Σε αποκλειστική συνέντευξη στο Fleet Europe, ο Chief Business Officer της Sixt, Vinzenz Pflanz, μιλά για τη στρατηγική της εταιρείας όσον αφορά τη δυναμική οικονομική και εμπορική ανάπτυξη, και εξηγεί πώς η εστίαση στη Βόρεια Αμερική αποτελεί κλειδί για την επιτυχία.

Ανάπτυξη στο σκέλος της ενοικίασης, προτεραιότητα στον πελάτη και συνεχής βελτίωση της πρότασης κινητικότητας: αυτοί ήταν οι βασικοί παράγοντες που οδήγησαν σε αύξηση 71% των κερδών της Sixt στο δεύτερο τρίμηνο.

Ποια είναι τα κυριότερα σημεία των αποτελεσμάτων του δεύτερου τριμήνου της Sixt;

«Η πρώτη προτεραιότητα για μια επιχείρηση είναι να συνεχίσει να αναπτύσσεται. Αυτή τη στιγμή, αυτό δεν αποτελεί αυτονόητη προτεραιότητα στην αγορά. Για εμάς, είναι ένας δύσκολος καθημερινός αγώνας να γινόμαστε καλύτεροι. Αυτά τα θετικά αποτελέσματα είναι ο καρπός όσων σπείραμε πριν μήνες, και αναπτυσσόμαστε σε όλους τους τομείς. Αναπτυσσόμαστε στις ΗΠΑ και στις ευρωπαϊκές αγορές. Η γερμανική αγορά επίσης αναπτύσσεται, παρόλο που η ανάπτυξη υπήρξε πολύ αργή το τελευταίο διάστημα.»

«Όμως, για εμάς δεν υπάρχει ανάπτυξη χωρίς κερδοφορία. Γι’ αυτό είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για το αποτέλεσμα του δεύτερου τριμήνου που πετύχαμε. Η αύξηση 71% στα κέρδη προ φόρων (EBT) είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Αν εξετάσουμε το πρώτο εξάμηνο συνολικά, η αύξηση φτάνει το 150%. Ανταποκρινόμαστε ξεκάθαρα στη μεγάλη ζήτηση που βλέπουμε για τις ελκυστικές υπηρεσίες κινητικότητας που προσφέρουμε.»

«Δεν παρέχουμε μόνο λύσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, αλλά και υπηρεσίες μετακίνησης, με τις κλήσεις οχήματος (ride hailing) να αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των πρόσθετων δραστηριοτήτων μας. Η βάση της στρατηγικής μας είναι η συνεχής ανάπτυξη μιας premium, πελατοκεντρικής πρότασης υπηρεσιών. Νομίζω ότι είμαστε πολύ επιτυχημένοι γιατί φροντίζουμε ιδιαίτερα τους ανθρώπους μας, τους εκπαιδεύουμε και τους παρακινούμε, προσφέρουμε υψηλό επαγγελματισμό στο γκισέ και παραδίδουμε μια πολύ γρήγορη διαδικασία.»

Αυτή την περίοδο υπάρχουν πολλοί νέοι παίκτες στην αγορά, κυρίως κινεζικές μάρκες. Πόσους έχετε εντάξει στον στόλο σας και ποια είναι η στρατηγική σας από εδώ και πέρα;

«Διατηρούμε εξαιρετικά θετικές σχέσεις με τους υπάρχοντες OEMs εδώ και δεκαετίες, και θέλουμε να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε αυτές τις καλές και πιστές συνεργασίες. Ωστόσο, είμαστε πάντα ανοιχτοί στην εξερεύνηση νέων δρόμων και ήδη πριν δύο χρόνια δοκιμάσαμε αρκετούς Κινέζους OEMs. Τα προϊόντα είναι πολύ καλά, αλλά οι κινεζικές εταιρείες πρέπει ακόμη να κάνουν κάποια βήματα ώστε να αναπτύξουν αντίστοιχη πρόταση σε όλη την αλυσίδα αξίας, συμπεριλαμβανομένων των aftersales υπηρεσιών.

Όσον αφορά τη μεταπώληση οχημάτων, με ποιον τρόπο επηρέασε το αποτέλεσμα του Β’ τριμήνου η εξομάλυνση των υπολειμματικών αξιών;

«Ας σας δώσω μια διπλή απάντηση. Το κύριο ενδιαφέρον μας σε αυτόν τον τομέα βρίσκεται στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου έχουμε τον κίνδυνο της υπολειμματικής αξίας στα δικά μας βιβλία. Η δεύτερη εστίαση είναι στην Ευρώπη, όπου η συντριπτική πλειονότητα των οχημάτων επιστρέφονται στον κατασκευαστή (buybacks).»

«Η απότομη πτώση των τιμών μεταχειρισμένων το 2024, ιδιαίτερα στο πρώτο εξάμηνο, και η αυξημένη απόσβεση στον στόλο της SIXT ως συνέπεια, είχαν σημαντικό αντίκτυπο στα κέρδη. Τα κέρδη του Β’ τριμήνου 2025 δεν επηρεάζονται πλέον από αυτό το αρνητικό φαινόμενο υπολειμματικής αξίας.»

