FLEETNEWS #199

08.05.23 #199 11 μικές μας προοπτικές για το 2023. Η Volkswagen έχει δεσμευτεί για επενδύσεις στις βασικές αναπτυξιακές της περιοχές παγκοσμίως. Το πρώτο τρίμηνο, ανακοινώσαμε σχέδια νέου εργοστασίου στις ΗΠΑ για την εμβληματική μάρκα Scout, της ιδιαίτερα δημοφιλούς κατηγορίας SUV και pickup. Ανακοινώσαμε επίσης το πρώτο εργοστάσιο μπαταριών του ομίλου στον Καναδά και παρουσιάσαμε το νέο ID.7 στην Auto Shanghai». ΑΠΟΤΕΛΈΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΡΚΏΝ ΤΟΥ ΟΜΊΛΟΥ Οι πωλήσεις των μαρκών του ομίλου που απευθύνονται στο ευρύ κοινό αυξήθηκαν κατά 36% έναντι της προηγούμενης περιόδου, περισσότερο και από το 30% των παραδόσεων. Τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν στα 1,7 δισ. ευρώ. Το λειτουργικό περιθώριο αυξήθηκε κατά 1,7 ποσοστιαίες μονάδες, στο 5,3%. Οι μάρκες Premium κατέγραψαν σταθερή απόδοση, με λειτουργικά κέρδη 1,8 δισ. ευρώ και λειτουργικό περιθώριο 10,8%. Οι αρνητικές επιπτώσεις λόγω αποτίμησης εύλογης αξίας ύψους 0,4 δισ. ευρώ επηρέασαν τα λειτουργικά κέρδη πρώτου τριμήνου 2023. Οι καθαρές ταμειακές ροές επηρεάστηκαν από τις επενδύσεις σε παραγωγική ικανότητα BEV και τη συσσώρευση κεφαλαίου κίνησης. Στην κατηγορία Sport & Luxury, το λειτουργικό περιθώριο της Porsche παρέμεινε σταθερό στο 18,5% το α΄ τρίμηνο χάρη στους υψηλότερους όγκους, τη βελτιωμένη τιμολόγηση και το καλύτερο μείγμα προϊόντων. Οι καθαρές ταμειακές ροές αυτοκινητοβιομηχανίας αυξήθηκαν έναντι του περσινού έτους. Η Traton σημείωσε 25% αύξηση πωλήσεων, με συνολικά έσοδα πωλήσεων αυξημένα κατά 31% λόγω της ισχυρής αύξησης, των θετικών επιπτώσεων του μείγματος τιμών και της εξυπηρέτησης οχημάτων. Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους ήταν 8% (4% το α΄ τρίμηνο 2022). Τα έσοδα από τις πωλήσεις της Cariad αυξήθηκαν κατά 53%, λόγω εσόδων αδειών από μάρκες του ομίλου. Τα λειτουργικά κέρδη παρέμειναν σταθερά με -0,4 δισ. ευρώ, ενώ πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις σε πλατφόρμες λογισμικού. Τα έσοδα τριμήνου αυξήθηκαν κατά 20% σε ετήσια βάση, στα 41,5 δισ. δολάρια. Καθαρά έσοδα 1,8 δισ. δολαρίων έναντι καθαρής ζημίας 3,1 δισ. δολαρίων πέρυσι. Προσαρμοσμένο EBIT ύψους 3,4 δισ. δολαρίων, κατά 45% υψηλότερο. Το EBIT της Ford Pro σχεδόν τριπλασιάστηκε, στα 1,4 δισ. δολάρια, και της Ford Blue διπλασιάστηκε, στα 2,6 δισ. δολάρια, με περιθώρια κέρδους και για τις δύο άνω του 10%. Η εταιρεία επιβεβαιώνει τις προβλέψεις για προσαρμοσμένο EBIT ολόκληρου του 2023 στα 9 έως 11 δισ. δολάρια και προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές περίπου 6 δισ. δολαρίων. Σύμφωνα με τον CEO της Ford, Jim Farley, το πρώτο τρίμηνο αναδιοργάνωσης και λειτουργίας της εταιρείας προς όφελος διαφόρων ομάδων πελατών απέδωσε σταθερά λειτουργικά αποτελέσματα και μια πρόγευση του σχεδίου ανάπτυξης Ford+. «Ενεργοποιούμε το Ford+ εστιάζοντας στις ανάγκες και επιθυμίες διακριτών πελατών», δήλωσε ο Farley, επισημαίνοντας ότι «η Ford Pro πρωτοπορεί σε κερδοφόρα ανάπτυξη, οι μεγάλες επενδύσεις μας σε εμβληματικά οχήματα και παράγωγα της Ford Blue ελκύουν τους πελάτες και η διαφορετική προσέγγιση της Ford Model e στα EV μειώνει σημαντικά το κόστος των πρώτων προϊόντων μας μεγάλης παραγωγής, ενώ αναπτύσσονται γρήγορα τα επόμενα οχήματα νέας γενιάς». FORD MODEL E Η Ford Model e, η οποία λειτουργεί σαν startup, αναπτύσσει ταχέως καινοτόμα ηλεκτρικά οχήματα και πρωτοποριακές ψηφιακές δυνατότητες για ολόκληρη τη σειρά προϊόντων της εταιρείας. Οι αποστολές και τα έσοδα τριμήνου των EV περιορίστηκαν λόγω διακοπών παραγωγής δύο πολύ δημοφιλών οχημάτων: του Mustang Mach-E SUV, για βιομηχανικές αλλαγές που θα διπλασιάσουν σχεδόν την παραγωγική ικανότητα και του F-150 Lightning pickup, για την αντιμετώπιση προβλήματος μπαταρίας πριν δημιουργηθεί πρόβλημα για τους πελάτες. Τον Μάρτιο, η Ford παρουσίασε το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό crossover Explorer, που θα κατασκευαστεί και θα πωληθεί στην Ευρώπη - ένα ακόμα βήμα στην κατασκευή και πώληση ηλεκτρικών οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο 600.000 μονάδων μέχρι το τέλος του 2023 και άνω των 2 εκατ. μέχρι το τέλος του 2026. Οι προσεκτικές επενδύσεις κεφαλαίου ενισχύουν τις δυνατότητες των δημοφιλών EV, όπως τα Mustang Mach-E, F-150 Lightning και E-Transit. Επιπλέον, η Ford Model e θα κατασκευάσει το ηλεκτρικό pickup επόμενης γενιάς στην πανεπιστημιούπολη BlueOval City του Stanton, Tenn. Μετατρέπει υπάρχουσα επιχείρηση στο Oakville του Καναδά για παραγωγή μπαταριών και ηλεκτρικών οχημάτων επόμενης γενιάς και θα ανεγείρει και στελεχώσει εργοστάσιο μπαταριών LFP στο Marshall, Michigan. Περισσότερα στο fleetnews.gr Η FORD ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ Αύξηση πωλήσεων, κερδών, ρευστότητας

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=