FLEETNEWS #211

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 4 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023 #211 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Τι θα δείξει η IAA Mobility 2023 Η LCV Day 2023 για το μέλλον των μεταφορών Ταξινομήσεις, καύσιμα, μάρκες και μοντέλα

04.09.23 #211 2 Η έκθεση γινόταν για πολλά χρόνια στη Φρανκφούρτη, προτού μεταφερθεί στο Μόναχο το 2021. Η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου IAA Mobility 2023 θα είναι ανοικτή για τους εκπροσώπους των μέσων μαζικής ενημέρωσης σήμερα, Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου, και θα υποδεχθεί τους επισκέπτες από αύριο, Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου, έως και την Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου. ΤΟ IAA SUMMIT Στο IAA Summit, στο Εκθεσιακό Κέντρο του Μονάχου, περισσότεροι από 500 ομιλητές από τους κλάδους της κινητικότητας και της τεχνολογίας θα παρουσιάσουν τα οράματά τους μελλοντικής κινητικότητας. Η AWS, ο αδαμάντινος χορηγός του Συνεδρίου, θα προβεί σε τρεις κύριες ομιλίες και συζητήσεις πάνελ, επισημαίνοντας πώς η τεχνητή νοημοσύνη, η μηχανική μάθηση και τα δεδομένα φέρνουν επανάσταση στον κλάδο, στην εμπειρία των οδηγών και στο μέλλον των μεταφορών, με τη συμμετοχή των υψηλόβαθμων στελεχών της Wendy Bauer (GM Automotive), Kathrin Renz (VP Industries) και Bill Vass (VP Engineering). Η Accenture, πλατινένιος χορηγός του κεντρικού συνεδρίου, θα υποστηρίξει την IAA Mobility με την εμπειρογνωμοσύνη στους τομείς της τεχνολογίας, της αυτοκίνησης και της κινητικότητας με τρεις συνεδρίες («Επιτάχυνση του μέλλοντος της κινητικότητας», «Επανεφεύρεση του τρόπου διακίνησης ανθρώπων και αγαθών βάσει δεδομένων και τεχνητής νοημοσύνης» και «Πώς συνδυάζεται επιχειρηματικός αντίκτυπος και εμπειρία πελατών»). Η PWC Γερμανίας, σε συνεργασία με τη Microsoft, παρουσιάζουν το Smart Mobility Space, μια αίθουσα που θα φιλοξενήσει εκτενές πρόγραμμα με 25 θεματικά πάνελ για μελλοντικά θέματα κινητικότητας - από το υδρογόνο μέχρι την κυκλική οικονομία και την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη. Γνωστά διεθνή κέντρα κινητικότητας, όπως το MIT Mobility Initiative, το World Economic Forum, το Πανεπιστήμιο του St. Gallen, το EIT Urban Mobility και το Bable, παρέχουν μελλοντικές προοπτικές και εμπειρογνωμοσύνη από πρώτο χέρι σε ειδικές ενότητες. Το Konzepthaus και το Car Design News πραγματεύονται το θέμα των Έξυπνων Πόλεων και του Σχεδιασμού Αυτοκινήτων σε δύο ενότητες και σχεδιαστικές εκθέσεις. Το φετινό Παγκόσμιο Συνέδριο Οχημάτων Νέας Ενέργειας θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου, στο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Messe München. Το συνέδριο θα επικεντρωθεί σε στρατηγικές και δρόμους ανάπτυξης με χαμηλές εκπομπές άνθρακα. Μεταξύ των θεμάτων που θα συζητηθούν, είναι οι στόχοι και οι στρατηγικές της αυτοκινητοβιομηχανίας, με γνώμονα το όραμα της ουδετερότητας άνθρακα και τρόπους επιτάχυνσης της ευρείας εμπορευματοποίησης νέων ενεργειακών οχημάτων. Δείτε εδώ το πρόγραμμα των συνεδρίων. ΟΙ ΕΚΘEΤΕΣ „AUDI Η Audi θα παρουσιάσει τη νέα φιλοσοφία οθόνης στο Q6 E-tron, το οποίο θα εκτεθεί υπό παραλλαγή. Το Q6 E-tron είναι το πρώτο αμιγώς FLEET NEWS #211 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΜΟΝΑΧΟ ΙΑΑ Mobility 2023 Η IAA Mobility διοργανώνεται στο Μόναχο για δεύτερη φορά. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση αυτοκινήτου και κινητικότητας στη Γερμανία αλλά και στην Ευρώπη, που προσφέρει σε κατασκευαστές, προμηθευτές, εταιρείες τεχνολογίας, παρόχους υπηρεσιών και νεοφυείς επιχειρήσεις ένα ευρύ φάσμα ευκαιριών να παρουσιάσουν τον εαυτό τους και τις υπηρεσίες τους σε ένα ευρύ διεθνές κοινό B2B και B2C.

