Σύμφωνα με τον Stephan Winkelmann, πρόεδρο και CEO της Lamborghini, αργούν ακόμα τα ηλεκτρικά supercars να κυκλοφορήσουν στην αγορά.
Η Lamborghini, αν και έχει προγραμματίσει τη δημιουργία αμιγώς ηλεκτρικών supercars, θεωρεί ότι αυτά τα πανάκριβα μοντέλα υψηλών προδιαγραφών θα καθυστερήσουν να λανσαριστούν στην αγορά, καθώς αυξάνεται ο σκεπτικισμός γύρω από την τεχνολογία.
Αν και η απόδοση κάθε ηλεκτρικής μονάδας δεν θα είναι πρόβλημα σε ένα EV, ορισμένες συναισθηματικές πτυχές -όπως ο ήχος του κινητήρα V-10 της Huracan- δεν μπορούν να αναπαραχθούν, όπως δήλωσε στο Bloomberg, ο Stephan Winkelmann. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν τεχνητό ήχο που δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των οδηγών ούτε βέβαια και εκείνων των αγοραστών που ξοδεύουν μία περιούσια για να αποκτήσουν ένα ονειρεμένο supercar.
Η πολυτελής μάρκα κατασκευής supercar που ανήκει στο Volkswagen Group εξετάζει, επίσης, το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει στα πανάκριβα μοντέλα της συνθετικά καύσιμα εάν η νομοθεσία γίνει ευνοϊκότερη. Τα συνθετικά καύσιμα καταναλώνονται από κινητήρες εσωτερικής καύσης ειδικών προδιαγραφών και εξασφαλίζουν σημαντικά μικρότερη ποσότητα ρύπων.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά σπορ υπεραυτοκίνητα «δεν πωλούνται μέχρι στιγμής», ανέφερε ο Stephan Winkelmann στη συνέντευξή του. «Είναι πολύ νωρίς και πρέπει να δούμε στη συνέχεια αν και πότε θα συμβεί αυτό», πρόσθεσε.
Είναι μία τεταμένη περίοδος στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας υψηλής τεχνολογίας, ο οποίος εξετάζει πώς να αντιμετωπίσει τις ρυθμιστικές πιέσεις για μείωση των εκπομπών, καθώς η ζήτηση για EV επιβραδύνεται και οι κυβερνήσεις περιορίζουν τις επιδοτήσεις για την τεχνολογία.
Η Mercedes-Benz έχει σταματήσει την ανάπτυξη ξεχωριστών κατηγοριών για ηλεκτρικά πολυτελή σεντάν για να εξοικονομήσει χρήματα και σχεδιάζει να πουλά αυτοκίνητα με βενζίνη περισσότερο από το αναμενόμενο.
Η ανταγωνίστρια της Lamborghini, η ιταλική μάρκα Ferrari, προχωρά πιο γρήγορα στην ηλεκτροκίνηση και τον επόμενο μήνα σχεδιάζει να ανοίξει ένα εργοστάσιο που θα κατασκευάζει υβριδικά και ηλεκτρικά υπεραυτοκίνητα στο Μαρανέλο της Ιταλίας. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της αναμένεται το επόμενο έτος.
Η κινέζικη BYD ξεπέρασε και τις δύο αυτές μάρκες σε αυτόν τον τομέα, μετά την αποκάλυψη του ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου αξίας 232.452 δολαρίων τον Φεβρουάριο. Το Yangwang U9 αρχικά θα πωλείται μόνο στην Κίνα, όπου η απήχηση της Lamborghini είναι «περιορισμένη», σύμφωνα με τον Stephan Winkelmann.
Η Lamborghini είχε επιτυχία στην πώληση plug-in υβριδικών, συμπεριλαμβανομένου του σπορ αυτοκινήτου Revuelto, αλλά το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο -το δίθυρο crossover Lanzador– δεν θα φτάσει στην αγορά μέχρι το 2028.
Η Lamborghini 634 – η κωδική ονομασία του διαδόχου της Huracán που θα ενταχθεί στη σειρά Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων Υψηλής Απόδοσης (HPEV) – θα είναι εξοπλισμένη με κινητήρα V8 twin-turbo, σε συνδυασμό με ένα υβριδικό σύστημα που θα ενσωματώνει τρεις ηλεκτροκινητήρες και οκτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που έκανε το ντεμπούτο του πρόσφατα στη Lamborghini Revuelto, βελτιστοποιημένο για το νέο μοντέλο με μέγιστη απόδοση πάνω από 900 CV.
Το λανσάρισμα της Lamborghini 634 έχει προγραμματιστεί για το τρέχον έτος και, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση είναι ένα ακόμη ορόσημο στο πρόγραμμα «Direzione Cor Tauri» που οδηγεί τη Lamborghini στον προοδευτικό εξηλεκτρισμό της γκάμας, που ξεκίνησε το 2023 με την πρεμιέρα του Revuelto και συνεχίζοντας με την αποκάλυψη του Urus SE τον Απρίλιο του 2024.
Στη φωτογραφία το πρότυπο Lanzador, όπως παρουσιάστηκε τον περασμένο Αύγουστο στο Monterey Car Week.
Με πληροφορίες από το ΑΠΕ/ΜΠΕ
Φωτογραφία: Lamborghini