Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων – ACEA, δημοσίευσε έναν διαδραστικό χάρτη με τα σημεία πλήρωσης φορτηγών που απαιτούνται μέχρι το 2025 και το 2030 στην Ευρώπη.

Τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου ήδη κυκλοφορούν στην Ευρώπη. Σύμφωνα με την ACEA, από τα μέσα της δεκαετίας του 2020 η προσφορά οχημάτων θα αυξηθεί σημαντικά και προβλέπεται να κυκλοφορούν τουλάχιστον 60.000 φορτηγά έως το 2030.

Ο χάρτης, της ACEA, (που παρουσιάζεται παρακάτω στατικά) δείχνει το πλήθος των ειδικών σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου για φορτηγά που απαιτούνται στην Ευρώπη (27 κράτη μέλη της ΕΕ συν το Ηνωμένο Βασίλειο) έως το 2025 και το 2030 για κάθε χώρα.

Για την Ελλάδα, όπω, φαίνεται στο χάρτη, προβλέπει 10 σταθμούς μέχρι το 2025 και 50 μέχρι το 2030.

ACEA – σημεία πλήρωσης φορτηγών που απαιτούνται μέχρι το 2025 ανά χώρα

Ωστόσο, η υποδομή που είναι απαραίτητη για τον ανεφοδιασμό αυτών των φορτηγών κυψελών καυσίμου λείπει σχεδόν παντελώς σήμερα. Λόγω των υψηλότερων απαιτήσεων σε ισχύ και ενέργεια, τα βαρέα οχήματα δεν μπορούν απλώς να χρησιμοποιούν την υπάρχουσα υποδομή αυτοκινήτων.

ACEA – σημεία πλήρωσης φορτηγών που απαιτούνται μέχρι το 2030 ανά χώρα

Όπως εξηγεί η νέα αναφορά της ACEA σχετικά με τις απαιτήσεις υποδομής φορτηγών, αυτό το ζήτημα πρέπει να αντιμετωπιστεί επειγόντως. Οι αρμόδιοι χάραξης πολιτικής πρέπει να αναλάβουν δράση για τη διασφάλιση ταχείας ανάπτυξης υποδομών στο πλαίσιο της αναθεώρησης της οδηγίας υποδομής εναλλακτικών καυσίμων (AFID).

Στόχοι υποδομής AFID

Πράγματι, θα πρέπει να οριστεί στόχος σε επίπεδο ΕΕ περίπου 300 σταθμών κατάλληλων για ανεφοδιασμό υδρογόνου φορτηγών έως το 2025 και τουλάχιστον 1.000 το αργότερο έως το 2030. Επιπλέον, ένας σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου πρέπει να είναι διαθέσιμος ανά 200 χιλιόμετρα κατά μήκος του κεντρικού δικτύου TEN‐T έως το 2030. Ένας σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου για φορτηγά πρέπει να διαθέτει ημερήσια δυνατότητα τουλάχιστον έξι τόνων H2 με δύο τουλάχιστον αντλίες παροχής.

Για να διασφαλιστεί η ύπαρξη του απαραίτητου αριθμού σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου έως το 2025 και το 2030 σε ολόκληρη την ΕΕ, πρέπει να τεθούν δεσμευτικοί στόχοι ανά κράτος μέλος.

Φωτογραφίες: ACEA

Προηγούμενο άρθροΗ Nissan συμμετέχει στο έργο V2G i-rEzEPT
Επόμενο άρθρο10 χρόνια κοινοπραξία Nissan – Mitsubishi