Μετά το Q3 Sportback και το e-tron Sportback, η Audi παρουσιάζει το τρίτο της όχημα crossover ευρείας χρήσης, ή CUV (crossover utility vehicle): το Q5 Sportback.

Αυτό το δυναμικό κουπέ απευθύνεται σε πελάτες που εκτιμούν, όχι μόνον τον εκφραστικό σχεδιασμό και την τεχνική καινοτομία, αλλά και έναν σπορ χαρακτήρα με υψηλό επίπεδο καθημερινής χρήσης. Κορυφαίο της γκάμας, το SQ5 Sportback TDI. Ο κινητήρας TDI τριών λίτρων αποδίδει ισχύ 251 kW (341 PS) και ροπή 700 Nm (516,3 lb-ft).

Το Audi Q5 Sportback αποπνέει έντονη προσωπικότητα, όπως όλα τα μοντέλα Q της Audi. Οι μεγάλες εισαγωγές αέρα πλαισιώνουν το οκταγωνικό ενιαίο πλαίσιο. Οι προβολείς με τον χαρακτηριστικό φωτισμό πορείας ημέρας είναι LED ή, προαιρετικά, τεχνολογίας Matrix LED. Η συνεχής, κομψή αψίδα των φτερών αναδεικνύει τους τροχούς και την τετρακίνηση quattro. Τα πλευρικά διακοσμητικά των θυρών προσδίδουν ισορροπία και στιβαρότητα. Η οροφή και τα κρύσταλλα είναι χαμηλά και σβήνουν έντονα προς τα πίσω. Το έντονα κεκλιμένο πίσω παράθυρο και ο φαινομενικά υψηλός πίσω προφυλακτήρας δίνουν στο Q5 Sportback δυναμική εμφάνιση ισχύος.

Διάθεση στην αγορά: πρώτο εξάμηνο του 2021

Το Audi Q5 Sportback θα κυκλοφορήσει στην αγορά της Ευρώπης με τρεις εκδόσεις κινητήρα – δύο κινητήρες TDI και ένα TFSI. Η ισχύς τους κυμαίνεται από 150 kW (204 PS) έως 210 kW (286 PS). Όλοι οι κινητήρες συμβαδίζουν με το νέο πρότυπο εκπομπών Euro 6d ISC-FCM AP, το οποίο θέτει αυστηρά όρια στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου στις οδικές δοκιμές.

Ένα επτατάχυτο κιβώτιο S tronic και η υψηλής απόδοσης κίνηση quattro παρέχουν ισχύ στον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα. Υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης, παρέχει ροπή αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς. Όπου απαιτείται τετρακίνηση, δύο συμπλέκτες ενεργοποιούν αμέσως τον πίσω άξονα, ακόμη και προληπτικά σε πολλές περιπτώσεις.

Το Audi Q5 Sportback 50 TDI quattro προσφέρει ακόμα περισσότερη ισχύ και ροπή: Το μοντέλο αποδίδει 210 kW (286 PS) και 620 Nm – αρκετά για επιτάχυνση 0-100 χλμ σε 5,7 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 240 χλμ / ώρα. Το σύστημα MHEV λειτουργεί με 48 V και είναι πιο αποτελεσματικό από ό,τι στον τετρακύλινδρο ντίζελ. Το οκτατάχυτο κιβώτιο tiptronic λειτουργεί ομαλά και γρήγορα. Η μόνιμη τετρακίνηση quattro διαθέτει μηχανικό διαφορικό. Κατανέμει 40% της ροπής στον μπροστινό άξονα και 60% στον πίσω και, όταν απαιτείται, κατευθύνει το μεγαλύτερο μέρος της στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση.

Τα Q5 Sportback και SQ5 Sportback TDI παράγονται τη γραμμή συναρμολόγησης του εργοστασίου San José Chiapa στο Μεξικό. Μπορούν να παραγγελθούν άμεσα και θα κυκλοφορήσουν στις διεθνείς αγορές το πρώτο εξάμηνο του 2021. Για την κινεζική αγορά, το CUV θα κατασκευαστεί στη γραμμή παραγωγή CKD του εργοστασίου Changchun.

Προηγούμενο άρθροΚομψό και ελκυστικό το smart EQ fortwo bluedawn
Επόμενο άρθροΟυδέτερη άνθρακα η GM μέχρι το 2040