FLEETNEWS #184

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 23 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2023 #184 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S Ασφάλιση και κόστος επισκευής EV Tesla: Μείωση τιμών και υπολειμματικών αξιών Ταξινομήσεις και μάρκες το 2022 στην ΕΕ Jeep Avenger To SUV που ήρθε να αλλάξει όσα ξέραμε για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ΤΟ 1ο ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ SUV ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ JEEP • ΜΗΔΕΝΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ ΧΡΗΣΗΣ ΕΤΑΙΡΙΚΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ • ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΕΩΣ 400 ΧΛΜ. ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΗ ΦΟΡΤΙΣΗ ΣΕ 35' • ΣΥΜΠΑΓΕΙΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ • ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΤΥΛ

23.01.23 #184 2 info@fleetnews.gr Το νέο Candela C-8 είναι προϊόν της συνεργασίας Polestar και Candela. Οι δύο κορυφαίες σουηδικές μάρκες κινητικότητας κατέληξαν σε συμφωνία τον Αύγουστο του 2022 για προμήθεια μπαταριών Polestar και τεχνολογίας σε ηλεκτρικά υδροπτέρυγα σκάφη της Candela. Το υδροπτέρυγο θα χρησιμοποιεί την ίδια συστοιχία μπαταριών 69 kWh και τεχνολογία φόρτισης συνεχούς ρεύματος με το Polestar 2 Standard. Η Candela προβλέπει αυτονομία έως και 57 ναυτικών μιλίων με μία φόρτιση, με ταχύτητα πλεύσης 22 κόμβων, εφάμιλλη των μηχανοκίνητων σκαφών εσωτερικής καύσης και με αυτονομία 2-3 φορές μεγαλύτερη σε μεγάλες ταχύτητες από τα συμβατικά ηλεκτρικά ταχύπλοα. Η υψηλή ηλεκτρική απόδοση στη θάλασσα καθίσταται δυνατή χάρη στο συνδυασμό καινοτόμων τεχνολογιών της Candela και της Polestar. Το Candela C-8 διαθέτει αποτελεσματικό κινητήρα άμεσης μετάδοσης κίνησης -τον Candela C-POD- και ολισθαίνει σε υδροπτέρυγες ελεγχόμενες από υπολογιστή, που ανυψώνουν τη γάστρα πάνω από το νερό με υψηλές ταχύτητες, μειώνοντας την ενεργειακή κατανάλωση έως και 80% σε σύγκριση με τα παραδοσιακά μηχανοκίνητα σκάφη. Αναλυτικά στο fleetnews.gr CANDELA C-8 "POWERED BY POLESTAR" Από το 2018, η DBS βρίσκεται στο αποκορύφωμα παραγωγής της Aston Martin, με κινητήρα Twin-Turbo V12, υψηλές επιδόσεις και απαράμιλλο στυλ. Η παραγωγή της τρέχουσας γενιάς DBS πλησιάζει στο τέλος της και η Aston Martin παρουσίασε μια DBS που ξεπερνά όλες τις προηγούμενες, την DBS 770 Ultimate. Η ταχύτερη και ισχυρότερη DBS μέχρι σήμερα υπέστη εκτενείς βελτιώσεις σχεδιασμού και μηχανικής. Διαθέσιμη σε μορφή Coupe και Volante, η DBS770 Ultimate θα παραχθεί σε αυστηρά περιορισμένο αριθμό αντιτύπων, τα οποία έχουν ήδη προπωληθεί - 300 Coupe και 199 Volante. Το μοντέλο διαθέτει κινητήρα V12 5,2 λίτρων, τεσσάρων εκκεντροφόρων, 60 μοιρών, της Aston Martin. Αποδίδει 770 PS στις 6500 rpm και κολοσσιαία ροπή 900 Nm από μόλις 1800 rpm έως 5000 rpm, δίνοντας στο DBS 770 Ultimate τελική ταχύτητα 211 mph. Ο υπέροχος αυτός κινητήρας διαθέτει τροποποιημένη είσοδο αέρα και ανάφλεξη, με 7% αύξηση μέγιστης υπερσυμπίεσης. Η ισχύς μεταδίδεται μέσω αυτόματου κιβωτίου ZF 8 σχέσεων και μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης (LSD) στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Το σύστημα πέδησης Carbon Ceramic Braking (CCB) διαθέτει εμπρόσθιους δίσκους 410mm x 38 mm και 360 mm x 32 mm πίσω. Το Adaptive Damping System (ADS) έχει βελτιωθεί με λογισμικό για καλύτερο έλεγχο, χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα κύλισης. Η εμφάνιση της DBS 770 Ultimate έχει ενισχυθεί με δυναμική σχεδίαση και ασυμβίβαστη αισθητική που ταιριάζει σε μοντέλο που δημιουργήθηκε για να γιορτάσει το τέλος μιας εποχής. Η παραγωγή της Aston Martin DBS770 Ultimate αναμένεται να ξεκινήσει το πρώτο τρίμηνο του 2023, με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται για το τρίτο τρίμηνο. ΞΕΠΕΡΝΑ ΚΑΘΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ AstonMartin DBS 770 Ultimate Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 PAPALIOS MEDIA GROUP IKE

