FLEETNEWS #193

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023 #193 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Έρχονται οι μπαταρίες ιόντων νατρίου Ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή υδρογόνου; Αυξήθηκαν κατά 32% τα BEV στην ΕΕ το 2023

27.03.23 #193 2 Τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) χρειάζονται λίθιο; Το δοκιμαστικό όχημα που παρουσίασε η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία JAC έχει ταρακουνήσει τον κλάδο των μπαταριών σχετικά με τις κυψέλες ιόντων νατρίου. Το νάτριο αφθονεί και προσφέρει πιθανά πλεονεκτήματα ασφαλείας έναντι του λιθίου, το οποίο όμως διαθέτει υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα. Η κινεζική μάρκα EV JAC Auto παρουσίασε το πρώτο στον κόσμο EV μπαταρίας ιόντων νατρίου. Αυτή η πρωτοποριακή τεχνολογία μπορεί να μειώσει σημαντικά το κόστος των EV, καθιστώντας τα πιο βιώσιμη επιλογή σε σχέση με τα οχήματα βενζίνης, ντίζελ ή CNG. Οι μπαταρίες ιόντων νατρίου που κατασκευάζονται από φθηνότερες πρώτες ύλες, μειώνουν το κόστος της μπαταρίας και του ηλεκτρικού οχήματος. Επιπλέον, αποτελούν εναλλακτική λύση για τις υπάρχουσες τεχνολογίες, όπως η ακριβή μπαταρία ιόντων του δυσεύρετου λιθίου. Το κοβάλτιο, άλλο ένα σπάνιο και ακριβό υλικό που χρησιμοποιείται στις μπαταρίες, μπορεί επίσης να αντικατασταθεί με τη χρήση μπαταριών ιόντων νατρίου. ΑΠΌΔΟΣΗ Η Hina Battery Technologies, εταιρεία startup με έδρα το Πεκίνο, ανέπτυξε την μπαταρία ιόντων νατρίου για το ηλεκτρικό όχημα της JAC. Η μπαταρία, σύμφωνα με την εταιρεία, προσφέρει καλύτερη απόδοση κόστους, υψηλή ασφάλεια και εξαιρετική απόδοση κύκλου ζωής. Έχει χαμηλότερη πυκνότητα από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, αλλά διαθέτει πλεονεκτήματα, όπως απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες και ταχεία φόρτιση. Το EV της JAC διαθέτει μπαταρία 25 κιλοβατωρών και μπορεί να διανύσει έως και 250 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. ΦΘΗΝΌΤΕΡΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΉ ΛΎΣΗ ΓΙΑ EV Η χρήση μπαταριών ιόντων νατρίου μπορεί να φέρει επανάσταση στον κλάδο EV. Η αύξηση των τιμών του ανθρακικού λιθίου πέρυσι προκάλεσε μεγάλες πιέσεις σε πολλούς κατασκευαστές μπαταριών και χρήστες, σύμφωνα με τη Hina. Με τις μπαταρίες ιόντων νατρίου, οι κατασκευαστές EV έχουν στη διάθεσή τους φθηνότερη εναλλακτική λύση παρόμοιας απόδοσης και ασφάλειας. Η μπαταρία ιόντων νατρίου μπορεί να μειώσει το κόστος των EV κατά τουλάχιστον 10%, καθιστώντας τα πιο προσιτά στους καταναλωτές. Ο κλάδος EV εξελίσσεται διαρκώς με νέες τεχνολογίες και καινοτομίες. Η εμφάνιση των μπαταριών ιόντων νατρίου, ως φθηνότερη εναλλακτική λύση, μπορεί να αλλάξει τους κανόνες. ΠΡΟΒΛΈΨΕΙΣ Οι μπαταρίες ιόντων νατρίου μπορούν να αξιοποιήσουν τις ίδιες διαδικασίες παραγωγής με τη βιομηχανία ιόντων λιθίου, πράγμα που σημαίνει ότι η πρώτη θα μπορούσε να επωφεληθεί από την πρόοδο που έχει κάνει η δεύτερη την τελευταία δεκαετία. Η χρήση παρόμοιων υλικών και εξαρτημάτων -από ηλεκτρολύτες και διαχωριστές, έως συλλέκτες ρεύματος αλουμινίου- σημαίνει ότι αυτή η αναδυόμενη τεχνολογία θα μπορούσε επίσης να επωφεληθεί από τις υπάρχουσες οικονομίες κλίμακας. Οι μπαταρίες ιόντων νατρίου είναι πιο ακριβές από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου σήμερα λόγω χαμηλού όγκου και της ανεπαρκώς ανεπτυγμένης αλυσίδας εφοδιασμού. Αλλά το BloombergNEF διαβλέπει δυνατότητες εξοικονόμησης υλικών και βελτιώσεις στην ενεργειακή πυκνότητα, που θα παρείχαν μια βιώσιμη οδό για τις κυψέλες ιόντων νατρίου, ώστε να κοστίζουν 50% λιγότερο από το σημερινό κόστος του σιδήρου φωσφορικού λιθίου (LFP). Το LFP είναι η πιο κοινή χημική διαδικασία μπαταριών ιόντων λιθίου επί του παρόντος, λόγω της αυξανόμενης προτίμησης των αυτοκινητοβιομηχανιών στο χαμηλότερο κόστος και τις σημαντικές βελτιώσεις στην ενεργειακή πυκνότητα την τελευταία δεκαετία. Λίνα Τσαγκαράκη ΤΟ ΠΡΩΤΟ EV ΜΕ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΙΟΝΤΩΝ ΝΑΤΡΙΟΥ Η JAC Auto πρωτοπορεί Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ CHIEF ΕDITOR FLEET UNIT ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΩΝ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΙΟΝΤΩΝ ΝΑΤΡΙΟΥ Πηγή: BloombergNEF. Σημ: LFP = σιδήρου φωσφορικού λιθίου, συγκριτικό κόστος μπαταριών ιόντων λιθίου, βάσει ανοδικού μοντέλου κόστους μπαταρίας στις 23 Οκτωβρίου 2022. Εξοικονόμηση υλικών βάσει αντικατάστασης λιθίου με νάτριο και βελτιώσεις ενεργειακής πυκνότητας. Η χημική διαδικασία ιόντων νατρίου περιλαμβάνει Prussian blue (σκούρα μπλε χρωστική ουσία που παράγεται από την οξείδωση σιδηροκυανιούχων αλάτων σιδήρου) και είναι διαφορετική από της HiNa. Βάσει κόστους μπαταριών ιόντων νατρίου μαζικής παραγωγής. Συμβατικές LFP Εξοικονόμηση υλικών Υπάρχουσες ιόντων νατρίου Βελτιστοποιημένες ιόντων νατρίου Βελτίωση ενεργειακής πυκνότητας $/kWh 124 87 61 37 26

27.03.23 #193 3 Τα SUV της Volvo, στο απόγειο των δυνατοτήτων τους: μετά την αναβάθμιση του συστήματος κίνησης, τα plug-in υβριδικά Volvo XC60 Recharge και XC90 Recharge προσφέρουν ασύγκριτη ευελιξία σε όσους τα επιλέγουν. Εκτός από μεγαλύτερη ισχύ, τα δύο μοντέλα έχουν πλέον αυξημένη αυτονομία για την κίνηση μόνο με ηλεκτρική ενέργεια. Σύμφωνα με τις μετρήσεις σε μικτό κύκλο, το XC90 Recharge διαθέτει «ηλεκτρική» εμβέλεια έως και 73 km και το XC60 Recharge 78 km, ενώ οι μέγιστες τιμές αυτονομίας σε ιδανικές συνθήκες κίνησης στην πόλη μπορεί να είναι υψηλότερες. Στην ουσία, τα δύο SUV καθίστανται «αμιγώς» ηλεκτρικά για τις συνηθισμένες καθημερινές διαδρομές και οι οδηγοί τους εθίζονται σε έναν βιώσιμο αλλά και πρωτόγνωρα απολαυστικό τρόπο μετακίνησης. Η δυνατότητα οδήγησης με μηδενική κατανάλωση καυσίμου και χωρίς εκπομπές ρύπων προφανώς είναι το σημαντικότερο όφελος για το χρήστη. Άλλες όμορφες πτυχές της ηλεκτροκίνησης περιλαμβάνουν τη δυνατότητα κίνησης σε ένα κλειστό γκαράζ χωρίς εκπομπές καυσαερίων και ηχητική όχληση για τους περίοικους, την απόλαυση χαμηλόφωνων συζητήσεων και μουσικής στο απαλλαγμένο από θορύβους εσωτερικό του αυτοκινήτου, αλλά και την οδήγηση με τη χρήση μόνο του δεξιού πεντάλ για επιβράδυνση και επιτάχυνση, με άμεση απόκριση από μηδενικές στροφές και χωρίς το παραμικρό κενό που θα απαιτούσε η αλλαγή σχέσης. Δεν είναι τυχαίο ότι οι οδηγοί των plug-in υβριδικών Volvo περνούν τον περισσότερο χρόνο τους πίσω από το τιμόνι στο ηλεκτρικό πρόγραμμα Pure. Βεβαίως, οι εξελιγμένοι κινητήρες βενζίνης των συστημάτων κίνησης Τ8, συνολικής απόδοσης 455 ίππων και T6 με ισχύ 350 ίππων (ο τελευταίος διαθέσιμος μόνο στο XC60 Recharge) είναι ανά πάσα στιγμή στη διάθεση του χρήστη, προσφέροντας επιδόσεις που εντυπωσιάζουν. Τα Volvo XC60 Recharge και XC90 Recharge διαθέτουν απρόσκοπτη συνδεσιμότητα, καθώς εξοπλίζονται με σύστημα infotainment βασισμένο σε Android, με ενσωματωμένες υπηρεσίες και εφαρμογές Google που εξασφαλίζουν κορυφαίες δυνατότητες χειρισμού και ψυχαγωγίας. Η σύγχρονη σχεδιαστική ταυτότητα της Volvo, η έμφαση στη λεπτομέρεια και το premium επίπεδο άνεσης συνοδεύονται από προηγμένες τεχνολογίες στην ασφάλεια, όπως η νέα πλατφόρμα ADAS, η οποία τελειοποιεί την προστασία που απολαμβάνουν οι επιβάτες του XC60. Για το XC90, αξίζει να υπογραμμίσουμε και την πιο πρόσφατη διάκριση που απέσπασε στον τομέα της ασφάλειας, κατακτώντας το κορυφαίο βραβείο Top Safety Pick+ για το 2023, που απονέμεται από το Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Εταιρειών για την Ασφάλεια των Αυτοκινητοδρόμων (IIHS). Η φετινή διάκριση περιλαμβάνει ακόμη πιο αυστηρή αξιολόγηση, με πιο σημαντική αλλαγή την αναβαθμισμένη δοκιμή πλευρικής σύγκρουσης, στην οποία η ενέργεια που απελευθερώνεται είναι αυξημένη κατά 82%. Τα XC60 Recharge και XC90 Recharge είναι ακαταμάχητες προτάσεις στις κατηγορίες τους και κορυφαίες επιλογές για εταιρική χρήση, χάρη και στις υψηλές επιδόσεις τους στο πεδίο της βιωσιμότητας. Οι ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές ρύπων εξασφαλίζουν σημαντικές φορολογικές ελαφρύνσεις σε περίπτωση μίσθωσης, όπως ο ιδιαίτερα χαμηλός φόρος για τους εταιρικούς χρήστες. Τα δύο μοντέλα συνοδεύονται από εγγύηση 5 ετών, ενώ ο χρόνος που μεσολαβεί για την παράδοσή τους έχει μειωθεί σημαντικά. VOLVO XC60 RECHARGE - XC90 RECHARGE Η βιώσιμη οδήγηση γίνεται εθιστική advertorial

