FLEETNEWS #190

06.03.23 #190 16 Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε την 1η Μαρτίου προτάσεις σχετικά με τον εκσυγχρονισμό των κανόνων για τις άδειες οδήγησης, μεταξύ των οποίων πρόταση για την καθιέρωση ψηφιακής άδειας οδήγησης που θα ισχύει σε ολόκληρη την Ε.Ε., και νέες διατάξεις για τη διευκόλυνση της επιβολής των κανόνων οδικής κυκλοφορίας σε διασυνοριακό επίπεδο. Πάνω από 20.000 ζωές χάθηκαν πέρυσι στους δρόμους της Ε.Ε. και τα θύματα ήταν στην πλειονότητά τους πεζοί, ποδηλάτες και χρήστες πατινιών και μοτοποδηλάτων. Οι νέοι κανόνες θα βελτιώσουν την ασφάλεια για όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου και θα βοηθήσουν την Ε.Ε. να επιτύχει το στόχο που έχει θέσει στο πλαίσιο της προσέγγισης «Όραμα μηδενικών απωλειών», δηλαδή κανένας νεκρός στους δρόμους της Ε.Ε. έως το 2050. Οι κανόνες αυτοί θα προετοιμάσουν καλύτερα τους οδηγούς για τη χρήση οχημάτων μηδενικών εκπομπών και για την οδήγηση στους δρόμους των πόλεων, στους οποίους κυκλοφορούν όλο και περισσότερα ποδήλατα και δίκυκλα, και πολλοί πεζοί. Θα επιτρέψουν, επίσης, στους νεαρούς οδηγούς να αποκτήσουν πείρα μέσω ενός προγράμματος οδήγησης με συνοδό. Από την ηλικία των 17 ετών, οι νέοι θα μπορούν να παρακολουθούν μαθήματα οδήγησης και να αποκτούν άδεια οδήγησης. Όσοι αποκτούν άδεια οδήγησης στα 17, θα μπορούν να οδηγούν μόνοι τους μετά τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας τους και να εργαστούν ως επαγγελματίες οδηγοί μόλις βρεθεί κατάλληλη θέση εργασίας. Αυτό θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση της έλλειψης επαγγελματιών οδηγών στην αγορά εργασίας. Εκσυγχρονισμός των κανόνων σχετικά με την άδεια οδήγησης, ώστε να γίνουν οι δρόμοι ασφαλέστεροι και να απλουστευθεί η καθημερινή ζωή Η πρόταση για τις άδειες οδήγησης τροποποιεί την ισχύουσα νομοθεσία της Ε.Ε. και εμπνέεται από βέλτιστες πρακτικές που ισχύουν ήδη σε αρκετά κράτη μέλη. Για να απλουστευθεί η αναγνώριση των αδειών οδήγησης μεταξύ των κρατών μελών, η Επιτροπή προτείνει την καθιέρωση ψηφιακής άδειας οδήγησης, για πρώτη φορά παγκοσμίως. Η άδεια αυτή θα είναι πολύ ευκολότερο να αντικατασταθεί, να ανανεωθεί ή να αντικατασταθεί, δεδομένου ότι όλες οι διαδικασίες θα γίνονται ηλεκτρονικά. Στο ίδιο πνεύμα, θα είναι επίσης ευκολότερο για τους πολίτες τρίτων χωρών με συγκρίσιμα πρότυπα οδικής ασφάλειας, να ανταλλάξουν την άδεια οδήγησής τους με άδεια οδήγησης της Ε.Ε. Στους επικαιροποιημένους κανόνες για τη δοκιμασία οδήγησης θα λαμβάνεται υπόψη η μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών. Θα αξιολογούνται, για παράδειγμα, οι γνώσεις και οι δεξιότητες που συνδέονται με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και άλλες αυτοματοποιημένες τεχνολογίες. ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΉ ΕΠΙΒΟΛΉ ΚΑΝΌΝΩΝ ΟΔΙΚΉΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΊΑΣ Οι ισχύοντες κανόνες της Ε.Ε. για τη διασυνοριακή επιβολή έχουν συμβάλει στη διασφάλιση της ταυτοποίησης των παραβατών του κώδικα οδικής κυκλοφορίας που δεν είναι μόνιμοι κάτοικοι. Ωστόσο, το 2019, περίπου το 40% των διασυνοριακών παραβάσεων έμειναν ατιμώρητες, είτε επειδή δεν ταυτοποιήθηκε ο παραβάτης, είτε επειδή δεν κατέστη δυνατή η επιβολή της πληρωμής. Οι προτάσεις αποσκοπούν στην επίλυση του προβλήματος αυτού, καθιστώντας δυνατή την πρόσβαση των αρχών επιβολής του νόμου στα εθνικά μητρώα αδειών οδήγησης. Η Επιτροπή προτείνει, επίσης, να ενισχυθεί ο ρόλος των υφιστάμενων εθνικών σημείων επαφής, ώστε να μπορούν να συνεργάζονται καλύτερα με τις αρχές επιβολής του νόμου που συμμετέχουν στη διερεύνηση παραβάσεων. Με τον τρόπο αυτό θα καλυφθούν τα υπάρχοντα κενά στη συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών κατά τη διερεύνηση παραβάσεων. Επιπλέον, η ισχύουσα νομοθεσία καλύπτει ορισμένες από τις πιο συχνές και κατάφωρες παραβάσεις, όπως η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Οι προσθήκες αυτές θα συμβάλουν στη μείωση των περιπτώσεων ατιμωρησίας για τις παραβάσεις αυτού του είδους και θα βελτιώσουν την ικανότητα των κρατών μελών να τιμωρούν τους παραβάτες από άλλα κράτη μέλη. Θα διασφαλίσουν επίσης την ίση μεταχείριση των παραβατών που είναι μόνιμοι κάτοικοι με εκείνους που δεν είναι. ΈΚΠΤΩΣΗ ΑΠΌ ΤΟ ΔΙΚΑΊΩΜΑ ΟΔΉΓΗΣΗΣ ΣΕ ΟΛΌΚΛΗΡΗ ΤΗΝ Ε.Ε. Για να αποφεύγεται η ατιμωρησία των παραβατών, θα τεθεί σε εφαρμογή ένα νέο σύστημα που θα καθιστά δυνατή την έκπτωση από το δικαίωμα οδήγησης με ισχύ σε ολόκληρη την Ε.Ε., όταν κάποιο κράτος μέλος αποφασίζει για έναν οδηγό την έκπτωση από το δικαίωμα οδήγησης λόγω παράβασης που διέπραξε στο έδαφός του. Οι προτάσεις θα εξεταστούν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο στο πλαίσιο της συνήθους νομοθετικής διαδικασίας. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ Η Επιτροπή προτείνει νέους κανόνες

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=