
GTS – τρία γράμματα με ιδιαίτερο κύρος στους λάτρεις της Porsche, ήδη από την εποχή της 904 Carrera GTS του 1963. Για πρώτη φορά, το εμβληματικό αυτό ακρωνύμιο κοσμεί τώρα ένα αμιγώς ηλεκτρικό Macan.
Η νεότερη προσθήκη στη σειρά ηλεκτρικών SUV της Porsche προσφέρει εξαιρετική οδηγική δυναμική και εντυπωσιακές επιδόσεις: η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα, ενώ τα 200 χλμ./ώρα σε 13,3 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα.
Όπως και το Macan Turbo, το Macan GTS διαθέτει τον πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα πίσω άξονα της σειράς. Η μονάδα έχει διάμετρο 230 χιλιοστά, ενεργό μήκος 210 χιλιοστά και περιλαμβάνει έναν εξαιρετικά αποδοτικό παλμικό μετατροπέα (pulse inverter) πυριτίου-καρβιδίου (SiC) των 900 αμπέρ. Στο Macan GTS αποδίδει 380 kW (516 PS) σε συνδυασμό με τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα, ενώ με τη λειτουργία Launch Control η ισχύς αυξάνεται στα 420 kW (571 PS) και η μέγιστη ροπή φτάνει τα 955 Nm. Όπως και στο Turbo, το κιβώτιο με λόγο μετάδοσης 9,0:1 έχει σχεδιαστεί ειδικά για να αντέχει την τεράστια ροπή των μοντέλων υψηλών επιδόσεων.
Η αυτονομία του Macan GTS φτάνει έως τα 586 χιλιόμετρα (WLTP συνδυασμένος κύκλος). Σε κατάλληλο σταθμό ταχείας φόρτισης, η μπαταρία υψηλής τάσης 100 kWh φορτίζει από 10 έως 80% σε μόλις 21 λεπτά, με μέγιστη ισχύ φόρτισης 270 kW.
Το πακέτο Sport Chrono περιλαμβάνεται στάνταρ και έχει εμπλουτιστεί με τη λειτουργία track mode, γνωστή από το Taycan, που προετοιμάζει το αυτοκίνητο για υψηλές επιδόσεις στην πίστα. Η λειτουργία αυτή ενισχύει την ψύξη της μπαταρίας, μειώνοντας τις απώλειες ισχύος λόγω υπερθέρμανσης (το λεγόμενο «derating effect»), προσφέροντας έτσι αισθητά καλύτερη απόδοση υπό συνεχή καταπόνηση.
Αερανάρτηση με σπορ ρύθμιση GTS
Το νέο Macan GTS μεταδίδει τη δύναμή του με γνήσιο σπορ χαρακτήρα – συνδυάζοντας κατανομή βάρους με έμφαση στον πίσω άξονα, χαμηλό κέντρο βάρους και έξυπνη διαχείριση ισχύος. Εκτός από το σύστημα τετρακίνησης Porsche Traction Management (ePTM), το Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) περιλαμβάνεται στάνταρ. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό αυξάνει την πρόσφυση και την ευελιξία, τοποθετημένο ακριβώς πίσω από τον πίσω κινητήρα ώστε να επιτυγχάνεται αναλογία βάρους 48:52 υπέρ του πίσω άξονα.

Το Macan GTS έχει επίσης το χαμηλότερο κέντρο βάρους στη σειρά. Οι μηχανικοί βελτίωσαν ειδικά την αερανάρτηση, που περιλαμβάνει έλεγχο ύψους και Porsche Active Suspension Management (PASM). Το χαμηλότερο κατά 10 mm αμάξωμα και η ρύθμιση των αμορτισέρ και αντιστρεπτικών δοκών ειδικά για το GTS προσφέρουν κορυφαία ευελιξία και ακρίβεια στις στροφές, οι οποίες μπορούν να ενισχυθούν περαιτέρω με την προαιρετική τετραδιεύθυνση.
Ο συναισθηματικός χαρακτήρας του Macan GTS εκφράζεται και στον ήχο του. Το Porsche Electric Sport Sound (PESS) προσφέρει δύο αποκλειστικά προφίλ ήχου GTS, με ξεχωριστό χαρακτήρα στα προγράμματα ‘Sport’ και ‘Sport Plus’.