27.03.23 #193 4 Η εταιρεία leasing οχημάτων ALD θα πουλήσει έξι ευρωπαϊκές θυγατρικές, για να συμμορφωθεί με τις ρυθμιστικές και αντιμονοπωλιακές απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εξαγορά της LeasePlan. Η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη από τις αρχές του 2022. Συγκεκριμένα, θα πουληθούν οι θυγατρικές της ALD στην Ιρλανδία, στην Πορτογαλία και στη Νορβηγία (με εξαίρεση την NF Fleet Norway, κοινή εταιρεία των ALD και Nordea), καθώς και οι θυγατρικές της LeasePlan στο Λουξεμβούργο, στη Φινλανδία και στην Τσεχία. Οι εταιρείες αυτές θα πουληθούν στην Crédit Agricole Consumer Finance και την Stellantis. Ο συνδυασμένος στόλος των έξι εταιρειών αντιπροσωπεύει περίπου 100.000 οχήματα ή το 3% του συνολικού συνδυασμένου στόλου της ALD και της LeasePlan, την 31η Δεκεμβρίου 2022. Η ολοκλήρωση της εξαγοράς της LeasePlan από την ALD θα πραγματοποιηθεί στις 28 Απριλίου και το Διοικητικό Συμβούλιο της ALD αποφάσισε την σύγκληση Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης την ημερομηνία αυτή, προς έγκριση της εξαγοράς. ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΤΙΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ Πωλούνται έξι θυγατρικές των ALD και LeasePlan Η ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ STELLANTIS - CRÉDIT AGRICOLE H Stellantis και η Crédit Agricole Consumer Finance ανακοίνωσαν την υπογραφή δεσμευτικής συμφωνίας για την απόκτηση των δραστηριοτήτων της ALD και της LeasePlan στην Πορτογαλία και το Λουξεμβούργο, αντίστοιχα, μετά την πρόταση εξαγοράς του 100% της LeasePlan από την ALD. H ανακοίνωση αντανακλά τις φιλοδοξίες των δύο εταιρειών στην κινητικότητα και το μακροχρόνιο leasing οχημάτων. Η ανακοίνωση αυτή ακολουθεί τις συμφωνίες συνεργασίας μεταξύ της Stellantis και της Crédit Agricole Consumer Finance που ανακοινώθηκαν τον Δεκέμβριο του 2021 σχετικά με τη δημιουργία κοινοπραξίας «NewCo», για μακροχρόνια μίσθωση οχημάτων και την εξαγορά από την Crédit Agricole Consumer Finance του 100% του κεφαλαίου της FCA Bank. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής, που αναμένεται εντός του 2023 μετά την ολοκλήρωση δημιουργίας της NewCo, υπόκειται στις συνήθεις προϋποθέσεις που επικρατούν στον τομέα αυτό, δηλαδή την ολοκλήρωση της εξαγοράς της LeasePlan από την ALD και την έγκριση από τις αρμόδιες αρχές. EXECUTIVE FLEX, ΝΕΟ BUSINESS UNIT ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗ Ο Όμιλος Σφακιανάκη, πάροχος υπηρεσιών αυτοκίνησης, ανακοίνωσε πως προχώρησε στη σύσταση νέας δραστηριότητας, της Executive Flex, προσφέροντας μια ολιστική προσέγγιση στις υπηρεσίες μίσθωσης, με βασική προτεραιότητα την παροχή υψηλού επιπέδου εμπειρίας στους πελάτες. Έχοντας ήδη θέσει τα θεμέλια με την Executive Lease, η οποία βρίσκεται στην αγορά του Operating Leasing από το 1998, προσφέρει τώρα μέσω της Executive Flex υπηρεσίες ευέλικτης μίσθωσης αυτοκινήτων που απευθύνονται σε ιδιώτες, ελεύθερους επαγγελματίες και εταιρείες. Πρόκειται για έναν νέο τρόπο απόκτησης και χρήσης αυτοκινήτου, που συνδυάζει όλα τα οφέλη του παραδοσιακού leasing, παρέχοντας παράλληλα εύκολη, γρήγορη και πλήρως ευέλικτη μίσθωση νέου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, πάντα με την αξιοπιστία του Ομίλου Σφακιανάκη. Με μηδενική προκαταβολή και απόλυτη ευελιξία στη διάρκεια χρήσης του αυτοκινήτου, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να επιλέξει μέσα από μια ευρεία γκάμα καινούργιων ή μεταχειρισμένων οχημάτων και να κρατήσει το όχημα για όσο το θέλει, καθώς το πρόγραμμα έχει ελάχιστη διάρκεια ένα μήνα αλλά όχι προκαθορισμένο τέλος. Στο σταθερό μηνιαίο μίσθωμα συμπεριλαμβάνονται η συντήρηση και η επισκευή, τα τέλη κυκλοφορίας, η μεικτή ασφάλεια, η οδική βοήθεια και η φροντίδα ατυχήματος, τα ελαστικά και η αντικατάσταση σε περίπτωση βλάβης ή ατυχήματος. Περισσότερα στο fleetnews.gr

