ACEA: Ασφαλείς χώρους στάθμευσης για φορτηγά μηδενικών εκπομπών

Φορτηγά μηδενικών εκπομπών: Κοινή έκκληση της ACEA και 28 άλλων φορέων προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για ασφαλείς χώρους στάθμευσης.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναπτύσσει νέα πρότυπα για ασφαλείς χώρους στάθμευσης φορτηγών στην Ευρώπη προς εξασφάλιση καλών συνθηκών ανάπαυσης για τους ευρωπαίους οδηγούς φορτηγών.

Ωστόσο, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας και δεδομένης της επείγουσας ανάγκης μείωσης άνθρακα στον τομέα των οδικών μεταφορών για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας το 2050, τα πρότυπα που προτείνει η Επιτροπή δεν λαμβάνουν υπόψη τις μελλοντικές ανάγκες των φορτηγών μηδενικών εκπομπών.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ένωσε τις δυνάμεις της με άλλα 28 ενδιαφερόμενα μέρη – από περιβαλλοντικές ΜΚΟ έως διαχειριστές μεταφορών – για να αποστείλουν επιστολή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους εκπροσώπους των κρατών μελών της ΕΕ εκφράζοντας τις ανησυχίες τους.

Η επιστολή με θέμα “Ευρωπαϊκά πρότυπα για ασφαλείς χώρους στάθμευσης φορτηγών και επέκταση εφαρμογής σε φορτηγά μηδενικών εκπομπών και ρυμουλκούμενα ψυγεία” απευθύνεται στην Γενική Διεύθυνση Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και συγκεκριμένα στα μέλη της ομάδας εμπειρογνωμόνων ασφαλών χώρων στάθμευσης φορτηγών, αναφέρει δε συγκεκριμένα τα εξής:

“Η συνεχιζόμενη πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ανάπτυξη νέων προτύπων για ασφαλείς χώρους στάθμευσης φορτηγών στην Ευρώπη είναι ιδιαίτερα σημαντική για την εξασφάλιση ασφαλών και σωστών συνθηκών ανάπαυσης για τους ευρωπαίους οδηγούς φορτηγών. Ως εκ τούτου, χαιρετίζουμε θερμά αυτήν την πρωτοβουλία. Ωστόσο, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας και δεδομένης της επείγουσας ανάγκης απομείωσης του άνθρακα στον τομέα των οδικών μεταφορών προς επίτευξη ουδετερότητας το 2050, οι συνυπογράφοντες αυτήν την επιστολή φοβούνται πως, στα πρότυπα που παρουσιάστηκαν στη μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τον Μάιο του 2019, οι σημερινές ανάγκες των ρυμουλκούμενων ψυγείων και οι μελλοντικές ανάγκες των φορτηγών μηδενικών εκπομπών δεν ελήφθησαν υπόψη”.

Για να απομειωθεί ο άνθρακας στον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και να μειωθεί δραστικά η ατμοσφαιρική ρύπανση, τα φορτηγά θα πρέπει να κινούνται ηλεκτρικά, είτε με μπαταρίες, είτε με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Επομένως πρέπει να αναπτυχθούν υποδομές φόρτισης και ανεφοδιασμού κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων. Ήδη σήμερα μπορούν να γίνουν τα πρώτα βήματα για να διευκολυνθεί η μελλοντική ανάπτυξη υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού σε χώρους στάθμευσης και να μειωθεί το κόστος. Πράγματι, η αναζήτηση της υπάρχουσας δυνατότητας του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας κατά την κατασκευή ή ανακαίνιση χώρων στάθμευσης θα βελτιστοποιήσει την επιλογή θέσης των νέων χώρων και θα καταστήσει δυνατή την καλύτερη σχεδίαση των μελλοντικών αναγκών, αποφεύγοντας καθυστερήσεις και απροσδόκητα κόστη. Αυτό θα καταστήσει αυτούς τους χώρους ασφαλείς στο μέλλον.

Επιπλέον, το 95% του εξοπλισμού που χρησιμοποιείται στα ρυμουλκούμενα ψυγεία στην Ευρώπη είναι εξοπλισμένο με βύσμα, αλλά δεν μπορεί να φορτίσει ή να λειτουργήσει με ηλεκτρικό ρεύμα κατά τη διάρκεια του χρόνου ανάπαυσης, λόγω έλλειψης υποδομής. Το ψυγείο μπορεί να αλλάξει από λειτουργία ντίζελ σε ηλεκτρική λειτουργία όταν συνδεθεί σε δίκτυο 400V εν στάσει. Ο εξοπλισμός όλων των χώρων στάθμευσης με ηλεκτρικά βύσματα για ηλεκτρική ψύξη θα μπορούσε να εξοικονομήσει 69% CO2, 93% NOx και 96% εκπομπών PM ανά καθαρή ώρα λειτουργίας. Περαιτέρω εξοικονόμηση εκπομπών θα προκύψει όσο αυξάνεται το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο μείγμα ισχύος. Θα βελτιωθεί επίσης η ποιότητα των περιόδων υποχρεωτικής ανάπαυσης των οδηγών λόγω της σημαντικής μείωσης του θορύβου και των κραδασμών με την απενεργοποίηση των κινητήρων ντίζελ.

