Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η Eurelectric και η Transport & Environment (T&E) καλούν τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα να διευκολύνουν την ταχεία ανάπτυξη υποδομής έξυπνης φόρτισης για ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα. Αυτή είναι μια μοναδική συνεργασία καθώς σηματοδοτεί την πρώτη φορά που η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ, ο τομέας της ηλεκτρικής ενέργειας και μια “πράσινη” ομάδα ενώνουν τις δυνάμεις τους για να επιδιώξουν έναν κοινό στόχο.
Η ηλεκτρική κινητικότητα πρέπει να διαδραματίσει καίριο ρόλο στη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα στις οδικές μεταφορές και στην επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου για το κλίμα. Καθώς οι Βρυξέλλες προσανατολίζονται προς ένα νέο πολιτικό όρο, οι τρεις ενώσεις προτρέπουν τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να εγγυηθούν το “δικαίωμα σύνδεσης” σε όλους όσοι χρησιμοποιούν ηλεκτρικό όχημα, ώστε όλοι σε ολόκληρη την Ευρώπη να έχουν πρόσβαση στη φόρτιση, η οποία θα πρέπει να είναι τόσο απλή όσο ο σημερινός ανεφοδιασμός καυσίμου.
Αυτό θα απαιτήσει μαζική ανάπτυξη μιας στρατηγικής υποδομής “έξυπνης φόρτισης” σε ολόκληρη την ΕΕ. Η έξυπνη υποδομή θα επιτρέψει στους οδηγούς να φορτίζουν χωρίς να επηρεάζουν σοβαρά ή να επιβαρύνουν τα ηλεκτρικά δίκτυα της Ευρώπης. Παρέχει σαφή οφέλη στους πελάτες, το σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας, την αυτοκινητοβιομηχανία και την κοινωνία γενικότερα, όπως πιστεύουν οι ενώσεις.
Η ACEA, η Eurelectric και η T&E υπέγραψαν αυτήν την κοινή πρόσκληση για δράση σήμερα στη Διάσκεψη Κορυφής της ACEA “Μετασχηματισμός της κινητικότητας” στις Βρυξέλλες. Με την ευκαιρία αυτή, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και η ηλεκτρική βιομηχανία επιβεβαίωσαν τη δέσμευσή τους να επενδύσουν πιο επικεντρωμένα τόσο σε τεχνολογίες οχημάτων όσο και σε λύσεις έξυπνης φόρτισης.
Είτε πρόκειται για αστική δημόσια φόρτιση είτε για αυτοκινητοδρόμους, πρέπει να αρθούν όλα τα εμπόδια στην ανάπτυξη των υποδομών και στην ανάπτυξη της ηλεκτρονικής κινητικότητας. Προκειμένου να καταστεί η φόρτιση στο σπίτι, την εργασία και τους αυτοκινητόδρομους εύκολη και προσιτή για όλους τους οδηγούς, οι αρμόδιοι για τη χάραξη πολιτικής πρέπει να μεταρρυθμίσουν και να ενισχύσουν τη βασική νομοθεσία, όπως το αναθεωρημένο δίκαιο των εναλλακτικών καυσίμων της ΕΕ (AFID). Τα υπάρχοντα χρηματοδοτικά μέσα της ΕΕ πρέπει επίσης να αξιοποιηθούν καλύτερα για να επιταχυνθεί η ανάπτυξη της υποδομής και άλλα χρηματοπιστωτικά μέσα θα πρέπει να στοχεύουν στην απελευθέρωση νέων λύσεων για τη βελτίωση της κάλυψης σε όλα τα κράτη μέλη.
“Η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ επιθυμεί να συνεργαστεί με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για να καταστεί πραγματικότητα η κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές”, δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert. “Για να πείσουμε περισσότερους πελάτες να προχωρήσουν στη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα, πρέπει να αφαιρέσουμε την πίεση που σχετίζεται με την επαναφόρτιση. Αυτό σημαίνει ότι όλοι πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να επαναφορτίζουν το όχημά τους εύκολα, ανεξάρτητα από το πού ζουν ή που θέλουν να ταξιδέψουν”.
“Η κούρσα για το μέλλον είναι ανοιχτή. Πρέπει να καταργήσουμε όλα τα εμπόδια και να κάνουμε τη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα όσο το δυνατόν πιο εύκολη και βολική. Κάθε καταναλωτής θα πρέπει να διαθέτει ένα δικαίωμα σύνδεσης – και η ανάπτυξη των δημόσιων σημείων φόρτισης πρέπει να επιταχυνθεί. Μέχρι το 2025, χρειαζόμαστε 1,2 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης στην Ευρώπη”, δήλωσε ο Kristian Ruby, Γενικός Γραμματέας της Eurelectric.
Η Julia Poliscanova, Clean Vehicles Director στην Transport & Environment δήλωσε: “Μια γρήγορη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κινούνται με καθαρή ηλεκτρική ενέργεια είναι απαραίτητη για να σταματήσουμε την επικίνδυνη υπερθέρμανση του πλανήτη. Τώρα που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προετοιμάζουν ένα κύμα νέων και προσιτών ηλεκτρικών μοντέλων, πρέπει να διασφαλίσουμε την ταχεία και εύκολη εγκατάσταση σημείων φόρτισης στο σπίτι, στο χώρο εργασίας και στο δρόμο, έτσι ώστε η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου να γίνει μια απολύτως ελεύθερη εμπειρία για τους πολίτες την ΕΕ”.
Φωτογραφία: ACEA Summit 2019