FLEETNEWS #199

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 8 ΜΑΪΟΥ 2023 #199 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Νέα μοντέλα για στόλο Οι επιδόσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών Απροετοίμαστα τα 2/3 των στόλων για αναφορά εκπομπών CO2

08.05.23 #199 2 „FORD - E-Transit Courier Το E-Transit βασίζεται στο crossover Puma. Αν και διατίθεται και σε βενζίνη και ντίζελ, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση είναι η πιο ενδιαφέρουσα, ιδίως για εταιρείες τελικής παράδοσης, που θα εκτιμήσουν το ωφέλιμο φορτίο των 700 κιλών και το χώρο φόρτωσης 2.900 λίτρων του συμπαγούς αυτοκινήτου. Διαθέτει έξυπνο χώρο για έγγραφα ή tablet. Η ηλεκτρική έκδοση δεν θα διατεθεί εντός του έτους και οι προδιαγραφές παρατίθενται (τα ICE θα διατεθούν από το τρίτο τρίμηνο του 2023). Η Ford αναφέρει μόνο ταχυφόρτιση 10%-80% σε λιγότερο από 35 λεπτά (100 kW). „BYD- Seal Η BYD θα παρουσιάσει το Seal τον Σεπτέμβριο του 2023, επεκτείνοντας την ευρωπαϊκή παρουσία της, για να ανταγωνιστεί το Tesla Model 3. Με μήκος 4,8 μέτρων, το κινεζικό sedan είναι 11 εκατοστά μακρύτερο από το αμερικανικό ανταγωνιστικό του. Προσφέρονται δύο συστοιχίες μπαταριών (61,4 kWh και 80,0 kWh), με κίνηση στους οπίσθιους τροχούς και τετρακίνηση. Η απλή αντλία θερμότητας είναι στάνταρ και διαθέτει επίσης λειτουργία φόρτισης V2L (για φόρτιση συσκευών ή άλλων ηλεκτρικών οχημάτων) και μετατροπέα συνεχούς ρεύματος μέγιστης ισχύος 150 kW (η επαναφόρτιση για αυτονομία περίπου 450 χιλιομέτρων διαρκεί μισή ώρα). „LEXUS - LM500h Το καλό νέο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης ήταν ότι η Lexus διαθέτει τη δεύτερη γενιά του MPV LM, που μέχρι τώρα απευθυνόταν μόνο στην Κίνα, σε 60 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης, όπου λίγοι υπεύθυνοι στόλου γνωρίζουν ότι η Lexus διαθέτει όχημα μεταφοράς προσωπικού. Εξυπηρετεί έξι με επτά άτομα, με πρόσβαση στο πολυτελές και τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό μέσω δύο συρόμενων θυρών. Το σύστημα κίνησης είναι υβριδικό αλλά όχι plug-in. „MERCEDES - E-Class Παρά την τάση των SUV και την γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών EQ που αποσπούν ικανό μερίδιο, η E-Class παραμένει κορυφαίο μοντέλο για τους εταιρικούς οδηγούς. Χωρίς ιδιαίτερα καινοτόμο εμφάνιση, το νέο executive saloon στηρίζεται στην τεχνολογία και την ηλεκτροκίνηση. Εξοπλισμένο με πολύ μεγαλύτερες μπαταρίες από ό,τι η προηγούμενη γενιά (από 13,5 kWh σε 25,4 kWh), η ηλεκτρική αυτονομία κινείται μεταξύ 95 και 118 χλμ., επιτρέποντας μετακινήσεις μηδενικών εκπομπών. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι εμπνευσμένη από την EQE (Hyperscreen) και το επίπεδο ημιαυτόνομης οδήγησης είναι εξαιρετικό. „POLESTAR - 4 Οι διαστάσεις του cross-over κουπέ το τοποθετούν ανάμεσα στο Polestar 2 και το 3. Το πίσω παράθυρο είναι μαύρο και η ορατότητα ΜΗΝΙΑΙΑ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΟΥ FLEET EUROPE Νέα μοντέλα για στόλο Η μηνιαία επισκόπηση του Fleet Europe περιλαμβάνει νέα μοντέλα αυτοκινήτων και βαν στόλου. Τον περασμένο μήνα, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης παρουσιάστηκαν κάποια εξαιρετικά νέα μοντέλα. Και η Mercedes παρουσίασε τη νέα γενιά ενός δημοφιλούς μοντέλου στόλου. Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ CHIEF ΕDITOR FLEET UNIT ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr

08.05.23 #199 3 παρέχεται από κάμερες και ψηφιακό καθρέφτη στο εσωτερικό, που σύμφωνα με πληροφορίες παρέχει στον οδηγό ευρύτερη οπτική γωνία. Οι ασύρματες ενημερώσεις, τα προηγμένα συστήματα ADAS, η διεπαφή Google Android και τα εσωτερικά υλικά, περιλαμβάνονται στο πακέτο. Ένας πολλά υποσχόμενος ανταγωνιστής της Tesla, με ενδιαφέροντα πλεονεκτήματα. Αυτονομία 600 χλμ. για την έκδοση RWD, 516 χλμ. για την AWD. „Smart - #3 Αφήνοντας τα μικροαυτοκίνητα, η γερμανο-κινεζική Smart παρουσίασε το δεύτερο μοντέλο της στην έκθεση της Σαγκάης. Με μήκος 4,4 μέτρων, είναι το μεγαλύτερο αυτοκίνητο της μάρκας και διαθέτει διαφορετική εμφάνιση από