
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 5,5% τον Ιούλιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2024, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της εταιρείας ανάλυσης αγοράς Dataforce, με τις πωλήσεις plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) να καταγράφουν άνοδο 52% και τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) να αυξάνονται κατά 34%.
Ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων κινεζικών μοντέλων επιβραδύνθηκε ελαφρώς τον μήνα, φτάνοντας το +68%, με το μερίδιο αγοράς να υποχωρεί στο 5,3% από το ιστορικό υψηλό 5,5% του Ιουνίου.
Η πτωτική πορεία της Tesla συνεχίστηκε, με μείωση 37% στις πωλήσεις του μήνα.
Τα στοιχεία της Dataforce (βλ. γράφημα παρακάτω) καλύπτουν πάνω από το 99% της αγοράς στην ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις χώρες της EFTA. Η μόνη αγορά που δεν περιλαμβάνεται είναι η Κύπρος.
Συνολικά για το έτος, οι πωλήσεις στην Ευρώπη είναι οριακά αυξημένες κατά 0,1%, φτάνοντας τις 7.933.760 μονάδες.
Οι μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ενισχύονται
Αρκετοί παραδοσιακοί ευρωπαίοι κατασκευαστές κατέγραψαν ισχυρή ανάπτυξη τον Ιούλιο:
- Η Volkswagen Group (Νο.1) αύξησε τις πωλήσεις της κατά 12%.
- Η Renault Group (Νο.3) σημείωσε άνοδο 10%.
- Η BMW Group (Νο.5) ανέβηκε κατά 12%.
- Η Ford κατέγραψε άνοδο 17%.
Οι πωλήσεις της Stellantis παρέμειναν σχετικά σταθερές, με πτώση 1,3%, καθώς ο όμιλος βρίσκεται σε διαδικασία μετάβασης σε νέα ηγεσία υπό τον CEO Antonio Filosa.
Πέρα από την Tesla, απώλειες κατέγραψαν και άλλες εταιρείες: JLR (-21%), Suzuki (-14%) και Geely (συμπεριλαμβανομένης της Volvo) με -13%.
Οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι σε επίπεδο μαρκών
- Škoda: +30%, με κέρδος 17.989 μονάδων σε σχέση με τον Ιούλιο 2024, χάρη στο νέο Elroq BEV.
- Volkswagen: +14% (+15.302 μονάδες) με ισχυρή ζήτηση για το νέο Tiguan PHEV.
- BYD: +231% (+9.440 μονάδες), με αιχμή τα μοντέλα Seal U, Sealion 7 και το νέο Dolphin Surf (μικρό EV).
Άλλα αξιοσημείωτα αποτελέσματα:
- Leapmotor (κινεζική κοινοπραξία της Stellantis): από μόλις 23 πωλήσεις τον Ιούλιο 2024, εκτοξεύτηκε στις 2.389.
- Cupra: +44% (24.152 πωλήσεις).
- Dacia: +15% (54.592 πωλήσεις), χάρη στο λανσάρισμα του νέου compact SUV Bigster.
Οι μάρκες που υστέρησαν
- Audi: -10% (-6.028 πωλήσεις).
- Volvo: -17%.
- Seat: -18%, καθώς η μητρική VW Group δίνει προτεραιότητα στη μεγαλύτερης κερδοφορίας μάρκα Cupra.
Η Jaguar σημείωσε μόλις 28 πωλήσεις (-98%), ενόψει της επικείμενης αναγέννησής της ως πολυτελούς μάρκας αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.
Κινεζικές μάρκες στην Ευρώπη: Πρωτοστατούν Chery και BYD, ανάμεικτα τα αποτελέσματα της Geely
Πέρα από τις Chery και BYD, οι κινεζικές μάρκες είχαν ανάμεικτες επιδόσεις στην Ευρώπη τον Ιούλιο:
- Η SAIC Motor (κατασκευάστρια των MG) ανέβηκε 14%, αλλά το βασικό της μοντέλο, το MG4 (compact EV), κατέγραψε πτώση 44% — πιθανότατα λόγω των δασμών της ΕΕ στα κινεζικά EV που τέθηκαν σε ισχύ στα τέλη του 2024.
- Η Xpeng (με πρόσφατη συνεργασία τεχνολογίας με τη VW στην Κίνα) σημείωσε 1.491 πωλήσεις (+162%).
- Οι μάρκες της Geely εκτός της Volvo (που ταξινομείται ως ευρωπαϊκή) ανέβηκαν 15%, με την Polestar να σημειώνει άνοδο 18%.
- Αντίθετα, η Lotus κατέρρευσε (-61%, μόλις 152 πωλήσεις), ενώ η Lynk & CO υποχώρησε κατά 4,4% (796 πωλήσεις).