Η Audi συνεχίζει την επιθετική της πολιτική στην ηλεκτροκίνηση παρουσιάζοντας το Audi Q8 TFSI e quattro, με plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα, που ολοκληρώνει ιδανικά τη γκάμα του μοντέλου.
Το SUV Coupé είναι ήδη το έβδομο μοντέλο, με plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα, που λανσάρει η Audi από τα μέσα του 2019. Με σπορ DNA, δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά και καθημερινή χρηστικότητα, το Audi Q8 TFSI e quattro προσφέρει έναν καινοτόμο συνδυασμό απόδοσης και ισχύος, σε μια ολοκληρωμένη ηλεκτρική εμπειρία οδήγησης που χαρακτηρίζεται από εύκολη διαχείριση της φόρτισης. Το SUV Coupé θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις ισχύος. Το Q8 55 TFSI e quattro έχει συνδυαστική ισχύ 381 PS (280 kW) ενώ το Q8 60 TFSI e quattro έχει συνδυαστική ισχύ 462 PS (340 kW). Όταν κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, το plug-in υβριδικό μοντέλο έχει αυτονομία έως 59 χιλιόμετρα (στον κύκλο NEDC).
Όπως κάθε plug-in υβριδικό, το Audi Q8 TFSI e quattro συνδυάζει τη δύναμη δύο κόσμων. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, ο 3.0 TFSI V6, με ισχύ 340 PS (250 kW) και ροπή 450 Nm, πληροί το τελευταίο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6 AP. Συνδυάζεται με ένα μόνιμα διεγερμένο ηλεκτρικό κινητήρα (PSM) με μέγιστη ισχύ 100 kW, ενσωματωμένο στο περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων, σε μία ενιαία υβριδική μονάδα.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι τοποθετημένη κάτω από το χώρο αποσκευών. Περιέχει 104 στοιχεία, ομαδοποιημένα σε 13 modules. Κάθε ένα από αυτά τα στοιχεία, με εύκαμπτο εξωτερικό περίβλημα, παρέχει ηλεκτρική χωρητικότητα 48 Ah, με το σύστημα μπαταρίας να έχει συνολική ενεργειακή χωρητικότητα 17,8 kWh, περίπου 0,5 kWh περισσότερο από την αντίστοιχη μπαταρία με την οποία λανσαρίστηκε το Q7 TFSI e quattro το 2019, ενώ είναι και περίπου 40 κιλά ελαφρύτερη. Χρησιμοποιείται κύκλωμα υγρής ψύξης, σημαντικός παράγοντας για την ενεργειακή χωρητικότητα και την απόδοση της μπαταρίας.
Η ισχύς από τον ηλεκτρικό κινητήρα και τον 3.0 TFSI V6 μεταδίδεται μέσω ενός 8-τάχυτου tiptronic. Η ηλεκτρική αντλία λαδιού εξασφαλίζει την τροφοδοσία ακόμα και όταν ο βενζινοκινητήρας είναι απενεργοποιημένος. Το μόνιμο σύστημα τετρακίνησης quattro, χρησιμοποιεί κεντρικό διαφορικό με καθαρά μηχανική ρύθμιση. Κατά τη διάρκεια της κανονικής λειτουργίας οδήγησης, το 40% της ροπής κατανέμεται στο μπροστινό άξονα και το 60% στον πίσω. Αν χρειαστεί, το μεγαλύτερο ποσοστό ισχύος κατευθύνεται στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση (μέχρι 85% στον μπροστινό άξονα και έως 70% στον πίσω).
Η Audi προσφέρει το SUV Coupé σε δύο επίπεδα ισχύος. Το Q8 60 TFSI e quattro έχει συνδυαστική ισχύ 462 PS (340 kW) και ροπή συστήματος 700 Nm. Σε πλήρη λειτουργία και των δύο κινητήριων συστημάτων, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 5,4 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα ρυθμίζεται ηλεκτρονικά στα 240 χλμ./ώρα. Το Q8 55 TFSI e quattro έχει συνδυαστική ισχύ 381 PS (280 kW) και 600 Nm ροπής ενώ επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 5,8 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα επίσης στα 240 χλμ./ώρα.
Σε καθαρά ηλεκτρική λειτουργία, το Q8 60 TFSI e quattro, επιτυγχάνει αυτονομία έως 56 χιλιόμετρα (κατά NEDC, έως 45 χιλιόμετρα κατά WLTP). Το Q8 55 TFSI e quattro επιτυγχάνει ηλεκτρική αυτονομία έως 59 χιλιόμετρα (κατά NEDC, έως 47 χιλιόμετρα κατά WLTP). Μέχρι ταχύτητες 135 χλμ./ώρα το Q8 TFSI e quattro μπορεί να κινείται αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση.