το #1, του οποίου μοιράζεται την τεχνολογία και την πλατφόρμα. Το εσωτερικό μοιάζει πολύ με του μικρού μοντέλου και οι κινητήρες θα είναι κοινοί (272 ίπποι, RWD και AWD). Περισσότερες λεπτομέρειες θα δοθούν όταν το SUV κάνει το ντεμπούτο του στην Ευρώπη, στην IAA του Μονάχου, τον Σεπτέμβριο. „VW - ID.7 Η Volkswagen ήθελε να εντυπωσιάσει τους Ασιάτες με την αμιγώς ηλεκτρική ναυαρχίδα ID.7, σε μια προσπάθεια να ανακτήσει την κορυφή ως η μάρκα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Κίνα - η BYD ξεπέρασε τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Στην Ευρώπη, αυτό το ηλεκτρικό σούπερ Passat θα διατίθεται με μεγαλύτερη μπαταρία 82 kWh (παράλληλα με την 77 kWh), ικανή να καλύψει αυτονομία 700 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση, χάρη στον πολύ οικονομικό ηλεκτροκινητήρα που ανέπτυξε η ίδια. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση, με καθίσματα μασάζ, άπλετο χώρο για τα πόδια και μεγάλη πανοραμική οροφή. Το νέο Explorer είναι το πρώτο μιας σειράς καινοτόμων ηλεκτρικών οχημάτων της Ford που χαράζει το δρόμο για τον επαναπροσδιορισμό της μάρκας στην Ευρώπη, με σημείο αναφοράς ένα μεσαίου μεγέθους crossover με κορυφαίες τεχνολογίες και συστήματα μετάδοσης κίνησης αλλά και φόρτιση επόμενης γενιάς. Η φόρτιση στο δρόμο με το νέο Explorer είναι πάντοτε γρήγορη και εύκολη, με το νέο crossover της Ford να μπορεί να σας βοηθήσει ακόμα και να βρείτε τις πιο βολικές για εσάς στάσεις για ανεφοδιασμό με ηλεκτρική ενέργεια. Από εκεί και πέρα, η φόρτιση στο σπίτι μπορεί να προγραμματιστεί το ίδιο απρόσκοπτα, ώστε να χρησιμοποιείται φθηνότερο ηλεκτρικό ρεύμα, όπου είναι διαθέσιμο, και να παρέχεται έτσι μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία, καθώς και προθερμασμένη καμπίνα, για πρωινές εκκινήσεις. Με σημείο αναφοράς την προηγμένη αρχιτεκτονική πάνω στην οποία βασίζεται, τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά ισχύος αλλά και το νέας γενιάς ηλεκτρικό κύκλωμα, το νέο Explorer εξασφαλίζει φόρτιση από το 10% στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας της μπαταρίας ιόντων λιθίου, με την οποία εξοπλίζεται σε χρόνο που δεν ξεπερνά τα μόλις 25 λεπτά. Αυτό, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα πρόσβασης, έως το επόμενο έτος, σε 500.000 σημεία φόρτισης που βρίσκονται διάσπαρτα σε όλη την Ευρώπη, καθιστά το νέο Ford Explorer έναν πραγματικό «εξερευνητή» που δεν γνωρίζει όρια κατά την κίνησή του σε όλες τις συνθήκες. Εκτός από φόρτιση επόμενης γενιάς, το νέο Explorer διαθέτει αντίστοιχα προηγμένα συστήματα μετάδοσης κίνησης, τα οποία εξασφαλίζουν κορυφαίες επιδόσεις και απαράμιλλα επίπεδα αποδοτικότητας. Διευρύνοντας τις επιλογές για τους πελάτες, το νέο Explorer θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις ισχύος, με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες και κίνηση στους πίσω ή στους τέσσερις τροχούς, αντίστοιχα, που υπόσχονται, εκτός από μηδενικές εκπομπές ρύπων, άμεσες επιταχύνσεις, περιορισμένη κατανάλωση ενέργειας και αθόρυβη λειτουργία σε όλες τις συνθήκες κυκλοφορίας. ΤΟ ΝΕΟ, ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ, FORD EXPLORER

08.05.23 #199 4 Η Citroën ανεβάζει τους ρυθμούς της και ενισχύει τη θέση της, με επιπλέον προσφορές των σειρών ë-C4 και ë-C4 X, με ισχυρότερο κινητήρα και εκτεταμένη αυτονομία έως και 420 χλμ. Ο κινητήρας και η μπαταρία του νέου συστήματος κίνησης σχεδιάστηκαν για καλύτερη απόδοση και διαθέτουν σημαντικές τεχνολογικές εξελίξεις. Ο νέος υβριδικός σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας (HSM) 115 kW (156 hp) αντικαθιστά τον σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη. Αποδίδει 15 kW (20 hp) επιπλέον, με υψηλό επίπεδο απόδοσης και άμεση ροπή 260 Nm, παρέχοντας άμεση απόκριση και οδηγική απόλαυση. Η νέα μπαταρία 54 kWh αποδίδει 4 kWh περισσότερες από την προηγούμενη. Συμπαγής, υδρόψυκτη και με στάνταρ αντλία θερμότητας για γρήγορη φόρτιση, διαθέτει διαφορετική χημική σύνθεση και περιλαμβάνει 102 κυψέλες και 17 μονάδες. Αντί της σύνθεσης 60% νικέλιο, 