FLEETNEWS #190

06.03.23 #190 15 ρίου σύγκρουσης βαν με επιβατικό. Ο Michiel van Ratingen, γενικός γραμματέας του Euro NCAP, δήλωσε: «Οι τεχνολογίες ασφαλείας και οι καινοτόμοι λύσεις αναπτύσσονται με ταχείς ρυθμούς. Το Euro NCAP πρέπει να αναπτύξει τα κριτήριά του για να διασφαλίσει ότι οι κατασκευαστές θα εξακολουθήσουν να καινοτομούν και να εγκαθιστούν τις πλέον πρόσφατες τεχνολογίες ασφαλείας σε όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη. Επειδή τα βαν χρησιμοποιούνται για επαγγελματικούς σκοπούς, δεν σημαίνει ότι πρέπει να είναι λιγότερο ασφαλή από τα επιβατικά. Σύμφωνα με τα σχέδια του Euro NCAP, έως το 2026 τα βαν θα πρέπει να πληρούν τις ίδιες απαιτήσεις ADAS με τα επιβατικά. Η μεταφορά εμπορευμάτων είναι σημαντική και τα περισσότερα εμπορεύματα εξακολουθούν να μεταφέρονται οδικώς. Η αύξηση του πληθυσμού και του βιοτικού επιπέδου αυξάνουν τη ζήτηση. Τα βαν και τα φορτηγά μάλλον θα αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία. Η αύξησή τους θα έχει αρνητική επίδραση στην οδική ασφάλεια και στο περιβάλλον. Το Euro NCAP πιστεύει ακράδαντα ότι πρέπει να επεκτείνει τις δοκιμές ασφαλείας του σε μεγαλύτερα και βαρύτερα φορτηγά (HGV). Εντός του 2023 το Euro NCAP θα λανσάρει νέο σύστημα αξιολόγησης για την ασφάλεια των οδηγών και θα δημιουργήσει αγορά ασφαλούς και καθαρής τεχνολογίας, που θα επιτρέπει στους κατασκευαστές να καινοτομούν και να προάγουν την προσφορά ασφαλείας τους, βάσει των αρχών του Euro NCAP». «Τον τελευταίο χρόνο, το Euro NCAP εξετάζει την ασφάλεια και τις πιθανές λύσεις στην κατηγορία των βαρέων φορτηγών οχημάτων. Πιστεύω ότι αυτό πρέπει να είναι το επόμενο ορόσημο του Euro NCAP, που θα διασφαλίσει πως οι ευρωπαϊκές χώρες θα επιτύχουν το στόχο “Vision Zero” και θα δώσουν τέλος στα θανατηφόρα τροχαία. Αυτό σηματοδοτεί την απαρχή μιας νέας, προκλητικής και συναρπαστικής διαδρομής για το Euro NCAP, τα μέλη του και όσους επιθυμούν να συμμετάσχουν μελλοντικά», πρόσθεσε ο Michiel van Ratingen. Ο ΚΛΆΔΟΣ ΤΟΥ LEASING ΑΠΑΝΤΆ ΣΤΟΥΣ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΎΣ ΤΗΣ T&E Το leasing και οι χρεώσεις EV Ο κλάδος του leasing απορρίπτει τους ισχυρισμούς της T&E περί ακριβών μισθώσεων EV λόγω αρνητικών προβλέψεων των υπολειμματικών τους αξιών (RV). Ο ευρωπαϊκός κλάδος leasing οχημάτων απέρριψε τους ισχυρισμούς νέας έκθεσης που τον κατηγορεί για επιβράδυνση της μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα (EV), λόγω πολύ ακριβών μισθώσεων. Η έκθεση της Transport & Environment (T&E) αναφέρει πως οι υπερβολικά επιφυλακτικές προβλέψεις υπολειμματικών αξιών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημαίνουν ότι το κόστος απόσβεσης μιας μίσθωσης είναι αδικαιολόγητα υψηλό, ανεβάζοντας τις τιμές των συμβολαίων και αποτρέποντας δυνητικούς πελάτες. Η T&E αναφέρει στην ανάλυσή της πως η ποσοστιαία διαφορά μεταξύ των μισθώσεων ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) και οχημάτων εσωτερικής καύσης (ICE) ήταν σημαντικά μεγαλύτερη από τη διαφορά των τιμών νέων οχημάτων. Έτσι, ενώ οι νέες τιμές των BEV είναι συνήθως 30% πιο ακριβές από των αντίστοιχων ICE, «σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, οι εταιρείες leasing χρεώνουν τους καταναλωτές 57% περισσότερο για μίσθωση ενός BEV σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο μοντέλο βενζίνης», αναφέρει η έκθεση. «Αυτό το ασφάλιστρο είναι ακόμα υψηλότερο στη Γερμανία (69%) και στην Ισπανία (61%). Στην πραγματικότητα, αυτό σημαίνει ότι ένα τριετές συμβόλαιο leasing για BEV κοστίζει κατά μέσο όρο 233 ευρώ το μήνα περισσότερο από των αντίστοιχων ICE, δηλαδή 8.370 ευρώ επιπλέον. Οι εταιρείες leasing χρηματοδοτούν το 22% των νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη και οι 10 κορυφαίες εταιρείες διαθέτουν στόλο 11,5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων. Ως εκ τούτου διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ηλεκτροκίνηση και στη διάθεση μεταχειρισμένων EV στην ευρύτερη αγορά. Η T&E αποδέχεται ότι οι υψηλότερες τιμές, οι υψηλότεροι τόκοι και τα υψηλότερα ασφάλιστρα σημαίνουν ακριβότερες μισθώσεις BEV, ακόμα και αν κάποια από τα επιπλέον κόστη αντισταθμίζονται από χαμηλά ή μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και φθηνότερους λογαριασμούς υπηρεσιών και συντήρησης. Ωστόσο, η κύρια διαφορά στο κόστος μίσθωσης των οχημάτων BEV και ICE οφείλεται στις προβλέψεις υπολειμματικών αξιών των EV από τις εταιρείες leasing. Διαβάστε στο Fleetnews.gr τις αντιδράσεις εταιρειών leasing και των ενώσεών τους

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=