Το σύστημα υβριδικής διαχείρισης του Audi Q8 TFSI e quattro επιλέγει τη βέλτιστη στρατηγική λειτουργίας για κάθε διαδρομή αυτόματα. Το SUV Coupé ξεκινά σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία “EV”. Σε χαμηλή ταχύτητα, ένα μεγάφωνο που βρίσκεται στο θόλο του μπροστινού δεξιού τροχού παράγει τον υποχρεωτικό δια νόμου καθορισμένο ήχο προειδοποίησης (AVAS, Acoustic Vehicle Alerting System). Ο βενζινοκινητήρας ενεργοποιείται μόνο όταν ο οδηγός πιέζει το δεξί πεντάλ, γνωστό ως «ενεργό πεντάλ γκαζιού», πέρα από ένα συγκεκριμένο επίπεδο αντίστασης. Αν ο οδηγός θέλει να οδηγήσει όσο το δυνατόν περισσότερο με ηλεκτρική ενέργεια, επιλέγει τη λειτουργία “EV” στην κεντρική οθόνη MMI.
Η λειτουργία “Hybrid”, που είναι η κύρια στη στρατηγική του Audi Q8 TFSI e quattro, περιλαμβάνει τρεις επιμέρους θέσεις, προς επιλογή από τον οδηγό τις “Auto”, “Hold” και “Charge”. Στη θέση “Auto”, το υβριδικό σύστημα επιλέγει αυτόματα τον βέλτιστο τύπο κίνησης: πλήρως ηλεκτρικό σε χαμηλές ταχύτητες, τον κινητήρα εσωτερικής καύσης σε υψηλότερες ταχύτητες και συχνά συνδυασμό των δύο. Οι πληροφορίες από το άμεσο περιβάλλον που παρέχονται από το MMI λαμβάνονται υπόψη ακόμη και όταν η πλοήγηση είναι απενεργοποιημένη.
Η προγνωστική στρατηγική λειτουργίας ενεργοποιείται όταν ξεκινά η καθοδήγηση διαδρομής στην τυπική πλοήγηση MMI plus. Η αποστολή της είναι να κατανείμει τη φόρτιση της μπαταρίας στη διαδρομή οδήγησης με έξυπνο και αποτελεσματικό τρόπο. Επιπλέον, η προγνωστική στρατηγική λειτουργίας μπορεί να φορτίσει την μπαταρία σε αποδοτικές φάσεις λειτουργίας του κινητήρα, προκειμένου να μπορεί να λειτουργεί με πλήρως ηλεκτρική ισχύ κατά τη διάρκεια επερχόμενων μποτιλιαρισμάτων ή κυκλοφορία στην πόλη. Με βάση τον μεγάλο όγκο δεδομένων που χρησιμοποιεί για το σκοπό αυτό, αναπτύσσει ένα σχέδιο διαδρομής μεγάλης απόστασης, που ενημερώνεται συνεχώς προς όφελος της ενεργειακής απόδοσης.
Στη θέση “Hold”, η στρατηγική λειτουργίας επιδιώκει ένα διαφορετικό στόχο: Διατηρεί την υπάρχουσα κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας στο τρέχον επίπεδο με μικρές αποκλίσεις. Στη λειτουργία “Charge”, ο στόχος είναι η φόρτιση της μπαταρίας όσο το δυνατόν περισσότερο κατά την οδήγηση. Αυτό έχει νόημα όταν το ταξίδι τελειώνει σε μια αστική περιοχή και τα τελευταία χιλιόμετρα πρέπει να καλύπτονται με καθαρά ηλεκτρική ισχύ. Με την εισαγωγή του Q8 TFSI e quattro στην αγορά, το «αδερφό» μοντέλο που έχει προηγηθεί, το Q7 TFSI e quattro, θα περιλαμβάνει επίσης αυτήν τη λειτουργία.
Η προγνωστική υποβοήθηση απόδοσης είναι ένα σημαντικό σύστημα στο Q8 με plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα. Όταν ο οδηγός βγάζει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού, αποφασίζεται αν το αυτοκίνητο θα ρολάρει ελεύθερα με απενεργοποιημένο τον TFSI («coasting») ή εάν θα επιβραδύνει μέσω του ηλεκτρικού κινητήρα και συνεπώς θα ανακτά ενέργεια πέδησης. Μπορεί να ανακτήσει έως και 25 kW ισχύος μόνο με coasting. Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας εκτελεί όλες τις εφαρμογές πέδησης έως 0,3 g – τη συντριπτική πλειοψηφία στην καθημερινή οδήγηση. Τα υδραυλικά φρένα των τροχών ενεργοποιούνται επιπλέον μόνο στην περίπτωση πιο έντονων διαδικασιών επιβράδυνσης. Η μετάβαση είναι σχεδόν ανεπαίσθητη. Το πεντάλ φρένου παρέχει πάντα εξαιρετική αίσθηση. Το Audi Q8 TFSI e quattro επιτυγχάνει ανάκτηση έως και 80 kW κατά το φρενάρισμα.