Εξωτερικό: μαύρες λεπτομέρειες και αποκλειστικά μαρσπιέ
Το νέο Macan GTS ξεχωρίζει αισθητικά με έντονη ταυτότητα. Το παρουσιαστικό του χαρακτηρίζεται από μαύρες λεπτομέρειες στο εμπρός, στα πλάγια και στο πίσω μέρος – χαρακτηριστικό γνώρισμα όλων των GTS. Ιδιαίτερα εντυπωσιακοί είναι οι σκοτεινοί προβολείς Matrix LED και οι έντονες εξωτερικές ακμές πάνω από τους αεραγωγούς.
Από τις αρχές του 2026, η Porsche θα προσφέρει νέο Sport Design Package για όλα τα Macan, με νέους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω. Το Macan GTS θα είναι το πρώτο που θα το διαθέτει – όχι μόνο στάνταρ, αλλά και με ειδική σχεδίαση GTS. Τα στοιχεία αντίθεσης, όπως τα ένθετα, τα πλαϊνά μαχαίρια, τα φτερά και το χείλος της πίσω αεροτομής, είναι βαμμένα σε μαύρο.
Τα επανασχεδιασμένα πλαϊνά μαρσπιέ, που φαρδαίνουν προς τα πίσω, ενισχύουν τη δυναμική όψη. Το πίσω μέρος ξεχωρίζει με έντονο διαχύτη και μαύρη διακόσμηση, ενώ τα πίσω φώτα είναι επίσης σκουρόχρωμα. Το GTS εφοδιάζεται στάνταρ με ζάντες 21 ιντσών Macan Design σε Anthracite Grey, ενώ προαιρετικά διατίθενται οι 22 ιντσών RS Spyder Design στο ίδιο φινίρισμα.

Με την παρουσίαση του νέου Macan GTS, προστίθενται τρεις νέες αποχρώσεις: η δημοφιλής Crayon, η χαρακτηριστική Carmine Red και για πρώτη φορά στο Macan, η Lugano Blue. Εκτός από τις 15 αποχρώσεις του Porsche Car Configurator, το Porsche Exclusive Manufaktur προσφέρει σχεδόν 60 επιπλέον χρώματα μέσω του προγράμματος Paint to Sample.
Εσωτερικό: προαιρετικές χρωματικές λεπτομέρειες
Στο εσωτερικό, το Macan GTS συνεχίζει το σπορ ύφος με εκτεταμένη επένδυση Race-Tex και στοιχεία σε μαύρο δέρμα. Το Race-Tex χρησιμοποιείται στο θερμαινόμενο GT Sport τιμόνι, στα μπράτσα της κεντρικής κονσόλας και των θυρών, καθώς και στο ταμπλό. Τα κεντρικά τμήματα των αθλητικών καθισμάτων 18 ρυθμίσεων είναι επίσης επενδεδυμένα με Race-Tex, ενώ τα πλαϊνά και τα προσκέφαλα είναι από λείο δέρμα.
Για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό Macan, το προαιρετικό GTS Interior Package επιτρέπει αντιστοίχιση χρωμάτων εξωτερικού–εσωτερικού. Το πακέτο διατίθεται σε Carmine Red, Slate Grey Neo ή Lugano Blue, με αντίστοιχες ραφές, ζώνες ασφαλείας και λογότυπα ‘GTS’. Το τιμόνι φέρει σήμα με το ίδιο χρώμα, ενώ περιλαμβάνεται και το Carbon Interior Package, με ένθετα ανθρακονημάτων στο τιμόνι, το ταμπλό και τις πόρτες.
Το θέμα GTS συνεχίζεται και στο ψηφιακό ταμπλό: το χρώμα του εξωτερικού απεικονίζεται στο 3D γραφικό του οχήματος, ενώ η οθόνη οργάνων φέρει το λογότυπο ‘GTS’. Οι λειτουργίες του Sport Chrono Package – όπως χρονομέτρηση γύρων, τηλεμετρία και ανάλυση τομέων – είναι προσβάσιμες από την αντίστοιχη εφαρμογή στην κεντρική οθόνη.
Νέα χαρακτηριστικά υποβοήθησης, άνεσης και ψυχαγωγίας
Το Macan GTS ενσωματώνει τις τελευταίες αναβαθμίσεις της σειράς, που φέρνουν βελτιώσεις στα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και τις ψηφιακές λειτουργίες. Περιλαμβάνονται το Porsche Digital Key (ψηφιακό κλειδί), νέες λειτουργίες στάθμευσης, ο φωνητικός βοηθός AI Voice Pilot, εκτεταμένες επιλογές για in-car gaming, καθώς και αυξημένη μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης στα 2.500 κιλά.
Το νέο Macan GTS είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία, με τιμή εκκίνησης 104.200 ευρώ στη Γερμανία, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και εξοπλισμού ανά χώρα.