23.01.23 #184 3 Η εταιρεία leasing οχημάτων Arval και η ολλανδική τεχνολογική startup Lightyear ανακοίνωσαν συνεργασία για χρήση των πρώτων ηλεκτρικών οχημάτων ηλιακής ενέργειας προς ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας στην Ευρώπη. Η συμφωνία περιλαμβάνει προπαραγγελία 10.000 μονάδων του μοντέλου μαζικής παραγωγής της Lightyear, Lightyear 2. Η Lightyear έχει ήδη 21.000 προπαραγγελίες από πελάτες B2B και επιδιώκει να αποκτήσει περισσότερους εταιρικούς πελάτες μέσω της Arval. Η Lightyear αναφέρει πως το σύνολο των προπαραγγελιών του Lightyear 2 αντιπροσωπεύει έσοδα 840 εκατ. ευρώ. Ο Alain van Groenendael, CEO της Arval, ανέφερε τη σημαντική συμβολή της τεχνολογίας στο στόλο τους και πρόσθεσε: «Φιλοδοξία μας είναι να μισθώσουμε 700.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα του παγκόσμιου στόλου μας μέχρι το 2025 και ανυπομονούμε να παραλάβουμε 10.000 αυτοκίνητα Lightyear 2, που θα μας βοηθήσουν να επιτύχουμε αυτόν το στόχο και -το πιο σημαντικό- υποστηρίζουν τους πελάτες μας με μία ακόμα βέλτιστη λύση που ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους για ενεργειακή μετάβαση και στην πρόκληση των ευρωπαϊκών υποδομών». Ο Lex Hoefsloot, CEO και συνιδρυτής της Lightyear, δήλωσε πως η συμφωνία επιτρέπει την ευρεία διάθεση της τεχνολογίας τους. «Εκτός του ότι προσφέρει τα ηλιακά ηλεκτρικά αυτοκίνητά μας σε μεμονωμένους καταναλωτές, η Arval διαδραματίζει σημαντικό ρόλο, ως εταιρεία leasing, στη διάθεση των τεχνολογιών μας σε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο. Ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη τους και για τη δυνατότητα που μας παρέχουν η τεχνογνωσία και το διεθνές αποτύπωμά τους στην εξάπλωση του Lightyear 2». Το Lightyear 2 καλύπτει την ανάγκη πρακτικών λύσεων κινητικότητας, αναφέρει η Lightyear. Το όχημα διαθέτει αυτονομία πάνω από 800 χλμ. ανά φόρτιση, με τιμή κάτω των 40.000 ευρώ. Alain van Groenendael ΠΡΟΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ 10.000 ΗΛΙΑΚΩΝΟΧΗΜΑΤΩΝ Συμφωνία Arval - Lightyear Lex Hoefsloot NISSAN: 200 ΔΙΣ. ΓΙΕΝ Η Nissan Motor Co., Ltd. καθόρισε τους όρους και τις προϋποθέσεις για την έκδοση «πράσινων» ομολόγων με σκοπό την «άντληση» 200 δισ. γιεν. H έκδοση αποτελείται από ένα πακέτο ομολόγων «SAKURA» για ιδιώτες επενδυτές και από ένα πακέτο ομολόγων για θεσμικούς. Τα ομόλογα αντιπροσωπεύουν τη δεύτερη δόση των κεφαλαίων που έχει συγκεντρώσει η Nissan από την έναρξη του Sustainable Finance Framework τον Ιούλιο του 2022. Τα αντληθέντα κεφάλαια θα χρηματοδοτήσουν επιλέξιμα «πράσινα» έργα που ορίζονται στο πλαίσιο, όπως Έρευνα και Ανάπτυξη, επενδύσεις και δαπάνες για το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την κατασκευή οχημάτων μηδενικών εκπομπών, την αυτόνομη οδήγηση, καθώς και εξαρτημάτων για ηλεκτρικά οχήματα, ή άλλες μελλοντικές πρωτοβουλίες ουδέτερων εκπομπών άνθρακα. Αναλυτικά στο fleetnews.gr HERTZ - UBER: 25.000 EV ΣΤΙΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΕΣ Η Hertz και η Uber ανακοίνωσαν ευρωπαϊκή επέκταση της επιτυχημένης συνεργασίας τους στη Βόρεια Αμερική μέσω της οποίας η Hertz θα διαθέσει έως και 25.000 ηλεκτρικά οχήματα (EV) στους οδηγούς της Uber στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες έως το 2025. Θα διατίθεται μεγάλη γκάμα κατάλληλων ηλεκτρικών οχημάτων, όπως Tesla και Polestar. Η συνεργασία αποτελεί βασικό στοιχείο της στρατηγικής της Hertz για τη δημιουργία ενός από τους μεγαλύτερους στόλους ενοικιαζόμενων EV στον κόσμο και της κορυφαίας δέσμευσης της Uber να καταστεί πλατφόρμα μηδενικών εκπομπών στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική έως το 2030. Η συνεργασία στη Βόρεια Αμερική έχει ήδη ωφελήσει δεκάδες χιλιάδες οδηγούς στην πλατφόρμα Uber. Μέχρι σήμερα, σχεδόν 50.000 οδηγοί έχουν νοικιάσει ένα Tesla μέσω αυτού του προγράμματος, ολοκληρώνοντας περισσότερα από 24 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικές διαδρομές και πάνω από 260 εκατομμύρια ηλεκτρικά μίλια. Η ευρωπαϊκή επέκταση της συνεργασίας θα ξεκινήσει στη βάση της Hertz Europe στο Λονδίνο τον Ιανουάριο του 2023 και στοχεύει να επεκταθεί σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, όπως το Παρίσι και το Άμστερνταμ, καθ' όλην τη διάρκεια του έτους και αργότερα.