04.09.23 #211 3 ηλεκτρικό αυτοκίνητο νέας γενιάς της μάρκας. Η Audi θα δείξει επίσης πώς η πλατφόρμα PPE του Q6 E-tron, που αναπτύχθηκε από κοινού με την Porsche, θα παρέχει τις τεχνικές προδιαγραφές των μελλοντικών προϊόντων e-mobility της μάρκας. „BMW Το Vision Neue Klasse της BMW δείχνει την υπό παραγωγή σχεδιαστική μελέτη του αμιγώς ηλεκτρικού σεντάν Σειράς 3, που αναμένεται το 2025. Έπεται του φιλικού προς το περιβάλλον BMW i Vision Circular και του BMW i Vision Dee βάσει λογισμικού, που παρουσιάστηκαν πέρυσι, ως δείγμα ανάπτυξης τεχνογνωσίας στους τομείς της κυκλικής οικονομίας και της ψηφιοποίησης. Η BMW θα παρουσιάσει επίσης τις plug-in υβριδικές εκδόσεις της νέας Σειράς 5 και της έκδοσης της αμιγώς ηλεκτρικής ναυαρχίδας της, i7 Protection, με αλεξίσφαιρα τζάμια, στιβαρότερο πλαίσιο και αμάξωμα που προστατεύει από εκρηκτικά. Με ενδιαφέρον αναμένονται επίσης οι παγκόσμιες πρεμιέρες του νέου αμιγώς ηλεκτρικού MINI Cooper, του νέου αμιγώς ηλεκτρικού MINI Countryman και του BMW CE 02 eParkourer. Περισσότερα εδώ. „BYD Η BYD, που κοινοποίησε βίντεο στις 9 Αυγούστου καλώντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας να «καταρρίψουν τους παλιούς θρύλους», συνεχίζει τη διείσδυσή της στις ευρωπαϊκές αγορές μέσω της έκθεσης. Η εταιρεία θα πρωτοπαρουσιάσει στην Ευρώπη την premium ηλεκτρική μάρκα Denza, σε κοινοπραξία με τη Mercedes-Benz και τα νέα EV της BYD που πρόκειται να λανσάρει. Φέτος η BYD θα λανσάρει στις ευρωπαϊκές αγορές της το μεσαίο ηλεκτρικό σεντάν Seal και το μεσαίο SUV Seal U, αυξάνοντας τους τύπους των αυτοκινήτων που πουλάει στην περιοχή στους έξι. Περισσότερα εδώ. „CUPRA Το Tavascan, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Cupra που διαθέτει τις βάσεις MEB του Audi Q4 E-tron και του VW ID4, θα παρουσιαστεί επισήμως. Η μάρκα του VW Group θα παρουσιάσει επίσης το Formentor VZ5 BAT, περιορισμένη έκδοση μαύρου χρώματος, 385 ίππων, του συμπαγούς crossover Formentor. „DONGFENG Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία είναι έτοιμη να πουλήσει οχήματα στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του επιβατικού βαν M6. „FORD Η Ford θα έχει υπαίθριο περίπτερο στην Königsplatz του Μονάχου, με τα τελευταία της ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας. Παράλληλα, ο γενικός διευθυντής της Ford Model e στην Ευρώπη, Martin Sander, είναι ο οικοδεσπότης σε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης στο Μόναχο, που μεταδίδεται ζωντανά σήμερα, Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου 2023, στις 14:00 CET, στο πλαίσιο του προγράμματος της Ford στην έκθεση IAA Mobility. Η συζήτηση θα επικεντρωθεί στο κρίσιμο θέμα της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Περισσότερα εδώ. „HIPHI Η start-up EV πολυτελείας θα παρουσιάσει το Z GT sedan και το X SUV και το sedan Y με ανυψούμενες πίσω πόρτες, που θα εκτίθενται στον νέο της χώρο λιανικής, το HiPhi Hub, στο αεροδρόμιο του Μονάχου. Περισσότερα εδώ. „LEAPMOTOR Η κινεζική start-up βρίσκεται σε συνομιλίες με το VW Group για παροχή τεχνολογίας EV στη μάρκα Jetta της VW στην Κίνα. Η μάρκα λανσάρισε το minicar T03 στην Ευρώπη. Το επόμενο μοντέλο για την Ευρώπη είναι το C11 SUV. „MERCEDES-BENZ Η Mercedes-Benz προχωρά σε ακριβότερα μοντέλα. Στο Μόναχο θα παρουσιάσει ένα πρότυπο αυτοκίνητο «βασικής πολυτέλειας», ως πρόδρομο της επόμενης CLA, που σχεδιάστηκε στην καινούργια πλατφόρμα αρθρωτής αρχιτεκτονικής (MMA) της μάρκας. Θα έχει αυτονομία μεγαλύτερη από 750 χλμ και κατανάλωση περίπου 12 kWh/100 χλμ. Η E-Class Παντός Εδάφους, έκδοση εκτός δρόμου της E-Class, θα κάνει επίσης το ντεμπούτο της, μαζί με τις αναβαθμισμένες εκδόσεις των ηλεκτρικών SUV EQA και EQB. „MG Η MG, η οποία πούλησε περίπου 100.000 αυτοκίνητα στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο, θα παρουσιάσει το πλήρως ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο Cyberster, το MG4 Electric XPOWER, μια έκδοση υψηλών επιδόσεων του συμπαγούς EV, καθώς και το MG Marvel R, μια τετρακίνητη έκδοση υψηλών επιδόσεων του ηλεκτρικού SUV. „OPEL Η Opel παρουσιάζει τρεις παγκόσμιες πρεμιέρες στην IAA Mobility 2023: Opel Experimental, νέο Corsa Electric και νέο Astra Sports Tourer Electric. Η μάρκα της Stellantis ανακοίνωσε πως το αμιγώς ηλεκτρικό πρότυπό της Experimental δίνει «σαφή εικόνα» της μελλοντικού σχεδι-

