FLEETNEWS #190

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023 #190 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Euro NCAP: οι αυστηρότερες αξιολογήσεις βαν Connected Fleets Conference: Η συνδεσιμότητα ωφελεί τη βιωσιμότητα Αυξήθηκε το μερίδιο ηλεκτρικών LCV το 2022

06.03.23 #190 2 Άνοδο που ξεπερνά το 18% σημείωσαν οι ταξινομήσεις τον Φεβρουάριο στη χώρα μας, ξεπερνώντας τις 10.000 μονάδες, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες από την αγορά. Στην πρώτη δεκάδα ξεχωρίζουν κατά σειρά οι Peugeot, Toyota, Citroen, Opel, Hyundai, BMW, Volkswagen, Ford, Kia και Audi. Σχεδόν το 1/3 της αγοράς καταλαμβάνουν οι μάρκες του Ομίλου Συγγελίδη (Peugeot -πρώτη στην κατάταξη- Citroën, Opel, DS και Mazda). Ακολουθεί συνδυαστικά ο όμιλος Autohellas με τις αρχικές του μάρκες (Hyundai, Kia, Seat, Cupra) σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες της Stellantis στην Ελλάδα - που αντιπροσωπεύει από κοινού με την Samelet (Abarth, Alfa Romeo Fiat, Fiat Professional και Jeep), καταλαμβάνοντας το 18% σχεδόν της ελληνικής αγοράς. Τρίτος ο όμιλος της Toyota (+Lexus), που αγγίζει το 13% των ταξινομήσεων Φεβρουαρίου, ενώ ακολουθεί η Kosmocar (Volkswagen, Audi, Skoda, Bentley) με σχεδόν 11%. Πέμπτος, κοντά στο 7%, ο όμιλος BMW (+MINI). Ανανεωμένος σχεδιασμός, υλικά υψηλής ποιότητας και συστήματα υποβοήθησης τελευταίας γενιάς: αυτό είναι το νέο ID.3. Δυόμισι χρόνια μετά το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς, το αμιγώς ηλεκτρικό ευπώλητο Volkswagen διατίθεται πλέον στην αγορά με ολοκληρωμένη αναβάθμιση. Εκτός από το τελευταίου τύπου λογισμικό, το μοντέλο διατίθεται με δυναμικό εξωτερικό και εκλεπτυσμένο εσωτερικό σχεδιασμό. Η χρωματική γκάμα έχει εμπλουτισθεί με νέες αποχρώσεις. Τα βιώσιμα υλικά αντικατοπτρίζουν τη στρατηγική της Volkswagen για το αμιγώς ηλεκτρικό οικογενειακό ID. Η Imelda Labbé, μέλος του Δ.Σ. της Volkswagen, υπεύθυνη Πωλήσεων, Μάρκετινγκ και Υπηρεσιών μετά την Πώληση, δήλωσε: «Με τη δεύτερη γενιά ID.3, συνεχίζουμε την επιτυχημένη σειρά ID. Η σχεδίαση εξελίχθηκε και τα υλικά του εσωτερικού αναβαθμίστηκαν σημαντικά. Το νέο ID.3 καταδεικνύει τη σαφή δέσμευσή μας στην ποιότητα, το σχεδιασμό και τη λειτουργικότητα και έχουμε λάβει υπόψη τις επιθυμίες των πελατών μας». Το νέο ID.3 είναι ένα από τα δέκα ηλεκτρικά μοντέλα που θα κυκλοφορήσει η VW μέχρι το 2026. Το εξωτερικό του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της συμπαγούς κατηγορίας τραβάει τα βλέμματα με την ανανεωμένη και δυναμική εμφάνιση: βελτιστοποιημένοι αεραγωγοί και μεγάλες βαμμένες επιφάνειες στο εμπρόσθιο μέρος το καθιστούν στιβαρό και ελκυστικό. Ο νέος προφυλακτήρας συντελεί σε αυτό. Το καπό φαίνεται μακρύτερο, γιατί η μαύρη λωρίδα κάτω από το παρμπρίζ αφαιρέθηκε και οι πλαϊνές εσοχές επεκτείνουν το εμπρόσθιο μέρος. Η VW βελτιστοποίησε την αεροδυναμική χάρη στη βελτιωμένη ροή αέρα πέριξ των εμπρόσθιων τροχών, γνωστή ως «αεροπέτασμα». Στο οπίσθιο μέρος, υπάρχουν φωτιστικά δύο τμημάτων. Το εσωτερικό του νέου ID.3 συνδυάζει σύγχρονη σχεδίαση και βιώσιμα υλικά. Επιπλέον, συγκεντρώθηκαν και εφαρμόστηκαν πολλές προτάσεις πελατών για βελτίωση του βασικού πακέτου εξοπλισμού. ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟ, ΕΠΙΘΥΜΗΤΟ, ΨΗΦΙΑΚΟ Παγκόσμια πρεμιέρα του νέου ID.3 Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ CHIEF ΕDITOR FLEET UNIT ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr ΠΡΩΤΗ Η PEUGEOT ΤΟΝ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ

06.03.23 #190 3 Η σχεδόν τετράωρη παρουσίαση του «Master Plan 3» από τον Elon Musk και τα στελέχη της Tesla κατά την «ημέρα των επενδυτών» δεν έφερε την έκπληξη που περίμεναν όλοι και την ανακοίνωση για ένα προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Έτσι, οι μετοχές της Tesla Inc υποχώρησαν περίπου 7% την Πέμπτη 2 Μαρτίου. Οι μετοχές ανέκαμψαν τελικά την επομένη μετά την είδηση ότι οι πωλήσεις της στην Κίνα αυξήθηκαν τον Φεβρουάριο. Να σημειωθεί πως η μετοχή της Tesla, η οποία είχε χάσει περίπου τα δύο τρίτα της αξίας της το 2022, έχει ανέβει περισσότερο από 60% φέτος. Ο CEO και τα στελέχη της εταιρείας αναφέρθηκαν στο όραμά τους για