23.01.23 #184 4 Χάρη στα δύο ευρωπαϊκά μπεστ σέλερ της, τα Peugeot e-208 και e-2008, η γαλλική μάρκα κέρδισε την πρώτη θέση στην ηλεκτρική κατηγορία Β το 2022. Η μάρκα ανακοίνωσε πως ηγείται της κατηγορίας Β των 100% ηλεκτρικών οχημάτων επιβατικών και LCV περασμένου έτους. Στην κατηγορία Β, το Peugeot 208 ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη (29 χώρες) στην αγορά επιβατικών το 2022, ενώ η 100% ηλεκτρική έκδοση e-208 ήταν επίσης το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη στην ίδια κατηγορία. Με τους σύγχρονους και αποδοτικούς ηλεκτρικούς κινητήρες τους, τα Peugeot e-208 και e-2008 προσφέρουν οδηγική απόλαυση που ενισχύεται από μια πλήρη σειρά βοηθημάτων οδήγησης και καινοτομίες που ικανοποίησαν περισσότερους από 76.000 πελάτες στην Ευρώπη το 2022. Το 2023 θα είναι η ηλεκτρική χρονιά της Peugeot: από το πρώτο εξάμηνο του έτους, όλα τα μοντέλα της μάρκας θα είναι διαθέσιμα με έναν ή περισσότερους ηλεκτρικούς κινητήρες (100% ηλεκτρικούς, plug-in υβριδικούς ή υβριδικούς). PEUGEOT 1 ΣΤΑ 4 EV ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ Β ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΟ 2022 ΤΟ METAVERSE ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΝΕΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗ NISSAN Για τη Nissan, το metaverse αντιπροσωπεύει μια νέα πλατφόρμα για την προώθηση του εταιρικού της σκοπού: την προώθηση της καινοτομίας για τον εμπλουτισμό των εμπειριών των πελατών της, καθώς και την εξερεύνηση νέων τρόπων υποστήριξής τους. «Το metaverse προσφέρει απίστευτα νέες, συναρπαστικές και πολύτιμες ευκαιρίες για τη Nissan. Ανυπομονούμε να αξιοποιήσουμε αυτήν την τεχνολογία και να εξερευνήσουμε τι επιφυλάσσει το μέλλον και είμαστε ενθουσιασμένοι που θα έχουμε τους πελάτες μας μαζί σε αυτό το ταξίδι», δήλωσε η Coralie Musy, αντιπρόεδρος, Brand & Customer Experience της Nissan AMIEO. Τον Μάιο του 2022, ηNissan αποκάλυψε στο metaverse το Nissan Sakura, ένα ηλεκτρικό μίνι όχημα αποκλειστικά για την Ιαπωνία, παράλληλα με το λανσάρισμά του στον πραγματικό κόσμο. Πρόσφατα, ηNissan στοΗνωμένο Βασίλειο ανέπτυξε μια καμπάνια metaverse για το λανσάρισμα του καινούργιου ηλεκτρικού Ariya. Σε ένα ξεχωριστό έργο, η Nissan στην Ιταλία ανακοίνωσε το e-POWER Metaverse στην Decentraland. Οι επισκέπτες θα μπορούν να εξερευνήσουν το νέο κινητήριο σύνολο e-POWER, ενώ θα ανακαλύπτουν βασικά χαρακτηριστικά του “εξηλεκτρισμένου” Nissan Qashqai. Λεπτομέρειες στο fleetnews.gr Ακολουθώντας μια ολιστική προσέγγιση στην επίτευξη κορυφαίας ποιότητας σε όλα τα επίπεδα, η Alfa Romeo για τη δημιουργία της Tonale εφάρμοσε μια σειρά διαδικασιών για να πετύχει το στόχο της. Από τη φάση της σχεδίασης και της εξέλιξης μέχρι τη συνεργασία με τους προμηθευτές και την οργάνωση της μονάδας παραγωγής, η επίτευξη των προδιαγραφών ποιότητας σε σταθερό επίπεδο αποτέλεσε πρωταρχικής σημασίας σκοπό. Μπορεί η δημιουργία μιας εντελώς νέας μονάδας παραγωγής ειδικά για την Tonale να αποτέλεσε τη βάση για την επίτευξη του στόχου αξιοποιώντας τις πλέον σύγχρονες λύσεις σε επίπεδο εκπαίδευσης, εργονομίας και τεχνολογικού εξοπλισμού, όμως μια εμπορική απόφαση της διοίκησης της Alfa Romeo ήρθε να ενισχύσει περαιτέρω το επίπεδο ποιότητας του μοντέλου, μέσω μιας ξεχωριστής πτυχής, η οποία έχει πολλαπλά θετικό αντίκτυπο για τον τελικό χρήστη. Διαμορφώνοντας το σύνολο της γκάμας με εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό, ακόμα και για τη βασική έκδοση, η Alfa Romeo δεν κατάφερε απλώς να προσφέρει ένα πλήρες πακέτο άνεσης και ασφάλειας σε όλες τις εκδόσεις της Tonale, αλλά παράλληλα μείωσε την πολυπλοκότητα της παραγωγής, ενίσχυσε τον έλεγχο των προμηθευτών και διευκόλυνε τον ποιοτικό έλεγχο μέσω του συνολικά μικρότερου αριθμού ξεχωριστών εξαρτημάτων. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Alfa Romeo Tonale