04.09.23 #211 4 αστικού και τεχνολογικού προσανατολισμού της. Η έκδοση παραγωγής ίσως αναβιώσει το όνομα Manta της μάρκας, του Opel σπορ κουπέ που κατασκευάστηκε από το 1970 έως το 1988. Περισσότερα εδώ. „POLESTAR Η μάρκα EV υψηλών επιδόσεων θα παρουσιάσει το μεσαίου μεγέθους sedan Polestar 2 και το μεγάλο SUV Polestar 3 στο κέντρο της πόλης. „RENAULT Η Renault θα παρουσιάσει το νέο αμιγώς ηλεκτρικό συμπαγές SUV Scenic E-Tech electric, στις 4 Σεπτεμβρίου, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου. Την επόμενη μέρα, στο περίπτερο της Renault θα φιλοξενηθεί το All-new Grand Kangoo. H εταιρεία θα παρουσιάσει και το μοντέλο Megane E-Tech που κυκλοφόρησε πέρυσι, καθώς και τα Rafale, Espace και Austral. Περισσότερα εδώ. „SERES Η Seres, μάρκα EV της Huawei, διαθέτει δύο μοντέλα στην Ευρώπη, το μεσαίο κουπέ SUV Seres 5 (γνωστό ως Aito M5 στην Κίνα) και το μικρότερο crossover Seres 3. „SMART Η πρώην μάρκα της Mercedes-Benz αποτελεί πλέον κοινοπραξία 50-50 με την Geely. Στην έκθεση του Μονάχου, η Smart θα παρουσιάσει πανευρωπαϊκά το #3 συμπαγές SUV. „TESLA Η εταιρεία θα παρουσιάσει την ανανεωμένη έκδοση του Model 3 σε υπαίθριο περίπτερο της Königsplatz. Η συμμετοχή της στην έκθεση του Μονάχου αποφασίστηκε αφότου ο CEO, Elon Musk, δήλωσε τον Μάιο πως η εταιρεία θα αρχίσει να χρησιμοποιεί παραδοσιακούς τρόπους προβολής. „VOLKSWAGEN Το Passat 9ης γενιάς της Volkswagen κάνει το ντεμπούτο του. Το μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητο θα διατίθεται μόνον ως station wagon, καθώς οι πελάτες μεταστρέφονται πλέον σε SUV και crossover. Το όχημα είναι μακρύτερο, με μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης. Το νέο Passat σχεδιάστηκε παράλληλα με το επόμενο Skoda Superb και θα κατασκευάζεται στο ίδιο εργοστάσιο του ομίλου, στη Μπρατισλάβα της Σλοβακίας. „XPENG Η τεχνολογική συνεργασία EV της Xpeng με τη Volkswagen στην Κίνα ενίσχυσε αμέσως την παρουσία της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη και άρχισαν οι παραδόσεις του μεσαίου σεντάν P7. Θα παρουσιαστούν το P7 και το μεσαίο SUV G9. Μπορείτε να δείτε εδώ συνολικά τους εκθέτες και τα προϊόντα που παρουσιάζονται. Η Mustang GTD, το νέο μοντέλο υψηλών επιδόσεων της Ford για χρήση σε δημόσιο δρόμο, που είναι έτοιμο να αναμετρηθεί με τους ισχυρότερους αντιπάλους, διαθέτει τεχνολογία παγκόσμιας κλάσης. Στοχεύοντας σε απόδοση που ξεπερνά τους 800 ίππους και χρόνο κάτω των 7 λεπτών στο Nürburgring, η τεχνολογία της Mustang GTD ξεπερνά τα όρια που συναντά κανείς σήμερα σε καθαρόαιμες αγωνιστικές κατασκευές. Η Ford Mustang GTD του 2025 είναι μια «βιτρίνα» τεχνολογικής υπεροχής, η οποία αντλεί έμπνευση από την αγωνιστική Mustang GT3 που θα τρέξει του χρόνου στο Le Mans. Παραμένοντας πιστή στην κληρονομιά της, διαθέτει απίστευτες επιδόσεις, ένα σμιλεμένο φαρδύ αμάξωμα κατασκευασμένο κατά κύριο λόγο από ανθρακονήματα και μία μεγάλη πίσω πτέρυγα. Το σίγουρο είναι ότι δεν μοιάζει με καμία άλλη Mustang. «Η Mustang GTD καταρρίπτει κάθε προϋπάρχουσα αντίληψη για ένα supercar», δήλωσε ο Jim Farley, πρόεδρος και CEO της Ford. «Πρόκειται για μια νέα προσέγγιση για εμάς. Δεν κατασκευάσαμε ένα αυτοκίνητο δρόμου για την πίστα, αλλά ένα αγωνιστικό όχημα για το δρόμο. Η Mustang GTD δανείζεται την αγωνιστική τεχνολογία της καθαρόαιμης Mustang GT3, την ενσωματώνει σε μια Mustang με αμάξωμα από ανθρακονήματα και την αφήνει ελεύθερη στο δρόμο». Περισσότερα στο fleetnews.gr ΤΟ ΝΕΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΥΨΗΛΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ MUSTANG GTD

04.09.23 #211 6 ΜΕ ΥΨΗΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ Η ASTON MARTIN DB12 VOLANTE Η Aston Martin παρουσίασε τη νέα DB12 Volante, ένα μοντέλο χωρίς σταθερή οροφή, που συνδυάζει τις υψηλές επιδόσεις των Super Tourer με την οδηγοκεντρική συμπεριφορά. Το μοντέλο προσφέρει την καλύτερη ισχύ στην κατηγορία του από τον 4.0 Twin-Turbo V8 κινητήρα. Εκτός από την εκπληκτική απόδοση παρέχει και ένα υπέροχο soundtrack, αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση. Συντονισμένος από μηχανικούς της Aston Martin για να προσφέρει κορυφαία στην κατηγορία ισχύ 671 ιππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 800Nm μεταξύ 2.750-6.000 σ.α.λ., αυτός ο εξαιρετικός, χειροποίητος κινητήρας διαθέτει τροποποιημένα μηχανικά μέρη (έκκεντρο, βελτιστοποιημένη αναλογία συμπίεσης, μεγαλύτερη ψύξη και αύξηση του turbo). Επιταχύνοντας από 0-100 χλμ./ωρα σε 3,6" με τελική ταχύτητα 326 χλμ./ώρα, η απόδοση της Aston Martin DB12 Volante κόβει την ανάσα. Περισσότερα στο fleetnews.gr Η Alfa Romeo αποκάλυψε την 33 Stradale, που αποτελεί ένα σύγχρονο, περιορισμένης έκδοσης, μοντέλο. Με στυλ ρετρό που έρχεται από τα τέλη της δεκαετίας του 1960, θα κατασκευαστεί σε μόλις 33 μονάδες, οι οποίες έχουν ήδη πουληθεί. Κανένα από τα αυτοκίνητα δεν πρόκειται να είναι το ίδιο, καθώς θα έχει ξεχωριστά και μοναδικά στοιχεία, σύμφωνα με τις επιθυμίες των κατόχων