Οι συμβατικοί τύποι καυσίμων κυριαρχούν με μερίδιο 75,5%

Το Α’ τρίμηνο 2021 οι τύποι καυσίμων των νέων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην Ε.Ε. κατανέμονται ως εξής: Ηλεκτρικά Μπαταρίας 5,7%, Plug-in υβριδικα 8,2%, Υβριδικά 18,4%, Βενζίνης 42,2%, Ντίζελ 23,2%, Αερίου 2,3%.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, το Α’ τρίμηνο του 2021, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα κάλυψαν το 18,4% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ, διπλασιάζοντας σχεδόν το μερίδιο αγοράς τους σε ένα χρόνο. Η ζήτηση για ηλεκτρικά φορτιζόμενα αυτοκίνητα αυξήθηκε επίσης κατά τη διάρκεια αυτού του τριμήνου: τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας κάλυψαν το 5,7% των νέων αυτοκινήτων, ενώ τα plug-in υβριδικά αντιστοιχούσαν στο 8,2% των ταξινομήσεων της ΕΕ. Οι πωλήσεις παραδοσιακών αυτοκινήτων ορυκτών καυσίμων συνέχισαν να μειώνονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αν και η βενζίνη και το ντίζελ εξακολουθούν να καλύπτουν το 65,4% της αγοράς αυτοκινήτου.

Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2021, οι πωλήσεις των ντίζελ μειώθηκαν κατά 20,1% σε σύγκριση με το περασμένο έτος, φθάνοντας τα 593.559 αυτοκίνητα σε ολόκληρη την ΕΕ. Τα ντίζελ κατέχουν πλέον μερίδιο αγοράς 23,2%, από 29,9% το πρώτο τρίμηνο του 2020. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια πτώση στην κατηγορία αυτή, συμπεριλαμβανομένων τριών από τις τέσσερις πιο σημαντικές: Γερμανία (-29,4%), Ισπανία ( -28,3%) και Γαλλία (-11,1%).

Ομοίως, η ζήτηση για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα συνέχισε την πτωτική της τάση, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 16,9%, από 1,3 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2020, σε 1,1 εκατομμύρια μέχρι τώρα. Ως εκ τούτου, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκε από 52,3% το πρώτο τρίμηνο του 2020, σε 42,2% την ίδια περίοδο του 2021. Με εξαίρεση τη Γαλλία (+ 8,3%), οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ κατά το τρίμηνο: Γερμανία (-30,0%), Ισπανία (-25,7%) και Ιταλία (-4,8%).

Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)

Κατά το Α’ τρίμηνο του έτους, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 59,1% φθάνοντας τα 146.185 αυτοκίνητα, με τη ζήτηση να ενισχύεται λόγω κρατικής στήριξης για οχήματα μηδενικών εκπομπών. Η αύξηση αυτή ενθαρρύνθηκε από ισχυρά κέρδη σε βασικές αγορές της ΕΕ, ιδίως της Γερμανίας (+149,0%) και της Ιταλίας (+145,6%). Αντίθετα, η ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας μειώθηκε στην Ισπανία (-12,6%) το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου..

Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV) αυξήθηκαν κατά 175,0%, φθάνοντας τις 208.389 μονάδες. Ένας από τους κινητήριους μοχλούς αυτής της ανάπτυξης υπήρξε η Ιταλία, όπου 16.103 αυτοκίνητα plug-in ταξινομήθηκαν το πρώτο τρίμηνο – ετήσια αύξηση 445,7%. Οι τρεις άλλες μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν επίσης διπλάσια ή και τριπλάσια αύξηση στην κατηγορία PHEV μέχρι τώρα: Γερμανία (+ 195,4%), Γαλλία (+ 231,4%) και Ισπανία (+ 116,1%).

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) σημείωσαν τις μεγαλύτερες πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων εναλλακτικής ισχύος στην ΕΕ, με ταξινομήσεις 469.784 μονάδων την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2021 (αύξηση 101,6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους). Οι ταξινομήσεις υβριδικών αυξήθηκαν σχεδόν παντού, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας (+ 246,8%), της Γαλλίας (+ 135,0%), της Γερμανίας (+ 60,5%) και της Ισπανίας (+ 39,4%).

Η ζήτηση για οχήματα φυσικού αερίου (NGV) στην ΕΕ μειώθηκε κατά 10,1% στις 14.300 μονάδες το Α’ τρίμηνο, παρά την αύξηση ταξινομήσεων κατά 24,5% στην Ιταλία (μεγαλύτερης αγοράς της ΕΕ γι’ αυτά τα οχήματα). Οι πωλήσεις αυτοκινήτων υγραερίου, από την άλλη, σχεδόν διπλασιάστηκαν (+ 92,7%) φθάνοντας τις 46.037 μονάδες, ενισχυόμενες από αξιοσημείωτη αύξηση στη Γαλλία (+ 1.748,6%, δεύτερη πλέον μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων LPG στην ΕΕ) και την Ιταλία (+23,9 %), που αντιστοιχεί σε πάνω από το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων υγραερίου.

Προηγούμενο άρθροΗ υψηλότερη διάκριση ENERGY STAR στη Nissan
Επόμενο άρθροΑύξηση στην αγορά επαγγελματικών οχημάτων

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here