23.01.23 #184 6 Στο πλαίσιο ενός νέου πακέτου προϊοντικών αναβαθμίσεων, η εταιρεία έχει πλέον βελτιώσει τόσο την αυτονομία (σύμφωνα με το πρότυπο μέτρησης WLTP) όσο και στην ταχύτητα φόρτισης των XC40 Recharge και C40 Recharge, σε σχέση με τα απερχόμενα μοντέλα. Σε ορισμένες εκδόσεις, η αύξηση στην αυτονομία είναι έως και 60 χλμ. (στο XC40 Recharge AWD με μπαταρία 82 kWh). Επιπλέον, στα C40 Recharge και XC40 Recharge προσφέρονται τρία νέα συστήματα κίνησης. Τα δύο εφοδιάζουν εκδόσεις με κίνηση στον πίσω άξονα - ας σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά τα τελευταία 25 χρόνια που η Volvo προσφέρει μοντέλο με κίνηση στους πίσω τροχούς. Το τρίτο αφορά σε μια αναβαθμισμένη τετρακίνητη έκδοση υψηλών επιδόσεων. Ακόμη, ο δεύτερης γενιάς ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη που κινεί τους πίσω άξονες στα αμιγώς ηλεκτρικά C40 και XC40, αναπτύχθηκε εσωτερικά στη Volvo Cars. «Οι αναβαθμίσεις αντιπροσωπεύουν ακόμη ένα μεγάλο βήμα στην πορεία μας προς το να γίνουμε ένας κατασκευαστής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030», δήλωσε ο επικεφαλής διευθυντής Λειτουργιών και αναπληρωτής CEO, Javier Varela. «Η αυτονομία και οι χρόνοι φόρτισης είναι νέοι σημαντικοί παράγοντες για όλο και περισσότερους πελάτες μας, και αυτές οι βελτιώσεις καθιστούν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μας ακόμα πιο ελκυστικά από όσο ήδη ήταν». Δύο νέα συστήματα κίνησης μεταδίδουν την ισχύ τους στον πίσω άξονα. Η πρώτη επιλογή με τη βασική αυτονομία είναι ένας ηλεκτροκινητήρας (e-motor) μόνιμου μαγνήτη, που αποδίδει ισχύ 175 kW, αυξημένη κατά 3% σε σχέση με τον απερχόμενο ηλεκτροκινητήρα των 170 kW, που εφοδίαζε την έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Στο αμιγώς ηλεκτρικό XC40 Recharge single motor η χωρητικότητα της μπαταρίας παραμένει στις 69 kWh, αλλά οι βελτιώσεις στην αποτελεσματικότητα της ψύξης της έχουν αποφέρει αύξηση της αυτονομίας, η οποία πλέον φθάνει τα 460 km, σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών WLTP, έναντι 425 km προηγουμένως (επίσης με βάση το πρότυποWLTP). H αυτονομία της έκδοσης του C40 Recharge single motor αυξήθηκε στα 476 km, έναντι 438 χιλιομέτρων προηγουμένως (WLTP). Μία φόρτιση από το 10% έως το 80% απαιτεί περίπου 34 λεπτά με τη χρήση ενός δημόσιου φορτιστή συνεχούς ρεύματος 130 kW. Αναλυτικά στο fleetnews.gr TΑ VOLVO C40 - XC40 EV ΜΕ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ Η Volvo Group Venture Capital AB επενδύει στην καναδική εταιρεία Waabi Innovation Inc, αναπτύσσοντας την επόμενη γενιά τεχνολογίας αυτόνομων φορτηγών. Η επένδυση υπογραμμίζει την κοινή δέσμευση των εταιρειών για επαναπροσδιορισμό του τρόπου διακίνησης αγαθών και επιτάχυνση της ανάπτυξης μελλοντικών λύσεων μεταφορών. «Η εταιρείαWaabi χρησιμοποιεί προηγμένη τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης για δοκιμή, αξιολόγηση δεξιοτήτων και τελικά εκμάθηση εικονικού οδηγού για ασφαλή και αποτελεσματικό χειρισμό αυτόνομου επαγγελματικού φορτηγού. Είμαστε εντυπωσιασμένοι με όσα έχουν καταφέρει και αντιλαμβανόμαστε πως το Volvo Group μπορεί να προσθέσει σημαντική στρατηγική αξία στην ανάπτυξη της επιχείρησής τους. Διερευνούμε τρόπους συνεργασίας», δήλωσε ο Martin Witt, πρόεδρος της Volvo Group Venture Capital. «Οι συνεργασίες και οι επενδύσεις είναι σημαντικές για την εμπορευματοποίηση και εξάπλωση λύσεων αυτόνομων μεταφορών. Χαιρετίζουμε την απόφαση του Volvo Group να επενδύσει σε εταιρείες όπως η Waabi, για ένα νέο οικοσύστημα μεταφορών», λέει ο Nils Jaeger, πρόεδρος της Volvo Autonomous Solutions. Η Waabi αναπτύσσει τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης επόμενης γενιάς προς εξάπλωση της αυτονομίας. Η εταιρεία παρουσίασε προσφάτως το Waabi Driver, βασική λύση αυτόνομων φορτηγών μεταφοράς, σχεδιασμένη για ευρείας κλίμακας εμπορευματοποίηση και ασφαλή χρήση. Η λύση συμπληρώνεται από τον επεκτάσιμο προσομοιωτή υψηλής ποιότητας Waabi World, που παρέχει στο Waabi Driver τεράστια ποικιλία σεναρίων για τη βελτίωση των οδηγικών δεξιοτήτων του και ανοίγει το δρόμο για ευρεία υιοθέτηση της αυτόνομης μεταφοράς με φορτηγά. «Η αυτονομία θα αλλάξει τα φορτηγά και τα logistics, αλλά η αυτόνομη οδήγηση δεν έχει λύσει ακόμα αυτήν την πρόκληση», δήλωσε η Raquel Urtasun, ιδρύτρια και CEO της Waabi. «Η προσέγγισή μας μέσω τεχνητής νοημοσύνης είναι το κλειδί ανάπτυξης αυτής της πραγματικότητας. Η επένδυση του Volvo Group στηWaabi σηματοδοτεί το επόμενο βήμα μας, κυρίως για την κοινή μας δέσμευση για ασφάλεια». Περισσότερα στο fleetnews.gr ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΥΤΟΝΟΜΩΝΦΟΡΤΗΓΩΝ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΓΕΝΙΑΣ ΗVolvo Group επενδύει στηWaabi

