Νέο επιχειρηματικό μοντέλο της Alliance προς υποστήριξη της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των εταιρειών-μελών της: Groupe Renault, Nissan Motor Co., Ltd. και Mitsubishi Motors Corporation.
- Οι εταίροι της Alliance θα αξιοποιήσουν το σύστημα leader–follower για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της ανταγωνιστικότητας σε προϊόντα και τεχνολογίες
- Έκαστο μέλος θα αποτελεί σημείο αναφοράς για τις περιοχές όπου διαθέτει βασικά πλεονεκτήματα, ενεργώντας ως πύλη και μηχανισμός υποστήριξης για την ανταγωνιστικότητα των εταίρων
Το Groupe Renault, η Nissan Motor Co., Ltd. και η Mitsubishi Motors Corporation, μέλη μιας από τις κορυφαίες συμμαχίες αυτοκινητοβιομηχανιών στον κόσμο, ανακοίνωσαν σειρά πρωτοβουλιών ως μέρος ενός νέου επιχειρηματικού μοντέλου συνεργασίας για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των τριών συνεργαζόμενων εταιρειών.
Οι εταιρείες μέλη σχεδιάζουν να αξιοποιήσουν τα υπάρχοντα πλεονεκτήματα της Alliance σε τομείς όπως οι κοινές προμήθειες, αξιοποιώντας τις αντίστοιχες ηγετικές τους θέσεις και τα γεωγραφικά δυνατά σημεία τους για να υποστηρίξουν την επιχειρηματική ανάπτυξη των συνεργατών τους.
“Η Alliance αποτελεί μια μοναδική στρατηγική και επιχειρησιακή συνεργασία στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας και μας δίνει ισχυρό πλεονέκτημα στο συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο τοπίο αυτοκινήτου”, δήλωσε ο Jean-Dominique Senard, Πρόεδρος του Επιχειρησιακού Συμβουλίου της Alliance και Πρόεδρος της Renault. “Το νέο επιχειρηματικό μοντέλο θα επιτρέψει στην Alliance να αξιοποιήσει στο έπακρο τα περιουσιακά στοιχεία και τις δυνατότητες απόδοσης κάθε εταιρείας, ενώ παράλληλα θα επενδύει στην αντίστοιχη φιλοσοφία και τις παραδόσεις τους. Οι τρεις εταιρείες της Alliance θα καλύπτουν όλες τις κατηγορίες και τεχνολογίες οχημάτων, σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, προς όφελος κάθε πελάτη, αυξάνοντας παράλληλα την αντίστοιχη ανταγωνιστικότητά τους, τη βιώσιμη κερδοφορία και την κοινωνική και περιβαλλοντική τους ευθύνη”.
Οι ηγέτες των τριών εταιρειών ενέκριναν τις αρχές του συστήματος leader-follower για οχήματα, βάσει του οποίου θα συνεργασθούν για:
- να προωθήσουν περαιτέρω τη στρατηγική τυποποίησης της Alliance, από τις πλατφόρμες μέχρι τα αμαξώματα.
- να εστιάσουν, ανά κατηγορία προϊόντος, σε ένα βασικό όχημα (leader car) και σε ακόλουθα οχήματα που θα κατασκευαστούν από την εταιρεία leader, με την υποστήριξη των ομάδων των εταιρειών follower.
- να εξασφαλίσουν πως τα οχήματα του leader και των followers κάθε μάρκας κατασκευάζονται στην ανταγωνιστικότερη εγκατάσταση, συμπεριλαμβανομένης της ομαδοποίησης παραγωγής όπου απαιτείται και,
- να συνεχίσουν να επενδύουν στην κοινή χρήση προϊόντων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, όπου το μοντέλο leader-follower ήδη εφαρμόζεται
Το πρόγραμμα leader-follower αναμένεται να αποφέρει μείωση σε επενδυτικά μοντέλα έως και 40% για οχήματα πλήρως ενταγμένα στο σύστημα. Αυτά τα οφέλη αναμένεται να προκύψουν πέραν των συμβατικών συνεργειών που ήδη παρατηρούνται σήμερα.
Η Alliance ενέκρινε επίσης την αρχή της ονομασίας των διαφορετικών περιοχών του κόσμου ως «περιοχών αναφοράς», με κάθε εταιρεία να επικεντρώνεται στις βασικές της περιοχές με στόχο να καθίσταται από τις πλέον ανταγωνιστικές και να χρησιμεύει ως σημείο αναφοράς προς ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των υπολοίπων.