20% μαγγάνιο και 20% κοβάλτιο, αυτή η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης διαθέτει υψηλότερη αναλογία νικελίου (80% νικέλιο, 10% μαγγάνιο και 10% κοβάλτιο), με αποτέλεσμα βελτιωμένη πυκνότητα ενέργειας και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Όλες αυτές οι αναβαθμίσεις ενισχύουν την αυτονομία, η οποία αυξάνεται κατά 17% και φτάνει τα 420 χλμ. WLTP και βελτιώνουν την ενεργειακή απόδοση, μειώνοντας τη μέση κατανάλωση στα 12 kW/ώρα. Επιπλέον, υπάρχουν σημαντικά οφέλη πραγματικής χρήσης, τα οποία μεταφράζονται σε +30 χλμ. υπό συνθήκες αστικής κυκλοφορίας ακόμα και με θερμοκρασίες κοντά στους 0°C. Παρά την αυξημένη χωρητικότητα της μπαταρίας, οι χρόνοι επαναφόρτισης δεν αυξάνονται. Ακόμα, οι πελάτες εξακολουθούν να επωφελούνται τηλεπρογραμματιζόμενων υπηρεσιών, μέσω της εφαρμογής MyCitroën smartphone, που διευκολύνουν την καθημερινότητα. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Citroën ë-C4 και ë-C4 X Αποκτώντας νέα μπροστινή όψη, το νέο Master ανανεώνεται και στο εσωτερικό του, προσφέροντας αναβαθμισμένη απτή ποιότητα, μέσα σε έναν πιο λειτουργικό και πιο πρακτικό χώρο επιβατών, με διακοσμητικά χρωμίου, νέες ταπετσαρίες και εξοπλισμό ανάλογο ενός κινητού γραφείου. Ο νέος κινητήρας πετρελαίου 2,3 Blue dCi Twin Turbo παρέχει αυξημένη ισχύ και ροπή αλλά και μειωμένη κατανάλωση. Το πλήρως ανασχεδιασμένο ντιζάιν εναρμονίζεται με την κοινή αισθητική ταυτότητα των υπόλοιπων μοντέλων της γκάμας επαγγελματικών οχημάτων της Renault. Το νέο Master ενισχύει την αίσθηση στιβαρότητας που αποπνέει χάρη στην πιο εκφραστική και δυναμική μπροστινή όψη, η οποία προσδιορίζεται από: „ τη νέα μπροστινή μάσκα κάθετης σχεδίασης, „ τη φωτεινή υπογραφή σε σχήμα C (C-Shape), „ μια ανυψωμένη γραμμή καπό και „ τον αναβαθμισμένο προφυλακτήρα, μαζί με τα μπροστινά φτερά. Το νέο Master υιοθετεί τα πρότυπα των επιβατικών οχημάτων. Το εσωτερικό αναβαθμίζεται με τη χρήση υλικών υψηλότερης ποιότητας, που είναι πιο σκούρα και λιγότερο γυαλιστερά. Οι σχεδιαστές επανασχεδίασαν τις γραμμές, κάνοντάς τις πιο οριζόντιες, πιο απλές και πιο καθαρές. Κομψό και λειτουργικό, το νέο εσωτερικό διαθέτει: „ Επανασχεδιασμένο ταμπλό με μεγάλους ανοιχτούς ή κλειστούς αποθηκευτικούς χώρους „ Διακοσμητικά χρωμίου στους αεραγωγούς, τα κουμπιά κλιματισμού και το νέο τιμόνι „ Νέα λαβή μοχλού ταχυτήτων, μαύρη με πλαίσιο χρωμίου „ Νέες ταπετσαρίες, πιο hightech „ Πίνακα οργάνων με ψηφιακή οθόνη TFT 3,5 ιντσών „ Πλήρη ενσωμάτωση της οθόνης πλοήγησης στο κεντρικό τμήμα του ταμπλό, ανεξαρτήτως του συστήματος πολυμέσων που χρησιμοποιείται (R-LINK Evolution ή Media Nav Evolution). Το νέο Master εξοπλίζεται με νέο κινητήρα πετρελαίου 2.3 Blue dCi Twin Turbo, που ανταποκρίνεται ακόμη καλύτερα στις ανάγκες του επαγγελματία. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΑΙ ΙΣΧΥΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ RENAULT MASTER

08.05.23 #199 5 Το Peugeot 2008 που παρουσιάστηκε στα τέλη του 2019 έχει ήδη παραχθεί σε 700.000 μονάδες και ήταν πάντα μεταξύ των τριών πρώτων μοντέλων σε πωλήσεις στην κατηγορία B-SUV στην Ευρώπη, κατακτώντας μάλιστα την κορυφή το 2021. Η επιτυχία του οφείλεται κυρίως στο e-2008, το οποίο υπήρξε πρωτοπόρος στον εξηλεκτρισμό της κατηγορίας από το 2019, με παραγωγή πάνω από 75.000 μονάδες. Το μερίδιο αγοράς της συγκεκριμένης έκδοσης έφτασε στο 17,4% των πωλήσεων το 2022, τοποθετώντας το στα τρία κορυφαία ηλεκτρικά Β-SUV. Το ανανεωμένο Peugeot 2008 κατασκευάζεται στο Vigo (Ισπανία). Το δημοφιλές μοντέλο θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς και η γκάμα του θα περιλαμβάνει τρείς εκδόσεις -Active, Allure, GT- με τέσσερα κινητήρια σύνολα, συμπεριλαμβανομένης της νέας αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης των 115kW/156bhp, η οποία θα προσφέρει αυτονομία έως και 406 χλμ. (συνδυασμένος κύκλος WLTP). Η γκάμα θα διευρυνθεί το 2024 με την προσθήκη ενός νέου υβριδικού κινητήρα. «Το νέο Peugeot 2008 έχει όλα όσα χρειάζεται για να παραμείνει στην κορυφή των μικρομεσαίων SUV», όπως επισημαίνει