FLEETNEWS #184

23.01.23 #184 17 ρούν στην Ε.Ε. και σχεδόν τα μισά από αυτά σε τρεις χώρες: Πολωνία (126.547), Ιταλία (100.199) και Γαλλία (94.523). ΜΕΣΗ ΗΛΙΚΙΑ „Τα αυτοκίνητα στην Ε.Ε. είναι κατά μέσο όρο 12 ετών. Η Ελλάδα και η Εσθονία διαθέτουν τους γηραιότερους στόλους αυτοκινήτων, με οχήματα ηλικίας 17 ετών. Τα νεότερα αυτοκίνητα βρίσκονται στο Λουξεμβούργο (7,6 ετών). „Η μέση ηλικία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην Ε.Ε. είναι τα 12 έτη. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Ιταλία διαθέτει τον γηραιότερο στόλο φορτηγών (14 ετών), ακολουθούμενη από την Ισπανία (13,6 ετών). „Τα φορτηγά της Ε.Ε. έχουν μέση ηλικία 14,2 ετών. Η Ελλάδα διαθέτει τον γηραιότερο στόλο φορτηγών, με μέση ηλικία 22,7 ετών, ενώ τα νεότερα βρίσκονται στην Αυστρία (6,6 ετών) και τη Δανία (7,5 ετών). „Τα λεωφορεία της Ε.Ε. έχουν μέση ηλικία 12,7 ετών. Τα ρουμανικά λεωφορεία είναι τα παλαιότερα στην περιοχή, με ηλικία άνω των 20 ετών. Μόνον οκτώ χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαθέτουν στόλο λεωφορείων ηλικίας μικρότερης των 10 ετών. ΤΥΠΟΙ ΚΑΥΣΙΜΟΥ „Παρά την έντονη αύξηση των πωλήσεων των τελευταίων ετών, τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα αυτοκίνητα (ηλεκτρικά μπαταρίας και plug-in υβριδικά) εξακολουθούν να αποτελούν μόλις το 1,5% του συνολικού στόλου αυτοκινήτων της Ε.Ε. Μόνο τρεις χώρες διαθέτουν μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας μεγαλύτερο του 2%. „Τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα ντίζελ εξακολουθούν να κυριαρχούν στην Ε.Ε., με 91% του στόλου να λειτουργεί με ντίζελ και μόλις 0,6% των βαν να είναι ηλεκτρικά μπαταρίας. „Το 96,4% των φορτηγών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κινούνται με ντίζελ, ενώ η βενζίνη κινεί το 0,5% του στόλου. Μόνο το 0,1% των φορτηγών της Ε.Ε. διαθέτουν κινητήρα μηδενικών εκπομπών. „Τα λεωφορεία ντίζελ αντιπροσωπεύουν το 92,5% του στόλου της Ε.Ε. και μόνο το 1,3% είναι ηλεκτρικά μπαταρίας και το 1,8% υβριδικά. Ωστόσο, σημαντικά ποσοστά ηλεκτρικών λεωφορείων υπάρχουν στην Ολλανδία (14,5%) και στο Λουξεμβούργο (7,8%). ΠΟΣΟΣΤΟΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΣΗΣ „Η Ε.Ε. αριθμεί 567 επιβατικά αυτοκίνητα και 83 επαγγελματικά οχήματα ανά 1.000 κατοίκους. „Το Λουξεμβούργο διαθέτει την υψηλότερη πυκνότητα επιβατικών στην Ε.Ε. (698 ανά 1.000 άτομα), ενώ η Κύπρος έχει την υψηλότερη πυκνότητα επαγγελματικών οχημάτων (135 ανά 1.000 κατοίκους). Αντιθέτως, η χαμηλότερη πυκνότητα επιβατικών βρίσκεται στη Ρουμανία (396). Η Λιθουανία έχει τη χαμηλότερη πυκνότητα επαγγελματικών οχημάτων (49). „Στη Λετονία, σχεδόν το 43% των νοικοκυριών δεν διαθέτουν επιβατικό αυτοκίνητο, ενώ σχεδόν το 32% των γαλλικών οικογενειών διαθέτει δύο επιβατικά αυτοκίνητα. 0 100 200 300 400 500 600 700 ΠΟΣΟΣΤΑ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΣΗΣ Λουξεμβούργο Πολωνία Ιταλία Κροατία Εσθονία Τσεχία Γερμανία Αυστρία Γαλλία Σλοβενία ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ Ισπανία Πορτογαλία Ολλανδία Βέλγιο Ελλάδα Φινλανδία Σλοβακία Σουηδία Δανία Λιθουανία Ιρλανδία Κύπρος Ουγγαρία Λετονία Ρουμανία Πηγή: ACEA VEHICLES IN USE REPORT, EUROPE 2023 Οχήματα ανά 1.000 κατοίκους / 2021 ΠΟΣΟΣΤΑ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΕ Η Ελλάδα και η Εσθονία διαθέτουν τους γηραιότερους στόλους αυτοκινήτων, με οχήματα ηλικίας 17 ετών. Τα νεότερα αυτοκίνητα βρίσκονται στο Λουξεμβούργο

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=