FLEETNEWS #211

04.09.23 #211 12 Η Toyota Motor Europe εγκαινίασε το Toyota Open Labs, μια νέα ανοιχτή πλατφόρμα καινοτομίας που συγκεντρώνει start-ups με επιχειρηματικές μονάδες σε όλο το οικοσύστημα της Toyota, για να αναπτύξουν καινοτόμους λύσεις και να οδηγήσουν την αγορά στην επόμενη φάση της κινητικότητας. Το πρόγραμμα θα ενισχύσει το μετασχηματισμό της Toyota σε εταιρεία κινητικότητας, εμβαθύνοντας την τεχνογνωσία της σε θέματα ενέργειας, κυκλικής οικονομίας, τεχνολογίας εκπομπών ουδέτερων άνθρακα, έξυπνων κοινοτήτων και κινητικότητας. Το Toyota Open Labs προσκαλεί start-ups που εργάζονται σε πέντε βασικές κατηγορίες: „Ενέργεια: Τεχνολογίες και συστήματα για τη διευκόλυνση της ενεργειακής μετάβασης, οικονομία υδρογόνου, εξισορρόπηση δικτύου, διαχείριση ενέργειας, έξυπνη φόρτιση και μεταφορά ενέργειας από όχημα σε δίκτυο „Κυκλική Οικονομία: Τεχνολογίες και συστήματα που επιτρέπουν την ανάκτηση, την ανακύκλωση και την επανάχρηση οχημάτων και μπαταριών „Ουδετερότητα άνθρακα: Τεχνολογίες και συστήματα που βοηθούν τις εταιρείες και την κοινωνία να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα και να ψηφιοποιηθούν, για να καταστεί διαφανής η αξιολόγηση του κύκλου ζωής τους „Έξυπνες κοινότητες: Νέα επιχειρηματικά μοντέλα και λύσεις για την ανάπτυξη και υποστήριξη έξυπνων κοινοτήτων μέσω διαμοιρασμού οχημάτων, συνδρομών και κόμβων κινητικότητας „Κινητικότητα για όλους: Σωστές λύσεις προς υπέρβαση των εμποδίων κινητικότητας, ενίσχυση των σχετικών συστημάτων και κινητοποίηση κοινοτήτων χαμηλών εκπομπών άνθρακα, αντιμετώπιση των αναγκών των ηλικιωμένων και θέσπιση καθολικών σχεδίων για όλους Οι συνεργάτες του προγράμματος Toyota Open Labs περιλαμβάνουν την Toyota Tsusho Europe, τον κλάδο εμπορίας και εφοδιαστικής αλυσίδας του ομίλου Toyota, την KINTO Europe, τη μάρκα κινητικότητας του ομίλου Toyota, τη Woven Capital, το επιχειρηματικό ταμείο ανάπτυξης της Toyota και το Toyota Mobility Foundation, ένα μη κερδοσκοπικό ίδρυμα. Οι start-ups που θα επιλεγούν κατά τη διάρκεια της ανοιχτής πρόσκλησης, θα έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν με ένα ποικίλο δίκτυο συμβούλων και μεντόρων, να αναπτυχθούν, να βελτιώσουν την επιχειρηματική τους στρατηγική, τις επενδυτικές ευκαιρίες και τα προϊόντα τους και να δημιουργήσουν σχέσεις που θα έχουν παγκόσμιο αντίκτυπο. Κάθε συμμετέχων θα λάβει αναπτυξιακή υποστήριξη και την ευκαιρία να παρουσιάσει την τεχνολογία του σε μια ημέρα επίδειξης κατά τη διάρκεια των Παραολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού 2024. TOYOTA OPEN LABS Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Μόναχο IAA 2023, η κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών CATL θα παρουσιάσει μια μπαταρία για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα έχει την ικανότητα της εξαιρετικά ταχείας φόρτισης. Από το τέλος του έτους, η κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών CATL θα παράγει μια μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου, τη λεγόμενη «Shenxing Superfast Charging Battery», που θα έχει την ικανότητα να αποθηκεύει αρκετή ενέργεια για απόσταση έως και 400 χλμ. μέσα σε 10 λεπτά, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία. Συνολικά, η μπαταρία θα μπορεί να καλύψει μια εμβέλεια άνω των 700 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση. Δεν είναι ακόμη σαφές σε ποιους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα παραδοθούν οι μπαταρίες. Ωστόσο, τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με αυτή την καινοτόμο μπαταρία εκτιμάται ότι θα κυκλοφορήσουν στις αρχές του επόμενου έτους. Οι επαναφορτιζόμενες μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (τεχνολογία LFP) είναι πιο φθηνές σε σύγκριση με τις μπαταρίες που φέρουν τη συμβατική τεχνολογία νικελίου. Αν και η τεχνολογία LFP είναι ουσιαστικά λιγότερο ισχυρή από τις κυψέλες νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NCM) που χρησιμοποιούνται συνήθως στα σύγχρονα EV, είναι στιβαρή και σχετικά φθηνή. Οι αντίστοιχες μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (τεχνολογία LFP) παρουσιάζουν αυξητική τάση στη χρήση τους στα EV εδώ και αρκετό καιρό, ειδικά στις βασικές εκδόσεις των αμιγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπου η χαμηλή τιμή είναι το ζητούμενο από τους υποψήφιους αγοραστές. Η CATL θέλει τώρα να προωθήσει περαιτέρω την τεχνολογία, αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες μπαταρίες LFP, η «Shenxing Superfast Charging Battery» θα μπορεί να φορτίζεται γρήγορα, και μάλιστα σε μεγάλο εύρος θερμοκρασιών. Σε θερμοκρασία δωματίου, η μπαταρία θα μπορεί να φορτιστεί στο 80% της χωρητικότητάς της σε έως και 10 λεπτά, όπως αναφέρει η εταιρεία, ενώ μπορεί να φορτιστεί από 0 έως 80% σε 30 λεπτά ακόμη και σε θερμοκρασία -10°C. SHENXING SUPERFAST CHARGING BATTERY Νέα μπαταρία από την CATL

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=