ο Jerome Micheron, επικεφαλής προϊόντων της μάρκας: „ Καινούργια φωτιστική υπογραφή Peugeot στο εμπρός τμήμα. Ανασχεδιασμένη φωτιστική υπογραφή στο πίσω τμήμα. Νέο εμπρόσθιο μέρος. Νέα χρώματα. Πρωτότυπο σχεδιασμό των ζαντών. Εκμοντερνισμένα εμβλήματα Peugeot „ Νέες αναβαθμισμένες υφασμάτινες ταπετσαρίες. Peugeot i-Cockpit. Νέο design στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών σε όλα τα μοντέλα 2008. Τιμόνι μικρής διαμέτρου. Εκλεπτυσμένο φωτισμό περιβάλλοντος στην έκδοση GT. Νέο επιλογέα χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων. Έλεγχο πρόσφυσης. „ Πιο οικονομικό και αποδοτικό e-2008 με αυτονομία πάνω από 400 χλμ. Γκάμα κινητήρων που ικανοποιούν κάθε ανάγκη - PureTech 100, PureTech 130,BlueHDi 130 EAT8 και σύντομα θα διατίθεται και με ένα νέο υβριδικό σύστημα κίνησης „ Τελευταίας γενιάς σύστημα υπηρεσιών Συνδεσιμότητας της Peugeot. Περισσότερες θύρες USB. Πιο δυνατό επαγωγικό φορτιστή για το smartphone. Υπηρεσίες Συνδεσιμότητας - το Peugeot EasyCharge εξασφαλίζει την πρόσβαση σε διάφορες λύσεις φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Η εφαρμογή MyPeugeot για smartphone, διαθέτει τρεις νέες λειτουργίες „ Υποβοήθηση στάθμευσης με κάμερες υψηλής ανάλυσης. Πλήρη σειρά συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης „ Νέα απλουστευμένη γκάμα εκδόσεων „ Συμπαγείς διαστάσεις. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ Νέο Peugeot 2008 Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ RENAULT 5 Το νέο ηλεκτρικό Renault 5 προγραμματίζεται να παρουσιαστεί επίσημα το 2024. Για να το εξελίξουν και να το τελειοποιήσουν, οι ειδικευμένοι μηχανικοί της Renault δοκιμάζουν ήδη τα πρώτα εννέα πρότυπα. Στα αποκαλούμενα mules, η πλατφόρμα, το σύστημα κίνησης και η μπαταρία είναι τεχνικώς ίδια με εκείνα που θα έχει και το μοντέλο παραγωγής. Με σχεδίαση βασισμένη στην εμφάνιση του Clio, τα mules δεν μοιάζουν ακόμα με το μελλοντικό μοντέλο. Ένα έμπειρο μάτι θα προσέξει όμως ότι σε αυτά υπάρχει πορτάκι φόρτισης. Για τις μικρο-ρυθμίσεις και τα τεστ αντοχής, τα πρότυπα βρέθηκαν σε χειμερινές δοκιμές σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (πάγος, χιόνι) στο Arvidsjaur (Λαπωνία), αλλά και σε μέτριας-υψηλής πρόσφυσης συνθήκες, στα κέντρα δοκιμών της Renault στο Lardy (ευρύτερη περιοχή του Παρισιού) και στην Aubevoye (Νορμανδία). Το τεχνικό κέντρο της Renault στην Aubevoye διαθέτει τα μέσα και τα κορυφαία εργαλεία για την αναπαραγωγή οποιουδήποτε τύπου καταπόνησης που θα μπορούσε να περάσει ένα αυτοκίνητο στα χέρια των πελατών: 35 πίστες που καλύπτουν 60 χιλιόμετρα, 42 γραμμές δοκιμών, 2 αεροδυναμικές σήραγγες, 18 θάλαμοι διάβρωσης, όλα κρυμμένα σε 272 εκτάρια δάσους, που προστατεύουν τα πρότυπα από τα αδιάκριτα βλέμματα. Λεπτομέρειες στο fleetnews.gr

08.05.23 #199 6 Η Stellantis συνεχίζει την προσπάθειά της για καθαρή, ασφαλή και οικονομική μετακίνηση σε όλο τον κόσμο και ανταπόκρισης στις απαιτητικές δεσμεύσεις του στρατηγικού σχεδίου Dare Forward 2030, αναφέροντας ετήσια αύξηση 14% στα καθαρά έσοδα του πρώτου τριμήνου 2023, με τη θετική συμβολή όλων των κατηγοριών. „Καθαρά έσοδα 47,2 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 14% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2022, κυρίως λόγω περισσότερων παραδόσεων και ισχυρής καθαρής τιμολόγησης „ Ενοποιημένες αποστολές 1.476.000 μονάδων, αυξημένες κατά 7% κυρίως λόγω βελτίωσης παραγγελιών ημιαγωγών σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2022 „Συνολικό απόθεμα νέων οχημάτων 1.302.000 μονάδων την 31η Μαρτίου 2023, που αντικατοπτρίζει την επιστροφή σε κανονικά αποθεματικά επίπεδα. Περιλαμβάνεται απόθεμα εταιρείας 384.000 μονάδων „Τακτικό μέρισμα 1,34 ευρώ ανά μετοχή, εγκεκριμένο στην Ετήσια Γενική Συνέλευση, καταβλήθηκε στους μετόχους στις 4 Μαΐου 2023 „Ξεκίνησε η επαναγορά μετοχών 1,5 δισ. ευρώ, και η πρώτη δόση 500 εκατ. ευρώ προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2023 „Οι παγκόσμιες πωλήσεις BEV αυξήθηκαν κατά 22% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2022. Συνεχίζεται