Σύμφωνα με ανάλυση της T&E, τα EV (ηλεκτρικά αυτοκίνητα) θα τριπλασιάσουν το μερίδιο αγοράς τους φέτος, καθώς οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται σε διαδικασία επίτευξης των στόχων εκπομπών της ΕΕ.

  • Τα πρότυπα της ΕΕ ωθούν τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο 10% και το 2021 στο 15%
  • Ωστόσο, οι χαλαροί στόχοι για το 2025 και το 2030 θα καθήλωναν τις πωλήσεις EV για μια δεκαετία
  • Οι στόλοι των εταιρειών BMW, PSA, Volvo και FCA-Tesla είναι ήδη συμβατοί με τον στόχο του 2020 από το Α’ εξάμηνο

Τα EV θα τριπλασιάσουν το μερίδιο αγοράς τους στην Ευρώπη φέτος, ως αποτέλεσμα των στόχων της ΕΕ για το CO2 των αυτοκινήτων, όπως δείχνει μια νέα ανάλυση της Transport & Environment (T&E). Παρά την πανδημία, οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν από την 1η Ιανουαρίου, με την έναρξη εφαρμογής των προτύπων εκπομπών και θα φθάσουν στο 10% φέτος και στο 15% το 2021. Η T&E, που ανέλυσε τις πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου 2020, καθώς και τις στρατηγικές συμμόρφωσης των αυτοκινητοβιομηχανιών, ανέφερε πως τα φιλόδοξα πρότυπα για το CO2 φαίνεται να επιτυγχάνουν, αλλά υπάρχει κίνδυνος η κεκτημένη ταχύτητα των EV να ανασχεθεί μετά το 2021, λόγω των χαλαρών στόχων της ΕΕ για το 2025 και το 2030.

Η Julia Poliscanova, senior director καθαρών οχημάτων της T&E, δήλωσε: “Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονται χάρη στα πρότυπα εκπομπών της ΕΕ. Του χρόνου, ένα στα επτά αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα είναι plug-in. Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές επιστρέφουν στην μάχη των EV, αλλά χωρίς πιο φιλόδοξους στόχους CO2 το 2025 και το 2030 για να τους παροτρύνουν, θα χάσουν την ορμή τους από το 2022”.

Το PSA Group, η Volvo, η FCA-Tesla και το BMW Group συμμορφώνονται ήδη με τον στόχο της ΕΕ για μέσες εκπομπές καινούργιων αυτοκινήτων, βάσει των πωλήσεών τους του πρώτου εξαμήνου 2020, σύμφωνα με την ανάλυση της T&E. Η Renault, η Nissan, η συνεργασία Toyota-Mazda και η Ford πρέπει να καλύψουν μια μικρή διαφορά 2 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο. Οι πωλήσεις του Zoe μόνον το 2020 θα μειώσουν το CO2 της Renault κατά 15γρ, διασφαλίζοντας τη συμμόρφωσή της.

Παρ’ ότι το Volkswagen Group (5γρ), η Hyundai-Kia (7γρ-3γρ), η Daimler (9γρ) και η Jaguar-Land Rover (13γρ) απέχουν περισσότερο, θα επιτύχουν κατά πάσα πιθανότητα τον στόχο, είτε με στρατηγικές συμμόρφωσης μέσω πωλήσεων περισσότερων οχημάτων plug-in, είτε συγχωνεύοντας εκπομπές με άλλες εταιρείες ή και τα δύο. Η Daimler αναμένεται να καλύψει μεγάλο μέρος της διαφοράς με την πώληση περισσότερων υβριδικών plug-in, συμπεριλαμβανομένων των E-Class, C-Class, A-Class και GLC – οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν πολύ φέτος.

Ωστόσο, ενώ το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αυξηθεί από 3% σε 10% φέτος και 15% του χρόνου, ίσως ανέλθει μόνον στο 20% στα τέσσερα επόμενα χρόνια, εάν ο ισχύων κανονισμός CO2 δεν αναθεωρηθεί, όπως δείχνει η ανάλυση. Η Νορβηγία δείχνει πόσο γρήγορα μπορεί να αναπτυχθεί η αγορά EV: από 6% πωλήσεις το 2013 σε περίπου 50% πέντε χρόνια αργότερα, το 2018.

Είναι ανησυχητικό, όπως επισημαίνεται από την T&E, πως οι πωλήσεις προσοδοφόρων αλλά εξαιρετικά ρυπογόνων SUV αυξήθηκαν έως και 39% το πρώτο εξάμηνο του 2020. Αυτό ενθαρρύνεται από ένα σφάλμα στον κανονισμό της ΕΕ, βάσει του οποίου η πώληση βαρέων οχημάτων προσφέρει στους κατασκευαστές χαλαρότερους στόχους CO2. Επίσης, τα μισά από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται σήμερα είναι “ψευδώς ηλεκτρικά” υβριδικά plug-in, που σπάνια φορτίζονται και εκπέμπουν 2-4 φορές περισσότερο CO2 υπό πραγματικές συνθήκες από ό,τι δείχνουν οι εργαστηριακές δοκιμές.[1] Η T&E τονίζει πως η ΕΕ πρέπει να ορίσει το 2035, το αργότερο, ως ημερομηνία λήξης των πωλήσεων κινητήρων καύσης – συμπεριλαμβανομένης της υπάρχουσας τεχνολογίας PHEV.

Η Julia Poliscanova κατέληξε: “Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο τελικά εισέρχεται στην ευρωπαϊκή καθημερινότητα, αλλά οι πωλήσεις SUV εξακολουθούν να αυξάνονται. Ο μόνος τρόπος να σταματήσουν τα οχήματα υψηλής ρύπανσης είναι να δοθεί άμεσα στις αυτοκινητοβιομηχανίες μια σαφής ημερομηνία λήξης. Τα αυτοκίνητα που λειτουργούν με βιοκαύσιμα, ψευδείς ηλεκτρικούς κινητήρες ή ορυκτό αέριο εκπέμπουν CO2 και δεν πρέπει να επιτραπούν στην αγορά μετά το 2035”.

Γραφήματα – vectors: Transport & Environment

 

 

Προηγούμενο άρθροAudi Q8 TFSI e quattro: το plug-in υβριδικό του Q8
Επόμενο άρθροΗ Geotab κατέλαβε την πρώτη θέση ως πάροχος τηλεματικής