23.01.23 #184 7 Το 2022, στο τέλος της επετειακής χρονιάς της, η BMWM GmbH κατέγραψε αποτελέσματα ρεκόρ. Οι παγκόσμιες πωλήσεις οχημάτων επιδόσεων και υψηλών επιδόσεων ανήλθαν σε 177.257 μονάδες κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2022. Αυτό αντιπροσωπεύει μια αύξηση της τάξης του 8,4% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, παρά τις συνεχιζόμενες δυσκολίες στον τ ο μ έ α τ ων logistics και των αλυσίδων εφοδιασμού. Η σημαντικότερη μεμονωμένη αγορά για το 2022 ήταν και πάλι οι ΗΠΑ, με δεύτερη την εγχώρια αγορά της Γερμανίας και το Ηνωμένο Βασίλειο να κατατάσσεται στην τρίτη θέση. «Ο ενθουσιασμός της κοινότητας M για ισχυρές συναισθηματικές επιδόσεις στο δρόμο και στην πίστα μας έχει οδηγήσει σε όλη τη διάρκεια της επετειακής χρονιάς», δήλωσε ο Franciscus van Meel, πρόεδρος Δ.Σ. της BMWMGmbH, επισημαίνοντας ότι «αυτό εκφράζεται επίσης με ένα νέο ρεκόρ πωλήσεων των αυτοκινήτων BMWM, το οποίο μας δίνει θετικές προοπτικές για το 2023». Ταυτόχρονα, το 2022 σηματοδοτεί το επιτυχημένο ξεκίνημα της BMW M GmbH στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. «Η BMW M με τις καλύτερες πωλήσεις για το 2022 είναι η αμιγώς ηλεκτρική BMW i4 M50», δήλωσε ο Timo Resch, επικεφαλής Πελατών, Μαρκών και Πωλήσεων της BMWMGmbH, προσθέτοντας ότι «για εμάς, αυτό είναι ένα ξεκάθαρο μήνυμα ότι η μοναδική αίσθηση M έχει φτάσει στον κόσμο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων». Περισσότερα στο fleetnews.gr 177.257 BMWMΠΑΡΑΔΟΘΗΚΑΝ ΤΟ 2022 Επετειακή χρονιά με ρεκόρ 61.562 ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ ΠΑΡΕΔΩΣΕ Η DUCATI ΤΟ 2022 Το 2022 επιβεβαιώθηκε ως μια εξαιρετική χρονιά για την Ducati, κλείνοντας με το ρεκόρ 61.562 παραδόσεων μοτοσυκλετών σε λάτρεις της μάρκας σε όλο τον κόσμο. Αυτό το αποτέλεσμα έρχεται να συμπληρώνει το θρίαμβο της Ducati στο χώρο των αγώνων. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,6% σε σχέση με το 2021. Το 2022, η Ιταλία επιβεβαιώθηκε ως η μεγαλύτερη αγορά για την Ducati, με 9.578 παραδόσεις μοτοσυκλετών και αύξηση 10% σε σύγκριση με το 2021. Οι Ηνωμένες Πολιτείες βρίσκονται στη δεύτερη Η M-Sport FordWorld Rally Team εγκαινιάζει τη νέα σεζόν στο WRC με τολμηρούς, νέους χρωματισμούς στο Ford Puma Rally1, καθώς η αγωνιστική δράση TOY 2023 ξεκινά στο Ράλι Μόντε Κάρλο. Εμπνευσμένοι από την ηλεκτρονική μουσική synthwave και διατηρώντας την «ηλεκτρισμένη» τους εμφάνιση ως παραπομπή στην υβριδική εποχή, οι νέοι και ιδιαίτερα ζωντανοί χρωματισμοί του Ford Puma Rally1 ξεχωρίζουν για τους χαρακτηριστικούς κεραυνούς σε έντονο ροζ και μπλε νέον χρώμα που βρίσκονται τοποθετημένοι πάνω σε έναν μοναδικό καμβά, που έχει ως βάση το εμβληματικό μπλε της Ford. Η ομάδα αξιοποιεί το ιδιαίτερα επιτυχημένο livery του 2022 και το εξελίσσει τώρα έτι περαιτέρω, με τα εντυπωσιακά αυτά χρώματα να ανεβαίνουν για πρώτη φορά στη σκηνή στο Ράλι Μόντε Κάρλο, στην αυλαία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος για το 2023, κοσμώντας τα Puma Rally1 των εργοστασιακών της οδηγών Ott Tänak και Pierre-Louis Loubet. FORD PUMA RALLY1: ΝΕΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟ 2023 θέση με παραδόσεις 8.441 μοτοσυκλετών, που αντιστοιχούν σε μείωση της τάξης του -6% σε σύγκριση με το 2021 εξαιτίας υλικοτεχνικών δυσκολιών και καθυστερήσεων στις υπεράκτιες αποστολές. Χώρα στρατηγικής σημασίας για την Ducati είναι και η Γερμανία, η οποία σημείωσε αύξηση 9% σε σχέση με το 2021 και με παραδόσεις 6.678 μοτοσυκλετών αναδείχθηκε η τρίτη μεγαλύτερη αγορά. Η Multistrada V4, σε όλες τις εκδόσεις της, αποδεικνύεται για ακόμα μία φορά το μοντέλο που προτιμούν περισσότερο οι Ducatisti, με 10.716 παραδόσεις σε όλο τον κόσμο. Η οικογένεια Monster, με 7.971 πωλήσεις, γνώρισε επίσης μεγάλη επιτυχία, ενώ ακολούθησε η οικογένεια Scrambler Ducati 800 με 6.880 παραδόσεις. Αναλυτικά στο fleetnews.gr