η παγκόσμια εστίαση με εννέα νέα BEV που θα κυκλοφορήσουν το 2023. «Η Stellantis ξεκινά σταθερά το 2023, διατηρώντας τη δυναμική ενός εξαιρετικού 2022, με ισχυρές αποστολές και καθαρά έσοδα σε όλες τις κατηγορίες. Το παγκόσμιο αποτύπωμά μας και η ποικιλία του χαρτοφυλακίου προϊόντων μας σημαίνει ότι είμαστε σε καλή θέση για να συνεχίσουμε τις ισχυρές οικονομικές επιδόσεις καθ’ όλην τη διάρκεια του έτους. Θα εμπλουτίσουμε τα προϊόντα μας με εννέα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας φέτος, συνεχίζοντας την προσπάθεια για καθαρή, ασφαλή και οικονομική μετακίνηση για όλους», δήλωσε ο Richard Palmer, CFO. Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) αυξήθηκαν κατά 22% σε ετήσια βάση. Εννέα επιπλέον BEV θα κυκλοφορήσουν το 2023 και η γκάμα BEV θα αυξηθεί στα 47 μέχρι το τέλος του 2024. Η Stellantis επικεντρώνεται στην εφαρμογή των τριών πυλώνων που αναφέρονται στο στρατηγικό σχέδιο Dare Forward 2030: „Φροντίδα: Δέσμευση για παγκόσμια ισότητα των φύλων, βάσει των Αρχών Χειραφέτησης των Γυναικών των Ηνωμένων Εθνών. „Τεχνολογία: Ταχύρρυθμος μετασχηματισμός ηλεκτροκίνησης „Αξία: Υποστήριξη της ανάπτυξης στη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Στην Ευρώπη, η εφαρμογή του νέου προτύπου λιανικών πωλήσεων θα ξεκινήσει από τα μέσα του 2023 στις πιλοτικές χώρες, κατόπιν συμφωνίας με τις ευρωπαϊκές ενώσεις αντιπροσώπων. ΑΥΞΗΣΗ 14% ΤΩΝ ΚΑΘΑΡΩΝ ΕΣΟΔΩΝ Η Stellantis το πρώτο τρίμηνο 2023 Η επόμενη γενιά της οικογένειας MINI εγκαινιάζεται με το MINI Cooper Electric. Η νέα έκδοση του εμβληματικού 3-θυρου MINI επιδιώκει τη διασκέδαση μέσω ηλεκτρικής οδήγησης και διατίθεται σε δύο επίπεδα ισχύος. Με την εξαιρετικά ευέλικτη οδήγησή του, το MINI Cooper Electric αντιπροσωπεύει την premium κινητικότητα του μέλλοντος χωρίς εκπομπές ρύπων. Το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper SE λανσαρίστηκε αρχικά το 2020, σημείωσε αύξηση πωλήσεων 25,5% το 2022 και κατέστη μακράν το πιο δημοφιλές μοντέλο MINI, με παγκόσμιες πωλήσεις πάνω από 43.000 μονάδες πέρυσι. Ένα στα πέντε MINI που κυκλοφορούν είναι πλέον ηλεκτρικά. Η τεράστια διαρκής επιτυχία του αρχικού MINI αποδείχθηκε προσφάτως με την επετειακή παραγωγή του εκατομμυριοστού 3θυρου MINI της σημερινής, τέταρτης γενιάς. Στη νέα οικογένεια MINI, η πλήρης ροπή αποδίδεται άμεσα, τόσο στο MINI Cooper E, με ισχύ 135 kW, όσο και στο MINI Cooper SE, με 160 kW. Επιταχύνουν αμέσως και χωρίς αλλαγές ταχυτήτων. Η μπαταρία υψηλής τάσης ιόντων λιθίου είναι τοποθετημένη στο δάπεδο του MINI Cooper Electric, για βέλτιστη πρόσφυση και κατανομή βάρους, καθώς και αυξημένη σταθερότητα και ευελιξία του οχήματος. Με αυτόν τον τρόπο, το MINI επαναπροσδιορίζει τη χαρακτηριστική αίσθηση go-kart της μάρκας, διαιωνίζοντας την ιδιαίτερα επιτυχή και ευχάριστη 60ετή αστική οδήγηση. Η χωρητικότητα της μπαταρίας του MINI Cooper E είναι 40,7 kWh, ενώ του MINI Cooper SE είναι 54,2 kWh. Αυτό επιτρέπει στα νέα μοντέλα αυτονομία μεταξύ 300 και 400 χιλιομέτρων, επεκτείνοντας έτσι αισθητά την ακτίνα των εκδρομών εντός αστικού περιβάλλοντος και πέραν αυτού. Με τη χαρακτηριστική σχεδίαση χώρων, MINI space concept, το MINI Cooper Electric διαθέτει τη μέγιστη ευελιξία ενός ειδικά κατασκευασμένου οχήματος. Προσφέρει άριστη μεταβλητότητα και η σχεδίαση του εσωτερικού του επιτρέπει τέσσερις θέσεις επιβατών και επέκταση του χώρου αποσκευών. ΤΟ ΝΕΟ MINI COOPER ELECTRIC

08.05.23 #199 8 Πανευρωπαϊκή συνεργασία για έξυπνη φόρτιση στο σπίτι του BMW Group και της E.ON. Στόχος είναι η δημιουργία του «Connected Home Charging», ενός ολιστικού οικοσυστήματος φόρτισης που θα επιτρέπει στους πελάτες να συνδέουν το ηλεκτροκίνητο BMW ή MINI μοντέλο τους με το δίκτυο ενέργειας, ως μέρος ενός κλιματικά ουδέτερου, βιώσιμου νοικοκυριού. Με αυτήν τη διατομεακή συνεργασία, το BMW Group και η E.ON θέτουν τις βάσεις για την αξιοποίηση των τεράστιων δυνατοτήτων των ηλεκτρικών οχημάτων για τη μετάβαση προς την αποκλειστική χρήση πράσινης ενέργειας. Η συνεργασία θα επικεντρωθεί στη φόρτιση στο σπίτι. Το ολοκληρωμένο οικοσύστημα που