27.03.23 #193 6 Το νέο επεισόδιο της σειράς “Beyond the Visible”, του ντοκιμαντέρ που δημιούργησε η Alfa Romeo F1 Team με στόχο να μεταφέρει το κοινό στον αθέατο κόσμο της Formula 1, ήρθε με ένα από τα πιο σημαντικά θέματα που καθορίζουν την απόδοση ενός μονοθεσίου, της αεροδυναμικής. Της επιστήμης που έχει σαν στόχο να τιθασεύει τις δυνάμεις που αναπτύσσονται γύρω από το μονοθέσιο καθώς αυτό κινείται στην πίστα, έτσι ώστε αυτό να έχει τη μέγιστη κάθετα αεροδυναμικά παραγόμενη δύναμη και παράλληλα την ελάχιστη δυνατή αντίσταση. Οι μηχανικοί της Alfa Romeo F1 Team που ασχολούνται με τον συγκεκριμένο τομέα σχεδιάζουν, σε συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας, όλα εκείνα τα στοιχεία που σαν στόχο έχουν να προσφέρουν τη μέγιστη απόδοση, ενώ ταυτόχρονα παραμένουν εντός των ορίων που καθορίζουν οι σχετικοί κανονισμοί. ALFA ROMEO, Η ΑΘΕΑΤΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ F1 MINI CLUBMAN FINAL EDITION Το MINI Cooper S Clubman Final Edition των 131 kW/178 hp ήταν ανέκαθεν σύμβολο διασκεδαστικής οδήγησης, στυλ και άνεσης. Ως ειδική έκδοση προσφέρεται στα χρώματα Nanuq White, Enigmatic Black και Melting Silver, ενώ διατίθεται ως Cooper, Cooper S, στις αντίστοιχες diesel παραλλαγές ή με τετρακίνηση. Με χαρισματικές λεπτομέρειες στο χρώμα Shimmer Copper, η limited edition παραπέμπει στην ιστορία σχεδίασης του εξαιρετικά ταλαντούχου μοντέλου. Τα πλαίσια και το πρώτο από τα τρία τμήματα της εγκάρσιας μπάρας της μάσκας είναι βαμμένα στο λαμπερό χρώμα της έκδοσης, όπως και το τυπικό για το μοντέλο γραφικό "S" του MINI Cooper S και τα πλαϊνά διακοσμητικά. Το εσωτερικό του MINI Clubman Final Edition τονίζει την αποκλειστικότητα της ειδικής έκδοσης περιορισμένης παραγωγής με πολλές λεπτομέρειες εξοπλισμού. Ο στάνταρντ εξοπλισμός Connected Media περιλαμβάνει μια οθόνη αφής 8,8 ιντσών στο κεντρικό όργανο, την ψηφιακή υπηρεσία MINI Online, τις υπηρεσίες Remote Services και την ενσωμάτωση smartphone για τη χρήση του Apple CarPlay και άλλων εφαρμογών μέσω του ίδιου του συστήματος ελέγχου του οχήματος. Η τελευταία γενιά του συστήματος ελέγχου βελτιστοποιεί τις επιλογές για γρήγορο και διαισθητικό έλεγχο των λειτουργιών του οχήματος, του ηχοσυστήματος, της επικοινωνίας, της πλοήγησης και των εφαρμογών. Τα 1.969 αντίτυπα του MINI Clubman Final Edition προσφέρουν στους φίλους της MINI την ευκαιρία να γνωρίσουν έναν εξαιρετικό "gentleman". Η Ford αποκάλυψε το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Explorer. Το Explorer είναι το πρώτο μιας σειράς καινοτόμων, νέων ηλεκτρικών οχημάτων από τη Ford και χαράσσει το δρόμο για τον πλήρη επαναπροσδιορισμό της μάρκας στην Ευρώπη. Το μεσαίου μεγέθους crossover μπορεί να μεταφέρει μέχρι πέντε άτομα σε δύο σειρές καθισμάτων και είναι πλήρως εξοπλισμένο για οικογενειακά ταξίδια περιπέτειας. Το αμιγώς ηλεκτρικό Explorer, το οποίο σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται στη Γερμανία, προσφέρει μια εξαιρετική ψηφιακή εμπειρία, βοηθώντας οδηγούς και επιβάτες να παραμένουν συνδεδεμένοι και ξεκούραστοι εν κινήσει. Διαθέτει μια ευμεγέθη κινητή οθόνη αφής SYNC Move2 και ένα πλήρως συνδεδεμένο σύστημα infotainment με ηχοσύστημα προσαρμοσμένο στο εσωτερικό, ασύρματη ενσωμάτωση εφαρμογών και προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού. Σχεδιασμένο για ταξίδια περιπέτειας και με αποθηκευτικό χώρο περίπου 470 λίτρων στην πενταθέσια διάταξη, το νεότερο ηλεκτρικό όχημα της Ford είναι ιδανικό για εξερεύνηση της πόλης και όχι μόνο. Η κονσόλα με χωρητικότητα 17 λίτρων ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό μπορεί να χωρέσει ένα laptop 15 ιντσών και σε συνδυασμό με ένα κρυφό ντουλαπάκι και τον διαθέσιμο χώρο αποσκευών με hands-free πρόσβαση, το αμιγώς ηλεκτρικό Explorer της Ford θέτει νέα πρότυπα. Η φουτουριστική εξωτερική σχεδίαση συνδυάζεται με ένα υπερσύγχρονο εσωτερικό με υλικά και χαρακτηριστικά υψηλής ποιότητας, όπως σμιλεμένα σπορ καθίσματα και μια εξελιγμένη μπάρα ήχου, η οποία συναντάται περισσότερο στα επαναστατικά concept cars παρά σε οικογενειακά οχήματα. Όλα αυτά συνδυάζονται με δυνατότητα ταχείας φόρτισης από 10 - 80% σε μόλις 25 λεπτά και πρόσβαση, έως το επόμενο έτος, σε 500.000 σημεία φόρτισης σε όλη την Ευρώπη. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΕΞΗΛΕΚΤΡIΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥAΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Ford Explorer

