Τον Μάρτιο του 2019, οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων συνολικά αυξήθηκαν για τρίτο συνεχή μήνα (+ 4,1%). Με εξαίρεση τα λεωφορεία και πούλμαν, όλα τα τμήματα συνέβαλαν στην ανάπτυξη αυτή. Τρεις από τις πέντε μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν θετικά αποτελέσματα: το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 10,3%), η Γερμανία (+ 8,7%) και η Ισπανία (+ 4,9%). Αντίθετα, οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 3,4% στην Ιταλία τον περασμένο μήνα, ενώ οι γαλλικές παρέμειναν λίγο πολύ παρόμοιες με πέρυσι (-0,3%). Η Ελλάδα κατέγραψε και αυτή μείωση της συνολικής ζήτησης επαγγελματικών κατά -2,4%.

Το πρώτο τρίμηνο του 2019, η αγορά επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 5,1%. Η Γερμανία σημείωσε διψήφια άνοδο (+ 12,8%), ακολουθούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 8,9%), τη Γαλλία (+ 4,4%) και την Ισπανία (+ 3,1%). Ωστόσο, η Ιταλία σημείωσε ελαφρά μείωση της ζήτησης (-0,5%). Στη χώρα μας η ζήτηση το πρώτο τρίμηνο κατέγραψε αύξηση 7,1%. Συνολικά, 654.657 νέα επαγγελματικά οχήματα καταγράφηκαν στην περιοχή από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2019.

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t

Τον Μάρτιο του 2019, ο τομέας van κατέγραψε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 4,6% σε 230.787 μονάδες. Η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο οδήγησαν σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση αυτή (+ 11,3% και + 10,6% αντίστοιχα), αν και η ισπανική αγορά αναπτύχθηκε επίσης κατά 7,0%. Ωστόσο, η ζήτηση μειώθηκε στην Ελλάδα (-3,3%), την Ιταλία (-2,1%) και τη Γαλλία (-0,7%) τον περασμένο μήνα.

Στο τρίμηνο, οι ταξινομήσεις των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 5,0%, με συνολικά 544,085 μονάδες. Οι πέντε μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν άνοδο κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους: η Γερμανία (+ 12,1%), το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 8,9%), η Γαλλία (+4,2%), η Ισπανία (+4,0%) και η Ιταλία %). Το ίδιο ανοδική ήταν και η ελληνική αγορά με +5,2% στο τρίμηνο.

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16 τόνων και άνω

Το Μάρτιο του  2019 οι ταξινομήσεις βαρέων οχημάτων παρουσίασαν μέτρια αύξηση (+ 2,1%). Η αύξηση ήταν σημαντική στο Ηνωμένο Βασίλειο (+ 10,5%), τη Γερμανία (+ 4,8%) και τη Γαλλία (+ 3,8%), ενώ η ζήτηση μειώθηκε στην Ισπανία (-11,8%) και την Ιταλία (-7,9%). Στην χώρα μας η ζήτηση διπλασιάστηκε αλλά η ποσότητα είναι πολύ χαμηλή, αφού τον Μάρτιο του 2018 είχαν πουληθεί 16 οχήματα και τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους 32.

Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2019, 82.993 νέα βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν στην ΕΕ, ή 5,5% περισσότερα από το προηγούμενο έτος. Το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 16,9%) και η Γερμανία (+ 16,6%) συνέβαλαν σημαντικά σε αυτό το αποτέλεσμα, καθώς οι ταξινομήσεις βαρέων φορτηγών μειώθηκαν τόσο στην Ιταλία (-10,9%) όσο και στην Ισπανία (-2,4%) το πρώτο τρίμηνο. Σημαντική ποσοστιαί αύξηση παρουσίασε και το τρίμηνο στην ελλάδα με +25,0%.

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t

Κατά τον τρίτο μήνα του 2019, η ζήτηση για νέα φορτηγά συνέχισε να αυξάνεται (+ 2,1%), αν και με μικρότερο ρυθμό από ό,τι τον Φεβρουάριο. Τα αποτελέσματα ήταν διαφοροποιημένα μεταξύ των πέντε βασικών αγορών της ΕΕ, ενώ η Ισπανία (-13,2%) και η Ιταλία (-11,0%), η Γαλλία (+ 4,5%) και η Γερμανία (+ 4,2% παρουσίασαν ισχυρή μείωση. Στην Ελλάδα είχαμε αύξηση κατά 89,7%.

Μέχρι στιγμής, το 2019, η αγορά φορτηγών της ΕΕ αυξήθηκε κατά 5,7%, φθάνοντας συνολικά σε 100,708 μονάδες, με τη Γερμανία (+ 16,2%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 15,3%) να σημειώνει τις υψηλότερες αυξήσεις. Αντίθετα, οι νέες ταξινομήσεις φορτηγών μειώθηκαν στην Ισπανία και την Ιταλία (-2,9% και -11,4% αντίστοιχα) κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Σε +8,6% διαμορφώθηκε η αύξηση της ζήτησης στη χώρα μας το τρίμηνο.

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t

Τον Μάρτιο του 2019, η ζήτηση στην ΕΕ για λεωφορεία και πούλμαν μειώθηκε απότομα (-4,9%), καθώς οι μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν έντονη πτώση. Διψήφια ήταν η μείωση της ζήτησης στη Γερμανία (-30,0%), το Ηνωμένο Βασίλειο (-19,4%) και τη Γαλλία (-17,5%) τον περασμένο μήνα. Πτώση της ζήτησης παρουσίασε και η ελληνική αγορά με -43,1%.

Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων και πούλμαν αυξήθηκαν ελαφρώς μόνο (+ 0,4%). Η αύξηση αυτή καθορίστηκε από τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης (+ 26,0%), δεδομένου ότι όλες οι βασικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης – εκτός από τη Γαλλία (+ 14,3%) – έχουν συρρικνωθεί φέτος. Συνολικά η ζήτηση στη χώρα μας το πρώτο τρίμηνο του 2019 για την κατηγορία αυτή, αυξήθηκε κατά 52,0%.

Προηγούμενο άρθροΜεταχειρισμένα αυτοκίνητα και Private leasing
Επόμενο άρθροHabaNiro concept: Το αυτοκίνητο για όλα από την Kia