23.01.23 #184 8 Από την 1η Φεβρουαρίου 2023, ο Gianluca De Ficchy αναλαμβάνει CEO της Mobilize. Προηγουμένως διετέλεσε εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Alliance για τις Προμήθειες και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Αγορών της. Ως CEO της Mobilize, θα είναι υπεύθυνος για τις εταιρείες Mobilize Financial Services και Mobilize Beyond Automotive, την ενίσχυση της μεταξύ τους συνεργασίας και την ανάπτυξη του Renault Group σε νέες δραστηριότητες, υποστηριζόμενες από υπηρεσίες χρηματοδότησης αυτοκινήτου. Θα συνεργάζεται με τον João Miguel Leandro, CEO της Mobilize Financial Services, και τη Fedra Ribeiro, CEO της Mobilize Beyond Automotive. «Η τεχνογνωσία του Gianluca στη χρηματοδότηση, την κινητικότητα και τις επιχειρήσεις θα είναι πραγματικό πλεονέκτημα για τη Mobilize. Είμαι ευτυχής που αναλαμβάνει την ηγεσία της και πιστεύω ότι ο συνδυασμός της τεχνογνωσίας και των δυνατοτήτων της Mobilize Financial Services και της Mobilize Beyond Automotive θα μας επιτρέψει να επιταχύνουμε σημαντικά την ανάπτυξη των υπηρεσιών μας. Ο Gianluca θα αναπτύξει την εταιρεία, καθορίζοντας τις οικονομικές προσφορές προς υποστήριξη των υπηρεσιών κινητικότητας, μαζί με τους Fedra, João και τις ομάδες τους», δήλωσε ο Luca de Meo, CEO του Renault Group. «Είμαι πολύ ευτυχής που εντάσσομαι στη Mobilize, που είναι σημαντική για το μετασχηματισμό του Renault Group σε εταιρεία αυτοκινήτων επόμενης γενιάς. Η στενή συνεργασία των Mobilize Financial Services και Mobilize Beyond Automotive θα καλύψει ολόκληρη την αλυσίδα αξίας κινητικότητας, αξιοποιώντας και τα δυνατά σημεία του Renault Group. Γνωρίζω την πρόοδο που έχει σημειωθεί από τότε που ξεκίνησε η Mobilize, πριν από μία διετία, και ανυπομονώ να συμμετάσχω στην περιπέτεια», δήλωσε ο ίδιος ο Gianluca De Ficchy. RENAULT GROUP Ο Gianluca De Ficchy CEO της Mobilize Πρόσωπα Gianluca De Ficchy Με προσωπική του ανακοίνωση στο LinkedIn, o Henrik Green, επικεφαλής Προηγμένης Τεχνολογίας και Βιωσιμότητας στο Volvo Car Group, δηλώνει την αποχώρησή του από την εταιρεία, σημειώνοντας πως πάντα τον έλκυε η περιέργεια για νέα πράγματα και τώρα αποφάσισε να προχωρήσει προς το νέο και αχαρτογράφητο. «Η Volvo Cars οδεύει προς ένα εκπληκτικό μέλλον και νιώθω βαθιά ταπεινή και ειλικρινή ευγνωμοσύνη προς όσους συνεργάστηκα όλα αυτά τα χρόνια και για όσα πετύχαμε μαζί - σας ευχαριστώ που προχωράτε τη Volvo και για τη φιλία σας! Είμαι σίγουρος ότι θα συναντηθούμε στα μελλοντικά μας ταξίδια». Ωστόσο, δεν αποκάλυψε τα μελλοντικά του σχέδια. Σύμφωνα με το Automotive News, η θέση του θα καταργηθεί και οι ευθύνες του θα κατανεμηθούν σε άλλα τμήματα της επιχείρησης. Πτυχές της δουλειάς του που σχετίζονται με την προηγμένη τεχνολογία θα μεταφερθούν στο τμήμα Ε&Α της εταιρείας, που διευθύνεται από τον αναπληρωτή CEO Javier Varela. Το έργο του Green στους τομείς της φόρτισης και της διαχείρισης ενέργειας θα τεθεί υπό την εμπορική διεύθυνση της Volvo, της οποίας ηγείται ο αναπληρωτής CEO Bjorn Annwall. Οι ευθύνες του Green για τη βιωσιμότητα θα περάσουν στον CEO της Volvo, Jim Rowan, όπως δήλωσε η εταιρεία, η οποία πρόσθεσε ότι οι αλλαγές αυτές θα βοηθήσουν στην απλοποίηση της δομής διοίκησης της αυτοκινητοβιομηχανίας. O HENRIK GREEN ΑΠΟΧΩΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗ VOLVO Henrik Green Ο FRANÇOIS PROVOST CHIEF PURCHASING OFFICER Το Renault Group ανακοίνωσε, επίσης, το διορισμό του François Provost ως Chief Purchasing Officer και διευθύνοντος συμβούλου του Alliance Purchasing Organisation (APO), διαδεχόμενος τον Gianluca De Ficchy, από την 1η Φεβρουαρίου 2023. Θα αναφέρεται στον Luca de Meo, CEO του Renault Group. Ο François Provost διατηρεί επίσης τα τρέχοντα καθήκοντά του στον όμιλο για τις Συνεργασίες και τις Δημόσιες Υποθέσεις. «Στη σημερινή ταχέως μεταβαλλόμενη αυτοκινητοβιομηχανία, οι Προμήθειες αναδιαμορφώνονται ευρέως από τις νέες τεχνολογίες και την ανάγκη σφυρηλάτησης νέων σχέσεων με το οικοσύστημα προμηθευτών μας προς ενίσχυση της αξίας, μείωση του αποτυπώματός μας και διεύρυνση της κάλυψης της νέας αλυσίδα αξίας. Ο François διαθέτει ευρεία και παγκόσμια εμπειρία στον τομέα της Αυτοκινητοβιομηχανίας. Η αναγνωρισμένη πορεία του στην ανάπτυξη επιτυχημένων και καινοτόμων συνεργασιών θα αποτελέσει σημαντικό πλεονέκτημα στην αντιμετώπιση των επόμενων προκλήσεών μας», δήλωσε ο Luca de Meo. Περισσότερα στο fleetnews.gr François Provost