Σύμφωνα με αυτό το πρόγραμμα, η Nissan θα αποτελεί το σημείο αναφοράς για την Κίνα, τη Βόρεια Αμερική και την Ιαπωνία. Η Renault για την Ευρώπη, τη Ρωσία, τη Νότια Αμερική και τη Βόρεια Αφρική και η Mitsubishi Motors για την Νοτιοανατολική Ασία και την Ωκεανία.
Με κάθε εταιρεία να γίνεται εταιρεία αναφοράς σε αντίστοιχες περιοχές, θα αυξηθούν οι ευκαιρίες για την αύξηση του διαμοιρασμού του σταθερού κόστους, καθώς και την αξιοποίηση του ενεργητικού της καθεμιάς.
Η αναβάθμιση του χαρτοφυλακίου προϊόντων των εταιρειών θα ακολουθήσει το σύστημα leader-follower και τα οχήματα leader και follower θα κατασκευάζονται στην πιο ανταγωνιστική εγκατάσταση. Για παράδειγμα:
- Στην ανανέωση της κατηγορίας C-SUV μετά το 2025 θα ηγηθεί η Nissan, ενώ τη μελλοντική ανανέωση της κατηγορίας B-SUV στην Ευρώπη θα αναλάβει η Renault.
- Στη Λατινική Αμερική, οι πλατφόρμες προϊόντων κατηγορίας Β θα εξορθολογιστούν και από τους τέσσερις τύπους θα προκύψει μια μοναδική για τα προϊόντα Renault και Nissan. Αυτή η πλατφόρμα θα υπάρχει σε δύο εργοστάσια, με παραγωγή τόσο για τη Renault, όσο και για τη Nissan
- Στη Νοτιοανατολική Ασία και την Ιαπωνία, τα μέλη της Alliance θα επιλέξουν ευκαιρίες με το ίδιο σύστημα, όπως αυτό της συνεργασίας μεταξύ Nissan και Mitsubishi Motors.
Βάσει των ανωτέρω, σχεδόν 50% των μοντέλων της Alliance θα αναπτυχθούν και θα παραχθούν με το σύστημα leader-follower μέχρι το 2025.
Όσον αφορά την αποδοτικότητα της τεχνολογίας, τα μέλη της Alliance θα συνεχίσουν την κεφαλαιοποίηση των υπαρχόντων περιουσιακών στοιχείων τους για να διασφαλίσουν πως κάθε εταιρεία μέλος θα συνεχίσει να μοιράζεται από κοινού την επένδυση σε πλατφόρμες, κινητήρες και τεχνολογίες. Αυτή η κοινή χρήση απέδειξε την αποτελεσματικότητά της στην ανάπτυξη κινητήρων και πλατφορμών και επέτρεψε το επιτυχές λανσάρισμα της πλατφόρμας CMF-B των Renault Clio και Nissan Juke, καθώς και την βασική πλατφόρμα αυτοκινήτου των Nissan Dayz και Mitsubishi eK Wagon. Οι πλατφόρμες CMF-C/D και CMF-EV θα ακολουθήσουν σύντομα.
Το πρόγραμμα leader-follower θα επεκταθεί από τις πλατφόρμες και τους κινητήρες σε όλες τις βασικές τεχνολογίες, με επικεφαλής τις εξής εταιρείες:
- Αυτόνομη οδήγηση: Nissan
- Τεχνολογίες συνδεδεμένων αυτοκινήτων: Η Renault θα ηγηθεί της πλατφόρμας Android και της Nissan στην Κίνα
- E-body, το βασικό σύστημα της ηλεκτρικής-ηλεκτρονικής αρχιτεκτονικής: Renault
- e-PowerTrain (ePT): CMF-A/B ePT – Renault; CMF-EV ePT – Nissan
- PHEV για κατηγορία C/D: Mitsubishi
Αυτό το νέο επιχειρηματικό μοντέλο θα επιτρέψει στις εταιρείες μέλη να αξιοποιήσουν στο έπακρο την πείρα και την ανταγωνιστικότητά τους προς ενίσχυση της Alliance στο σύνολό της σε ένα ριζικά μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον αυτοκινήτου.
“Σήμερα, ανακοινώθηκε ένα νέο πλαίσιο για τη Συμμαχία ως μέρος ενός νέου επιχειρηματικού μοντέλου συνεργασίας. Στόχος μας: να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία των τριών εταίρων, Groupe Renault, Nissan Motor & Mitsubishi Motors” έγραψε o Jean-Dominique Senard στο Twitter (από όπου και οι φωτογραφίες).