του. Τα περισσότερα μέρη του κατασκευάζονται στο χέρι, ενώ διαθέτει πλαίσιο από ανθρακονήματα και αλουμίνιο, καθώς και οροφή που θα συνδυάζει και τα δύο υλικά. Ακόμη και τα πλαίσια των παραθύρων είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, ενώ το πίσω τζάμι έχει αντικατασταθεί με πολυκαρβονικό. Στο εσωτερικό υπάρχει ένας όμορφος πίνακας οργάνων με αλουμινένια paddles, χωρίς χειριστήρια στο τιμόνι, ώστε ο οδηγός να είναι απόλυτα αφοσιωμένος στην απόλαυση της οδήγησης. Η καμπίνα χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό δέρματος, ανθρακονήματος, αλουμινίου και Alcantara, ενώ παραμένει πιστή στην απλότητα του μοντέλου που κυκλοφόρησε το 1967. Κάτω από το καπό υπάρχει ο twinturbo V6 κινητήρας 3,0 λίτρων που θα αποδίδει 630 ίππους, ενώ οι πίσω τροχοί είναι υπεύθυνοι για την κίνηση του supercar. Παράλληλα, οι κάτοχοι του μοντέλου έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν και την ηλεκτρική έκδοση με πάνω από 750 ίππους. Η αμιγώς ηλεκτρική Alfa Romeo φέρει μπαταρία 100 kWh, που εξασφαλίζει αυτονομία 450 χιλιομέτρων. Ανεξάρτητα από το μηχανικό σύνολο, η 33 Stradale έχει επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα και η τελική της ταχύτητα φθάνει τα 333 χλμ/ώρα. Τα φρένα είναι από ανθρακονήματα της Brembo, ενώ η ανάρτηση αποτελείται από μια διάταξη διπλών βραχιόνων με ενεργά αμορτισέρ και ένα σύστημα ανύψωσης του μπροστινού άξονα. Η ALFA ROMEO ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΟ ΝΕΟ ΤΗΣ SUPERCAR Alfa Romeo 33 Stradale Σύντομα θα πραγματοποιηθεί το λανσάρισμα των μοντέλων της MG Motors στην ελληνική αγορά από τον Όμιλο Συγγελίδη, που προσθέτει μια ακόμα σημαντική μάρκα στο χαρτοφυλάκιό του, με την επιστροφή της βρετανικής μάρκας στη χώρα μας. Μητρική εταιρεία της μάρκας είναι πλέον η SAIC Motor, η 7η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο με ετήσιες πωλήσεις που ξεπερνούν τα 7 εκατομμύρια μονάδες. Στη χώρα μας, σε 16 σημεία πώλησης, θα διατίθενται τα μοντέλα MG4, MG5, MG ZS και MG ZS EV, MG HS και MG EHS Plug-in Hybrid και MG MARVEL R Electric. Ήδη το site της MG στην Ελλάδα βρίσκεται σε λειτουργία, όπου πέρα από τα μοντέλα που παρουσιάζονται μπορεί κάποιος να δηλώσει το ενδιαφέρον του για test drive. Η MG ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΜΙΛΟ ΣΥΓΓΕΛΙΔΗ

04.09.23 #211 7 Η ANNA MÜLLER ΝΕΑ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ VOLVO PENTA Η Anna Müller αναλαμβάνει πρόεδρος της Volvo Penta και μέλος της διοίκησης του Volvo Group. Θα αντικαταστήσει την Heléne Mellquist, η οποία θα αποχωρήσει από τον όμιλο, για να ενταχθεί στην επενδυτική εταιρεία Latour ως εκτελεστική αντιπρόεδρος και Chief Operating Officer. Η Anna Müller ξεκίνησε την καριέρα της στο Volvo Group το 2014 στον οργανισμό εξυπηρέτησης Volvo Penta, εργαζόμενη στην επιχειρηματική ανάπτυξη. Επί του παρόντος κατέχει τη θέση της ανώτερης αντιπροέδρου για τον τομέα Βόρειας και Κεντρικής Ευρώπης της Volvo Trucks. Διαθέτει μεγάλη διεθνή πείρα, περνώντας το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας της στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η κ. Müller θα αναλάβει τη νέα θέση της την 1η Δεκεμβρίου 2023. Η ALD Automotive I LeasePlan ανακοίνωσε την τοποθέτηση του Patrick Sommelet ως αναπληρωτή CEO (DGA) και Group Chief Financial Officer από την 1η Σεπτεμβρίου. Ο Patrick Sommelet θα αναφέρεται στον CEO Tim Albertsen. O κ. Sommelet, που ήταν αναπληρωτής οικονομικός διευθυντής της Societe Generale, αντικαθιστά τον Gilles Momper. Ο Tim Albertsen σχολίασε: «Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον Gilles για την ακλόνητη δέσμευσή του στην ALD Automotive τα τελευταία 16 χρόνια, τα οποία περιελάμβαναν 11 χρόνια ως Chief Financial Officer του ομίλου. Διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της εταιρείας κατά τη θητεία του ως Chief Financial Officer, διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο τόσο στην επιτυχημένη εισαγωγή της ALD στο χρηματιστήριο Euronext του Παρισιού το 2017 όσο και πιο πρόσφατα στην εξαγορά της LeasePlan. Είμαι στην ευχάριστη θέση να καλωσορίσω τον Patrick Sommelet ως αναπληρωτή CEO και οικονομικό διευθυντή του ομίλου. Ο Patrick θα προσφέρει σημαντική εμπειρία και τεχνογνωσία στα οικονομικά στην ALD Automotive | LeasePlan, υποστηρίζοντας πλήρως το μετασχηματισμό μας στο μέλλον, καθώς η εταιρεία εισέρχεται σε μια νέα φάση ανάπτυξης. Εύχομαι στον Patrick κάθε επιτυχία στη νέα του θέση». Περισσότερα στο fleetnews.gr ΝΕΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ CEO ΚΑΙ CFO Ο Patrick Sommelet στην ALD I LeasePlan A. Müller P. Sommelet Πρόσωπα ΝΕΟΣ PUBLIC RELATIONS