παγκόσμια μετάβαση στη βιώσιμη ενέργεια. Όπως σημείωσε ο Elon Musk, «υπάρχει μια σαφής πορεία προς μια Γη με βιώσιμη ενέργεια. Δεν απαιτεί την καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος. Δεν απαιτεί να είμαστε αυστηροί και να σταματήσουμε να χρησιμοποιούμε την ηλεκτρική ενέργεια και να βρισκόμαστε στο κρύο ή οτιδήποτε άλλο. Στην πραγματικότητα, θα μπορούσε να υποστηριχθεί ένας πολιτισμός πολύ μεγαλύτερος από αυτόν της Γης, πολύ μεγαλύτερος από τα 8 δισ. ανθρώπων θα μπορούσαν πραγματικά να υποστηριχθούν βιώσιμα στη Γη». Αναφέρθηκαν, ακόμα, στην ανάγκη μείωσης του κόστους των οχημάτων, για να επιταχυνθεί η υιοθέτηση των EV, παρουσίασαν σχέδια για μείωση του κόστους συναρμολόγησης στο ήμισυ και επένδυση σε ένα νέο εργοστάσιο στο Μεξικό. Ο Elon Musk και τα στελέχη της εταιρείας περιέγραψαν ορισμένες πρωτοβουλίες για τη δημιουργία μιας πλατφόρμας χαμηλού κόστους, συμπεριλαμβανομένων της εισαγωγής ενός νέου ηλεκτροκινητήρα, της υιοθέτησης νέων τεχνικών κατασκευής και της συνεργασίας με προμηθευτές για τη μείωση του κόστους. Η νέα πλατφόρμα, με ενσωματωμένη την μπαταρία σε αυτήν, θα εξαλείψει τη χρήση του παραδοσιακού πλαισίου, μειώνοντας το κόστος και το χρόνο συναρμολόγησης των αυτοκινήτων. Ο CEO της Tesla τόνισε πως η εξοικονόμηση κόστους είναι κρίσιμη για το στόχο ταχείας αύξησης των πωλήσεων οχημάτων της εταιρείας τα επόμενα χρόνια. Δείτε εδώ το video της παρουσίασης. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΣΧΕΔΙΑ ΜΕΙΩΣΗΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΚΑΙ GIGAFACTORY ΣΤΟ ΜΕΞΙΚΟ Καμία έκπληξη από την Tesla ΝΕΟ HYUNDAI i10 ΜΕ ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ Η Hyundai Motor αποκάλυψε το νέο i10 - το οποίο θα διατίθεται με αναβαθμισμένη και ανανεωμένη σχεδίαση. Οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν τη σπορ έκδοση i10 N Line, η οποία είναι εμπνευσμένη από τα μοντέλα N υψηλών επιδόσεων της Hyundai. Το αυτοκίνητο θα διαθέτει καινοτόμα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας, επιπλέον στοιχεία άνεσης και τεχνολογίες που συνήθως εμφανίζονται μόνο σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Το νέο i10 έχει αναβαθμιστεί σχεδιαστικά εσωτερικά και εξωτερικά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, το οποίο κυκλοφόρησε το 2019. Διαθέτει πλέον μια πιο σπορ συμπεριφορά και δίνει πιο τολμηρή αίσθηση χάρη στη χαμηλωμένη οροφή και το μακρύ μεταξόνιο. Το εσωτερικό μέρος των προβολέων με μαύρο περίγραμμα καθώς και η εμπρός και πίσω υπογραφή LED, έχουν επανασχεδιαστεί. Τα μπροστινά φώτα ημέρας LED (DRL) έχουν ενσωματωθεί στη σπορ φαρδιά μπροστινή μάσκα, η οποία διαθέτει νέο σχεδιασμό κυψελοειδούς πλέγματος. Επιπλέον, τα πίσω φώτα LED εμφανίζουν πλέον ένα «H» στην οριζόντια γραμμή της πίσω πόρτας. Παράλληλα, το νέο i10 μπορεί να εξοπλιστεί με μπλε ατμοσφαιρικό φωτισμό στα εμπρός καθίσματα. Νέο πακέτο χρωμάτων προσδίδει χαρούμενη αίσθηση στη σπορ εξωτερική σχεδίαση του αυτοκινήτου. Θα διατίθεται σε εννέα εξωτερικά χρώματα, επτά από τα οποία προσφέρουν τη δυνατότητα διχρωμίας με μαύρη οροφή. Τα καθίσματα από ύφασμα tartan με κάθετες μωβ γραμμές και μωβ πινελιές στις ραφές και τους αεραγωγούς και οι γκρι επιφάνειες με μωβ αντανακλάσεις, όπως στο ταμπλό και το κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας, προσθέτουν επιπλέον στυλ. Το μοντέλο διαθέτει, επίσης, στον στάνταρ εξοπλισμό του καινοτόμα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας και περισσότερα χαρακτηριστικά από το πακέτο τεχνολογιών ασφαλείας Hyundai Smart Sense. Το νέο i10 N Line έχει σχεδιαστικά χαρακτηριστικά εμπνευσμένα από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και διαθέτει νέες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

