
Η Mercedes-Benz επιστρέφει στην κατηγορία των ηλεκτρικών SUV μεσαίου μεγέθους με τη νέα γενιά GLC, η οποία θα διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα 800 Volt και αυτονομία άνω των 700 χλμ. (435 μιλίων), ώστε να ανταγωνιστεί το BMW iX3.
Το GLC με τεχνολογία EQ, όπως αποκαλεί η Mercedes την πλήρως ηλεκτρική έκδοση, παρουσιάστηκε στα μέσα ενημέρωσης στις 7 Σεπτεμβρίου σε εκδήλωση πριν από την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου (IAA), που διεξάγεται από 9 έως 14 Σεπτεμβρίου.
Το τρέχον GLC είναι το παγκόσμιο best-seller της Mercedes, αλλά δεν είχε πλήρως ηλεκτρική έκδοση μετά τη διακοπή παραγωγής του EQC το 2024.
«Είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό αυτοκίνητο», δήλωσε ο CEO της Mercedes-Benz Group, Ola Källenius, κατά την παρουσίαση στο Μόναχο.
Η νέα γενιά GLC περιλαμβάνει σημαντικές αναβαθμίσεις στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, όπως ηλεκτρικό δίκτυο 800 Volt και μπαταρία 94 kWh με αυτονομία έως 713 χλμ. για την αρχική έκδοση GLC 400 4Matic, που θα διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες και συνολική ισχύ 360 kW.
«Δεν παρουσιάζουμε απλώς ένα νέο μοντέλο — ηλεκτροκινούμε το best-seller μας», τόνισε ο Källenius. «Θα διαθέτει τολμηρή νέα σχεδιαστική γλώσσα, προηγμένη τεχνολογία, το λειτουργικό μας σύστημα MB.OS και επιδόσεις που εμπνέουν ενθουσιασμό».
Το νέο GLC θα είναι διαθέσιμο το πρώτο εξάμηνο του 2026. Η Mercedes το περιγράφει ως «κατασκευασμένο με προτεραιότητα την ηλεκτροκίνηση».
Άλλες ηλεκτρικές και θερμικές εκδόσεις θα ακολουθήσουν, χωρίς όμως να έχουν ανακοινωθεί λεπτομέρειες ή τιμές.
Η Mercedes λανσάρει τη δεύτερη γενιά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της, επιχειρώντας να καλύψει την απόσταση από την BMW —που παρουσιάζει τα νέα EV όπως το iX3 στην πλατφόρμα Neue Klasse— και να διατηρήσει το προβάδισμά της έναντι των Κινέζων ανταγωνιστών. Το πρώτο μοντέλο νέας γενιάς ήταν η CLA sedan, με αυτονομία έως 750 χλμ., μαζί με την έκδοση station wagon.
Το GLC θα ακολουθηθεί από ένα πλήρως ηλεκτρικό sedan C-Class το 2026, και μέχρι το τέλος της χρονιάς θα λανσαριστεί και ένα ηλεκτρικό GLA compact SUV, δήλωσε ο Källenius.
Σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce, το GLC ήταν το Νο. 1 premium SUV μεσαίου μεγέθους στην Ευρώπη μέχρι τον Ιούλιο, με 62.875 πωλήσεις (+17% σε σχέση με το 2024). Δεύτερο ήταν το Volvo XC60 με 52.470 και τρίτο το BMW X3 με 38.514.
Στην κατηγορία των BEV, πρώτο ήταν το Audi Q4 e-tron (24.994 πωλήσεις), ακολούθησε το Porsche Macan (16.268) και το Polestar 4 (12.910). Συνολικά, οι πωλήσεις BEV στην κατηγορία αυξήθηκαν κατά 34% σε σχέση με το 2024.
Στις ΗΠΑ, το GLC ήταν το Νο. 2 σε πωλήσεις μοντέλο της Mercedes το 2024, με 64.163 μονάδες, πίσω μόνο από το μεγαλύτερο GLE (67.928).