MANAGER ΣΤΗΝ FCA GREECE Public Relations Manager στην FCA Greece που εκπροσωπεί στην ελληνική αγορά τις μάρκες Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Abarth και Fiat Professional, ανέλαβε ο Αργύρης Τούντας, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία. Ο κ. Τούντας έχει διαγράψει μια αναγνωρισμένη 20ετή πορεία ως δημοσιογράφος του ειδικού Τύπου αυτοκινήτου και τα τελευταία τέσσερα χρόνια διατέλεσε Διευθυντής Σύνταξης στο περιοδικό DRIVE. Είναι πτυχιούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός ενώ διαθέτει εκτενέστατη εμπειρία στον χώρο του αυτοκινήτου και άρτια μηχανολογική κατάρτιση. Από την 1η Σεπτεμβρίου 2023, η Hélène Josselin εντάχθηκε στο Renault Group ως αντιπρόεδρος Brand Communications της Renault, ενώ αποτελεί πλέον και μέλος της διοικητικής επιτροπής της μάρκας. Η Hélène Josselin αναφέρεται ιεραρχικά στη Stéphanie Cau, Chief Communications Officer του Renault Group, και λειτουργικά στον Fabrice Cambolive, CEO της μάρκας Renault. Διαδέχεται τον Christian Stein, ο οποίος θα ενταχθεί στην εκτελεστική ομάδα της Ampere. Η Hélène Josselin, 50 ετών, αποφοίτησε από την Ecole Supérieure de Commerce (ESC) το 1995 και κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο στο Μάρκετινγκ και την Επικοινωνία από το Πανεπιστήμιο της Σορβόννης CELSA (Παρίσι IV). Έχει 12ετή πείρα σε διαφημιστικά γραφεία. Εντάχθηκε στην Publicis το 1998, όπου κατείχε διάφορες θέσεις στη διαφήμιση για τη Renault. Το 2008, εντάχθηκε στον προμηθευτή αυτοκινήτων Faurecia ως υπεύθυνη Τύπου. Το 2011 ανέλαβε διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας και το 2014 Business Group Communications Manager για Εσωτερικά Συστήματα. Μετά από εννέα χρόνια με τον Όμιλο Faurecia, μεταπήδησε στον κατασκευαστή τρένων Alstom το 2017, όπου ανέλαβε ανώτερες θέσεις στο τμήμα επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένης της πιλοτικής παρουσίασης της νέας μάρκας το 2019. Το 2021, η Hélène Josselin προήχθη σε αντιπρόεδρο Brand, External Events and Customer Communication. Η HÉLENE JOSSELIN ΣΤΗΝ RENAULT H. Josselin Αρ. Τούντας

04.09.23 #211 8 H κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Xpeng ανακοίνωσε ότι θα εξαγοράσει το τμήμα παραγωγής ηλεκτροκίνητων οχημάτων (EV) της μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας Didi, στο πλαίσιο στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών. Η Xpeng ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει στην έκδοση προνομιακών μετοχών που θα αντιστοιχούν σε ποσοστό περίπου 3,25% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας για το ποσό των 5,835 δισ. δολαρίων Χονγκ Κονγκ (690 εκατ. ευρώ), ώστε να αποκτήσει τα αναφερόμενα περιουσιακά στοιχεία, όπως επίσης και τις δυνατότητες που έχει στην έρευνα και ανάπτυξη οχημάτων το τμήμα EV της Didi. Η εταιρεία σχεδιάζει να λανσάρει μια καινούργια μάρκα EV το 2024, η οποία αυτήν τη στιγμή αναπτύσσεται με το όνομα «MONA». Πρόκειται για ένα νέο μοντέλο έξυπνου οχήματος, με στόχο τη μαζική αγορά αυτοκινήτων και τιμή 150.000 γιουάν (19.003 ευρώ) ανά μονάδα οχήματος. Το MONA θα επιταχύνει την ανάπτυξη της παραγωγής και των πωλήσεων της εταιρείας και θα βοηθήσει στην επίτευξη μεγαλύτερων οικονομιών κλίμακας. Η XPENG ΘΑ ΕΞΑΓΟΡΑΣΕΙ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ EV ΤΗΣ DIDI Τα πρώτα οικονομικά αποτελέσματα του προσφάτως συγχωνευθέντος κολοσσού leasing ALD | LeasePlan δείχνουν ανάπτυξη του στόλου, αύξηση ηλεκτρικών οχημάτων, πλεονεκτήματα στις προμήθειες λόγω μεγέθους και αυξημένα κέρδη από τη διάθεση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Η ALD ολοκλήρωσε την εξαγορά της LeasePlan στις 22 Μαΐου και η νέα εταιρεία είναι πλέον η μεγαλύτερη πολυεθνική εταιρεία leasing και διαχείρισης στόλου στον κόσμο, με συνολικό στόλο 3,391 εκατομμυρίων οχημάτων, στα οποία περιλαμβάνονται 2,67 εκατομμύρια οχήματα fullservice leasing, αυξημένα κατά 3% σε ετήσια βάση και 724.000 συμβάσεις διαχείρισης στόλου, καταγράφοντας αύξηση 9,1% για την ίδια περίοδο. Σχεδόν το ένα τρίτο (32%) του στόλου της ALD | LeasePlan είναι πλέον «εξηλεκτρισμένο», με 428.000 οχήματα μπαταρίας (19%) και plug-in υβριδικά (13%). Περισσότερα στο fleetnews.gr Η ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΕΞΕΛΙΣΣΕΤΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ Τα πρώτα αποτελέσματα της ALD | LeasePlan SIXT: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΡΕΚΟΡ Β΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ 2023 Η εταιρεία παροχής υπηρεσιών κινητικότητας Sixt ανακοίνωσε οικονομικά αποτελέσματα ρεκόρ β’ τριμήνου 2023. Η εταιρεία είχε έσοδα 925,1 εκατ. ευρώ, τα υψηλότερα β’ τριμήνου μέχρι σήμερα. Σημείωσε αύξηση 24,4% σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του 2022. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων (EBT) αυξήθηκαν στα 131,9 εκατ. ευρώ το β τρίμηνο (β’ τρίμηνο 2022: 129,8 εκατ. ευρώ). Το περιθώριο EBT ήταν 14,3%, σημαντικά υψηλότερο από την προ-Covid περίοδο (β’ τρίμηνο 2019: 11,7%). Η Sixt επωφελήθηκε από τη συνεχιζόμενη ισχυρή ζήτηση της αρχής της καλοκαιρινής περιόδου, το στόλο των (εξαιρουμένων των franchise) 166.300 ενοικιαζόμενων οχημάτων (+24,6% σε σύγκριση με το β΄ τρίμηνο του 2022) και τις τιμές ενοικίασης αυτοκινήτων, που παραμένουν πολύ πάνω από τα επίπεδα του 2019. Περισσότερα στο fleetnews.gr

