Η Autoliv, ο μεγαλύτερος προμηθευτής ζωνών ασφαλείας και αερόσακων στον κόσμο, δήλωσε ότι δεν θα απορροφήσει κανένα επιπλέον κόστος που προκαλείται από τους δασμούς του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.

Προειδοποίησε ότι ορισμένοι προμηθευτές ενδέχεται να μην επιβιώσουν λόγω του οικονομικού πλήγματος που θα υποστούν. Οι εκτελεστικές αποφάσεις Τραμπ επιβάλλουν δασμούς και σε εξαρτήματα/ανταλλακτικά που εισάγονται από τρίτες χώρες. Περιλαμβάνουν ρήτρες, μάλιστα, που θα οδηγούσαν σε περαιτέρω δασμούς εάν οι χώρες αποφασίσουν να αντιδράσουν με διάφορους τρόπους.

Ο CFO της Autoliv, Fredrik Westin, δήλωσε ότι ο Σουηδός προμηθευτής δεν θα καλύψει το πρόσθετο κόστος που δημιουργείται από τους δασμούς. «Στο τέλος, τόσο οι πελάτες μας όσο και ο τελικός καταναλωτής θα πρέπει να απορροφήσουν αυτό το πρόσθετο κόστος σε όλη την αλυσίδα αξίας», τόνισε χαρακτηριστικά. Γι’ αυτό και οι αποφάσεις σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης του επιπλέον κόστους θα πρέπει να ληφθούν γρήγορα. «Δεν έχουν όλοι στην αλυσίδα εφοδιασμού την καλύτερη οικονομική υγεία και κάποιοι πιθανώς δεν μπορούν να επιβιώσουν για πολύ με το μέγεθος των δασμών για το οποίο μιλάμε», πρόσθεσε ο Westin.

Η Evercore ISI έκανε γνωστό ότι η Autoliv, μαζί με την Aptiv και τη Lear, είναι περισσότερο εκτεθειμένοι στους δασμούς, με δυνητικό πλήγμα 8-15% στα κέρδη τους. Η Autoliv, ωστόσο, προέβλεψε στις 31 Ιανουαρίου ότι τα περιθώριά της θα αυξηθούν το 2025, παρά τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Βασίζεται στην Αμερική για το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεών της. Διαθέτει πέντε εργοστάσια στο Μεξικό, τέσσερα στις ΗΠΑ και δύο στον Καναδά.

Ο Westin σημείωσε ότι το ποικίλο αποτύπωμα της Autoliv βοηθάει επειδή προμηθεύεται και παράγει έως και το 85% των προϊόντων που πουλά σε κάθε αγορά. «Αν χρειαστεί να αυξήσουμε την παραγωγή σε μια περιοχή έναντι της άλλης λόγω δασμών ή άλλων γεωπολιτικών ζητημάτων, τότε μπορούμε να το κάνουμε αρκετά γρήγορα», είπε. “Ωστόσο, όταν πρόκειται για συγκεκριμένες διαμορφώσεις ενός προϊόντος για τον πελάτη, αυτό είναι πιο δύσκολο γιατί απαιτεί εγκρίσεις εκ μέρους των πελατών.” Εξήγησε ότι η εφαρμογή αυτών των αλλαγών μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από ένα χρόνο. Η Autoliv έχει δύο εγκαταστάσεις στο Οντάριο. Το εργοστάσιο στο Collingwood κατασκευάζει ζώνες ασφαλείας, ενώ το εργοστάσιο στο Tilbury κατασκευάζει ύφασμα για αερόσακους και ζώνες ασφαλείας.

Ο προμηθευτής καθισμάτων Adient αναμένει επίσης σημαντικές οικονομικές επιπτώσεις από τα τιμολόγια και, ομοίως, δεν θα απορροφήσει το επιπλέον κόστος, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Jerome Dorlack. «Οι πελάτες έχουν ένα επίπεδο κατανόησης του αντίκτυπου», είπε ο Dorlack στις 28 Ιανουαρίου σε μια κλήση με επενδυτικούς αναλυτές. «Τους έχουμε καταστήσει σαφές ότι αυτό δεν είναι – σε επίπεδο 25% ή ακόμη και σε επίπεδο 10% – μια επιβάρυνση που η Adient είναι διατεθειμένη να αναλάβει στο P&L μας σε συνεχή βάση και θα υπάρξει ανάγκη για ανάκαμψη που πρέπει στη συνέχεια να περάσει μέσα από την αλυσίδα αξίας».

Η Linamar αναφέρει και αυτή ότι οι προμηθευτές δεν θα μπορούν να μετακυλίσουν το κόστος των τιμολογίων στους πελάτες τους. Διαθέτει 24 εγκαταστάσεις στον Καναδά, έξι στο Μεξικό και 17 στις ΗΠΑ. Οι περισσότερες από αυτές παράγουν ανταλλακτικά για την αυτοκινητοβιομηχανία. Ορισμένα από τα ανταλλακτικά αυτοκινήτων της περνούν τα σύνορα έως και επτά φορές προτού καταλήξουν σε ένα ολοκληρωμένο όχημα, είπε η πρόεδρος Linda Hasenfratz. Οι δασμοί θα αυξήσουν μόνο το κόστος των ολοκληρωμένων οχημάτων, υπογράμμισε.

«Κανείς δεν μπορεί να απορροφήσει αυτό το κόστος. Δεν μπορούν να το μεταδώσουν στον καταναλωτή, απλώς ο καταναλωτής δεν θα το αγοράσει. Κανείς δεν πρόκειται να αγοράσει ένα όχημα που κοστίζει δραματικά περισσότερο από αυτό που θα πληρώνατε κανονικά για αυτό»… «Θα πω ότι δεν είναι περισσότερο από μια εβδομάδα πριν σταματήσει η παραγωγή. Δεν μπορείς να φτιάξεις αυτοκίνητο αν δεν έχεις όλα τα κομμάτια».

Μια πρόσφατη μελέτη της TD Economics ανέφερε ότι οι δασμοί θα αυξήσουν τη λιανική τιμή των νέων οχημάτων στις ΗΠΑ. Οι δασμοί σε μεξικάνικα και καναδικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των ανταλλακτικών αυτοκινήτων, θα αυξήσουν τις μέσες τιμές των οχημάτων στις ΗΠΑ κατά περίπου 3.000 δολάρια το καθένα και θα μπορούσαν να μειώσουν τις πωλήσεις αυτοκινήτων το 2025 κατά 1 εκατομμύριο οχήματα, προειδοποίησε η εθνική ένωση προμηθευτών του Μεξικού.

 

Προηγούμενο άρθροΣτρατηγικός διάλογος Ε.Ε. – Κατασκευαστών: Άμεση δράση στον κλάδο των επαγγελματικών
Επόμενο άρθροEuro NCAP: Ετήσιος απολογισμός για το 2024 – Οι προοπτικές μέχρι το 2030