Οι κατασκευαστές φορτηγών και οι περιβαλλοντολόγοι – ACEA – T&E – ένωσαν τις δυνάμεις τους για να προωθήσουν την ανάπτυξη 11.000 σημείων φόρτισης για  φορτηγά μηδενικών σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2025, που θα αυξηθούν σε 42.000 έως το 2030.

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και η Transport & Environment (T&E) απηύθυναν έκκληση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με κοινή επιστολή.

Δεδομένου ότι επί του παρόντος είναι σχεδόν ανύπαρκτοι οι σταθμοί φόρτισης φορτηγών, οι στόχοι αυτοί είναι αισιόδοξοι – αλλά απαραίτητοι για την επίτευξη της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, αναφέρουν οι ενώσεις.

Επιπλέον, περίπου 300 σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου κατάλληλοι για βαρέα οχήματα πρέπει να τεθούν σε λειτουργία το αργότερο έως το 2025 και να αυξηθούν σε περίπου 1.000 το αργότερο ως το 2030.

Το κοινό αίτημα κλάδου / ΜΚΟ τέθηκε πριν από την φετινή αναμενόμενη αναθεώρηση της Οδηγίας για την Ευρωπαϊκή Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFID).

Στην επιστολή τους, η ACEA και η T&E προτρέπουν την Επιτροπή να εκδώσει κατάλληλη AFID για φορτηγά και λεωφορεία μηδενικών εκπομπών, με δεσμευτικούς στόχους για υποδομές σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη διασυνοριακή δραστηριότητα. Αυτό είναι επείγον και ζωτικής σημασίας για την ενθάρρυνση των επαγγελματικών μεταφορών στην ταχεία μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών.

Τα ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα φορτηγά απαιτούν ειδική υποδομή φόρτισης και ανεφοδιασμού λόγω των υψηλών απαιτήσεων σε ενέργεια και ισχύ, καθώς και των απαιτήσεων χώρου, στάθμευσης και πρόσβασης. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να καλύψει αυτές τις συγκεκριμένες ανάγκες με την αναθεωρημένη AFID, διασφαλίζοντας τη δυνατότητα φόρτισης και ανεφοδιασμού σε τερματικούς σταθμούς φορτηγών, κόμβους logistics (κατά τη φόρτωση και εκφόρτωση), δημόσιους χώρους αστικών περιοχών και κατά μήκος των εθνικών οδών.

“Ο κλάδος μας έχει δεσμευτεί πλήρως στην Πράσινη Συμφωνία και ως εκ τούτου στις οδικές ουδέτερες άνθρακα εμπορευματικές μεταφορές μέχρι το 2050 το αργότερο. Για τον σκοπό αυτό, επενδύουμε μαζικά σε φορτηγά ουδέτερου CO2”, δήλωσε ο Martin Daum, Πρόεδρος Επαγγελματικών Οχημάτων της ACEA και CEO της Daimler Truck AG.

“Ωστόσο, οι πελάτες μας δεν θα επενδύσουν σε αυτά τα οχήματα εκτός εάν μπορούν να τα φορτίσουν και να τα ανεφοδιάσουν εύκολα, ενόσω παραδίδουν αγαθά από τη μια χώρα στην άλλη. Η αναμενόμενη αναθεώρηση της AFID αποτελεί χρυσή ευκαιρία επιβεβαίωσης πως η ανάπτυξη υποδομών και οχημάτων μηδενικών εκπομπών συμβαδίζουν”.

“Το μέλλον είναι ηλεκτρικό, ακόμα και για τα φορτηγά”, δήλωσε ο William Todts, εκτελεστικός διευθυντής της Transport & Environment. “Η μετάβαση σε φορτηγά μηδενικών εκπομπών συμβαίνει και είναι καιρός να αφυπνισθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πρέπει να δημιουργηθούν 10.000 σημεία φόρτισης φορτηγών τα επόμενα τέσσερα χρόνια, σε τερματικούς σταθμούς φορτηγών, κόμβους logistics και κατά μήκος κάθε ευρωπαϊκού αυτοκινητόδρομου”.

 

 

Προηγούμενο άρθροRenault: Αύξηση πωλήσεων, μείωση εσόδων
Επόμενο άρθροBMW Group: Ενισχύει την τεχνογνωσία του για μπαταρίες