Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε μια στοχευμένη τροποποίηση του Κανονισμού που ορίζει τα πρότυπα απόδοσης εκπομπών CO2 για νέα αυτοκίνητα και τα επαγγελματικά οχήματα.

Η τροποποίηση αυτή εισάγει ένα μέτρο ευελιξίας για τους στόχους εκπομπών CO2 μεταξύ 2025 και 2027 και ανακοινώθηκε στο πλαίσιο του Βιομηχανικού Σχεδίου Δράσης της Επιτροπής για τον ευρωπαϊκό αυτοκινητοβιομηχανικό τομέα, το οποίο εγκρίθηκε πρόσφατα. Το προτεινόμενο μέτρο ευελιξίας επιτρέπει η συμμόρφωση των κατασκευαστών με τους στόχους CO2 για τα έτη 2025, 2026 και 2027 να αξιολογείται με βάση τη μέση επίδοση της τριετίας αντί να εξετάζεται σε ετήσια βάση. Αυτή η προσέγγιση δίνει στους κατασκευαστές τη δυνατότητα να εξισορροπήσουν τυχόν υπερβάσεις εκπομπών σε ένα έτος με καλύτερη απόδοση τα επόμενα έτη.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τόνισε ότι αυτή η πρόσθετη ευελιξία θα βοηθήσει τη βιομηχανία να διατηρήσει την ικανότητά της να επενδύει στη μετάβαση προς καθαρότερες τεχνολογίες, ενώ παράλληλα διατηρείται ο στόχος του 2025 και διασφαλίζεται ότι η βιομηχανία παραμένει σε τροχιά για τον επόμενο γύρο μείωσης εκπομπών. Η Επιτροπή κάλεσε τους συννομοθέτες να καταλήξουν σε συμφωνία για αυτήν την τροποποίηση χωρίς καθυστέρηση, προκειμένου να διασφαλιστεί η σταθερότητα και η προβλεψιμότητα για τη βιομηχανία και τους επενδυτές.

Από την πλευρά της η ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) χαρακτήρισε την πρόταση για τριετή μέση τιμή ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς ευθυγραμμίζει τους στόχους απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές με τις πραγματικές συνθήκες της αγοράς και τις γεωπολιτικές προκλήσεις.

Σύμφωνα με την ACEA, η πρόταση αυτή παρέχει την απαραίτητη ευελιξία στους κατασκευαστές αυτοκινήτων και επαγγελματικών οχημάτων, αλλά τόνισε ότι πρέπει να συνοδεύεται από ουσιαστικά κίνητρα για τη ζήτηση και ευρεία ανάπτυξη υποδομών φόρτισης, προκειμένου να ξεπεραστούν τα βασικά εμπόδια στη μετάβαση.

Προηγούμενο άρθροHyundai Motor Group: «Pleos» το νέο λογισμικό
Επόμενο άρθροRimac-Porsche: Διαβουλεύσεις για την Rimac-Porsche