Η ACEA δημοσιοποίησε την 1η Ιουνίου έναν διαδραστικό χάρτη που καταδεικνύει τον αντίκτυπο της κρίσης του κορωνοϊού / COVID-19 στην παραγωγή οχημάτων καθενός από τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης συν το Ηνωμένο Βασίλειο.
Επιπτώσεις στην παραγωγή ανά χώρα
Η απώλεια παραγωγής σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση λόγω του κλεισίματος εργοστασίων ανέρχεται σε τουλάχιστον 2.446.344 οχήματα μέχρι σήμερα.
Ο αριθμός αυτός περιλαμβάνει επιβατικά αυτοκίνητα, φορτηγά, βαν, λεωφορεία και πούλμαν.
Η μέση διάρκεια τερματισμού λειτουργίας είναι 30 εργάσιμες ημέρες μέχρι τώρα.
Η απώλεια παραγωγής αναμένεται να αυξηθεί εάν παραταθούν οι διακοπές λειτουργίας ή αν σταματήσουν και άλλα εργοστάσια.
Ο αντίκτυπος της κρίσης του κορωνοϊού / COVID-19 στην παραγωγή της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας
Χώρα | Απώλεια παραγωγής | Διακοπή λειτουργίας (εργάσιμες ημέρες) |
Αυστρία | 26.480 | 34 |
Βέλγιο | 33.360 | 25 |
Κροατία | – | 29 |
Τσεχία | 155.060 | 29 |
Φινλανδία | 11.604 | 25 |
Γαλλία | 278.425 | 34 |
Γερμανία | 616.591 | 30 |
Ουγγαρία | 51.552 | 22 |
Ιταλία | 157.933 | 41 |
Ολλανδία | 30.819 | 25 |
Πολωνία | 101.957 | 36 |
Πορτογαλία | 41.525 | 35 |
Ρουμανία | 68.673 | 31 |
Σλοβακία | 114.632 | 24 |
Σλοβενία | 19.399 | 27 |
Ισπανία | 452.155 | 34 |
Σουηδία | 23.464 | 15 |
Ηνωμένο Βασίλειο | 262.715 | 41 |
Σύνολο (EΕ + ΗΒ) | 2.446.344 | 30 (μ.ό.) |
Εκτιμήσεις βάσει διαθέσιμων δεδομένων.
Όπως είναι γνωστό, η Ελλάδα δεν διαθέτει εγκαταστάσεις παραγωγής οχημάτων.
Αυτή είναι μακράν η πιο ολοκληρωμένη διαθέσιμη επισκόπηση σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, που συνδυάζει όλες τις γνωστές πληροφορίες και διαθέσιμες πηγές.
Τα δεδομένα συγκεντρώνονται από την ACEA και ενημερώνονται σε εβδομαδιαία βάση χρησιμοποιώντας πολλές πηγές, συμπεριλαμβανομένων των IHS Markit, MarkLines, Εθνικών Ενώσεων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων και (δημόσιων) ανακοινώσεων κατασκευαστών.
Ωστόσο, είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η ACEA αντιλαμβάνεται απόλυτα πως αυτή η επισκόπηση δεν είναι εξαντλητική, απλώς χρησιμεύει ως εργαλείο για να δείξει τον αντίκτυπο της κρίσης σε επίπεδο ΕΕ.
Φωτογραφία: ACEA