06.03.23 #190 4 Ανακοινώθηκαν τα σχέδια λειτουργίας ενός νέου τεχνολογικού κόμβου στην Κρακοβία, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Πολωνίας. Θα αποτελεί βασικό κέντρο ανάπτυξης λογισμικού και θα διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στις στρατηγικές φιλοδοξίες της Volvo Cars ως αμιγώς ηλεκτρικής μάρκας έως το 2030 και πρωτοπόρο νέας τεχνολογίας, πρωτίστως μέσω ανάπτυξης λογισμικού. Ο τεχνολογικός κόμβος θα αναπτύσσει κατ’ αποκλειστικότητα ολοκληρωμένα και βασικά συστήματα για τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητά. H εταιρεία επιδιώκει να θέσει σε λειτουργία τον νέο της τεχνολογικό κόμβο εντός του τρέχοντος έτους, με περίπου 120 εξειδικευμένους μηχανικούς. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, σκοπεύει να απασχολεί 500 με 600 άτομα στην Κρακοβία, συμπληρωματικά και σε στενή συνεργασία με τα κεντρικά μηχανολογικά κέντρα της στην Κίνα και τη Σουηδία, καθώς και τους άλλους τεχνολογικούς κόμβους της παγκοσμίως. 22% ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ Ακόμα, η εταιρεία ανακοίνωσε πωλήσεις 51.286 αυτοκινήτων για τον Φεβρουάριο, αυξημένες κατά 22% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι και ρεκόρ για το μήνα αυτόν. Η αύξηση των πωλήσεων οδηγήθηκε από τη σειρά Recharge της εταιρείας με αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα. Οι πωλήσεις των μοντέλων Recharge της Volvo Cars αποτελούν το 40% όλων των αυτοκινήτων Volvo που πωλήθηκαν παγκοσμίως κατά τη διάρκεια του περασμένου μήνα. Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 187% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι και αποτέλεσαν το 19% των συνολικών πωλήσεων τον Φεβρουάριο. Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ με 8.560 αυτοκίνητα ήταν 38% υψηλότερες από τον Φεβρουάριο του περασμένου έτους. Το μερίδιο των αυτοκινήτων Recharge έφτασε το 29%. Οι πωλήσεις στην Κίνα έφτασαν τα 13.066 αυτοκίνητα, αυξημένες κατά 50% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του περασμένου έτους. Τα μοντέλα Recharge αντιπροσώπευαν το 9% των συνολικών πωλήσεων του μήνα. Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις τον Φεβρουάριο ανήλθαν σε 21.278 μονάδες, αυξημένες κατά 9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Το μερίδιο των αυτοκινήτων Recharge έφτασε το 64%. Τον Φεβρουάριο, το Volvo XC60 ήταν το κορυφαίο σε πωλήσεις μοντέλο της μάρκας, με 16.088 μονάδες (2022: 13.503), ακολουθούμενο από το XC40, με συνολικές πωλήσεις σε 15.398 μονάδων (2022: 12.611) και το XC90 με 7.102 μονάδες (5.114). ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ 51.286 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΤΟΝ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ Volvo Cars: νέος τεχνολογικός κόμβος Η Volkswagen κάνει την αμιγώς ηλεκτρική γκάμα των μοντέλων ID. ακόμα πιο βιώσιμη, συμπεριλαμβανομένης της επιλογής των υλικών για το εσωτερικό. Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, στα ID.3, ID.4, ID.5 και ID.7 θα τοποθετηθούν καινοτόμα υλικά, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά σε μοντέλο μαζικής παραγωγής στο ID. Buzz. Για παράδειγμα, η Volkswagen χρησιμοποιεί ύφασμα κατασκευασμένο από νήμα Seaqual για την επένδυση των καθισμάτων. Τα νήματα αποτελούνται από 10% πλαστικό που έχει συλλεγεί από θαλάσσια απορρίμματα και 90% από ανακυκλωμένο νήμα PES. Οι εκπομπές CO2 από την παραγωγή είναι σχεδόν κατά ένα τρίτο χαμηλότερες από ό,τι στα συμβατικά υλικά επένδυσης. Η Silke Bagschik, επικεφαλής της γραμμής προϊόντων E-Mobility, εξηγεί: «Μέσω της ευρείας χρήσης ανακυκλωμένων υλικών και της έλλειψης επενδύσεων από ζωικό δέρμα στο εσωτερικό των μοντέλων ID., βελτιώνουμε περαιτέρω την οικολογική ισορροπία των μοντέλων μας, έχοντας υψηλές απαιτήσεις στην απτική και μακροπρόθεσμη ποιότητα. Τα σχόλια των πελατών μας επιβεβαιώνουν την πρόθεσή μας να συνεχίσουμε και στο μέλλον την επέκταση των βιώσιμων προσεγγίσεων». Μέχρι το 2030, η Volkswagen στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά όχημα κατά 40% και η εταιρεία σχεδιάζει να έχει ένα κλιματικά ουδέτερο ισοζύγιο το αργότερο μέχρι το 2050. Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, η Volkswagen αναλύει και βελτιστοποιεί ολόκληρο τον κύκλο ζωής του οχήματος. Από τη βασική έρευνα, την ανάπτυξη και την παραγωγή μέχρι την ανακύκλωση στο τέλος του κύκλου ζωής του. Η Volkswagen προσπαθεί επίσης να υλοποιήσει κλειστούς κύκλους υλικών για όλες τις χρησιμοποιούμενες πρώτες ύλες. Περισσότερα στο fleetnews.gr VOLKSWAGEN: ΠΙΟ ΒΙΩΣΙΜΟ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ID.