δημιουργούν από κοινού η E.ON και το BMW Group προσαρμόζεται και προάγει την οικιακή φόρτιση σε νέα επίπεδο. Βασικό στοιχείο είναι η δημιουργία κοινής διεπαφής που συνδυάζει τρία πολύπλοκα και μέχρι πρότινος ανεξάρτητα συστήματα: τα ηλεκτρικά οχήματα του BMW Group, τα έξυπνα σπίτια πελατών και την αγορά ενέργειας. Οι δύο εταίροι θα καλύψουν από κοινού όλο το εύρος του οικοσυστήματος: Στο πλαίσιο της συνεργασίας, το BMW Group θα είναι υπεύθυνο για τα οχήματα και το hardware φόρτισης και θα διαχειρίζεται τη διεπαφή με τον πελάτη, εστιάζοντας στις δικές του ανάγκες κινητικότητας. Εκτός από την παροχή υπηρεσιών εγκατάστασης, ηλεκτροδότησης και συνδεσιμότητας στα σπίτια των πελατών, η E.ON θα είναι επίσης υπεύθυνη για τη διασφάλιση βιώσιμων τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας και πρόσβασης στην αγορά ενέργειας, η οποία διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στον έξυπνο έλεγχο των διαδικασιών φόρτισης. Ο συνδυασμός ευρείας τεχνογνωσίας των δύο εταίρων διασφαλίζει την απρόσκοπτη ένταξη του οχήματος στην υποδομή του νοικοκυριού του χρήστη και την ομαλή διαδικασία φόρτισης. Ταυτόχρονα, επιτρέπει την αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων παραγωγής ενέργειας εντός του σπιτιού -π.χ., μέσω ενός ηλιακού συστήματος- και του δυναμισμού της αγοράς ενέργειας προς όφελος του πελάτη. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΥΠΝΗΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΑΠΟ ΤΟ BMW GROUP ΚΑΙ ΤΗΝ E.ON Connected Home Charging Με φρέσκο και ελκυστικό χαρτοφυλάκιο και ισχυρό μείγμα προϊόντων, το BMW Group συνέχισε την επιτυχημένη πορεία του το πρώτο τρίμηνο του 2023. Η ισχυρή λειτουργική απόδοση επιβεβαιώθηκε από τα περιθώρια: Το περιθώριο EBT του ομίλου ήταν 13,9%, ενώ το περιθώριο EBIT του τομέα αυτοκινήτου αυξήθηκε στο 12,1%. Η λειτουργική οικονομική ευρωστία αντικατοπτρίζεται επίσης στις ελεύθερες ταμειακές ροές 1,981 εκατ. ευρώ στον τομέα αυτοκινήτου. Με τα δημοφιλή premium οχήματά του, το BMW Group επωφελήθηκε από τη θετική εξέλιξη σε πολλές αγορές αυτοκινήτων και από τη συνεχιζόμενη σταθερή τιμολόγηση των νέων και μεταχειρισμένων. Η δυναμική των πωλήσεων προήλθε από την γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων καθώς και από μοντέλα ανώτερων κατηγοριών. Οι πωλήσεις μοντέλων BMW BEV υπερδιπλασιάστηκαν σε 55.979 (2022: 26.362 μονάδες/+112,3%). «Το πρώτο τρίμηνο υπογραμμίζει ότι τα συναρπαστικά προϊόντα είναι η καλύτερη απάντηση σε ένα επίμονα απαιτητικό περιβάλλον. Τόσο τα ηλεκτρικά μας οχήματα όσο και τα ανανεωμένα μοντέλα μας με τεχνολογία καύσης αιχμής, εμπνέουν πελάτες σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο CEO της BMW AG Oliver Zipse. «Το υψηλό επίπεδο ευελιξίας, σε συνδυασμό με τις λειτουργικές επιδόσεις μας, είναι η βάση διασφάλισης συνεχούς επιτυχίας του BMW Group, ακόμη και ενόψει αντίθετων ανέμων». Το πρώτο τρίμηνο, το μερίδιο BEV στις συνολικές παραδόσεις αυξήθηκε στο 11,0% (2022: 5,9%/+84,6%), ενώ των ηλεκτροκίνητων ανήλθε στο 19,0%. Για ολόκληρο το 2023, το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στις συνολικές πωλήσεις αναμένεται στο 15%. Συνολικά, οι παραδόσεις BEV και PHEV αυξήθηκαν σε 110.486 μονάδες (2022: 89.669 μονάδες/+23,2%). Τα ευπώλητα περιελάμβαναν το σπορ κουπέ BMW i4 και το Plug-in-Hybrid X5, αλλά τα BMW iX3 και MINI Cooper SE εξακολούθησαν την καλή τους πορεία. Το αμιγώς ηλεκτρικό BMW i7, το BMW iX1 και το plug-in υβριδικό BMW XM είχαν επιτυχημένη πορεία στην αγορά. Τα BEV παρουσίασαν ιδιαίτερα έντονη αύξηση της ζήτησης - με συνολικά 64.647 μονάδες (2022: 35.289 οχήματα/+83,2%). Το BMW Group επεκτείνει την γκάμα των ηλεκτροκίνητων μοντέλων του. Τα αμιγώς ηλεκτρικά BMW i5 και BMW iX2 θα κυκλοφορήσουν στο τέλος του έτους. Μέχρι το 2024, τουλάχιστον ένα στα πέντε νέα οχήματα της εταιρείας θα είναι BEV και μέχρι το 2025 το ένα στα τέσσερα. ΔΙΨΗΦΙΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΚΕΡΔΟΥΣ ΣΕ ΑΣΤΑΘΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ BMW Group: υψηλή ζήτηση για τα μοντέλα του