27.03.23 #193 8 Το υδρογόνο είναι η άλλη βιώσιμη εναλλακτική λύση στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αλλά ένα ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου (FCEV) δεν έχει καμία σχέση με ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας (BEV). Ακολουθούν 10 σημαντικές διαφορές (και ορισμένες ομοιότητες) μεταξύ των δύο. „ΠΗΓΉ ΕΝΈΡΓΕΙΑΣ Τόσο τα BEV, όσο και τα FCEV, διαθέτουν ηλεκτρικούς κινητήρες. Ωστόσο, αντλούν την ισχύ τους από εντελώς διαφορετική πηγή. Τα BEV τροφοδοτούνται από μπαταρίες, συνήθως ιόντων λιθίου, που αποθηκεύουν ενέργεια. Τα FCEV τροφοδοτούνται από κυψέλη καυσίμου υδρογόνου. Εκτός από την κυψέλη καυσίμου, το FCEV μπορεί να διαθέτει και μπαταρία για αποθήκευση ενέργειας. „ΑΠΟΤΎΠΩΜΑ ΆΝΘΡΑΚΑ Τόσο τα FCEV, όσο και τα BEV, έχουν μηδενικές εκπομπές καυσαερίων. Ωστόσο, η ενέργεια τροφοδότησης της κυψέλης καυσίμου και της μπαταρίας μπορεί να δημιουργήσει αέρια θερμοκηπίου, αντιστοίχως. Η ηλεκτρική ενέργεια επαναφόρτισης της μπαταρίας μπορεί να προέρχεται από σταθμούς παραγωγής ενέργειας ορυκτών καυσίμων. Και το υδρογόνο παράγεται εν πολλοίς με φυσικό αέριο, το οποίο είναι μη ανανεώσιμο. Μια λύση είναι το λεγόμενο «πράσινο υδρογόνο», που παράγεται με χρήση αιολικής, ηλιακής και άλλων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. „ΒΆΡΟΣ Οι μπαταρίες είναι πιο αποδοτικές από τις κυψέλες καυσίμου, αλλά το υδρογόνο είναι υψηλότερης ενεργειακής πυκνότητας από τις μπαταρίες. Αυτό αποτελεί πλεονέκτημα ειδικά για μεταφορές βαρέος τύπου μακράς εμβέλειας. Σε ένα φορτηγό με αυτονομία 800 χλμ., το σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου μπορεί να ζυγίζει έως και δύο τόνους λιγότερο από ένα ηλεκτρικό. Με άλλα λόγια, το υδρογόνο σημαίνει μεγαλύτερη αυτονομία και βαρύτερα ωφέλιμα φορτία. „ΑΥΤΟΝΟΜΊΑ Η αυτονομία των EV ποικίλλει σημαντικά, αναλόγως του μοντέλου, από 250 χλμ. έως και άνω των 600 χλμ. για τα νεότερα και ακριβότερα μοντέλα. Τα αυτοκίνητα καυσίμου υδρογόνου καλύπτουν ή ξεπερνούν άνετα αυτά τα όρια. „ΔΙΆΡΚΕΙΑ ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟΎ Σε έναν απλό φορτιστή μπορεί να χρειαστούν ώρες για την πλήρη επαναφόρτιση ενός BEV. Ένα FCEV επαναφορτίζεται σε λίγα λεπτά, μειώνοντας σημαντικά το χρόνο ακινησίας, κάτι που είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον για οχήματα πολλαπλών ημερήσιων αποστολών. Επίσης, τα FCEV είναι λιγότερο ευαίσθητα σε χαμηλές θερμοκρασίες από τα BEV. „ΚΌΣΤΟΣ Πρόσφατη μελέτη (του Συμβουλίου Υδρογόνου) αναφέρει ότι η απανθρακοποίηση μεσαίων και βαρέων μεταφορών είναι φθηνότερη με τη χρήση οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου, παρά μπαταρίας. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι μπαταρίες ήταν λιγότερο ελκυστικές λόγω μεγάλου μεγέθους, βάρους, κόστους και διάρκειας επαναφόρτισης. Η πρόοδος στην τεχνολογία υδρογόνου μειώνει γρήγορα το κόστος, που σχετίζεται κυρίως με ακριβά καταλυτικά υλικά, όπως η πλατίνα. Ωστόσο, το TCO των αυτοκινήτων υδρογόνου εξακολουθεί να υπερβαίνει κατά πολύ αυτό των αντίστοιχων ηλεκτρικών. „ΑΣΦΆΛΕΙΑ Τόσο τα FCEV, όσο και τα BEV, έχουν τους δικούς τους κινδύνους ασφαλείας. Με πυκνότητα 14 φορές μικρότερη από του αέρα και υψηλότερη ενεργειακή απόδοση ανά μονάδα μάζας σε σχέση με τα άλλα καύσιμα, το υδρογόνο είναι εξαιρετικά πτητικό και ιδιαίτερα εύφλεκτο. Αυτό απαιτεί πολύπλοκα συστήματα ελέγχου. Στα BEV, το κύριο θέμα είναι η διαχείριση της θερμότητας. Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την υπερθέρμανση, η οποία σε κάποιες περιπτώσεις προκαλεί πυρκαγιές που είναι δύσκολο να σβήσουν. Ωστόσο, και τα FCEV και τα BEV είναι πολύ ασφαλή και τέτοιου είδους δυσλειτουργίες είναι εξαιρετικά σπάνιες. „ΥΠΟΔΟΜΉ Ενώ η υποδομή επαναφόρτισης των BEV αναπτύσσεται σήμερα με ταχείς ρυθμούς, η υποδομή ανεφοδιασμού υδρογόνου πρέπει να ξεκινήσει σχεδόν από το μηδέν. Προ ενός έτους υπήρχαν λιγότεροι από 1.000 σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου παγκοσμίως. Το υδρογόνο είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο, καθότι δεν υπάρχουν αρκετά αυτοκίνητα ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ BEV ή FCEV υδρογόνο