04.09.23 #211 9 ΑΚΡΩΣ ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΤO EQE SALOON Άκρως αυτοματοποιημένη στάθμευση άνευ οδηγού επιπέδου SAE 4 είναι πλέον διαθέσιμη και στο Mercedes EQE Saloon. Είσοδος σε χώρο στάθμευσης, αποβίβαση από το όχημα και δρομολόγησή του σε προκρατημένη θέση μέσω smartphone: με το Remote Parking Package και την υπηρεσία Mercedes me connect, Intelligent Park Pilot, το Mercedes Benz EQE Saloon είναι πλέον έτοιμο για άκρως αυτοματοποιημένη στάθμευση άνευ οδηγού (Επίπεδο SAE 4). Επιπλέον, η υπηρεσία Automated Valet Parking είναι διαθέσιμη για όλα τα εξοπλισμένα μοντέλα EQS Saloon και S Class Saloon της Mercedes Benz που έχουν παραδοθεί. Η άκρως αυτοματοποιημένη λειτουργία στάθμευσης θα είναι σύντομα διαθέσιμη και σε άλλα μοντέλα Mercedes-Benz, όπως η νέα E Class. Η αναζήτηση θέσης και η διαδικασία στάθμευσης δεν είναι πλέον απαραίτητες. Αυτό εξοικονομεί πολύτιμο χρόνο στους πελάτες και καθιστά τη διαδικασία πιο άνετη, ειδικά σε περιορισμένους χώρους. Μέσω της εφαρμογής Mercedes me, ο οδηγός κάνει εκ των προτέρων κράτηση θέσης και στη συνέχεια αφήνει το όχημα σε συγκεκριμένο χώρο αποβίβασης του χώρου. Μόλις αποβιβαστούν οι επιβάτες, ο οδηγός ξεκινά τη διαδικασία στάθμευσης μέσω της εφαρμογής Mercedes me. Όταν η εφαρμογή επιβεβαιώσει πως το σύστημα Automated Valet Parking έχει αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος, ο οδηγός μπορεί να εγκαταλείψει το χώρο στάθμευσης. Καθοδηγούμενο από το έξυπνο σύστημα της Bosch, το όχημα οδηγείται αυτομάτως στην προκρατημένη θέση του. Με την επιστροφή των πελατών, η παραλαβή του οχήματός τους γίνεται εύκολα μέσω smartphone. Το όχημα επανέρχεται αυτομάτως στον χώρο παραλαβής, έτοιμο προς αναχώρηση. Εκτός από το EQE Saloon, η αυτοματοποιημένη στάθμευση άνευ οδηγού διατίθεται σε όλα τα τρέχοντα μοντέλα EQS Saloon και S Class της MercedesBenz (εξαιρουμένων των μοντέλων της Mercedes-AMG και της Mercedes-Maybach). Η Mercedes-Benz ανοίγει τους πρώτους σταθμούς φόρτισης υψηλής ισχύος το φθινόπωρο, υλοποιώντας τα σχέδια της παγκόσμιας υποδομής φόρτισης. Από τον Οκτώβριο, οι πρώτοι κόμβοι φόρτισης θα τεθούν σε λειτουργία στην Ατλάντα (ΗΠΑ), στο Τσενγκντού (Κίνα) και στο Μάνχαϊμ (Γερμανία). Μέχρι το τέλος του 2024 σκοπεύει να επεκτείνει περαιτέρω το παγκόσμιο δίκτυο φόρτισης σε πάνω από 2.000 σημεία υψηλής ισχύος. Ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι η δημιουργία άνω των 2.000 κόμβων με περισσότερα από 10.000 σημεία φόρτισης μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Με αυτό το δίκτυο φόρτισης, η Mercedes-Benz θέτει νέα πρότυπα ταχείας, πρακτικής και βιώσιμης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Αναλόγως περιοχής, οι σταθμοί φόρτισης παρέχουν φόρτιση έως και 400 kW, μέσω των αντίστοιχων στάνταρ συστημάτων φόρτισης CCS1, CCS2, NACS και GB/T. Χάρη στην έξυπνη διαχείριση φόρτισης, κάθε όχημα μπορεί να φορτιστεί στη μέγιστη ισχύ του. Αυτό μειώνει το χρόνο φόρτισης στο ελάχιστο. Κατά την επιλογή της τοποθεσίας εγκατάστασης Κόμβων Φόρτισης, δίνεται ιδιαίτερη σημασία στην ευχάριστη και ασφαλή εμπειρία των πελατών. Οι σταθμοί φόρτισης βρίσκονται σε περιοχές έντονης κυκλοφορίας και σε επιλεγμένες αντιπροσωπίες Mercedes-Benz και διαθέτουν και άλλες παροχές, όπως αναψυκτικά, σνακ και τουαλέτες. Για την ασφάλειά τους, είναι εξοπλισμένοι με κάμερες. Σε επιλεγμένες τοποθεσίες, υπάρχει κατάλληλος φωτισμός και συστήματα LED που παρέχουν πληροφορίες για τη διαθεσιμότητα του σημείου φόρτισης και την κατάσταση φόρτισης του οχήματος. Τα στέγαστρα των κόμβων παρέχουν προστασία από τις καιρικές συνθήκες. «Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η ηλεκτρική κινητικότητα είναι το κλειδί για ένα βιώσιμο μέλλον μηδενικών εκπομπών ρύπων. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε υποδομή με αξιόπιστες και απλές επιλογές φόρτισης. Με αυτόν τον τρόπο, υποστηρίζουμε ενεργά τη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα. Με το Δίκτυο Φόρτισης Υψηλής Ισχύος Mercedes-Benz, επεκτείνουμε τις παγκόσμιες επιλογές και θέτουμε νέα πρότυπα στη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Επιθυμούμε να ενθαρρύνουμε τους πελάτες μας να μεταβούν σε οχήματα μηδενικών εκπομπών, συμβάλλοντας έτσι στην προστασία του περιβάλλοντος», δήλωσε ο Franz Reiner, CEO της Mercedes-Benz Mobility AG. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΤΗΣ MERCEDES-BENZ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ Σταθμοί φόρτισης υψηλής ισχύος