23.01.23 #184 9 Η Mercedes-Benz ανασχηματίζει την ανώτατη διοίκηση της εταιρείας. Ο Philipp Schiemer, CEO της Mercedes-AMG GmbH και επικεφαλής Top End Vehicle (οχήματα πολυτελείας) του ομίλου, αποχωρεί από αυτήν, για να αναλάβει νέο ρόλο στη Mercedes-Benz AG από την 1η Απριλίου 2023. Θα είναι υπεύθυνος για τη δημιουργία της λειτουργίας Top End Customer and Community Management, η οποία αποτελεί βασικό στοιχείο της στρατηγικής της Mercedes-Benz. Ο Michael Schiebe, επί του παρόντος επικεφαλής του γραφείου του προέδρου του Δ.Σ., θα διαδεχθεί τον Philipp Schiemer ως CEO της Mercedes-AMG GmbH & Head of the Top End Vehicle (TEV) Group την 1η Μαρτίου 2023. Ο Schiebe θα αναφέρεται στον Markus Schäfer, μέλος του Δ.Σ. της Mercedes-Benz Group AG, Chief Technology Officer, υπεύθυνο για την ανάπτυξη και τις προμήθειες. Ο Wolf-Dieter Kurz, Head of Product Strategy & Steering, αποφάσισε μετά από 34 εξαιρετικά επιτυχημένα χρόνια με τη Mercedes-Benz, την 31η Μαρτίου 2023, να ξεκινήσει ένα νέο κεφάλαιο στη ζωή του. Ο Kurz ήταν αποφασιστικός παράγοντας επιτυχίας του τρέχοντος χαρτοφυλακίου προϊόντων της Mercedes-Benz. Ο Oliver Thöne, επί του παρόντος επικεφαλής Σχεδιασμού Παραγωγής της Mercedes-Benz Cars, θα διαδεχθεί τον Kurz ως επικεφαλής Product Strategy & Steering την 1η Μαρτίου 2023. Την 1η Ιουνίου 2023, τον Thöne θα διαδεχθεί ο Arno van der Merwe, επί του παρόντος CEO της Beijing Benz Automotive Co. (BBAC) στην Κίνα - μια κοινοπραξία με τον Όμιλο BAIC. Τον Van der Merwe θα διαδεχθεί την 1η Ιουλίου 2023 ο Jörg Bartels, επί του παρόντος επικεφαλής Vehicle Integration στην ανάπτυξη επιβατικών αυτοκινήτων. Επίσης, την 1η Ιουλίου 2023, τον Bartels θα διαδεχθεί ο Christoph Starzynski, επί του παρόντος επικεφαλής Ανάπτυξης e-Drive. Ως μέρος αυτής της αλλαγής, ο Starzynski θα αναλάβει την ευθύνη για την πλήρη ανάπτυξη οχημάτων για όλες τις σειρές επιβατικών αυτοκινήτων Mercedes-Benz. Ο Torsten Eder, επικεφαλής Ανάπτυξης Powertrain, θα αναλάβει το ρόλο του Starzynski ως επικεφαλής Ανάπτυξης e-Drive την 1η Ιουλίου 2023 και θα διαχειρίζεται επιπλέον τα συγχωνευμένα τμήματα μέχρι τότε. Θα συνεχίσει επίσης το ρόλο του ως μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής για τα προϊόντα Drive Systems. Ο Florian Hohenwarter, επικεφαλής Παραγωγής Ευρώπης/Αφρικής, αποφάσισε να αλλάξει κλάδο από τις 31 Μαρτίου 2023, δράττοντας την ευκαιρία να γίνει Chief Operating Officer (COO) στην Krauss-Maffei Wegmann GmbH & Co. KG. Ο Hohenwarter έχει δημιουργήσει εξαιρετική φήμη τόσο στο τμήμα παραγωγής της Mercedes-Benz όσο και σε ολόκληρη την εταιρεία. Αποχωρεί από την εταιρεία με τη θέλησή του. Η Mercedes-Benz καλωσορίζει την Katrin Lehmann, επί του παρόντος υπεύθυνη Καινοτομίας και Συντήρησης Πελατών στη SAP SE, από την 1η Μαΐου 2023. Θα είναι επικεφαλής του νεοσύστατου τομέα Πληροφορικής Research & Development, Security and Data. Η Lehmann είναι έμπειρη μάνατζερ από τον κλάδο της τεχνολογίας, που ηγείται περισσότερων από 3.500 προγραμματιστών λογισμικού στην τρέχουσα θέση της στη SAP, διαμορφώνοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό παγκοσμίως. Επίκεντρο της δουλειάς της είναι η σύνδεση της ανάπτυξης λογισμικού, της καινοτομίας και της βιωσιμότητας. Η Lehmann θα αναφέρεται απευθείας στον Chief Information Officer (CIO) Jan Brecht. «Η επιτυχία της Mercedes-Benz είναι πάνω από όλα ομαδική προσπάθεια» δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο Ola Källenius, πρόεδρος Δ.Σ. της Mercedes-Benz Group AG, εκφράζοντας τις ευχαριστίες του στους αποχωρούντες και δηλώνοντας πως ανυπομονεί να συνεργαστεί με τους νέους συναδέλφους της ανώτατης διοίκησης. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΔΙΟΚΗΣΗ Mercedes-Benz Group AG Πρόσωπα Philipp Schiemer Michael Schiebe Wolf-Dieter Kurz Oliver Thöne Arno van der Merwe Jörg Bartels Christoph Starzynski Torsten Eder Katrin Lehmann Florian Hohenwarter

23.01.23 #184 10 Για ένατη συνεχή χρονιά η MercedesBenz κατέκτησε την πρώτη θέση στην ελληνική αγορά στην κατηγορία των premium επιβατικών αυτοκινήτων. Συνολικά στην Ελλάδα ταξινομήθηκαν 5.720 οχήματα του ομίλου και συγκεκριμένα 4.862 επιβατικά οχήματα Mercedes-Benz και smart (4.791 οχήματα Mercedes-Benz και 71 smart), 390 ελαφρά επαγγελματικά οχήματα Mercedes-Benz (κάτω των 3,5 τόνων), 211 επαγγελματικά οχήματα Mercedes-Benz (άνω των 3,5 τόνων), 80 φορτηγά FUSO Canter (έως 8 τόνων) και 177 λεωφορεία Μercedes-Benz και Setra (πηγή: ΣΕΑΑ). Συνολικά, στα φορτηγά Mercedes-Benz και FUSO Canter (από 3,5 τόνους) όσο και στο σύνολο της αγοράς των λεωφορείων, η