27.03.23 #193 9 Η Ευρωπαϊκή Ένωση καθυστερεί τη δέσμευσή της για υποδομές υδρογόνου. Αυτό ανησυχεί τη Hydrogen Europe και άλλους 120 οργανισμούς, οι οποίοι υπέγραψαν ανοικτή επιστολή, καλώντας την Ε.Ε. να προχωρήσει στον Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR). Τον Οκτώβριο του 2022, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε φιλόδοξους στόχους για εναλλακτικά καύσιμα, που προβλέπουν: „Έναν σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου ανά 100 χλμ Διευρωπαϊκού Δικτύου (TEN-T), πανευρωπαϊκό σιδηροδρομικό, οδικό, πλωτό μεταφορικό δίκτυο. „Τουλάχιστον έναν αυτόματο διανομέα 700 bar σε κάθε σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου. „Έναν σταθμό ανεφοδιασμού υγρού υδρογόνου ανά 400 χλμ. „Τουλάχιστον έναν σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου σε κάθε αστικό κόμβο (δηλαδή αστικό κόμβο TEN-T). Η απόφαση του ΕΚ ζητά να υπάρξει βασική υποδομή ανεφοδιασμού υδρογόνου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2027. Όλα αυτά θα κωδικοποιηθούν στον νέο κανονισμό της Ε.Ε., τον AFIR (Κανονισμός Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων). Αλλά ο AFIR, που είναι υπό διαπραγμάτευση μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των κρατών-μελών της Ε.Ε., καθυστερεί πάρα πολύ, αναφέρουν οι υπογράφοντες την ανοικτή επιστολή. Επισημαίνουν ειδικότερα τα άρθρα 3, 4 και 6 της πρότασης, τα οποία αφορούν στις σημαντικές ελάχιστες εθνικές δεσμεύσεις ανάπτυξης σταθμών επαναφόρτισης μπαταριών και ανεφοδιασμού υδρογόνου. Οι υπογράφοντες καλούν τα διαπραγματευόμενα μέρη να καταλήξουν σε συμφωνία κατά την επόμενη συνάντησή τους, στις 27 Μαρτίου. Η Hydrogen Europe και οι συνυπογράφοντες επισημαίνουν ότι δεν υπάρχει μαγική λύση απανθρακοποίησης των ευρωπαϊκών οδικών μεταφορών. Εάν λοιπόν η Ευρώπη αποφασίσει πως χρειάζεται ηλεκτρικά αλλά και υδρογονοκίνητα οχήματα, θα χρειαστούν υποδομές για αμφότερες τις επιλογές. «Ο κλάδος είναι έτοιμος να κλιμακώσει την κατασκευή οχημάτων υδρογόνου και μπαταρίας και, αν πρόκειται να επιτευχθούν οι στόχοι μείωσης των εκπομπών οδικών μεταφορών της Ε.Ε. έως το 2030 και το 2050, τα κράτη-μέλη πρέπει να αναπτύξουν υποδομές ανεφοδιασμού υδρογόνου και επαναφόρτισης μπαταριών, εφόσον δημιουργείται οικονομία κλίμακας», δήλωσε ο Darko Levicar, διευθυντής Κινητικότητας της Hydrogen Europe. υδρογόνου, επομένως δεν έχει νόημα η δημιουργία ακριβών πρατηρίων καυσίμων υδρογόνου. Και εφόσον δεν υπάρχουν αρκετά πρατήρια καυσίμων υδρογόνου, δεν φαίνεται να έχει νόημα η αγορά αυτοκινήτου υδρογόνου. „ΔΗΜΟΤΙΚΌΤΗΤΑ Η πιο προφανής διαφορά μεταξύ FCEV και BEV έγκειται στη δημοτικότητα. Τα ηλεκτρικά οχήματα καθιερώνονται. Ένα στα επτά οχήματα που πωλούνται παγκοσμίως είναι πλέον ηλεκτρικό (BEV ή PHEV). Ο αριθμός των FCEV είναι συγκριτικά μικρός. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, προ ενός έτους κυκλοφορούσαν μόλις 40.000 υδρογονοκίνητα οχήματα. „ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΈΣ ΕΠΙΛΟΓΈΣ Ο καλύτερος τρόπος εξέτασης των διαφορών μεταξύ FCEV και BEV δεν είναι να τα εκλάβουμε ως ανταγωνιστικές τεχνολογίες αλλά ως συμπληρωματικές, αναλόγως των αναγκών, των απαιτήσεων και των περιπτώσεων μετακίνησης. Με το σημερινό επίπεδο τεχνολογίας και υποδομής, το υδρογόνο θα αποτελεί επιλογή κυρίως για ελαφρά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα σε περιοχές όπου είναι εφικτός ο ανεφοδιασμός. υδρογόνο ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ TOYOTA Ο νέος CEO της Toyota Motor Corp., Koji Sato, επιβεβαίωσε ότι τα αυτοκίνητα υδρογόνου θα παραμείνουν κορυφαία προτεραιότητα για την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία. Η επιβεβαίωση καθησύχασε τις ανησυχίες για το μέλλον του H2 στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η Toyota εντείνει τις προσπάθειες ανάπτυξης και παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας, με αποτέλεσμα κάποιοι να εικάζουν ότι το H2 ίσως έχασε τη γοητεία του. Ο κ. Sato προέβη στην ανακοίνωση αυτή κατά τη διάρκεια πρόσφατου αγώνα αντοχής Suzuka Circuit στη δυτική Ιαπωνία. «Διαβεβαιώνουμε ότι το υδρογόνο παραμένει βιώσιμη επιλογή. Χρειαζόμαστε εφοδιαστική αλυσίδα παραγωγής και μεταφορών», δήλωσε o κ. Sato. «Αν δεν υπάρξει εξέλιξη σε αυτό, δεν θα υπάρξει αύξηση χρήσης αυτής της ενέργειας». ΓΙΑΤΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙ Η Ε.Ε. ΜΕ ΤΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟ;

