FLEETNEWS #199

08.05.23 #199 15 έχει θέσει συγκεκριμένους στόχους CO2 για το μέλλον και πάνω από το ένα τρίτο σκοπεύει στην επίτευξή τους εντός των επόμενων δύο έως πέντε ετών. Για να επιτύχουν τους στόχους τους, οι εταιρείες πρέπει να καταγράφουν τις εκπομπές CO2 του στόλου τους. Όμως, το 20% σχεδόν των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα, δεν τις καταγράφει. Από την άλλη, μόνο το 37% των εταιρειών καταγράφει σήμερα τις εκπομπές του. Όσοι δεν έχουν κατάλληλη λύση καταγραφής χρησιμοποιούν δικούς τους υπολογισμούς, βάσει κατανάλωσης καυσίμου (48,3%), ενώ άλλο ένα τρίτο βασίζεται σε δεδομένα κατασκευαστή, βάσει υπολογιστικών καταστάσεων excel (31,3%). «Βάσει πραγματικής κατανόησης και εκτίμησης των πελατών μας, εντοπίσαμε την επιτακτική ανάγκη ολοκληρωμένης και φιλικής προς το χρήστη λύσης καταγραφής του CO2», δήλωσε ο Andreas Baron, εμπειρογνώμων Βιωσιμότητας και Συμβουλευτικής της Alphabet. Αυτό οφείλεται επίσης στην αναμενόμενη υποχρέωση CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive - Οδηγία Αναφοράς Εταιρικής Βιωσιμότητας) από το 2024 και μετά, ειδικά για εταιρείες. «Στόχος μας είναι να καθοδηγήσουμε τους υπεύθυνους στόλου και βιωσιμότητας στην επίτευξη των στόχων τους CO2 και το πρώτο βήμα είναι η παροχή ενός αξιόπιστου συστήματος που δίνει σαφή εικόνα της τρέχουσας κατάστασής τους και τους επιτρέπει να προβούν σε βιώσιμες τροποποιήσεις. Γι' αυτό η Alphabet επενδύει και συνεργάζεται με αξιόλογο εξωτερικό συνεργάτη για την ανάπτυξη καινοτόμου εργαλείου CO2 που θα επιτρέψει στους υπεύθυνους στόλου να λαμβάνουν συνειδητές και ουσιαστικές αποφάσεις. Τις επόμενες εβδομάδες και μήνες θα ενημερώσουμε λεπτομερώς για τη νέα μας συνεργασία». Με την αναμενόμενη λύση αιχμής της Alphabet, οι υπεύθυνοι στόλου θα μπορούν να εξισορροπούν την οικονομική απόδοση με βιώσιμες πρακτικές, βάσει σωστής ενημέρωσης. Η ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗ ΠΑΡΑΜΈΝΕΙ Η ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΗ ΠΡΌΚΛΗΣΗ Τα ευρήματα της έκθεσης υπογραμμίζουν τη σημασία της ηλεκτροκίνησης για τη μετάβαση των πελατών στη βιωσιμότητα. Ένα εντυπωσιακό 69% των πελατών πιστεύει ότι οι στόλοι τους θα εξηλεκτρισθούν πλήρως, ενώ το 30% προβλέπει ότι οι στόλοι τους θα απαλλαγούν εντελώς από βενζίνη και ντίζελ μέσα στα επόμενα έξι έως δέκα χρόνια. Παρ’ όλη την αισιοδοξία, η έρευνα αποκάλυψε επίσης σημαντικές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν προτού εξηλεκτρισθούν οι στόλοι. Ένα συντριπτικό 94% των υπεύθυνων στόλου ανέφερε σημαντικά εμπόδια στην πορεία προς την ηλεκτροκίνηση, με κορυφαία την αυτονομία (38%) και την υποδομή φόρτισης (36%). Επιπλέον, η απροθυμία των εργοδοτών να αλλάξει τα παραδοσιακά οχήματα αναφέρθηκε από το 6,8% των ερωτηθέντων. Είναι σαφές ότι, ενώ η ηλεκτροκίνηση είναι προ των πυλών, πρέπει να γίνει ακόμα πολλή δουλειά για να ξεπεραστούν αυτά τα εμπόδια και να καταστούν οι βιώσιμοι στόλοι πραγματικότητα. «Πιστεύω ότι η έρευνα λειτουργεί αφυπνιστικά, για να λάβουν άμεσα μέτρα οι εταιρείες να μειώσουν τις εκπομπές τους και να υιοθετήσουν πιο βιώσιμη προσέγγιση. Είναι ευθύνη όλων μας να δώσουμε το παράδειγμα και να εφαρμόσουμε μέτρα που βοηθούν στη δημιουργία πιο πράσινου μέλλοντος για τις επόμενες γενιές», δήλωσε ο Markus Deusing. Δείτε εδώ το πλήρες «European Fleet Emission Monitor». Ανακοίνωση για τη μείωση των τεκμηρίων κατά 30% από την 1η Ιανουαρίου 2025 εξέδωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). «Σύμφωνα με πρόσφατη κυβερνητική εξαγγελία για τα εισοδήματα του 2024 (φορολογικές δηλώσεις 2025) θα μειωθούν τα “τεκμήρια” κατά 30%», αναφέρεται στην ανακοίνωση. «Όσον αφορά στα αυτοκίνητα, πρόκειται για μια αναγκαία και απολύτως θετική αλλαγή. Ο ΣΕΑΑ έχει αποδείξει επανειλημμένα ότι τα τεκμήρια είναι πολλαπλάσια από το πραγματικό κόστος χρήσης (καύσιμα, ασφάλιση, συντήρηση κ.λπ). Συγχρόνως, τα εξωπραγματικά τεκμήρια στα αυτοκίνητα αποτρέπουν την πώληση οχημάτων μεγαλύτερης αξίας. Αυτοκίνητα που θα προσφέρουν σημαντικά δημοσιονομικά έσοδα, π.χ. Τέλος Ταξινόμησης, ΦΠΑ κ.λπ. Η μείωση των τεκμηρίων των αυτοκινήτων επίσης θα εκλογικεύσει ένα συνδεδεμένο με αυτά, παράλογο, ετήσιο φόρο, το “φόρο πολυτελούς διαβίωσης”, με βάση πλέον τα 308 ευρώ, αντί 440 ευρώ που ισχύει σήμερα. Ο ΣΕΑΑ χαιρετίζει τις ως άνω εξαγγελίες και παράλληλα ζητεί από την κυβέρνηση να εξαλείψει πλήρως και το φόρο πολυτελούς διαβίωσης, που όχι μόνο δεν προσφέρει κρατικά έσοδα, αντιθέτως στερεί», καταλήγει η ανακοίνωση. ΣΕΑΑ: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=