FLEETNEWS #190

06.03.23 #190 19 Tο νέο MINI Cooper SE Cabrio θα είναι το πρώτο μοντέλο ευρείας παραγωγής που θα κατασκευάζεται με ζάντες προερχόμενες αποκλειστικά από ανακυκλωμένο αλουμίνιο. «Ως premium κατασκευαστής, ενσωματώσαμε τη βιωσιμότητα στην ανάπτυξη από πολύ νωρίς», δήλωσε ο Dr. Nicolai Martin, ανώτερος αντιπρόεδρος του τομέα Ανάπτυξης Αυτοματοποιημένης Οδήγησης, επισημαίνοντας ότι «οι ζάντες ελαφρού κράματος του αμιγώς ηλεκτρικού ανοιχτού τετραθέσιου αυτοκινήτου είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα βιώσιμης χρήσης πόρων και αποτελούν ένα σημαντικό ορόσημο στο δρόμο προς την κυκλική οικονομία για το BMW Group». Η πρώτη χρήση 100% δευτερογενούς αλουμινίου για ζάντες ελαφρού κράματος σε όχημα ευρείας παραγωγής γίνεται σε συνεργασία με τον κατασκευαστή ζαντών Ronal. Η συνεπής χρήση ανακυκλωμένου αλουμινίου όχι μόνο διατηρεί τις πηγές πρώτων υλών, αλλά καταργεί και την εξαιρετικά ενεργοβόρα διαδικασία ηλεκτρόλυσης, που είναι συνήθως απαραίτητη για την παραγωγή ελαφρών κραμάτων. Παράλληλα, το χυτήριο ελαφρών μετάλλων του εργοστασίου του BMW Group στο Landshut επαναπιστοποιήθηκε από την πρωτοβουλία Aluminium Stewardship Initiative (ASI). Το αλουμίνιο που παράγεται με χρήση ηλιακής ενέργειας καλύπτει περισσότερο από το ένα τρίτο των ετήσιων αναγκών του χυτηρίου ελαφρών μετάλλων. MINI COOPER SE CABRIO: ΖΑΝΤΕΣ ΑΠΟ 100% ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΟ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ (+33,0%) και την Ιταλία (+20,5%). Στην Ελλάδα ταξινομήθηκαν 169 μονάδες, καταλαμβάνοντας το 1,7% της αγοράς, έναντι 106 μονάδων το 2021 (+59,4%). Τα υβριδικά ηλεκτρικά σημείωσαν επίσης ανάπτυξη το 2022, με τις ταξινομήσεις τους αυξημένες κατά 23,9%, αντιπροσωπεύοντας το 2,5% της αγοράς LCV στην Ε.Ε. (από 1,7% το 2021). Η Ιταλία –η μεγαλύτερη αγορά της Ε.Ε. για υβριδικά βαν, που αντιπροσωπεύει το 54% των συνολικών ταξινομήσεων– σημείωσε τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (+43,0%). Η Γαλλία (+13,3%) και η Γερμανία (+3,1%) κατέγραψαν επίσης αύξηση, αν και πιο μέτρια, ενώ η Ισπανία σημείωσε μικρή πτώση (-0,8%). Η χώρα μας παρουσίασε άνοδο και στα υβριδικά με 247 μονάδες το 2022 έναντι 177 το 2021 (+39,5%), φτάνοντας το μερίδιο αγοράς τους στο 2,6%. Οι πωλήσεις βαν λοιπών εναλλακτικών καυσίμων μειώθηκαν κατά 28,7%, μετρώντας 15.221 μονάδες και αποτελούν μόνο το 1,2% των συνολικών ταξινομήσεων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων. Η Γαλλία ήταν η μόνη βασική αγορά της Ε.Ε. που σημείωσε αύξηση στις πωλήσεις βαν εναλλακτικών καυσίμων (+2,1%), ενώ η Ισπανία παρουσίασε σημαντική πτώση (-84,4%). Μείωση παρουσίασε η συγκεκριμένη κατηγορία βαν στη χώρα μας με 39 ταξινομήσεις το 2022 έναντι 162 του 2021 (-75,9%), κατεβάζοντας το μερίδιο αγοράς τους στο 0,4%. ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΛΑΦΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ/ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΕΕ + ΕΖΕΣ + ΗΒ Μερίδιο αγοράς 2022 ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΦΟΡΤΙΖΟΜΕΝΑ (BEV+PHEV) ΥΒΡΙΔΙΚΑ (HEV) ΛΟΙΠΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΝΤΙΖΕΛ ΑΥΣΤΡΙΑ 7,5% 1,0% 0,3% 4,4% 86,8% ΒΕΛΓΙΟ 3,3% 0,1% 0,2% 5,9% 90,5% ΚΡΟΑΤΙΑ 4,0% 0,1% 1,5% 2,1% 92,3% ΚΥΠΡΟΣ 1,7% 0,0% 0,0% 20,0% 78,3% ΤΣΕΧΙΑ 1,2% 0,0% 0,4% 6,8% 91,7% ΔΑΝΙΑ 8,5% 2,8% 0,0% 5,5% 83,2% ΕΣΘΟΝΙΑ 1,5% 0,9% 0,0% 5,1% 92,4% ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ 6,4% 3,0% 0,1% 0,9% 89,6% ΓΑΛΛΙΑ 4,9% 2,0% 0,8% 6,9% 85,3% ΓΕΡΜΑΝΙΑ 7,9% 0,7% 1,2% 4,5% 85,7% ΕΛΛΑΔΑ 1,7% 2,6% 0,4% 4,2% 91,1% ΟΥΓΓΑΡΙΑ 3,2% 0,7% 0,3% 4,1% 91,7% ΙΡΛΑΝΔΙΑ 2,3% 0,0% 0,0% 1,4% 96,3% ΙΤΑΛΙΑ 3,1% 10,7% 4,2% 5,4% 76,6% ΛΕΤΟΝΙΑ 1,4% 0,0% 0,3% 4,6% 93,7% ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ 1,6% 0,0% 0,0% 4,1% 94,3% ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ 4,3% 0,1% 0,1% 2,4% 93,1% ΟΛΛΑΝΔΙΑ 8,0% 0,5% 1,5% 1,8% 88,2% ΠΟΛΩΝΙΑ 2,3% 0,2% 0,3% 5,6% 91,7% ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ 4,2% 0,1% 0,2% 0,2% 95,2% ΡΟΥΜΑΝΙΑ 1,3% 0,7% 0,1% 4,1% 93,8% ΣΛΟΒΑΚΙΑ 1,5% 0,0% 0,2% 4,4% 93,8% ΣΛΟΒΕΝΙΑ 8,4% 0,9% 0,3% 1,6% 88,9% ΙΣΠΑΝΙΑ 4,2% 2,9% 0,4% 4,3% 88,2% ΣΟΥΗΔΙΑ 15,3% 0,0% 1,8% 2,8% 80,2% ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 5,3% 2,5% 1,2% 5,0% 86,0% IΣΛΑΝΔΙΑ 31,0% 1,1% 0,2% 33,9% 33,9% NOΡΒΗΓΙΑ 24,0% 0,0% 0,1% 0,9% 75,1% ΕΛΒΕΤΙΑ 9,5% 0,5% 0,3% 9,1% 80,7% EΖΕΣ 17,5% 0,2% 0,2% 5,0% 77,1% ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ 6,7% 1,7% 0,0% 1,6% 90,0% EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ 5,9% 2,3% 0,9% 4,4% 86,4% Πηγή: Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=