FLEETNEWS #193

27.03.23 #193 12 Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε κατά 14% από 9,256 εκατ. ευρώ σε 10,513 εκατ. το 2022. Αυτός είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κύκλος εργασιών στην 73χρονη ιστορία της εταιρείας, μετά το ρεκόρ του 2019, που ήταν 11.157 εκατ. ευρώ. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 550 εκατ. ευρώ στα 179 εκατ. (2021: -371 εκατ. ευρώ), πριν από το εφάπαξ κόστος αναδιάρθρωσης των 293 εκατ., δηλ. βελτίωση της απόδοσης πωλήσεων κατά 5,7 ποσοστιαίες μονάδες (από -4% σε +1,7%). Τα κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 324 εκατ. ευρώ στα 68 εκατ. ευρώ (2021: -256 εκατ.). Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν ότι το 2022 ήταν η χρονιά οικονομικής ανάκαμψης της εταιρείας. «Εν μέσω καταιγισμού προκλήσεων, το 2022 η SEAT S.A. πήρε ιστορικές αποφάσεις που θα καθορίσουν την ιστορία μας τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο Wayne Griffiths, CEO της SEAT S.A, επισημαίνοντας ότι «δίνοντας προτεραιότητα στην CUPRA, εφαρμόζοντας ένα νέο σχέδιο μείωσης κόστους και αναμορφώνοντας τον τρόπο εργασίας, διασφαλίστηκε η ζωτικής σημασίας μακροπρόθεσμη σταθερότητα της εταιρείας. Η SEAT S.A. έκανε επίσης ένα σημαντικό βήμα προς την ηλεκτροκίνηση όταν με το Volkswagen Group, από κοινού με τις PowerCo και the Future: Fast Forward, δεσμευτήκαμε να επενδύσουμε 10 δισ. ευρώ για τη μετατροπή της Ισπανίας σε ευρωπαϊκό κόμβο ηλεκτρικών οχημάτων». Με αυτήν την επένδυση και μια πιο εύρωστη επιχειρηματική δομή, το 2023 η SEAT S.A θα κινείται ολοταχώς προς την ηλεκτροκίνηση του Martorell και θα προετοιμάζεται για τη μεγαλύτερη επίθεση προϊόντων της CUPRA, η οποία ξεκινά το 2024. Η SEAT S.A. ξεκίνησε ήδη δυναμικά το 2023 με 71.500 παραδόσεις το πρώτο δίμηνο του έτους. Πρόκειται για αύξηση 27% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022 και παρέχει τη βάση αύξησης πωλήσεων το 2023. Οι παραδόσεις της μάρκας SEAT αυξήθηκαν κατά 12%, ενώ η CUPRA συνεχίζει να σημειώνει εκθετική ανάπτυξη με αύξηση 75%. «Βρισκόμαστε στην αρχή μιας κρίσιμης χρονιάς στην ιστορία της SEAT S.A. Γνωρίζουμε ότι το μέλλον είναι ηλεκτρικό και έχουμε ένα σαφές όραμα και μια ομάδα αποφασισμένη για αυτή τη μετάβαση. Αν το 2022 ήταν η αρχή του μετασχηματισμού μας, το 2023 θα είναι η χρονιά της επιτάχυνσής του. Κατασκευάσαμε το Martorell πριν από 30 χρόνια, για να δημιουργήσουμε μια νέα εποχή ανάπτυξης για τη SEAT. Τώρα βρισκόμαστε σε μια δεύτερη εποχή: το επόμενο μεγάλο ορόσημο στην ιστορία αυτής της εταιρείας», πρόσθεσε ο Wayne Griffiths. Η ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ SEAT Κύκλος εργασιών 10,5 δισ. ευρώ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ CUPRA ΕΩΣ ΤΟ 2030 Η Cupra φιλοδοξεί να καταστεί μία από τις 100 καλύτερες παγκόσμιες μάρκες έως το 2030. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, θα υποστηριχθεί από έξι μοχλούς μελλοντικής ανάπτυξης. Σε αυτήν περιλαμβάνεται η παγκοσμιοποίηση της μάρκας. Φέτος, η Cupra σχεδιάζει να ανοίξει νέα City Garage στο Βερολίνο, τη Μαδρίτη, το Μάντσεστερ και το Παρίσι. Ως μέρος της φιλοδοξίας της να καταστεί πραγματικά παγκόσμια μάρκα, η Cupra εξετάζει την είσοδό της στη Βόρεια Αμερική. Επιπλέον, θα προσθέσει 500 νέους CUPRA Masters το 2023, ανεβάζοντας το σύνολο σε 2.000. «Όσον αφορά τη φιλοδοξία μας να είμαστε πραγματικά παγκόσμιοι, επί του παρόντος αναλύουμε μια πιθανή είσοδο στην αγορά της Βόρειας Αμερικής. Αυτήν τη στιγμή, δοκιμάζουμε τη μάρκα μας με πιθανούς πελάτες· πιστεύουμε ότι στους Αμερικανούς θα άρεσε η σχεδίαση και η εξαιρετική απόδοση της Cupra», δήλωσε ο CEO Wayne Griffiths, στην ετήσια συνέντευξη Τύπου των Seat και Cupra, προσθέτοντας πως τα πρώτα αποτελέσματα αυτών των δοκιμών είναι πολλά υποσχόμενα. Η τρέχουσα γκάμα της Cupra περιλαμβάνει τέσσερα συμπαγή μοντέλα: το hatchback Leon, το crossover Formentor, το SUV Ateca και το αμιγώς ηλεκτρικό hatchback Born. Η μάρκα προετοιμάζει επί του παρόντος για το 2024 την κυκλοφορία των Tavascan και Terramar, ακολουθούμενο από το UrbanRebel το 2025. Αυτά τα νέα μοντέλα θα επιτρέψουν στη μάρκα να εισέλθει σε νέα τμήματα και αγορές και να επιτύχει τον μεσοπρόθεσμο στόχο της για πωλήσεις 500.000 αυτοκινήτων ετησίως.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=