06.03.23 #190 5 παρουσίαση Το νέο Peugeot 408, το πρώτο στο είδος του, επιδεικνύει τη δημιουργικότητα των ομάδων της μάρκας, με νέο αμάξωμα “fastback” στην κορυφή του segment C. Με σιλουέτα αιλουροειδούς, μοναδική γοητεία και μηχανολογική τελειότητα, εστιάζει στην οικονομία και την έξυπνη ηλεκτροκίνηση, καθώς και στις συγκινήσεις που προσφέρουν οι τεχνολογίες αιχμής για οδηγική απόλαυση και ευκολία χρήσης. ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΟ Το Peugeot 408 ξεχωρίζει πρώτα από όλα για τη δυναμική “fastback” σιλουέτα του και το απαράμιλλο στυλ του. Οι γραμμές του είναι έντονες, η μάσκα, στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα, συνδυάζεται τέλεια με το μπροστινό μέρος και κοσμείται από το νέο σήμα με την κεφαλή του λέοντα. Το ανεστραμμένο σχήμα του πίσω προφυλακτήρα δίνει στο προφίλ έντονη προσωπικότητα. Το νέο Peugeot 408 πατά αποφασιστικά σε τροχούς διαμέτρου 720 mm και οι εμβληματικές ζάντες των 20 ιντσών παρουσιάζουν ένα ανατρεπτικό γεωμετρικό σχέδιο. Μπροστά, η φωτιστική υπογραφή με τους γνωστούς «κυνόδοντες» και πίσω τα φώτα LED με τις τρεις «νυχιές». ΑΝΕΤΟ Με μήκος 4.69μ και ύψος 1.48μ., το νέο Peugeot 408 συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του SUV με του sedan: υψηλή απόσταση από το έδαφος, άρα ευκολία στην πρόσβαση, σχετικά υπερυψωμένη θέση οδήγησης, καλύτερη ορατότητα. Το κορυφαίο μεταξόνιο προσφέρει αξιοζήλευτη άνεση στους επιβάτες και χώρο αποσκευών συνολικής χωρητικότητας 536 λίτρων, που φτάνει τα 1.611 λίτρα, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Ξεχωρίζει για τη λεπτή και σμιλευμένη του σιλουέτα, η οποία συμβάλλει στη βελτίωση της αεροδυναμικής του απόδοσης, στη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών CO2 και στην καλύτερη οδηγική συμπεριφορά. ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ Διαθέτει την τελευταία γενιά του Peugeot i-Cockpit®, που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο από το μικρής διαμέτρου τιμόνι του και συμβάλλει και αυτό στην εξασφάλιση οδηγικής απόλαυσης και απόλυτα ελεγχόμενης ευελιξίας. Στο εσωτερικό δίνει έμφαση στην ποιότητα και στη συνδεσιμότητα, με τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες για διαισθητική και πιο διαδραστική εμπειρία οδήγησης. ΑΣΦΑΛΕΣ Τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, με 6 κάμερες και 9 ραντάρ, παρέχουν ηρεμία και ασφάλεια. Περιλαμβάνει: „ Προσαρμοζόμενο (Adaptive) Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, „ Σύστημα νυκτερινής ορατότητας (Night Vision), που προειδοποιεί για την παρουσία ζώων, πεζών ή ποδηλατών, στην πορεία του αυτοκινήτου, πριν αυτοί φωτιστούν από τις δέσμες των προβολέων του αυτοκινήτου, „ Έλεγχος τυφλών σημείων μεγάλης εμβέλειας (Long-range blind spot monitoring), 75 μέτρων, „ Προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Traffic Alert) για ενδεχόμενη σύγκρουση. Το νέο Peugeot 408 περιλαμβάνει δύο plug in υβριδικές εκδόσεις 180 και 225 ίππων και μία βενζινοκίνητη 130 ίππων. Διατίθενται με αυτόματο κιβώτιο EAT8. Η γκάμα θα συμπληρωθεί αργότερα με μία αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση. ΝΕΟ PEUGEOT 408 Δυναμικό crossover, με απροσδόκητη εμφάνιση Σχεδόν όλες οι plug-in εκδόσεις του νέου Peugeot 408 (πλην της GT 225 ίππων) προσδίδουν το πλεονέκτημα του μηδενικού εταιρικού φόρου. Η λιανική τιμή του ξεκινά από 39.900 ευρώ.

06.03.23 #190 6 Ο Sven Schuwirth ανέλαβε από την 1η Μαρτίου COO της CUPRA και αναφέρεται απευθείας στον CEO Wayne Griffiths. Διαδέχεται τον Antonino Labate, ο οποίος αποχώρησε αυτοβούλως από την εταιρεία. Ο κ. Schuwirth εντάχθηκε στη Seat S.A. τον Ιούνιο του 2021, ως επικεφαλής Ψηφιακών Επιχειρήσεων, Εταιρικής Στρατηγικής και Προϊόντων και τους τελευταίους 20 μήνες συνέβαλε καθοριστικά στην ανάπτυξη της προϊοντικής στρατηγικής της CUPRA και στην επέκταση της μάρκας σε νέες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Αυστραλίας. «Ο Sven Schuwirth είναι ιδιαίτερα εξειδικευμένο στέλεχος, με ιδιαίτερο όραμα για τις μελλοντικές τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας. Δεν διστάζει να ξεπεράσει τα όρια και υπό την ηγεσία του εγκαινιάζουμε μια νέα εποχή», δήλωσε ο CEO της CUPRA, Wayne Griffiths. «Επιθυμώ να ευχαριστήσω τον Antonino Labate, από τους πρώτους αληθινούς πιστούς της CUPRA, για τη συμβολή του στη δημιουργία της μάρκας σε μόλις μία πενταετία. Του εύχομαι ό,τι καλύτερο για το μέλλον», πρόσθεσε. Ο κ. Schuwirth έχει πάνω από 20 χρόνια εκτενούς πείρας στην αυτοκινητοβιομηχανία, σε τομείς όπως οι πωλήσεις, το μάρκετινγκ και η ψηφιακή στρατηγική, με το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας του στον Όμιλο Volkswagen. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων και Μηχανική στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Βερολίνου και στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας και εντάχθηκε στην Audi AG το 1999. Το 2004 ανέλαβε επικεφαλής Ανάπτυξης Μάρκας και Εταιρικής Ταυτότητας. Ως επικεφαλής Στρατηγικής Μάρκας, από το 2008, ήταν υπεύθυνος στρατηγικής προϊόντων, χαρτοφυλακίου και επικοινωνίας. Από το 2009 έως το 2016, ήταν επικεφαλής Ανάπτυξης Μάρκας και Ψηφιοποίησης. Το 2019, επέστρεψε στην Audi AG, μετά από ένα έτος στη BMW AG και ανέλαβε το νεοσύστατο τμήμα «Brand Audi, Digital Business and Customer Experience». ΑΠΟΧΩΡΗΣΕ Ο ANTONINO LABATE Ο Sven Schuwirth COO της CUPRA Πρόσωπα Sven Schuwirth Ο δρ Rainer Müller-Finkeldei (53 ετών) θα αναλάβει την ευθύνη της Mercedes-Benz Trucks Product Engineering, τον Μάιο του 2023. Στη νέα του θέση, θα ηγηθεί των τμημάτων μηχανικών της Mercedes-Benz Trucks σε Γερμανία, Βραζιλία και Τουρκία. Ο δρ Müller-Finkeldei θα διαδεχθεί τον καθηγητή δόκτορα Uwe Baake (59 ετών), ο οποίος θα συνταξιοδοτηθεί στα τέλη Απριλίου 2023. Ο δρ Rainer Müller-Finkeldei εντάχθηκε στο Daimler Group το 1995, για να κάνει τη διατριβή του στην Πληροφορική και στη Φυσική στο Πανεπιστήμιο του Würzburg της Γερμανίας, αφού είχε ολοκληρώσει το μεταπτυχιακό του στα Πανεπιστήμια του Würzburg και του Τέξας, στο Austin των ΗΠΑ. Ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία ως μηχανικός ανάπτυξης στην Έρευνα και Ανάπτυξη, στην πρώην Daimler-Benz AG. Μετά από διάφορες θέσεις στην Έρευνα και Ανάπτυξη επιβατικών αυτοκινήτων και βαν, εντάχθηκε στο τμήμα φορτηγών το 2004 και διετέλεσε αναπληρωτής αντιπρόεδρος Δημιουργίας Προϊόντων Φορτηγών. Ακολούθησαν ανώτερες θέσεις στην Ανάπτυξη Προϊόντων του Daimler Group. Το 2010, ανέλαβε διευθυντής της Mercedes-Benz Trucks Mechatronics, πριν να αναλάβει ανώτερος αντιπρόεδρος Μηχανικής Προϊόντων και Τεχνολογίας της Daimler Truck Βόρειας Αμερικής, τον Απρίλιο του 2020. Η Karin Rådström, CEO της Mercedes-Benz Trucks, δήλωσε: «Ο Rainer Müller-Finkeldei είναι εξαιρετικός μηχανικός, με διεθνή εμπειρία και κατανόηση των αναγκών των πελατών μας. Είναι επίσης εξαιρετικός ηγέτης. Είμαι βέβαιος πως θα διαδραματίσει ζωτικό ρόλο στην ανάπτυξη των κατάλληλων πρωτοπόρων προϊόντων βιώσιμων μεταφορών. Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που καλωσορίζω τον Rainer στην ομάδα της Mercedes-Benz Trucks και του εύχομαι ό,τι καλύτερο στα νέα του καθήκοντα». Ο Uwe Baake (59 ετών), σήμερα επικεφαλής της Mercedes-Benz Trucks Product Engineering, θα συνταξιοδοτηθεί στα τέλη Απριλίου 2023. ΝΕΟΣ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ MERCEDES-BENZ TRUCKS PRODUCT ENGINEERING δρ Rainer Müller-Finkeldei Uwe Baake

06.03.23 #190 7 Από τον Ιανουάριο του 2025, μόνο όσα ταξί δεν εκπέμπουν ρύπους θα μπορούν να λάβουν νέα άδεια στο Αμβούργο. Πρόκειται για την πρώτη γερμανική πόλη που θεσπίζει αυτόν τον κανονισμό, ενώ το 12% του στόλου ταξί του Αμβούργου είναι ήδη οχήματα μηδενικών εκπομπών. Η Best Taxi, ο μεγαλύτερος ανεξάρτητος πάροχος ταξί του Αμβούργου, υιοθέτησε 25 Toyota Mirai στο στόλο της. Η εταιρεία διαχειρίζεται 40 ηλεκτρικά ταξί μπαταρίας εδώ και αρκετό καιρό και τώρα εισάγει ηλεκτρικά κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Ο στόλος των 25 λιμουζινών κυψελών καυσίμου παραδόθηκε στην Best Taxi από την αντιπροσωπία Toyota Autohaus S+K. «Σε μια μεγάλη πόλη όπως το Αμβούργο, τα ταξί είναι ένας σημαντικός παράγοντας βιώσιμης κινητικότητας και είμαστε ευτυχείς που συμβάλλουμε σε αυτήν την ανάπτυξη. Τα ταξί χρησιμοποιούνται συνεχώς και διανύουν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά. Η χρήση κυψελών καυσίμου υδρογόνου είναι ιδιαίτερα βιώσιμη και εφαρμόσιμη λύση, που συμβάλλει επίσης στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στην πόλη», δήλωσε ο Carsten Schulz, διευθύνων σύμβουλος της Autohaus S+K GmbH. 25 ΤΑΞΙ TOYOTA MIRAI ΣΤΟ ΑΜΒΟΥΡΓΟ LG ENERGY SOLUTION ΚΑΙ HONDA ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΑΝ ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ EV ΣΤΟ ΟΧΑΙΟ Η Honda και η LG Energy Solution (LGES; KRX: 373220) πραγματοποίησαν επίσημη τελετή θεμελίωσης εργοστασίου της νέας κοινοπραξίας μπαταριών EV, εκτάσεως άνω των 2 εκατ. τετραγ. ποδών, στο Οχάιο. Οι δύο εταιρείες δεσμεύτηκαν να επενδύσουν 3,5 δισ. δολάρια στο εργοστάσιο και η συνολική επένδυση αναμένεται να φτάσει τα 4,4 δισ. δολάρια. Το εργοστάσιο προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2024, δημιουργώντας 2.200 θέσεις εργασίας και ετήσια παραγωγική ικανότητα περίπου 40 GWh. Η κοινοπραξία θα διαθέτει μπαταρίες ιόντων λιθίου τεχνολογίας αιχμής, υποστηρίζοντας το σχέδιο της Honda για κατασκευή EV στη Βόρεια Αμερική. Το εργοστάσιο θα ξεκινήσει μαζική