Audi e-tron: έτοιμο για ευφυή σύνδεση και φόρτιση στο δίκτυο
Βιώσιμες λύσεις φόρτισης από την Audi: Στο Παγκόσμιο Κύπελλο Σκι Hahnenkamm Alpine στο Kitzbühel της Αυστρίας, η εταιρεία θα δοκιμάσει ένα νέο κοντέινερ φόρτισης που είναι εξοπλισμένο με μεμονωμένα στοιχεία μπαταρίας αντί για ολόκληρες μπαταρίες e-tron για πρώτη φορά από τις 24 Ιανουαρίου

Όλη η γκάμα μοντέλων Audi e-tron είναι ήδη τεχνολογικά έτοιμη για προηγμένη σύνδεση και φόρτιση χωρίς τον κίνδυνο blackout στο δίκτυο.

  • Η μεταβλητή και προγραμματισμένη φόρτιση του Audi e-tron, μπορεί να ανακουφίσει το τοπικό ηλεκτρικό δίκτυο
  • To Audi e-tron μπορεί να συνδεθεί με έξυπνη πύλη μέτρησης στο οικιακό δίκτυο, επιτρέποντας την προηγμένη επικοινωνία μεταξύ παρόχου ενέργειας και ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Μαζί με τη διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχουν αυξηθεί οι προβληματισμοί των σκεπτικιστών της ηλεκτρικής κινητικότητας πως πιθανόν σε ταυτόχρονη φόρτιση πολλών αυτοκινήτων σε μια συγκεκριμένη περιοχή, το δίκτυο ηλεκτροδότησης θα καταρρεύσει. Ως μέρος μιας δοκιμής μικρής κλίμακας, η Audi, πρωτοπόρα premium μάρκα σε θέματα ηλεκτροκίνησης, δίνει σαφή απάντηση σε αυτό το ζήτημα: η δυνατότητα ευφυούς σύνδεσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου με το δίκτυο μπορεί να κάνει βέλτιστη χρήση αυτού και να συμβάλει στην επιτυχή και απρόσκοπτη διάδοση της ηλεκτροκίνησης. Όλη η γκάμα μοντέλων Audi etron είναι τεχνολογικά ήδη έτοιμη για μία τέτοια προηγμένη σύνδεση.

Στο πλαίσιο ενός ερευνητικού έργου, η Audi προσομοίασε ένα σενάριο υπερφόρτωσης σε ένα τοπικό δίκτυο ισχύος, με πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα να φορτίζουν ταυτόχρονα και με υψηλή ισχύ. Αποδείχθηκε ότι μία βελτιστοποιημένη, ευφυής φόρτιση αντισταθμίζει το σενάριο πιθανού blackout. Το κλειδί είναι η στοχευμένη επικοινωνία μεταξύ του ηλεκτρικού αυτοκινήτου και του πάροχου του δικτύου. Στην πράξη, αυτό σημαίνει μεταβλητή ισχύ φόρτισης, λαμβάνοντας υπόψη την επιθυμητή ώρα αναχώρησης από το σημείο φόρτισης και το πραγματικό φορτίο στο ηλεκτρικό δίκτυο. Πρόκειται για μια κατάσταση win-win: το ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζεται με πλήρη ισχύ όταν το φορτίο τυ δικτύου είναι χαμηλό ενώ μειώνει την ισχύ φόρτισης σε ώρες αιχμής.

Το κεντρικό στοιχείο, μια έξυπνη πύλη μέτρησης, γνωστή και ως SMGW, είναι ήδη υποχρεωτική σήμερα στην Ευρώπη, εάν η κατανάλωση ενέργειας ενός νοικοκυριού υπερβαίνει τις 6.000 kWh ετησίως. Δημιουργεί μια εξαιρετικά ασφαλή σύνδεση δεδομένων μεταξύ του κτιρίου (σπίτι η γραφείο) και του παρόχου ενέργειας, μέσω πιστοποιημένου συστήματος. Το σύστημα επιτρέπει την επικοινωνία ανάμεσα στο δίκτυο και τα μοντέλα Audi e-tron, τα οποία έχουν ισχύ φόρτισης στάνταρ έως 11 kW και προαιρετικά έως και 22 kW, με τα αυτοκίνητα να μπορούν να μεταβάλλουν την ισχύ φόρτισής τους ανάλογα με τις συνθήκες.

Charging of the lithium-ion battery

Έχουν ήδη εκπονηθεί τα τεχνικά πρότυπα και τα πρωτόκολλα επικοινωνίας που είναι απαραίτητα για τη υλοποίηση ενός τέτοιου ευφυούς δικτύου. Ο στόχος είναι να συνδεθούν μεταξύ τους οι συμμετέχοντες της μελλοντικής ενεργειακής βιομηχανίας στην Ευρώπη, με βάση μια κοινή γλώσσα.

Η έξυπνη φόρτιση, υπό προϋποθέσεις, μπορεί να καταστήσει δυνατή ακόμα και τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως ευέλικτων συσκευών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, προερχόμενης από τον ήλιο ή τον άνεμο, φυσικοί πόροι με μη αδιάλλειπτη διαθεσιμότητα.

Η Audi AG έχει θέσει φιλόδοξους στόχους στο δρόμο για κινητικότητα χωρίς εκπομπές ρύπων. Η εταιρεία εργάζεται για να καταστήσει το στόλο οχημάτων της ουδέτερο ως προς το CO2 έως το 2050. Ως πρώτο βήμα επίτευξης αυτού του στόχου, η Audi επιδιώκει να λανσάρει περισσότερα από 20 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, έως το 2025.

Προηγούμενο άρθροBMW Group: Νέα στρατηγική πωλήσεων και μάρκετινγκ
Επόμενο άρθροDacia Bigster Concept, πάντα Dacia με μια νότα φρεσκάδας