Η ALD ξεκίνησε το έτος με νέα εταιρική ταυτότητα, αλλά δεν έχει κανένα λόγο να απορρίψει την παλιά της στρατηγική, όπως αποδεικνύεται από τα εξαιρετικά αποτελέσματα του 2019 που μόλις δημοσιεύθηκαν.

Ο συνολικός στόλος αυξήθηκε κατά 7%, με ορισμένες κατηγορίες, όπως τα ηλεκτρικά οχήματα και η ιδιωτική μίσθωση, να παρουσιάζουν ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη.

Η εξέλιξη των κινητήρων

Σε γενικές γραμμές, η ALD διαχειριζόταν 1,76 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως στο τέλος του έτους, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 150.000 ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων – αύξηση 7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

“Το 2019 ήταν ένα ακόμα έτος καλών εμπορικών επιδόσεων για την ALD, αποδεικνύοντας τη σταθερή δυναμική του επιχειρηματικού μας μοντέλου και του franchise. Σύμφωνα με το στόχο μας για την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης, πρωτοπορούμε στην αγορά της ενεργειακής μετάβασης. Η εξισορρόπηση του μίγματος τύπων κινητήρων του στόλου μας επιταχύνθηκε και πάλι το 2019. Η ποιότητα των υπηρεσιών μας εξακολουθεί να αναγνωρίζεται από τους πελάτες και τους συνεργάτες μας και υποστηρίζεται από τους σημαντικούς πόρους που διαθέτουμε για τεχνολογία. Αυτή η επένδυση διασφαλίζει τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας και της αποτελεσματικότητάς μας και μας επιτρέπει να αναπτύξουμε νέα ψηφιακά εργαλεία και υπηρεσίες κινητικότητας για τους πελάτες μας. Τα επιχειρησιακά και οικονομικά μας επιτεύγματα του 2019 αποδεικνύουν πως η ALD συνεχίζει να επικεντρώνεται στη συνεπή παροχή καθοδήγησης της αγοράς και υπογραμμίζει εκ νέου την αξία της βέλτιστης αποτελεσματικότητας στην κατηγορία μας. Είμαι βέβαιος πως το 2020 θα επαναληφθεί αυτή η πορεία και πως θα συνεχίσουμε να ηγούμαστε της αγοράς” δήλωσε ο Mike Masterson, CEO της ALD, τον οποίο θα διαδεχθεί ο Tim Albertsen στα τέλη Μαρτίου.

Από το 2017 και μετά, η ALD ενθάρρυνε τους πελάτες της να εγκαταλείψουν τα οχήματα ντίζελ, όταν αυτό ήταν εφικτό. Η πολιτική αυτή καρποφόρησε: το μερίδιο του ντίζελ στις παραδόσεις επιβατικών αυτοκινήτων έφθασε στο 43% στο τέλος του 2019, πολύ χαμηλότερο από το 72% στα τέλη του 2016.

Σήμερα, οι “πράσινοι” κινητήρες αντιπροσωπεύουν το 13% των παραδόσεων των επιβατικών αυτοκινήτων της ALD και ακόμα 2% περισσότερο στην Ευρώπη. Μέχρι το 2020, το μερίδιο αυτό αναμένεται να φτάσει το 20%.

Οι επιδόσεις στην αγορά

Όλες οι γεωγραφικές περιοχές συνέβαλαν στα θετικά αποτελέσματα το 2019 της ALD, με ανάπτυξη 6,0% στη Δυτική Ευρώπη, 9,6% στη Βόρεια Ευρώπη, 5,7% στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και 4,4% στη Νότια Αμερική, την Αφρική και την Ασία.

Οι πωλήσεις μέσω συνεταιρικών σχέσεων αυξήθηκαν ιδιαίτερα, κατά 12,1%, συμβάλλοντας στη συνολική ανάπτυξη του στόλου. Πρόσφατα, η ALD υπέγραψε συμφωνίες διανομής με τις εταιρείες Amazon, Polestar και Tesla. Εκπρόσωπος της ALD δήλωσε πως περισσότερες από 160 συμφωνίες της εταιρείας εξακολουθούν να αποτελούν βασικό παράγοντα διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό.

Ιδιωτική μίσθωση

Για πρώτη φορά, ο στόλος ιδιωτικής μίσθωσης της ALD πέρασε το όριο των 150.000 μονάδων στο τέλος του έτους, ξεπερνώντας τον στόχο. Αυτή η κατηγορία πελατών αυξήθηκε κατά 36% και κάλυψε το 8,6% του συνολικού στόλου. Περισσότερο από το ήμισυ αυτής της αύξησης προήλθε από συνεργασίες.

Οικονομικά αποτελέσματα

Το 2019, τα ακαθάριστα λειτουργικά έσοδα της ALD ανήλθαν σε 1.371 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 2,1% σε σύγκριση με το 2018. Η συνεισφορά από το αποτέλεσμα πωλήσεων αυτοκινήτων ανήλθε στα 75 εκατ. ευρώ, από 102,5 εκατ. το προηγούμενο έτος, αλλά εξακολουθεί να είναι σύμφωνη με τις προβλέψεις.

Τα περιθώρια των συμβάσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης και υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 4,5% και το μέσο περιθώριο πωλήσεων μεταχειρισμένων οχημάτων για το έτος έπεσε στα 254 ευρώ ανά μονάδα, από 362 ευρώ το 2018.

Ο συνεχιζόμενος έλεγχος των Λειτουργικών Εξόδων οδήγησε σε βελτίωση του δείκτη Κόστους / Εισοδήματος (εξαιρουμένων των Αποτελεσμάτων Πωλήσεων Αυτοκινήτων) στο 49% το 2019, επιτυγχάνοντας τον στόχο που είχε τεθεί στην αρχή του έτους.

Προοπτικές για το 2020

Το 2020, η ALD έγινε ο κατεξοχήν πάροχος λειτουργικής χρηματοδοτικής μίσθωσης της Tesla στην Ευρώπη. Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης μια συνεργασία με την Polestar, αδελφή μάρκα της Volvo για ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιδόσεων.

Στη γαλλική αγορά, η ALD ανήγγειλε την έναρξη της ALD Demain, με στόχο τη συνένωση της ALD France και της Parcours για την εδραίωση της ηγετικής της θέσης στη χώρα.

Στα τέλη του 2020, η ALD στοχεύει να επιτύχει συνολική αύξηση του στόλου της κατά 5% – 7% και βελτίωση του δείκτη Κόστους / Εισοδήματος (εξαιρουμένων των αποτελεσμάτων πωλήσεων αυτοκινήτων) τουλάχιστον κατά 0,5%.

 

 

Προηγούμενο άρθρο10 λόγοι για το Global Fleet Conference 2020
Επόμενο άρθροΟ Bernardo Hees πρόεδρος του ΔΣ του Avis Budget Group