παραγωγή μπαταριών ιόντων λιθίου τύπου σακούλας έως τα τέλη του 2025, που θα διατίθενται αποκλειστικά στα εργοστάσια αυτοκινήτων της Honda για παραγωγή EV που θα πωλούνται στη Βόρεια Αμερική. Μετά τις δεσμευτικές συμφωνίες που υπογράφηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2022, η Leasys και η Free2move Lease θα ενοποιήσουν τις δραστηριότητές τους, δημιουργώντας μια νέα εταιρεία κινητικότητας, που ειδικεύεται στο operational leasing πολλαπλών μαρκών, στην οποία οι Stellantis και Crédit Agricole Co n s ume r Finance θα συμμετέχουν με 50% εκάστη. Η οργάνωση της νέας εταιρείας ανακοινώθηκε από τον Philippe de Rovira, επικεφαλής θυγατρικών της Stellantis, και τον Stéphane Priami, αναπληρωτή γενικό διευθυντή της Crédit Agricole S.A., αρμόδιο Εξειδικευμένων Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών και CEO της Crédit Agricole Consumer Finance. Με ισχύ από την ημερομηνία κλεισίματος, που έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2023, ο Richard Bouligny θα είναι ο νέος πρόεδρος. Η NewCo θα διευθύνεται από τον Rolando D’Arco, ως CEO, στον οποίο θα αναφέρεται ο Arnaud de Lamothe, αναπληρωτής CEO Εμπορικού, και ο Antoine Delautre, αναπληρωτής CEO Οικονομικών. Η νέα εταιρεία κινητικότητας, με στόλο περίπου 828.000 οχημάτων, θα δραστηρ ι οποιείται σε 11 χώρες και θα λειτουργεί με όλες τις μάρκες Stellantis αλλά και με προσέγγιση πολλαπλών μαρκών. Η συγχωνευμένη εταιρεία σκοπεύει να καταστεί κορυφαία στην Ευρώπη σε υπηρεσίες κινητικότητας, επιδιώκοντας αύξηση του στόλου της στο ένα εκατομμύριο οχήματα έως το 2026. ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ Η ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ Συγχώνευση Leasys και Free2move Lease Richard Bouligny Rolando D’Arco Arnaud de Lamothe Antoine Delautre

06.03.23 #190 8 Η Nissan επιταχύνει περαιτέρω τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης και ανακοίνωσε νέες πρωτοβουλίες που σχετίζονται με αυτή και νέα EV. Μέσω αυτών των πρωτοβουλιών, η εταιρεία θα προωθήσει περαιτέρω τη διείσδυση των EV και των μοντέλων e-POWER, για να καλύψει τις ανάγκες μεμονωμένων αγορών, να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα ανάπτυξης και κατασκευής των ηλεκτροκίνητων μοντέλων παγκοσμίως και να επιταχύνει περαιτέρω τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης για την επίτευξη του Nissan Ambition 2030 - του οράματός της που ανακοινώθηκε το 2021. Επιτάχυνση της παραγωγής εξηλεκτρισμένων μοντέλων για την κάλυψη των διαφορετικών και αυξανόμενων αναγκών των πελατών Στο πλαίσιο του οράματος αυτού, η Nissan ανακοίνωσε 23 ηλεκτροκίνητα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων 15 EV, έως το 2030. Ως απάντηση στις αλλαγές που έρχονται στις ανάγκες των πελατών και στο επιχειρηματικό περιβάλλον, η Nissan αναθεώρησε το σχέδιό της για περαιτέρω επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης. Η εταιρεία θα αυξήσει ακόμα τον αριθμό των μοντέλων για να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες των πελατών για διαφορετικά εξηλεκτρισμένα οχήματα, παρουσιάζοντας 27 νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων 19 νέων μοντέλων EV, έως το 2030. Ως αποτέλεσμα, ο συνδυασμός ηλεκτροκίνησης στις μάρκες Nissan και INFINITI έως το 2030 προβλέπεται να αυξηθεί σε περισσότερο από 55% παγκοσμίως, από την προηγούμενη πρόβλεψη του 50%. Για το μείγμα πωλήσεων ηλεκτροκίνητων οχημάτων που πωλούνται σε μεγάλες αγορές, το 2026, αναμένεται να διαμορφωθεί ως εξής: Ευρώπη: 98% (από 75%), Ιαπωνία: 58% (από 55%), Κίνα: 35% (από 40%), ΗΠΑ: 40% (μόνο EV, έως το 2030). Για να αντιμετωπίσει τις γρήγορες αλλαγές της αγοράς στην Κίνα, η Nissan σχεδιάζει το 2024 να λανσάρει ένα EV ειδικά σχεδιασμένο για την κινέζικη αγορά. Στην Ευρώπη, η Nissan θα συνεχίσει το ισχυρό της πλάνο στην ηλεκτροκίνηση και θα διερευνήσει επίσης μια ισχυρότερη συνεργασία με τη Συμμαχία. NISSAN: ΑΥΞΗΣΗ ΟΓΚΟΥ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΩΣ ΤΟ 2026 Επιταχύνεται η στρατηγική ηλεκτροκίνησης Το BMW Group παρουσίασε στον Τύπο τα πρώτα οχήματα ενός πιλοτικού στόλου που θα τεθεί σε λειτουργία φέτος. Μετά από τέσσερα χρόνια εργασιών εξέλιξης, το πρόγραμμα ανάπτυξης της BMW iX5 Hydrogen εισέρχεται στην κρίσιμη επόμενη φάση του. Στόλος σχεδόν 100 οχημάτων θα χρησιμοποιηθεί στη συνέχεια διεθνώς για σκοπούς επίδειξης και δοκιμής για διάφορα target groups. Επομένως, με αυτή την ενεργή εμπειρία οδήγησης, άτομα που δεν εμπλέκονται στη διαδικασία εξέλιξης θα έχουν την ευκαιρία να πάρουν μία πρώτη γεύση για το τι έχει να προσφέρει η BMW iX5 Hydrogen. «Το υδρογόνο είναι μία ευέλικτη πηγή ενέργειας που διαδραματίζει βασικό ρόλο στη διαδικασία ενεργειακής μετάβασης και, συνεπώς, στην προστασία του κλίματος. Άλλωστε, είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους αποθήκευσης και μεταφοράς ανανεώσιμης ενέργειας», δήλωσε ο Oliver Zipse, πρόεδρος του Δ.