08.05.23 #199 9 Η Volvo Cars ανακοίνωσε για το πρώτο τρίμηνο του 2023 αύξηση 7% στα λειτουργικά της κέρδη (EBIT), εξαιρουμένων των κερδών από κοινοπραξίες και συνεργασίες, στα 6,3 δισ. SEK (556 εκατ. ευρώ), με περιθώριο κέρδους 6,6%. Η αύξηση στα κέρδη σημειώθηκε παρά τη διατήρηση των τιμών των πρώτων υλών σε υψηλό επίπεδο, αλλά και τη συνεχιζόμενη αστάθεια ανά τον κόσμο. Αυτή η επίδοση ήταν αποτέλεσμα υψηλότερων όγκων πωλήσεων στη διάρκεια της περιόδου, αυξημένης μέσης τιμής ανά αυτοκίνητο, ενός ευνοϊκού γεωγραφικού μίγματος και των αποτελεσμάτων των ενεργειών τιμολόγησης που ξεκίνησαν το περασμένο έτος, ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Η βελτιστοποίηση πόρων σε όλο το εύρος λειτουργίας της εταιρείας και η πρωτοβουλία αποδοτικότητας επιταχύνονται μέσω της άμεσης εξοικονόμησης που συνέβαλε στην υποκείμενη κερδοφορία. Η εταιρεία θα συνεχίσει την προσήλωσή της σε αυτή την πρωτοβουλία. Τα έσοδα του τριμήνου αυξήθηκαν κατά 29% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, στα 96 δισ. SEK. Η αύξηση ακολούθησε τη διψήφια ενίσχυση των πωλήσεων λιανικής. Συγχρόνως, ο εκτελεστικός μηχανισμός της Volvo Cars παρέμεινε εστιασμένος στις προτεραιότητες του μετασχηματισμού της εταιρείας. Η ενδιάμεση έκθεση για το πρώτο τρίμηνο του 2023 είναι διαθέσιμη εδώ. Οι πωλήσεις της Volvo Cars αυξήθηκαν κατά 10% το πρώτο τρίμηνο σε σχέση με την ίδια περίοδο του περσινού έτους, οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών Volvo ενισχύθηκαν κατά 157%. Αυτή η επίδοση ώθησε το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο 18% του συνόλου, έναντι 8% του αντίστοιχου περσινού ποσοστού. Η ανάπτυξη επετεύχθη με μόνο δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα: το XC40 και το C40. Η Volvo Cars θα παρουσιάσει περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα προσεχή χρόνια, τουλάχιστον ένα κάθε έτος μέχρι τα μέσα της δεκαετίας. Τα αυτοκίνητα θα βασίζονται σε πλατφόρμες επόμενης γενιάς με ηλεκτρική αρχιτεκτονική και τεχνολογία κεντρικής μονάδας υπολογιστή. Αυτό το σχέδιο ανάπτυξης δρομολογεί αποφασιστικά την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων μετασχηματισμού της εταιρείας. Παράλληλα, η εταιρεία θα αναδιαρθρώσει και θα αλλάξει τρόπο εργασίας σε ορισμένα τμήματα επιταχύνοντας τις προσπάθειές της για αύξηση της αποτελεσματικότητας, ενώ ταυτόχρονα θα διασφαλίσει ότι διαθέτει όλες τις σχετικές δεξιότητες που χρειάζεται για να είναι επιτυχής στην κινητικότητα επόμενης γενιάς. Ως αποτέλεσμα, ανακοίνωσε την εκτίμησή της για μείωση περίπου 1.300 θέσεων εργασίας από τις δραστηριότητές της στη Σουηδία. Αναλυτικά στο fleetnews.gr VOLVO CARS Σταθερότητα και βελτίωση κερδών το 2023 Η Volvo Cars αναφέρει παγκόσμιες πωλήσεις 51.976 αυτοκινήτων τον Απρίλιο, αυξημένες κατά 10% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Η αύξηση οφείλεται κυρίως στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της εταιρείας. Τα ηλεκτρικά μοντέλα Recharge της Volvo Cars με αμιγώς ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, αποτελούσαν το 40% των αυτοκινήτων Volvo που πωλήθηκαν παγκοσμίως. Το ίδιο μερίδιο για τα αμιγώς ηλεκτρικά ήταν 17%. Την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου, οι πωλήσεις της Volvo Cars έφτασαν τα 214.914 αυτοκίνητα, αυξημένες κατά 10% σε σύγκριση με πέρυσι. Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυξήθηκαν σε 20.804 αυτοκίνητα τον Απρίλιο, αυξημένες κατά 5% και το μερίδιο των μοντέλων Recharge έφτασε το 63% των συνολικών πωλήσεων στην περιοχή. Οι πωλήσεις στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 46% ( 12.543 μονάδες) και των μοντέλων Recharge κατά 86%. Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 4% (9.611 μονάδες), ενώ των μοντέλων Recharge μειώθηκαν, φτάνοντας όμως το 31% των συνολικών πωλήσεων στην περιοχή. Τον Απρίλιο, το Volvo XC60 ήταν το κορυφαίο σε πωλήσεις μοντέλο (16.658 μονάδες), ακολουθούμενο από το XC40 (13.740) και το XC90 (8.220). ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΗΣ VOLVO CARS ΑΥΞΗΘΗΚΑΝ ΚΑΤΑ 10% ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ

08.05.23 #199 10 Στην Ετήσια Συνέλευση της Mercedes-Benz Group AG για το 2022, η εταιρεία ανέλυσε τη στρατηγική της πρόοδο, δημοσιοποιώντας παράλληλα ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα και αποδόσεις των μετόχων. Η εστίαση της εταιρείας σε ελκυστικά προϊόντα αποδίδει καρπούς. Οι πωλήσεις στην ανώτατη κατηγορία της Mercedes-Benz αυξήθηκαν κατά 8% πέρυσι, ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) αυξήθηκαν στα 128.700 οχήματα (+147%) και των eVan στα 15.000 (+9%). Τα κέρδη προ φόρων και τόκων του ομίλου (EBIT) βελτιώθηκαν κατά 28%, στα 20,5 δισ. ευρώ (2021: 16,0 δισ. ευρώ) και τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 12%, στα 150 δισ. ευρώ (2021: 134 δισ. ευρώ). Η δυναμική συνεχίστηκε το 2023: Το πρώτο τρίμηνο, η βελτιωμένη τιμολόγηση αντιστάθμισε τα προβλήματα του κόστους υλικών. Οι υψηλότερες πωλήσεις και το ευνοϊκό μείγμα προϊόντων είχε ως αποτέλεσμα EBIT 5,5 δισ. ευρώ (α΄ τρίμηνο 2022: 5,2 δισ. ευρώ). Τα έσοδα πρώτου τριμήνου αυξήθηκαν κατά 8% στα 37,5 δισ. ευρώ (α΄ τρίμηνο 2022: 34,9 δισ. ευρώ) και το προσαρμοσμένο EBIT αυξήθηκε στα 5,4 δισ. ευρώ (α΄ τρίμηνο 2022: 5,3 δισ. ευρώ). Στην πορεία προς ένα ηλεκτρικό μέλλον, η Mercedes-Benz προσφέρει σήμερα επτά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) και τέσσερα βαν. Προς επιτάχυνση της μετάβασης σε EV, η εταιρεία ανακοίνωσε σχέδια δημιουργίας παγκόσμιου δικτύου φόρτισης υψηλής ισχύος σε όλη τη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη, την Κίνα και άλλες βασικές αγορές, πριν από το τέλος της δεκαετίας, όταν καταστεί αμιγώς ηλεκτρική, όπου το επιτρέπουν οι συνθήκες της αγοράς. Αναλυτικά στο fleetnews.gr MERCEDES-BENZ GROUP: Ο ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΡΟΧΩΡΑ Ισχυρές επιδόσεις • Ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα 2022 και ανθεκτικό α΄ τρίμηνο 2023 • Το χαρτοφυλάκιο αμιγώς ηλεκτρικών περιλαμβάνει 7 επιβατικά αυτοκίνητα και 4 βαν της Mercedes-Benz. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπερδιπλασιάστηκαν το 2022 • Ο πρόδρομος της νέας αρχιτεκτονικής λογισμικού MB.OS παρουσιάστηκε στη νέα E-Class • Υποψήφιος για το Εποπτικό Συμβούλιο ο εμπειρογνώμονας του κλάδου, Stefan Pierer, καθώς ο Sari Baldauf αποχωρεί μετά από επιτυχή 15ετή θητεία • Αυξημένο μέρισμα 5,20 ευρώ • Έναρξη επαναγοράς ιδίων μετοχών αξίας έως και 4 δισ. ευρώ. Το Volkswagen Group ξεκινά σταθερά το οικονομικό έτος 2023, με ισχυρή αύξηση εσόδων και υποκείμενων λειτουργικών κερδών. „ Ισχυρή αύξηση εσόδων πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο, που οφείλεται κυρίως στην ανάκαμψη του όγκου πωλήσεων στην ΕΕ και τις ΗΠΑ, αυξημένες κατά 22% στα 76 δισ. ευρώ „ Ισχυρή αύξηση λειτουργικών κερδών κατά 35% στα 7,1 δισ. ευρώ, προ αποτελεσμάτων αποτίμησης, κυρίως από αντασφάλιση εμπορευμάτων. Λειτουργική απόδοση πωλήσεων προ αποτελεσμάτων αποτίμησης περίπου 9% „ Λειτουργικά κέρδη 5,7 δισ. ευρώ, λειτουργικό περιθώριο 7,5% „ Καθαρές ταμειακές ροές αυτοκινητοβιομηχανίας 2,2 δισ. ευρώ στο τέλος του πρώτου τριμήνου „ Οι παραδόσεις BEV αυξήθηκαν 42% στις 141.000 το πρώτο τρίμηνο (7% επί του συνόλου) „ Ο όμιλος συνεχίζει να έχει μεγάλη ζήτηση, με ανεκτέλεστες παραγγελίες 1,8 εκατ. οχημάτων μόνο στη Δυτική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων 260.000 BEV „ Με γνώμονα το Ten Point Plan, ο όμιλος συνεχίζει να επενδύει στην ψηφιοποίηση και την ηλεκτροκίνηση της εταιρείας, τόσο στην Ευρώπη, όσο και σε περιοχές παγκόσμιας ανάπτυξης, τη Βόρεια Αμερική και την Κίνα. Ο Arno Antlitz, οικονομικός διευθυντής του Volkswagen Group, δήλωσε: «Το Volkswagen Group ξεκίνησε ενθαρρυντικά το 2023, με ισχυρή αύξηση εσόδων και λειτουργικών κερδών προ αρνητικών αποτελεσμάτων αποτίμησης λόγω συναλλαγών αντασφάλισης εμπορευμάτων. Βάσει αυτής της σταθερής απόδοσης και του βιβλίου παραγγελιών 1,8 εκατ. οχημάτων στο τέλος του πρώτου τριμήνου, επιβεβαιώνουμε τις οικονοVOLKSWAGEN GROUP Αύξηση εσόδων και κερδών

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=