Πιστεύουμε ιδιαιτέρως πως τα πρότυπα που συζητούνται για ασφαλείς χώρους στάθμευσης δίνουν μια ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί για να ξεπεραστούν τα θέματα που αναφέρονται παραπάνω και να ευθυγραμμιστούν με τους στόχους της Πράσινης Ευρωπαϊκής Συμφωνίας. Επομένως, σας παροτρύνουμε να συμπεριλάβετε τις ακόλουθες πτυχές στα προς έγκριση άρθρα σχετικά με τα πρότυπα ασφαλούς στάθμευσης:

  • Αξιολόγηση της υπάρχουσας δυνατότητας δικτύου: Όλοι οι διαχειριστές των χώρων στάθμευσης που ζητούν χρηματοδότηση και πιστοποίηση από την ΕΕ (οι καινούργιοι και όσοι αναβαθμίζουν) πρέπει να αξιολογούν τη διαθέσιμη δυνατότητα του δικτύου για νέο φορτίο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτό θα είναι το πρώτο βήμα για τη διευκόλυνση της μελλοντικής ανάπτυξης υποδομών φόρτισης ή επιτόπιας παραγωγής υδρογόνου και θα επιτρέψει τον καλύτερο σχεδιασμό μελλοντικών αναγκών, με οικονομικά αποδοτικό τρόπο. Οι πληροφορίες θα πρέπει να δημοσιοποιούνται στον ιστότοπο http://www.eu-parking.eu/ ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμες σε διαχειριστές σημείων φόρτισης που θα ήθελαν να αναπτύξουν νέες υπηρεσίες. Τελικά, θα χρειαστεί να συνδεθούν αυτοί οι χώροι στάθμευσης με το δίκτυο μέσης τάσης.
  • Βελτιστοποίηση ανά τοποθεσία για νέους χώρους στάθμευσης: Για να περιοριστεί το κόστος στο μέλλον, θα προτιμάται η πλησιέστερη γειτνίαση με το δίκτυο μέσης τάσης για δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης (100.000 χώροι στάθμευσης).
  • Σταθμοί με βύσματα για ρυμουλκούμενα ψυγεία: Καλούμε όλους τους νέους χώρους στάθμευσης και αυτούς που αναβαθμίζονται και ζητούν πιστοποίηση και χρηματοδότηση από την ΕΕ, να εγκαταστήσουν ένα βύσμα ανά 10 θέσεις στάθμευσης για ρυμουλκούμενα ψυγεία (22 kW) 4. Αυτό θα μειώσει τις εκπομπές CO2, θα μειώσει σημαντικά την τοπική ατμοσφαιρική ρύπανση και θα βελτιώσει την ποιότητα του χρόνου ανάπαυσης των οδηγών. Η ΕΕ έχει ήδη χρηματοδοτήσει ένα επιτυχημένο σχετικό πιλοτικό πρόγραμμα.
  • Οι απαιτήσεις φόρτισης πρέπει να συνδέονται με τη χρηματοδότηση CEF: Η αξιολόγηση της δυνατότητας του δικτύου και η ανάπτυξη βυσμάτων και σταθμών φόρτισης για ρυμουλκούμενα ψυγεία πρέπει να αποτελούν μέρος των υποχρεωτικών υπηρεσιών προτύπων της ΕΕ για ασφαλείς χώρους στάθμευσης φορτηγών. Μόνο τα SSTPA ή τρίτα μέρη που προσφέρουν αυτές τις υποχρεωτικές υπηρεσίες πρέπει να έχουν πρόσβαση σε χρηματοδότηση CEF. Πράγματι, η χρηματοδότηση CEF παρέχει ένα σημαντικό κίνητρο αναβαθμίσεων και κατασκευής νέων χώρων στάθμευσης και η απουσία μιας τέτοιας προϋπόθεσης θα καθιστούσε τις υποχρεωτικές υπηρεσίες εθελοντικές σε μεγάλο βαθμό”.

Φωτογραφία: ACEA

Προηγούμενο άρθροΗ θυγατρική της Volkswagen SITECH σε κοινοπραξία με την Brose
Επόμενο άρθροΑποτελέσματα του Volvo Group το β’ τρίμηνο του 2020