04.09.23 #211 10 Αποκαταστάθηκε η παραγωγή στα εργοστάσια της Toyota Motor με έδρα την Ιαπωνία στις 30 Αυγούστου, μετά από βλάβη συστήματος υπολογιστή την προηγουμένη, που επεξεργαζόταν παραγγελίες για εξαρτήματα οχημάτων, οδηγώντας στο κλείσιμο 14 εργοστασίων συναρμολόγησης. Το “e-kanban”, το σύστημα που επλήγη, το οποίο διαχειρίζεται τη ροή εργασιών των προμηθευτών και βασίζεται στο διαδίκτυο, βρίσκεται στον πυρήνα της λιτής παραγωγής της Toyota, ενός τρόπου μείωσης του αποθέματος και μεγιστοποίησης της απόδοσης παραγωγής τον οποίο καθιέρωσε η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία προ εικοσαετίας. Το σύστημα λιτής παραγωγής και παράδοσης εξαρτημάτων της Toyota έχει πλέον υιοθετηθεί ευρέως από ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία. Σύμφωνα με το Reuters, η διακοπή συνέβη κατά τη διάρκεια ενημέρωσης του συστήματος. Η Toyota δεν έδωσε λεπτομέρειες για το τι πήγε στραβά, ανακοίνωσε μόνο ότι δεν προκλήθηκε από επίθεση στον κυβερνοχώρο. Τον Φεβρουάριο του περασμένου έτους, η Toyota χρειάστηκε επίσης να κλείσει τα ίδια 14 εργοστάσια όταν ένας από τους προμηθευτές της, η Kojima Industries, η οποία προμηθεύει πλαστικά και ηλεκτρονικά εξαρτήματα, ενημέρωσε ότι ένας από τους διακομιστές αρχείων της είχε μολυνθεί από έναν ιό που προήλθε από άγνωστο απειλητικό μήνυμα. Αφού επλήγη πέρυσι από τη διαταραχή των αλυσίδων εφοδιασμού και την έλλειψη ημιαγωγών, η παραγωγή της Τoyota επιταχύνθηκε θεαματικά στην αρχή της χρονιάς. Στις 30 Αυγούστου, η εταιρεία ανακοίνωσε τις πωλήσεις και την παραγωγή του Ιουλίου, σημειώνοντας πως «η παγκόσμια και η υπερπόντια παραγωγή έφθασαν σε υψηλά επίπεδα ρεκόρ ως αποτέλεσμα της βελτιωμένης παραγωγικής ικανότητας σε κάθε περιοχή, που ανταποκρίθηκε στη σταθερή ζήτηση. Θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε προσεκτικά την κατάσταση προμήθειας εξαρτημάτων και θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να παραδώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα οχήματα στους πελάτες μας το συντομότερο δυνατό». ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΡΕΚΟΡ Αποκαταστάθηκε η παραγωγή της Toyota Το Hyundai Motor Group ανακοίνωσε την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με την Korea Zinc. Ο όμιλος θα συνεργαστεί με την Korea Zinc, την κορυφαία εταιρεία τήξης μη σιδηρούχων μετάλλων της Κορέας, σε όλη την αλυσίδα αξίας του νικελίου. Στην τελετή υπογραφής συμμετείχαν ο Heung-soo Kim, εκτελεστικός αντιπρόεδρος και επικεφαλής παγκόσμιας στρατηγικής του Hyundai Motor Group και ο Ki Duk Park, πρόεδρος και συνδιευθύνων σύμβουλος της Korea Zinc. Η συνεργασία περιλαμβάνει κοινή προμήθεια πρώτης ύλης νικελίου, επεξεργασία της και διασφάλιση σταθερού εφοδιασμού επεξεργασμένου νικελίου και υλικών μπαταριών καθώς και εξερεύνηση νέων δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένης της ανακύκλωσης μπαταριών. Οι δύο εταίροι σχεδιάζουν να εργαστούν για τη δημιουργία σταθερής αλυσίδας εφοδιασμού νικελίου, κρίσιμης πρώτης ύλης για τις μπαταρίες EV. Επίσης, σχεδιάζουν να αγοράσουν από κοινού πρώτες ύλες νικελίου και να επενδύσουν σε έργα ανάπτυξης ορυχείων για την προμήθεια πρώτων υλών που πληρούν τις απαιτήσεις του IRA. Τον Απρίλιο, ο όμιλος αποκάλυψε το σχέδιό του να επιτύχει παγκόσμια ηγετική θέση στα ηλεκτρικά οχήματα, παράγοντας 3,64 εκατομμύρια EV, ώστε να τοποθετηθεί μεταξύ των τριών κορυφαίων παγκόσμιων κατασκευαστών EV έως το 2030. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ HYUNDAI MOTOR GROUP ΜΕ KOREA ZINC ΠΩΛΉΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΉ ΤΟΥ ΟΜΊΛΟΥ TOYOTA ΠΑΓΚΟΣΜΊΩΣ ΤΟ 2023 (ΠΟΣΆ ΣΕ ΜΟΝΆΔΕΣ) ΙΟΥΛΙΟΣ 2023 Toyota Daihatsu Hino Σύνολο Παγκόσμιες πωλήσεις 859.506 (7,8) 47.566 (-25,1) 11.273 (-6,6) 918.345 (5,2) Παγκόσμια παραγωγή 809.400 (14,6) 96.331 (-15,2) 12.616 (-16,2) 918.347 (10,0) ΙΑΝ-ΙΟΥΛ 2023 Toyota Daihatsu Hino Σύνολο Παγκόσμιες πωλήσεις 5.797.140 (5,5) 463.175 (9,1) 77.871 (-13,2) 6.338.186 (5,5) Παγκόσμια παραγωγή 5.703.171 (12,5) 745.548 (-2,7) 97.065 (-3,5) 6.545.784 (10,2) Πηγή: Toyota. Τα νούμερα σε παρένθεση δείχνουν την ποσοστιαία μεταβολή σε ετήσια βάση.