Πώς προχωρά η ηλεκτροκίνηση του στόλου σας; Τι τάση βλέπετε στη ζήτηση από πελάτες B2B;

«Ξεκινήσαμε με ιδέες γύρω από την ηλεκτροκίνηση, αναζητώντας τρόπους να αυξήσουμε το ενδιαφέρον των πελατών για τα EVs, και επενδύσαμε σημαντικά στο μάρκετινγκ. Βλέπουμε μεγάλο δυναμικό για τα EVs στις μακροχρόνιες ενοικιάσεις, για την κάλυψη χρόνων παράδοσης, αλλά και για expats που μένουν για έξι μήνες – μια ζήτηση που μπορούμε να καλύψουμε και με το προϊόν συνδρομής SIXT+. Και βλέπουμε ξεκάθαρα ισχυρή ζήτηση τόσο για υβριδικά (PHEVs) όσο και για αμιγώς ηλεκτρικά (BEVs).»

«Στις βραχυχρόνιες ενοικιάσεις, δυστυχώς η υποδομή φόρτισης δεν είναι ακόμη εκεί που πρέπει, ώστε τα EVs να έχουν την ίδια χρηστικότητα με τα συμβατικά οχήματα. Ως αποτέλεσμα, η ζήτηση για EVs στη βραχυχρόνια ενοικίαση δεν συγκρίνεται ακόμη με αυτή των ICEs. Παρόλο που διαθέτουμε σημαντικό στόλο EVs, θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να αποτελέσουν πλήρως αποδεκτή εναλλακτική λύση.»

Τι άλλο θα μπορούσε να βοηθήσει στην ενίσχυση της ζήτησης;

«Αυτό που θα μας βοηθούσε περισσότερο θα ήταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να λάβει μέτρα για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης EVs. Η εμπειρία μας δείχνει ότι ακόμη και οι πελάτες της Sixt που οδηγούν EV ιδιωτικά ή ως εταιρικό όχημα, δεν επιλέγουν EV όταν νοικιάζουν, γιατί δεν είναι σίγουροι πού θα το φορτίσουν.»

«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει νέες ρυθμίσεις για να επιταχύνει την είσοδο μηδενικών εκπομπών στα εταιρικά στόλους. Ωστόσο, θεωρούμε ότι το καλύτερο που θα μπορούσε να κάνει είναι να αναπτύξει τις υποδομές, ειδικά στα αεροδρόμια. Η έλλειψη σταθμών φόρτισης δεν αφορά μόνο εμάς, αλλά και όλους τους ανταγωνιστές μας και τις εταιρείες με εταιρικούς στόλους. Είμαι πεπεισμένος ότι όταν οι πελάτες αισθανθούν ασφάλεια με τις υποδομές και βεβαιωθούν πως υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης, θα νοικιάζουν περισσότερα EVs – κι εμείς θα είμαστε έτοιμοι να τους τα προσφέρουμε.»

Τι θα αποτελέσει προτεραιότητά σας το επόμενο τρίμηνο;

«Η προτεραιότητά μας είναι η αγορά της Βόρειας Αμερικής. Είναι στρατηγικής σημασίας, και βλέπουμε περαιτέρω ανάπτυξη εκεί. Μόνο η αγορά ενοικίασης αυτοκινήτων στις ΗΠΑ έχει δυναμικό εσόδων 40 δισ. δολάρια. Στην Ευρώπη η αγορά αξίζει περίπου 12 δισ. δολάρια. Είναι προφανές ότι σε μια χώρα με μία κοινή γλώσσα και – λίγο-πολύ – τους ίδιους κανόνες, είναι πιο εύκολο να αναπτυχθείς. Επίσης, λόγω της έλλειψης δημόσιων συγκοινωνιών, η αποδοχή της ενοικίασης είναι πολύ μεγαλύτερη στις ΗΠΑ.»

«Γι’ αυτό υπάρχει έντονη δραστηριότητα ενοικίασης στα αεροδρόμια, όπου είναι πιο εύκολο να αναπτυχθείς σε σχέση με την Ευρώπη, όπου οι εταιρείες πρέπει να χτίσουν εκτεταμένα δίκτυα στα αστικά κέντρα. Η δομή της αγοράς στις ΗΠΑ βοηθά σημαντικά την περαιτέρω ανάπτυξη. Παρ’ όλα αυτά, είμαστε φιλόδοξοι και για ανάπτυξη στη Νότια Ευρώπη. Είμαι επίσης βέβαιος ότι αγορές όπως η Γερμανία, όπου δεν έχουμε τον ρυθμό ανάπτυξης που συνηθίζαμε, θα ανακάμψουν και θα αναπτυχθούν ξανά. Σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε με λύσεις για B2B πελάτες, βλέπω ένα πολύ θετικό μέλλον.»

 

Προηγούμενο άρθροΚομισιόν: Ζητά απόψεις για το CO2 – Πιέσεις για αλλαγή των στόχων
Επόμενο άρθροTata: Εξαγορά της Iveco με 3,8 δισ. ευρώ