%) και η Fiat (+10,0%). Στους κερδισμένους του μηνός και η Seat (+7,7%), η Nissan (+6,6%), η Volkswagen (+6,5%), η Honda (+5,4%), η Peugeot (+3,4%) και η Kia (+3,2%).

Οι μάρκες που επηρεάστηκαν λιγότερο από την κρίση της πανδημίας στο εννεάμηνο με πτώση χαμηλότερη του 25% των πωλήσεων τους την αντίστοιχη περσινή περίοδο είναι κατά σειρά οι Porsche (-8,6%), DS (-15,1%), Lada (-18,4%), Toyota (-19,8%), Kia (-20,3%), Lexus (-20,4%), Volvo (-20,6%), Skoda (-20,6%), BMW (-22,2%), Mercedes (-22,5%) και MINI (-24,4%).

Προηγούμενο άρθροΤο πρωτοποριακό, all-electric ID.3 στο Golden Hall
Επόμενο άρθροArval Beyond: Η εταιρεία εξελίσσει το επιχειρηματικό της μοντέλο