27.03.23 #193 10 ΝΕΟΣ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ JAGUAR ΣΤΟ Η.Β. Η Jaguar Land Rover όρισε επικεφαλής των δραστηριοτήτων της εταιρείας στο Ηνωμένο Βασίλειο τον Rawdon Glover, για την αναβάθμιση της μάρκας Jaguar. Ο τίτλος του θα είναι «Brand Managing Director της Jaguar». Η προαγωγή πραγματοποιείται καθώς η Jaguar ετοιμάζεται να καταστεί αμιγώς ηλεκτρική το 2025 και να αναβαθμίσει τη θέση της στην αγορά με νέα γκάμα μοντέλων πολυτελείας, όπως αναφέρει σχετικό ρεπορτάζ του Automotive News. Τα προηγούμενα καθήκοντα του κ. Glover, ως διευθύνοντος συμβούλου της JLR στο Ηνωμένο Βασίλειο, θα αναλάβει προσωρινά ο Paddy McGillycuddy, σημερινός επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ του ΗΒ. Η Jaguar σημειώνει πτώση πωλήσεων, καθώς η JLR εξοπλίζει με τους δυσεύρετους ημιαγωγούς τα εξαιρετικά κερδοφόρα μοντέλα της Land Rover, συμπεριλαμβανομένων των Range Rover, Range Rover Sport και Defender. Με καινούργια σχεδίαση εντός και εκτός, κορυφαίες λύσεις για τους επαγγελματίες οδηγούς με ακόμα πιο υψηλές μεταφορικές δυνατότητες, πλούσιο στάνταρντ εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και μια ευρεία γκάμα επιλογών σε κινητήρια σύνολα από τη δημοφιλή οικογένεια πετρελαιοκινητήρων 2.0L EcoBlue, τα νέα Transit Custom και Tourneo Custom έφτασαν στη χώρα μας. Σε επίπεδο εξωτερικής σχεδίασης, ξεχωρίζουν για τη νέα αισθητική τους προσέγγιση που χαρακτηρίζεται από τις έντονες οριζόντιες γραμμές του αμαξώματος και τη φαρδύτερη εμπρός γρίλια. Την ίδια στιγμή, με «σύμμαχο» τη νέα πλατφόρμα στην οποία βασίζονται, οι επαγγελματίες απολαμβάνουν σημαντικά πρακτικά οφέλη στην καθημερινότητά τους, χάρη στο χαμηλότερο ύψος δαπέδου και οροφής και την ευκολότερη πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης, ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει άνετα στο νέο Transit Custom έως και 3 ευρωπαλέτες, ανεξάρτητα από τον τύπο αμαξώματος (L1/L2) που θα επιλέξουν οι πελάτες. Τα νέα Transit Custom και Tourneo Custom τροφοδοτούνται από τον γνωστό, αποδοτικό και προηγμένο σε τεχνολογίες κινητήρα ντίζελ 2.0L EcoBlue της Ford, ο οποίος είναι διαθέσιμος τώρα σε τρεις επιλογές, που αποδίδουν μέγιστη ισχύ 136PS, 150PS ή 170PS. Η Ford προσφέρει την επιλογή αυτόματου κιβωτίου με 8 σχέσεις και ταχύτερο μετατροπέα ροπής για λιγότερες φθορές, το οποίο βελτιώνει παράλληλα την επιτάχυνση και την αποδοτικότητα καυσίμου. Αργότερα, θα ξεκινήσουν οι παραγγελίες για τα μοντέλα με κινητήρες PHEV, καθώς και για τις καινούργιες αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις (BEV). ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΑ ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ Ford Transit Custom - Tourneo Custom Η υπηρεσία αυτοκινήτων με σοφέρ (chauffeur hailing) της Blacklane εγκαινίασε τον πρώτο στόλο της αμιγώς EV στο Ντουμπάι. Η υπηρεσία θα διατίθεται κατ’ αρχάς σε επιλεγμένες τοποθεσίες της πόλης, στο αεροδρόμιο (DBX), στο κέντρο του Ντουμπάι, στο Business Bay και στο Διεθνές Οικονομικό Κέντρο του Ντουμπάι (DIFC). Θα επεκταθεί σε ολόκληρη την πόλη εντός του έτους. Η γκάμα των διαθέσιμων υπηρεσιών περιλαμβάνει μετακινήσεις απλής μετάβασης και μετ’ επιστροφής, μεταφορά από το αεροδρόμιο, μετακίνηση σε άλλα Εμιράτα και ωριαίες και ημερήσιες κρατήσεις εντός του Ντουμπάι. Οι τιμές καθορίζονται κατά την κράτηση, χωρίς επιπλέον κόστος. Ο πρώτος αμιγώς ηλεκτρικός στόλος της Blacklane θα χρησιμοποιεί αυτοκίνητα Mercedes EQS. «Έχουμε εξυπηρετήσει επιτυχώς εκατοντάδες χιλιάδες πελάτες σε όλη τη Μέση Ανατολή την τελευταία πενταετία. Είμαστε υπερήφανοι για τον αμιγώς ηλεκτρικό στόλο μας, ο οποίος θα μειώσει δραστικά τις εκπομπές άνθρακα», δήλωσε ο Nicolas Soucaille, γενικός διευθυντής της Blacklane στα ΗΑΕ. Η Blacklane, με έδρα το Βερολίνο, ιδρύθηκε το 2011. Μέσω της εφαρμογής της, συνδέει πελάτες με επαγγελματίες οδηγούς. Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 50 χώρες σε όλο τον κόσμο. Η BLACKLANE ΕΓΚΑΙΝΙΑΖΕΙ ΣΤΟΛΟ ΑΜΙΓΩΣ EV ΣΤΟ ΝΤΟΥΜΠΑΙ