Σ. της BMW AG, επισημαίνοντας: «Θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη δυνατότητα για να επιταχύνουμε επίσης το μετασχηματισμό του τομέα της κινητικότητας. Το υδρογόνο είναι το κομμάτι που λείπει από το πάζλ της κινητικότητας χωρίς εκπομπές ρύπων. Μια τεχνολογία από μόνη της δεν θα είναι αρκετή για να καταστήσει δυνατή την κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα σε όλο τον κόσμο». Η BMW iX5 Hydrogen που αναπτύχθηκε με βάση την τρέχουσα BMW X5, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ως concept car στην έκθεση IAA το 2019. Στη συνέχεια, τα αρχικά πρότυπα διατέθηκαν στην έκθεση IAA Mobility 2021, ώστε οι επισκέπτες να τα γνωρίσουν στην πράξη, ως οχήματα μεταφοράς. Το BMW Group προωθεί συστηματικά την ανάπτυξη της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου ως μία μελλοντική πρόσθετη επιλογή για ατομική κινητικότητα χωρίς εκπομπές ρύπων. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΞΕΚΙΝΑ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΙΛΟΤΙΚΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΜΕ ΤΗΝ BMW iX5 HYDROGEN

06.03.23 #190 9 Η bp εγκαινίασε συγκρότημα πράσινου υδρογόνου στην περιφέρεια της Βαλένθια (HyVal), στο διυλιστήριο Castellón. Με επικεφαλής την bp, αυτή η συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα προβλέπει τη σταδιακή ανάπτυξη δυνατότητας ηλεκτρόλυσης έως και 2 GW μέχρι το 2030, για παραγωγή πράσινου υδρογόνου. Το HyVal προβλέπεται να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην απανθρακοποίηση του διυλιστηρίου Castellón της bp. Ο μετασχηματισμός του -συμπεριλαμβανομένων του πράσινου υδρογόνου, των βιοκαυσίμων και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας- μπορεί να απαιτήσει εκ μέρους της bp συνολικές επενδύσεις έως και 2 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2030. Το πράσινο υδρογόνο -που παράγεται από την ηλεκτρόλυση του ύδατος με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας- θα υποστηρίξει την απανθρακοποίηση του διυλιστηρίου, αντικαθιστώντας το «γκρίζο» υδρογόνο που παράγεται από φυσικό αέριο. Η παραγωγή βιοκαυσίμων της αναμένεται να τριπλασιαστεί, στους 650.000 τόνους ετησίως, το 2030. Το πράσινο υδρογόνο θα χρησιμοποιηθεί και ως πρώτη ύλη στην παραγωγή βιοκαυσίμων, ειδικά βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF). Η BP ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΕ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ Το bp pulse, δίκτυο ταχείας και υπερταχείας φόρτισης EV του ΗΒ και το APCOA Parking Group, πάροχος ειδικών λύσεων στάθμευσης του ΗΒ, με παρουσία στην Ευρώπη, υπέγραψαν στρατηγική πανευρωπαϊκή συμφωνία πλαισίου για τη δημιουργία περισσότερων από 100 κόμβους ταχυφόρτισης EV σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Βάσει της συμφωνίας, η bp pulse θα εγκαταστήσει υπερταχεία φόρτιση σε χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων της APCOA -«Αστικούς Κόμβους»- στη Γερμανία, την Αυστρία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, την Ολλανδία, την Πολωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο την επόμενη τριετία, συμβάλλοντας στην επέκταση του δικτύου φόρτισής της στα κέντρα των πόλεων και επιταχύνοντας περαιτέρω τις υποδομές αστικής ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη. Το έργο εμπίπτει στα σχέδια της APCOA για μετατροπή των χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων σε Αστικούς Κόμβους, που θα παρέχουν φυσική και ψηφιακή υποδομή υπηρεσιών κινητικότητας, logistics, φόρτισης και τεχνολογίας. Οι δύο εταιρείες θα συνεργαστούν για παροχή πρακτικής μετακίνησης πελατών μέσω ψηφιακής ενσωμάτωσης των εφαρμογών bp pulse και «APCOA Connect» στο Ηνωμένο Βασίλειο και της εφαρμογής «APCOA Flow» στην Ευρώπη. Οι εγγεγραμμένοι χρήστες θα εντοπίζουν, θα έχουν πρόσβαση, θα κάνουν κράτηση και θα πληρώνουν τη φόρτιση και στάθμευση στο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων από το κινητό τους και οι πύλες εισόδου και εξόδου του χώρου θα ανοίγουν αυτομάτως μόλις πλησιάζει το όχημα. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΚΟΜΒΟΙ ΦΟΡΤΙΣΗΣ/ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ EV bp pulse και APCOA ΤΟ KIA EV9 ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ ΚΛΙΠ Η Kia Corporation παρουσίασε μια σειρά βίντεο κλιπ για να δείξει το Kia EV9, το αμιγώς ηλεκτρικό μπαταρίας SUV της μάρκας. Το κορυφαίο SUV Kia EV9 αναμένεται θα επιταχύνει το μετασχηματισμό της εταιρείας σε πάροχο λύσεων βιώσιμης κινητικότητας, στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Το διαφημιστικό βίντεο του Kia EV9 δείχνει τη μορφή του κορυφαίου μοντέλου SUV της μάρκας, με το εξέχον εμπρόσθιο μέρος και το κομψό αμάξωμα. Τα εντυπωσιακά σχέδια που δημιουργούνται από τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, συμπληρώνουν την τολμηρή προσωπικότητα του EV9. Η βιντεοεπισκόπηση δείχνει τον μοναδικό συνδυασμό και τη στιβαρή και δυναμική γεωμετρία του Kia EV9. Όπως και το Kia EV6, το Kia EV9 βασίζεται στην ειδική πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας Electric Global Modular Platform (E-GMP). Η Kia θα παρουσιάσει κανονικά την εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση στα μέσα Μαρτίου και τα στοιχεία του προϊόντος θα κοινοποιηθούν κατά την παγκόσμια πρεμιέρα του Kia EV9, στα τέλη Μαρτίου. Δείτε εδώ τα δύο βίντεο: The Kia EV9 Teaser | Silhouette The Kia EV9 Teaser | Lights

06.03.23 #190 10 Η Koç Holding και η Stellantis N.V. ανακοίνωσαν τις προοπτικές περαιτέρω επέκτασης της υπάρχουσας κοινοπραξίας τους Tofaş και ενίσχυσης των δραστηριοτήτων της στην Τουρκία, με προσφορά κορυφαίων προϊόντων και υπηρεσιών σε πελάτες και συνεργάτες. Σύμφωνα με τη νέα στρατηγική συμφωνία, η Tofaş θα αποκτήσει το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου της Stellantis Otomotiv Pazarlama A.S., εταιρείας διανομής της Stellantis Tουρκίας. Ως εκ τούτου, όλες οι μάρκες Stellantis που διατίθενται στην Τουρκία -Alfa Romeo, Fiat, Citroën, DS Automobiles, Jeep, Maserati, Opel και Peugeot- θα διανέμονται από την Tofaş. Η συγκέντρωση όλων των τουρκικών δραστηριοτήτων υπό μία ενιαία εταιρεία που υποστηρίζεται από δύο ισχυρούς μετόχους, θα επιτρέψει συνέργειες εμπορικών δραστηριοτήτων, παραγωγής και Ε&Α και προσφοράς ευρύτερων και αποτελεσματικότερων προϊόντων και υπηρεσιών στους Τούρκους καταναλωτές. Διαφαίνονται, επίσης, νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες για περαιτέρω βελτίωση των δυνατοτήτων της Tofaş. Η συμφωνία αναφέρει επίσης ότι: „ Η Stellantis θα αναθέσει στην Tofaş την παραγωγή του μοντέλου «K0», για εκδόσεις μεσαίου μεγέθους ελαφρού επαγγελματικού και επιβατικού αυτοκινήτου, που προβλέπεται για πέντε μάρκες, με στόχο την έναρξη παραγωγής στις αρχές του 2025. „ Η τρέχουσα παραγωγή Doblo θα συνεχιστεί μέχρι την έναρξη της παραγωγής του μοντέλου «K0», τον Ιούλιο του 2023. „ Το τρέχον έργο Fiat Egea/Tipo παρατείνεται έως το τέλος του 2025. Η συναλλαγή, η οποία θα υπόκειται στις απαραίτητες ρυθμιστικές εγκρίσεις, συμπεριλαμβανομένης της έγκρισης των αρμόδιων αρχών ανταγωνισμού, προβλέπεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2023. STELLANTIS ΚΑΙ KOC HOLDING ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΤΗΝ TOFAS Η Stellantis ανακοίνωσε συνολική επένδυση 155 εκατ. δολαρίων σε τρία εργοστάσια του Kokomo της Indiana, για παραγωγή νέων μονάδων ηλεκτροκινητήρων (EDM) των μελλοντικών EV της Βόρειας Αμερικής. Με περισσότερα από 25 νέα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) να έχουν προγραμματιστεί για τις ΗΠΑ έως το 2030, οι ηλεκτροκινητήρες του Kokomo θα εξοπλίσουν οχήματα των πλατφορμών STLA Large και STLA Frame. Παρέχοντας ολοκληρωμένη λύση για EV, οι EDM αποτελούνται από τρία κύρια παρελκόμενα -τον ηλεκτροκινητήρα, τα ηλεκτρονικά συστήματα και το κιβώτιο ταχυτήτων- που συνδυάζονται σε ενιαία μονάδα με βελτιωμένη απόδοση και αυτονομία, σε ανταγωνιστικό κόστος. Η βελτιστοποιημένη απόδοση του νέου EDM θα βοηθήσει στην επίτευξη αυτονομίας έως και 800 χλμ. «Συνεχίζουμε την επιτυχή μετάβασή μας σε ένα μέλλον απανθρακοποιημένων δραστηριοτήτων στην Ευρώπη και θέτουμε τις ίδιες προοπτικές για την αγορά της Βόρειας Αμερικής», δήλωσε ο Carlos Tavares, CEO της Stellantis. «Συνδυάζοντας τα πλεονεκτήματα του EDM με τις νέες μας πλατφόρμες BEV και τις καινοτόμους τεχνολογίες μπαταριών, θα προσφέρουμε στους πελάτες ποικιλία ηλεκτρικών οχημάτων με απαράμιλλες επιδόσεις και αυτονομία σε οικονομικότερες τιμές. Και με τις κατασκευαστικές μας ικανότητες και τεχνογνωσία, θα το πράξουμε με μεγαλύτερη ευελιξία και αποτελεσματικότητα». Οι επενδύσεις θα γίνουν στα εργοστάσια Indiana Transmission, Kokomo Transmission και Kokomo Casting. Το περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων θα χυτευθεί στο Kokomo Casting και θα υποστεί μηχανική επεξεργασία στο Kokomo Transmission. Η κατεργασία των γραναζιών και η τελική συναρμολόγηση θα γίνουν στο Indiana Transmission. Η παραγωγή προβλέπεται να ξεκινήσει το τρίτο τρίμηνο του 2024, μετά τον εκσυγχρονισμό. Με την επένδυση θα διατηρηθούν περισσότερες από 265 θέσεις εργασίας και στα τρία εργοστάσια. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ Stellantis: επένδυση 155 εκατ. δολαρίων

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=