«One Box» πέδηση και τεχνολογικές καινοτομίες
Οι τεχνικές καινοτομίες του νέου GLC περιλαμβάνουν:
- το σύστημα infotainment MBUX 4ης γενιάς με AI από Microsoft και Google,
- σύστημα πέδησης «One Box» με ίδια αίσθηση πεντάλ είτε σε λειτουργία ανάκτησης ενέργειας είτε με μηχανική πέδηση,
- bidirectional charging,
- έξυπνη αερανάρτηση,
- και την Hyperscreen των 99 εκ. (39 ιντσών), τη μεγαλύτερη ενιαία οθόνη που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Mercedes.
Το GLC διαθέτει νέα, πιο κάθετη μάσκα με χρωμιωμένα στοιχεία, που η Mercedes χαρακτηρίζει «χαρακτηριστικό στοιχείο μάρκας». Διαθέτει επίσης animation με 942 φωτιζόμενα σημεία στη μάσκα, το οποίο ενεργοποιείται κατά τη φόρτιση ή όταν πλησιάζει ο οδηγός. Το αστέρι της Mercedes είναι επίσης φωτιζόμενο.
Το μοτίβο του αστεριού συνεχίζεται και στα πίσω φωτιστικά σώματα, τα οποία συμμετέχουν στο animation, ενώ υπάρχουν και διαθέσιμοι «ήχοι αύρας».
Η σχεδίαση του νέου GLC χαρακτηρίζεται πιο σπορ και δυναμική, με έντονους θόλους τροχών και φαρδύτερους «ώμους» που ενισχύουν την αίσθηση κίνησης.
Μεγαλύτερο μεταξόνιο, περισσότερος χώρος
Το μεταξόνιο αυξάνεται κατά 80 χλστ. (2.972 χλστ.), προσφέροντας 13 χλστ. επιπλέον χώρο για τα πόδια εμπρός και 47 χλστ. πίσω. Το headroom αυξάνεται κατά 46 χλστ. εμπρός και 17 χλστ. πίσω χάρη στη στάνταρ πανοραμική ηλιοροφή.
Ένας πρόσθετος χώρος αποθήκευσης (frunk) 128 λίτρων βρίσκεται στο μπροστινό μέρος, ενώ ο χώρος φόρτωσης πίσω μπορεί να χαμηλώσει κατά 80 χλστ.
Στην καμπίνα, η τέταρτη γενιά MBUX προσφέρεται και μέσω της προαιρετικής Hyperscreen, η οποία ενώνει πολλές οθόνες σε ένα γυάλινο πάνελ, δημιουργώντας μια «immersive» εμπειρία. Διατίθενται 11 θεματικά μοτίβα που συνδυάζουν ατμόσφαιρα οθόνης και φωτισμό καμπίνας, από ήρεμα έως έντονα, από ψυχρά έως θερμά, από τεχνολογικά έως συναισθηματικά.
Ο εικονικός βοηθός με AI μπορεί να δίνει λεπτομερείς απαντήσεις και να ακολουθεί τη συζήτηση χωρίς να απαιτείται επανάληψη των ερωτήσεων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Αντλία θερμότητας που αξιοποιεί θερμότητα από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, την μπαταρία και τον αέρα.
- Αερανάρτηση και τετραδιεύθυνση, όπως στη S-Class, για μεγαλύτερη άνεση και ευελιξία.
- Νέα καθίσματα και πρόγραμμα «ευεξίας» με ειδικά ηχητικά εφέ (απενεργοποιούνται αν προτιμάται προσωπική μουσική/podcast), μασάζ καθισμάτων και animations στην οθόνη.
- Μπαταρία 94 kWh με δυνατότητα φόρτισης έως 400 kW — πάνω από 300 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά.
- Τέσσερα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας, με μέγιστο ρυθμό 300 kW.
- Τελική ταχύτητα: 210 χλμ./ώρα.
- 0-100 χλμ./ώρα: 4,3 δευτερόλεπτα (για την αρχική έκδοση).