FLEETNEWS #184

23.01.23 #184 15 Νέα έρευνα με βρετανική κρατική χρηματοδότηση εκτιμά το κόστος επισκευής ηλεκτρικών οχημάτων κατόπιν σύγκρουσης και τον σχετικό αντίκτυπο σε αποζημιώσεις και ασφάλιστρα. Η ασφάλιση του πρώτου κύματος ηλεκτρικών οχημάτων υπήρξε υψηλότερη -η LeasePlan εκτιμά 12% υψηλότερη- από αυτήν των οχημάτων εσωτερικής καύσης. Αυτό οφείλεται στο υψηλότερο κόστος των εξειδικευμένων ανταλλακτικών, στις υψηλότερες αποδοχές των επισκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων, στις καθυστερήσεις διαθέσιμων εξαρτημάτων, που διογκώνουν το κόστος αντικατάστασης, και στον κίνδυνο εξαίρεσης των ηλεκτρικών οχημάτων από τις ασφαλιστικές σε περίπτωση αντικατάστασης των ακριβών μπαταριών. ΣΥΝΟΛΙΚΉ ΑΠΏΛΕΙΑ ΤΟ 50% ΤΩΝ ΑΠΟΖΗΜΙΏΣΕΩΝ Τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από την CCC Intelligent Solutions το καλοκαίρι, έδειξαν ότι το 50% των αποζημιώσεων EV όπου κρίθηκε απαραίτητη η αντικατάσταση μπαταρίας χαρακτηρίστηκαν συνολική απώλεια. Και από το υπόλοιπο 50% που επισκευάστηκαν, το 46% είχαν ζημιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος και το μέσο κόστος της μπαταρίας ήταν 15 χιλιάδες δολάρια. Η έρευνα της CCC έδειξε ότι το μέσο κόστος επισκευής ενός μικρού μη πολυτελούς EV σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης ήταν 26,6% υψηλότερο από ενός αντίστοιχου εσωτερικής καύσης (ICE) και πως αυτή η διαφορά αυξήθηκε στο 53,3% μεταξύ μικρών πολυτελών ηλεκτρικών SUV και αντίστοιχων ICE. Μεγάλο μέρος αυτής της διαφοράς οφείλεται στην κατασκευή των ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία χρησιμοποιούν ακριβότερα ελαφρού βάρους υλικά, όπως αλουμίνιο και ανθρακονήματα, καθώς και στο σχεδιασμό τους, ο οποίος τους επιτρέπει να διαχέουν την ενέργεια της σύγκρουσης με συγκεκριμένο τρόπο, επειδή δεν διαθέτουν κινητήρα εμπρός για να απορροφήσει την πρόσκρουση. ΚΊΝΔΥΝΟΙ ΦΌΡΤΙΣΗΣ Η φόρτιση θέτει πρόσθετες επιβαρύνσεις στην ασφάλιση ηλεκτρικών οχημάτων, όπως ευθύνη έναντι τρίτων εάν κάποιος σκοντάψει στο καλώδιο και τραυματιστεί κατά τη φόρτιση, καθώς και επιπλέον ασφάλιστρα για τα καλώδια φόρτισης, τις πρίζες και τα wall boxes. Το νέο ερευνητικό πεντάμηνο πρόγραμμα, που χρηματοδοτείται από το Innovate UK (IUK), τον οργανισμό καινοτομίας του Ηνωμένου Βασιλείου, διευθύνεται από την Thatcham Research με την υποστήριξη της LV= General Insurance, μιας από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Ηνωμένου Βασιλείου και μέλους του Allianz Group και της SYNETIQ, ειδικής στη διάσωση, αποσυναρμολόγηση και ανακύκλωση οχημάτων. Ο Adrian Watson, επικεφαλής μηχανικής της Thatcham Research, δήλωσε: «Σε πολλές περιπτώσεις, η επισκευή των EV σε περίπτωση ατυχήματος δεν διαφέρει από των ICE. Αλλά υπάρχουν βασικά στοιχεία, όπως η ασφαλής, οικονομική, έγκαιρη επισκευή και η διαδικασία αποζημιώσεων, που είναι σημαντικά για την επάνοδο οποιουδήποτε οχήματος στην κυκλοφορία. Και η διαφορά μεταξύ EV και ICE τονίζεται με απόλυτη σαφήνεια στην αλυσίδα ασφαλιστικών αποζημιώσεων». Η μελέτη θα χρησιμοποιήσει πραγματικά δεδομένα αποζημιώσεων για να υποστηρίξει την τυποποίησή της. Βέλτιστες πρακτικές επισκευής EV Ο Chris Payne, επικεφαλής Δικτύων και Μηχανικής της LV=, ανέφερε ότι ο ασφαλιστικός κλάδος έπρεπε να βρει «τον καλύτερο τρόπο επισκευής EV και των μπαταριών τους, αντί να τα εξαιρέσει. Αυτό θα έχει θετικό αντίκτυπο στο κόστος των αποζημιώσεων και θα δημιουργήσει μια υγιή αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων». Η εταιρεία διάσωσης και ανακύκλωσης οχημάτων SYNETIQ θα συμμετάσχει επίσης στο έργο, εστιάζοντας στις ευκαιρίες επαναχρησιμοποίησης όσο το δυνατόν περισσότερων οχημάτων μετά από σύγκρουση, με ιδιαίτερη έμφαση σε ευκαιρία δεύτερης ζωής για τις μπαταρίες τους. Οι δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν από το Allianz Center for Technology Automotive διαπίστωσαν ότι η σχεδίαση των κατασκευαστών κατάφερε να προστατεύσει τα παρελκόμενα υψηλής τάσης των EV σε περίπτωση σύγκρουσης, αλλά επισημαίνουν πως η περίπτωση αντικατάστασης μπαταρίας μπορεί να χαρακτηριστεί ολική απώλεια. Επιπλέον, το γεγονός ότι τα EV έχουν χαμηλότερο κόστος σέρβις και συντήρησης λόγω λιγότερων κινούμενων μερών, σημαίνει επίσης πως διαθέτουν πιο ολοκληρωμένα εξαρτήματα - η Allianz ανέφερε πως αυτό που μπορεί να αποτελείται από τρία τμήματα σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο μπορεί να αποτελεί ενιαίο εξάρτημα σε ένα EV και να συνδέεται με αισθητήρες, κάτι που καθιστά την αντικατάσταση πιο δαπανηρή και πιο χρονοβόρα. ΒΡΕΤΑΝΙΚΟΠΕΝΤΑΜΗΝΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ Ασφάλιση και κόστος επισκευής EV «Πουθενά δεν είναι πιο ξεκάθαρη η διαφορά μεταξύ EV και ICE από ό,τι στις ασφαλιστικές απαιτήσεις», επισημαίνει η Thatcham Research

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=