FLEETNEWS #211

04.09.23 #211 19 ταξινομήθηκαν το επτάμηνο του 2023, ανήλθαν σε 41.667 έναντι 36.211 του επταμήνου 2022 (+15,1%). Από πλευράς κατηγοριών, τη μεγαλύτερη αύξηση τον Ιούλιο κατέγραψαν τα μικρά επιβατικά κατηγορίας Α΄ (+7,4 μονάδες) και τη μεγαλύτερη πτώση τα επιβατικά κατηγορίας C (-6,9 μονάδες). Συνολικά, τα SUV αύξησαν κατά 5,4 μονάδες το μερίδιό τους, φτάνοντας στο 52,2% της αγοράς τον Ιούλιο. Το μερίδιό τους το επτάμηνο ανέρχεται πλέον στο 54%. Όσον αφορά στα καύσιμα, τη μεγαλύτερη αύξηση μεριδίου τον Ιούλιο κατέγραψαν τα υβριδικά (HEV), ακολουθούμενα από τα επαναφορτιζόμενα (BEV - PHEV), με 10,2 μονάδες τα πρώτα και 4,8 τα δεύτερα. Όλοι οι άλλοι τύποι καυσίμου παρουσίασαν πτώση, με μεγαλύτερη αυτή της βενζίνης (-9,5 μονάδες μεριδίου) και ακολούθως του πετρελαίου (-4,7 μονάδες μεριδίου). Αντίστοιχη εικόνα, με μικρότερες ωστόσο μεταβολές, παρουσιάζει και το επτάμηνο. ΟΙ ΜΆΡΚΕΣ Από πλευράς μαρκών στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, το επτάμηνο του 2023 εξακολουθεί να κυριαρχεί η Volkswagen, που αύξησε τις ταξινομήσεις της κατά 21% (814.094 μονάδες) και κατέλαβε το 10,7% της αγοράς. Δεύτερη η Toyota με 6,4% της αγοράς (487.449 μονάδες) και τρίτη η Audi με 5,7% (436.900). Ακολουθούν η BMW με 5,4% της αγοράς (410.931), η Renault με 5,3% (403.807) και η Peugeot, με επίσης 5,3% (403.772). Στην έβδομη θέση η Skoda με 5,2% (399.329) και στη συνέχεια η Mercedes με 5,1% (389.363), η Kia με 4,6% (353.856) και η δεκάδα κλείνει με την Dacia, που κατέχει το 4,4% της αγοράς του επταμήνου (337.806). Στην επόμενη δεκάδα η Hyundai με 4,2% (318.159) και η Ford, επίσης με 4,2% (317.225), η Opel με 3,6% (276.633), Fiat και Abarth με 3% (231.567), η Citroen με 2,9% (221.882), η Tesla με 2,7% (204.997), η Nissan με 2,2% (170.589) και η Volvo, επίσης, με 2,2% (165.543). Η δεύτερη δεκάδα κλείνει με τις Seat 2,1% (156.085) και Cupra 1,5% (110.618). ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΙΟΥΛΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣΙΟΥΛΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) 2023 2022 2023 2022 A 13,20% 5,80% 7,4 6,80% 8,10% -1,3 A-SUV 3,20% 2,30% 0,9 2,10% 1,60% 0,5 A TOTAL 16,40% 8,10% 8,3 9,00% 9,70% -0,8 B 25,90% 31,70% -5,8 27,70% 25,60% 2,1 B-SUV 27,30% 22,50% 4,8 25,50% 24,30% 1,2 B TOTAL 53,20% 54,20% -1 53,30% 50,00% 3,3 C 6,50% 13,40% -6,9 8,90% 10,70% -1,8 C-SUV 18,40% 17,00% 1,4 20,90% 21,60% -0,8 C TOTAL 24,90% 30,40% -5,4 29,80% 32,30% -2,5 D 1,20% 0,90% 0,3 1,30% 1,20% 0,1 D-SUV 2,80% 4,10% -1,4 4,90% 4,80% 0,1 D TOTAL 4,00% 5,00% -1 6,20% 6,00% 0,2 E 0,00% 0,10% -0,1 0,10% 0,10% 0 E-SUV 0,20% 0,50% -0,3 0,30% 0,40% -0,1 E TOTAL 0,30% 0,60% -0,4 0,40% 0,50% -0,1 F-G 0,10% 0,10% 0 0,10% 0,10% 0 F-G-SUV 0,20% 0,30% -0,1 0,30% 0,30% -0,1 F-G TOTAL 0,30% 0,40% 0 0,40% 0,40% 0 SPORTS 0,10% 0,20% -0,1 0,30% 0,20% 0,2 MPV 0,00% 0,00% 0 0,10% 0,00% 0 MPV-M/COMBI 0,70% 1,00% -0,3 0,60% 0,80% -0,2 100,00% 100,00% 0 100,00% 100,00% 0 (Εκ των οποίων SUV 52,20% 46,80% 5,4 54,00% 53,20% +0,9) Πηγή: ΣΕΑΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΙΟΥΛΙΟΣ ΜET '23/'22 ΙΑΝ.-ΙΟΥΛ. ΜET '23/'22 2023 2022 2023 2022 Επιβατικά 12.390 10.874 13,9% 82.752 65.672 26,0% Φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 1.018 838 21,5% 6.954 5.846 19,0% Λεωφορεία 25 24 4,2% 166 139 19,4% Μοτοσυκλέτες >50cc 8.060 7.002 15,1% 41.667 36.211 15,1% Πηγή: ΣΕΑΑ + ΕΛΣΤΑΤ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΥΣΙΜΟ ΙΟΥΛΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ – ΙΟΥΛΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ΣΤΗΝ ΕΕ ΙΑΝ.-ΙΟΎΝ. ‘23 2023 2022 2023 2022 Βενζίνη 38,30% 47,80% -9,5 44,10% 47,10% -3,1 37,20% Πετρέλαιο 13,70% 18,30% -4,7 14,10% 14,80% -0,7 14,50% Υβριδικά (HEV) 34,50% 24,30% 10,2 29,30% 27,70% 1,7 24,90% Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 10,10% 5,40% 4,8 9,80% 7,10% 2,7 20,30% Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,40% 0,70% -0,3 0,40% 0,60% -0,3 3,10% Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 3,00% 3,40% -0,5 2,40% 2,70% -0,3 Πηγή: ΣΕΑΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=