04.09.23 #211 12 Η Toyota Motor Europe εγκαινίασε το Toyota Open Labs, μια νέα ανοιχτή πλατφόρμα καινοτομίας που συγκεντρώνει start-ups με επιχειρηματικές μονάδες σε όλο το οικοσύστημα της Toyota, για να αναπτύξουν καινοτόμους λύσεις και να οδηγήσουν την αγορά στην επόμενη φάση της κινητικότητας. Το πρόγραμμα θα ενισχύσει το μετασχηματισμό της Toyota σε εταιρεία κινητικότητας, εμβαθύνοντας την τεχνογνωσία της σε θέματα ενέργειας, κυκλικής οικονομίας, τεχνολογίας εκπομπών ουδέτερων άνθρακα, έξυπνων κοινοτήτων και κινητικότητας. Το Toyota Open Labs προσκαλεί start-ups που εργάζονται σε πέντε βασικές κατηγορίες: „Ενέργεια: Τεχνολογίες και συστήματα για τη διευκόλυνση της ενεργειακής μετάβασης, οικονομία υδρογόνου, εξισορρόπηση δικτύου, διαχείριση ενέργειας, έξυπνη φόρτιση και μεταφορά ενέργειας από όχημα σε δίκτυο „Κυκλική Οικονομία: Τεχνολογίες και συστήματα που επιτρέπουν την ανάκτηση, την ανακύκλωση και την επανάχρηση οχημάτων και μπαταριών „Ουδετερότητα άνθρακα: Τεχνολογίες και συστήματα που βοηθούν τις εταιρείες και την κοινωνία να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα και να ψηφιοποιηθούν, για να καταστεί διαφανής η αξιολόγηση του κύκλου ζωής τους „Έξυπνες κοινότητες: Νέα επιχειρηματικά μοντέλα και λύσεις για την ανάπτυξη και υποστήριξη έξυπνων κοινοτήτων μέσω διαμοιρασμού οχημάτων, συνδρομών και κόμβων κινητικότητας „Κινητικότητα για όλους: Σωστές λύσεις προς υπέρβαση των εμποδίων κινητικότητας, ενίσχυση των σχετικών συστημάτων και κινητοποίηση κοινοτήτων χαμηλών εκπομπών άνθρακα, αντιμετώπιση των αναγκών των ηλικιωμένων και θέσπιση καθολικών σχεδίων για όλους Οι συνεργάτες του προγράμματος Toyota Open Labs περιλαμβάνουν την Toyota Tsusho Europe, τον κλάδο εμπορίας και εφοδιαστικής αλυσίδας του ομίλου Toyota, την KINTO Europe, τη μάρκα κινητικότητας του ομίλου Toyota, τη Woven Capital, το επιχειρηματικό ταμείο ανάπτυξης της Toyota και το Toyota Mobility Foundation, ένα μη κερδοσκοπικό ίδρυμα. Οι start-ups που θα επιλεγούν κατά τη διάρκεια της ανοιχτής πρόσκλησης, θα έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν με ένα ποικίλο δίκτυο συμβούλων και μεντόρων, να αναπτυχθούν, να βελτιώσουν την επιχειρηματική τους στρατηγική, τις επενδυτικές ευκαιρίες και τα προϊόντα τους και να δημιουργήσουν σχέσεις που θα έχουν παγκόσμιο αντίκτυπο. Κάθε συμμετέχων θα λάβει αναπτυξιακή υποστήριξη και την ευκαιρία να παρουσιάσει την τεχνολογία του σε μια ημέρα επίδειξης κατά τη διάρκεια των Παραολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού 2024. TOYOTA OPEN LABS Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Μόναχο IAA 2023, η κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών CATL θα παρουσιάσει μια μπαταρία για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα έχει την ικανότητα της εξαιρετικά ταχείας φόρτισης. Από το τέλος του έτους, η κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών CATL θα παράγει μια μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου, τη λεγόμενη «Shenxing Superfast Charging Battery», που θα έχει την ικανότητα να αποθηκεύει αρκετή ενέργεια για απόσταση έως και 400 χλμ. μέσα σε 10 λεπτά, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία. Συνολικά, η μπαταρία θα μπορεί να καλύψει μια εμβέλεια άνω των 700 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση. Δεν είναι ακόμη σαφές σε ποιους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα παραδοθούν οι μπαταρίες. Ωστόσο, τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με αυτή την καινοτόμο μπαταρία εκτιμάται ότι θα κυκλοφορήσουν στις αρχές του επόμενου έτους. Οι επαναφορτιζόμενες μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (τεχνολογία LFP) είναι πιο φθηνές σε σύγκριση με τις μπαταρίες που φέρουν τη συμβατική τεχνολογία νικελίου. Αν και η τεχνολογία LFP είναι ουσιαστικά λιγότερο ισχυρή από τις κυψέλες νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NCM) που χρησιμοποιούνται συνήθως στα σύγχρονα EV, είναι στιβαρή και σχετικά φθηνή. Οι αντίστοιχες μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (τεχνολογία LFP) παρουσιάζουν αυξητική τάση στη χρήση τους στα EV εδώ και αρκετό καιρό, ειδικά στις βασικές εκδόσεις των αμιγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπου η χαμηλή τιμή είναι το ζητούμενο από τους υποψήφιους αγοραστές. Η CATL θέλει τώρα να προωθήσει περαιτέρω την τεχνολογία, αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες μπαταρίες LFP, η «Shenxing Superfast Charging Battery» θα μπορεί να φορτίζεται γρήγορα, και μάλιστα σε μεγάλο εύρος θερμοκρασιών. Σε θερμοκρασία δωματίου, η μπαταρία θα μπορεί να φορτιστεί στο 80% της χωρητικότητάς της σε έως και 10 λεπτά, όπως αναφέρει η εταιρεία, ενώ μπορεί να φορτιστεί από 0 έως 80% σε 30 λεπτά ακόμη και σε θερμοκρασία -10°C. SHENXING SUPERFAST CHARGING BATTERY Νέα μπαταρία από την CATL

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=