27.03.23 #193 11 Το BMW Group προήγαγε το σχεδιασμό ενός εργοστασίου σε νέα επίπεδα, θέτοντας το τελευταίο ορόσημο στην ψηφιοποίηση της παραγωγής αυτοκινήτων. Περισσότερο από δύο χρόνια νωρίτερα από την επίσημη έναρξη της παραγωγής μαζικής κλίμακας, η κατασκευή οχημάτων βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη στο μελλοντικό εργοστάσιο του Ντέμπρετσεν - τουλάχιστον εικονικά, καθώς πρόκειται για την πρώτη εγκατάσταση του BMW Group που σχεδιάστηκε και επικυρώθηκε εντελώς εικονικά. Η πρωτοποριακή και καινοτόμος φιλοσοφία σχεδιασμού υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τη NVIDIA. Το μελλοντικό εργοστάσιο του Ντέμπρετσεν έχει προγραμματιστεί να λειτουργήσει το 2025. Η κατασκευή του έχει μόλις ξεκινήσει και η νέα εγκατάσταση προορίζεται για την παραγωγή της επόμενης γενιάς των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων του BMW Group, της Neue Klasse. Το BMW Group υιοθετεί μια ψηφιακή προσέγγιση για την επικύρωση και τη βελτιστοποίηση σύνθετων συστημάτων παραγωγής σε όλο το δίκτυο παραγωγής του, χρησιμοποιώντας το NVIDIA Omniverse Enterprise, μια πλατφόρμα για την κατασκευή και τη λειτουργία τρισδιάστατων βιομηχανικών εφαρμογών metaverse. Αυτές θα συμβάλουν στην εκτέλεση προσομοιώσεων ψηφιακών διδύμων σε πραγματικό χρόνο, με στόχο τη βελτιστοποίηση των διατάξεων, της ρομποτικής και των συστημάτων logistics, εικονικά. Το Omniverse θα επεκταθεί σε όλο το δίκτυο προϊόντων της BMW σε όλο τον κόσμο. Λεπτομέρειες στο fleetnews.gr ΤΟ BMW GROUP ΣΤΟ NVIDIA GTC Με την προοπτική κερδοφόρας ανάπτυξης σε σταθερά δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον, σε συνδυασμό με την ιδιαίτερα δυναμική αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων (BEV), το BMW Group ατενίζει με αισιοδοξία το 2023, μετά την περσινή επιτυχία και με τον αέρα μιας ιδιαίτερα ελκυστικής και τεχνολογικά προηγμένης γκάμας προϊόντων. Η εταιρεία αξιοποιεί αυτήν τη δυναμική καθώς προετοιμάζεται για το λανσάρισμα της επόμενης γενιάς προϊόντων της, της Neue Klasse, που θα πραγματοποιηθεί σε δύο χρόνια. Τα αποδεδειγμένα πλεονεκτήματα του παρόντος και η εστίαση σε τεχνολογίες προσανατολισμένες στο μέλλον, θα θέσουν τα θεμέλια για την επιτυχία αυτής της μελλοντικής γενιάς προϊόντων. Οι κύριοι μοχλοί ανάπτυξης το 2023 θα είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) και τα μοντέλα της ανώτερης πολυτελούς κατηγορίας - όπως η νέα BMW Σειρά 7, η ανανεωμένη BMW X7 και η οικογένεια μοντέλων της Rolls-Royce. Σε αυτή την ανώτερη κατηγορία, το BMW Group αναμένει διψήφια αύξηση για το τρέχον οικονομικό έτος, με τα μοντέλα BEV να αγγίζουν ακόμα και την οροφή της διψήφιας ποσοστιαίας αύξησης. Συνολικά, το BMW Group αναμένει ότι οι παραδόσεις σε πελάτες παγκοσμίως θα αυξηθούν ελαφρώς στον αυτοκινητιστικό τομέα το 2023. Ταυτόχρονα, το BMW Group επιδιώκει υψηλό επίπεδο κερδοφορίας στον πυρήνα της επιχειρηματικής του δραστηριότητας και στοχεύει σε περιθώριο EBIT 8-10% για τον τομέα του αυτοκινήτου το νέο οικονομικό έτος. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι μετά την πλήρη ενοποίηση της BMW Brilliance Automotive, το περιθώριο EBIT δεν είναι πλέον άμεσα συγκρίσιμο με τον ανταγωνισμό. «Το BMW Group επιδεικνύει υψηλό βαθμό ανθεκτικότητας, ιδιαίτερα σε δύσκολες συνθήκες. Η εταιρεία προβλέπει έγκαιρα τις εξελίξεις στο οικονομικό περιβάλλον και ανάλογα, αναλαμβάνει δράση», δήλωσε ο Oliver Zipse, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, επισημαίνοντας ότι «το υψηλό επίπεδο ευελιξίας, σε συνδυασμό με τις λειτουργικές μας επιδόσεις, αποδείχθηκε αποτελεσματικός συνδυασμός για τη διασφάλιση της επιτυχίας του BMW Group. Ακόμη και εν μέσω αντίθετων ανέμων, αξιοποιήθηκαν ευκαιρίες για κερδοφόρα ανάπτυξη». «Το BMW Group αποδεικνύει ότι μπορεί να πετύχει και τα δύο: να διαχειριστεί τον μεγαλύτερο μετασχηματισμό της εταιρείας, διατηρώντας παράλληλα την κερδοφορία του. Το εξαιρετικά ισχυρό χαρτοφυλάκιο προϊόντων μας, ιδιαιτέρως η εντυπωσιακή γκάμα ηλεκτροκίνητων οχημάτων και πολυτελών μοντέλων, μας επιτρέπει και τα δύο», δήλωσε ο Nicolas Peter, μέλος του Δ.Σ. της BMW AG, αρμόδιος για τα Οικονομικά, προσθέτοντας: «Δημιουργούμε τις δαπάνες για καινοτομίες από τις τρέχουσες ταμειακές ροές. Όπως και πριν, η προσέγγισή μας για την BMW παραμένει επικεντρωμένη στο κερδοφόρο και βιώσιμο μέλλον της εταιρείας». Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΚΕΡΔΟΦΟΡΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟ 2023 ΓΙΑ ΤΟ BMW GROUP Tα BEV ισχυρός μοχλός ανάπτυξης

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=