Ο Martin Lundstedt, Πρόεδρος και CEO του Volvo Group, επανεξελέγη Πρόεδρος του Συμβουλίου Επαγγελματικών Οχημάτων της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

«Το 2023 θα είναι η χρονιά καθορισμού του μελλοντικού οδικού χάρτη του ευρωπαϊκού κλάδου φορτηγών», δήλωσε ο κ. Lundstedt. «Για τους κατασκευαστές φορτηγών είναι ξεκάθαρη η πλήρης εστίασή μας στην απανθρακοποίηση των οδικών μεταφορών – αυτή η προσπάθεια πρέπει να υποστηριχθεί πάση θυσία».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να αναθεωρήσει τον κανονισμό CO2 βαρέων επαγγελματικών οχημάτων φέτος. «Οι αρμόδιοι χάραξης πολιτικής πρέπει να έχουν κατά νου ότι η απανθρακοποίηση των οδικών μεταφορών απαιτεί κάτι περισσότερο από στόχους για τους κατασκευαστές οχημάτων», προειδοποίησε ο Lundstedt. «Πρόκειται για αγορά B2B, επομένως θα κινηθεί γρήγορα μόλις εδραιωθούν οι κατάλληλες συνθήκες – όπως η υποδομή φόρτισης και ανεφοδιασμού καυσίμων και η ισοτιμία κόστους».

«Ωστόσο, ανησυχούμε μήπως η πρόσφατη πρόταση κανονισμού Euro VII για τις εκπομπές ρύπων ενέχει σοβαρό κίνδυνο επιβράδυνσης της μετάβασης στην κλιματική ουδετερότητα».

Πράγματι, για να συμμορφωθούν οι κατασκευαστές φορτηγών και η ευρύτερη αλυσίδα εφοδιασμού με το Euro VII, θα πρέπει να μεταφέρουν σημαντικούς μηχανικούς και οικονομικούς πόρους από τις τεχνολογίες μπαταριών και κυψελών καυσίμου, στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

«Πρόσφατες μελέτες, οι οποίες λαμβάνουν υπόψη την φιλόδοξη πορεία μας απανθρακοποίησης, έδειξαν ότι το Euro VII θα ωφελήσει οριακά την ποιότητα του αέρα, που θα συμπιεστεί περαιτέρω από τις ελαφρώς υψηλότερες φιλοδοξίες ανανέωσης στόλου», εξήγησε ο κ. Lundstedt.

Τα πρότυπα Euro VII και CO2 βαρέων επαγγελματικών οχημάτων δεν μπορούν να εξεταστούν μεμονωμένα. Σε πρόσφατη επιστολή προς τον Frans Timmermans, η ACEA παρότρυνε την Επιτροπή να συγχρονίσει και να ευθυγραμμίσει τον κανονισμό Euro VII και τους στόχους εκπομπών CO2, ώστε να μπορεί ο κλάδος να εξορθολογίσει τις εξελίξεις σε μία συγκεκριμένη στρατηγική πορεία.

“Η διαδικασία απανθρακοποίησης πρέπει να εστιάσει στους πραγματικούς παράγοντες και εμπόδια, συμπεριλαμβανομένων των μέτρων που επιτρέπουν στους πελάτες την επιτάχυνση ανανέωσης στόλου και να δοθεί προτεραιότητα σε επενδύσεις λύσεων άνευ ορυκτών. Ως εκ τούτου, η Ευρώπη πρέπει να θεσπίσει μια ρεαλιστική, προοδευτική και τεχνολογικά ουδέτερη προσέγγιση που θα διασφαλίζει ότι οι επεκτάσιμες λύσεις μπορούν να χρησιμεύσουν ως παγκόσμιος μέτρο – χωρίς παρακάμψεις, όπως η πρόταση Euro VII” ανέφερε η ACEA.

Ο κ. Martin Lundstedt επανεξελέγη για δεύτερη ετήσια θητεία από τα μέλη του Συμβουλίου Επαγγελματικών Οχημάτων της ACEA: τους CEO των DAF Trucks, Daimler Truck, Ford Trucks, Iveco Group, MAN Truck & Bus, Scania, Volkswagen Commercial Vehicles και Volvo Group.

 

 

 

Προηγούμενο άρθροΗ Vay έλαβε άδεια τηλεοδήγησης χωρίς οδηγό
Επόμενο άρθροStellantis – Archer θα κατασκευάσουν ηλεκτρικά αεροσκάφη