Mercedes-Benz Ελλάς κατετάγη επίσης πρώτη στις πωλήσεις. To μερίδιο αγοράς της MercedesBenz στα επιβατικά ανέρχεται στο 4,6%. Στα επαγγελματικά ανέρχεται στο 4,0% στα οχήματα έως 3,5 τόνους, στο 27,5% στα οχήματα 3,5-8 τόνων και στο 31,9% στα οχήματα άνω των 8 τόνων. Ταυτόχρονα, το FUSO Canter στην κατηγορία των 3,5-8 τόνων καταλαμβάνει μερίδιο 46,8%. Το μερίδιο στα λεωφορεία Mercedes-Benz και Setra ανέρχεται στο 67,8%. Ο Ιωάννης Καλλίγερος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz Ελλάς, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Και το 2023 δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε με το ίδιο πάθος να κάνουμε αυτό που τόσο καλά γνωρίζουμε: να εκπλήσσουμε και να ενθουσιάζουμε το αγοραστικό κοινό με νέα, εντυπωσιακά και πρωτοπόρα αυτοκίνητα, προγράμματα και υπηρεσίες, συμβάλλοντας ουσιαστικά σε έναν καθαρότερο και ασφαλέστερο κόσμο και προσφέροντας νέες εμπειρίες σε όσους επιλέγουν τη Mercedes-Βenz για τις μετακινήσεις τους». ΗMERCEDES-BENZ ΠΑΓΚΟΣΜΊΩΣ Σε ένα απαιτητικό 2022, ο τομέας των επιβατικών οχημάτων της MercedesBenz παρέδωσε 2.043.900 οχήματα (-1%) στους πελάτες της. Στο δρόμο της προς ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον, οι παγκόσμιες παραδόσεις μοντέλων xEV της Mercedes-Benz (PHEV και BEV, συμπεριλαμβανομένου του smart) έφτασαν τις 319.200 μονάδες (+19%), αντιπροσωπεύοντας το 15% των συνολικών πωλήσεων λιανικής της το 2022. Τα επιβατικά αυτοκίνητα της Mercedes-Benz υπερδιπλασίασαν τις παραδόσεις BEV μοντέλων σε 117.800 μονάδες (+124%). Συμπεριλαμβανομένου του smart, σχεδόν κάθε δεύτερη πώληση Mercedes-Benz Cars xEV ήταν ένα ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας (44%). Ως μέρος του μετασχηματισμού της ώστε να είναι αποκλειστικά ηλεκτρική μάρκα μέχρι το τέλος της δεκαετίας, όπου οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέπουν, η Mercedes-Benz ανακοίνωσε τα σχέδιά της για το δικό της δίκτυο φόρτισης υψηλής ισχύος με περισσότερους από 10.000 φορτιστές παγκοσμίως, διασφαλίζοντας αβίαστη και γρήγορη φόρτιση. «Το 2022 σηματοδοτεί ακόμα μία επιτυχημένη χρονιά στο μετασχηματισμό της Mercedes-Benz: Υπερδιπλασιάσαμε τις πωλήσεις μας σε BEV, επιδείξαμε την υψηλή μας φιλοδοξία να ηγηθούμε στην ηλεκτροκίνηση με την αυτονομία 1.200 km της EQXX και πετύχαμε μια νέα χρονιά ρεκόρ για τη Mercedes-Maybach με αύξηση των πωλήσεων κατά 37%. Το 2023 θα συνεχίσουμε την αποστολή μας να προσφέρουμε τα πιο επιθυμητά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να αυξήσουμε περαιτέρω τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών και πολυτελών μοντέλων», δήλωσε ο Ola Källenius, πρόεδρος του Δ.Σ. της Mercedes-Benz Group AG. Η Mercedes-Benz Vans παρέδωσε 411.000 οχήματα παγκοσμίως, 4% περισσότερα συγκριτικά με το 2021, εκ των οποίων περίπου 14.700 ήταν αμιγώς ηλεκτρικά (+15%). Σήμερα, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τεσσάρων αμιγώς ηλεκτρικών van: του eVito Van, του eSprinter Van, του eVito Tourer και της EQV, ενώ το πρώτο τετράμηνο του 2023, με την έλευση του eCitan και της EQT, πολύ σύντομα ολόκληρη η προϊοντική παλέτα της μάρκας θα εξηλεκτριστεί. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΗΣ MERCEDES-BENZ ΤΟ 2022 Πρώτη στην ελληνική αγορά premium ΠΑΓΚΌΣΜΙΕΣ ΠΩΛΉΣΕΙΣ Q4 2022 Q4 2021 ΜΕΤ % 2022 2021 ΜΕΤ % Πωλήσεις χονδρικής Mercedes-Benz Cars (μονάδες) 536.000 500.400 +7% 2.040.500 1.943.900 +5% Πωλήσεις λιανικής επιβατικών Mercedes-Benz* 540.800 464.100 +17% 2.043.900 2.055.000 -1% - εκ των οποίων BEV, εξαιρουμένων των smart 42.400 19.100 +122% 117.800 52.500 +124% ΠΩΛΉΣΕΙΣ ΛΙΑΝΙΚΉΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΏΝ MERCEDES-BENZ ΑΝΆ ΠΕΡΙΟΧΉ / ΑΓΟΡΆ* Ευρώπη** 177.100 154.800 +14% 635.100 631.800 +1% - εκ των οποίων Γερμανία 74.700 60.600 +23% 229.500 213.100 +8% Ασία 257.400 212.200 +21% 987.800 976.100 +1% - εκ των οποίων Κίνα 189.100 166.700 +13% 751.700 758.900 -1% Βόρειος Αμερική*** 82.100 70.400 +17% 327.000 318.500 +3% - εκ των οποίων ΗΠΑ 73.000 60.300 +21% 286.800 276.100 +4% Λοιπές χώρες 24.300 26.800 -9% 94.000 128.700 -27% *συμπ. V-Class, T-Class και EQV. ** Ευρώπη: Ευρωπαϊκή Ένωση, Ηνωμένο Βασίλειο, Ελβετία και Νορβηγία *** Βόρειος Αμερική: ΗΠΑ, Καναδάς και Μεξικό

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=