Το Audi drive select διατίθεται επίσης στάνταρ στο Audi Q8 TFSI e quattro. Προσφέρει επιλογή έως και επτά διαφορετικών προφίλ οδήγησης, έχοντας πρόσβαση στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του 3.0 TFSI, του tiptronic, της αερανάρτησης (στάνταρ στο Q8 60 TFSI e quattro, προαιρετική με το Q8 55 TFSI e quattro) και του υδραυλικού τιμονιού, για παράδειγμα. Ανάλογα με τις ρυθμίσεις, αλλάζει επίσης ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν τα διαφορετικά συστήματα ανάρτησης. Για παράδειγμα, εάν είναι ενεργοποιημένο το δυναμικό προφίλ και η λειτουργία S του tiptronic, ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει μια ισχυρή πρόσθετη ώθηση μόλις επιταχύνει ο οδηγός. Κατά την επιβράδυνση, ο ελεύθερος τροχασμός αποκλείεται σε αυτήν τη ρύθμιση, επιτρέποντας στο κινητήριο σύστημα να κάνει πάντα ανάκτηση ενέργειας.
Όπως όλα τα plug-in υβριδικά μοντέλα της Audi, το Audi Q8 55 TFSI e quattro και το Q8 60 TFSI e quattro εντυπωσιάζουν με υψηλό επίπεδο καθημερινής χρήσης. Προσφέρουν άφθονους χώρους για πέντε άτομα, και οι χώροι αποσκευών τους με το ομοιόμορφο δάπεδο φόρτωσης που είναι εύκολο να φορτωθούν παρέχουν όγκο 505 λίτρων ακόμη και στη στάνταρ διαμόρφωση, με τον όγκο να αυξάνεται στα 1.625 λίτρα όταν το πίσω κάθισμα είναι πλήρως αναδιπλωμένο. Ανάλογα με τον εξοπλισμό, μπορούν να έλξουν ρυμουλκούμενα βάρους έως 3,5 τόνους (με πέδηση, κλίση έως 12%). Η τετρακίνηση quattro εγγυάται ιδανική λειτουργία όσον αφορά στην πρόσφυση.
Τα νέα υβριδικά μοντέλα plug-in διαθέτουν καλώδιο φόρτισης για πρίζες οικιακού και βιομηχανικού τύπου. Με τη μέγιστη χωρητικότητα φόρτισης έως και 7,4 kW, μια άδεια μπαταρία μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε περίπου δυόμισι ώρες. Με την εφαρμογή myAudi, οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιούν προσαρμοσμένες υπηρεσίες από το Audi connect στα smartphone τους. Αυτές οι υπηρεσίες τους επιτρέπουν να ελέγχουν την κατάσταση της μπαταρίας και της αυτονομίας, να αρχίζουν τη διαδικασία φόρτισης, να προγραμματίζουν το χρονοδιακόπτη φόρτισης και να προβάλλουν τα στατιστικά στοιχεία φόρτισης και κατανάλωσης. Οι σταθμοί φόρτισης παρατίθενται τόσο στην εφαρμογή όσο και στο MMI plus plus. Μια άλλη λειτουργία της εφαρμογής myAudi είναι ο έλεγχος κλιματισμού πριν την είσοδο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ανάλογα με τον εξοπλισμό, το τιμόνι και η θέρμανση καθίσματος καθώς και ο αερισμός του καθίσματος μπορούν να ενεργοποιηθούν. Στο Audi Q8 TFSI e quattro συμπεριλαμβάνεται επίσης καλώδιο Mode 3 για δημόσιους σταθμούς φόρτισης.
Οι πωλήσεις του νέου μεγάλου plug-in υβριδικού μοντέλου, πρόκειται να ξεκινήσουν στη Γερμανία και άλλες ευρωπαϊκές αγορές το επόμενο διάστημα. Στην Ελλάδα, το Audi Q8 55 TFSI e quattro αναμένεται στις αρχές του επόμενου έτους, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ανακοινώνονται λίγο πριν το λανσάρισμά του.