
Σύμφωνα με έρευνα της Webfleet, το 58% των υπεύθυνων λήψης αποφάσεων για στόλους έχει χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη (AI) κάποια στιγμή ή σκοπεύει να τη χρησιμοποιήσει τα επόμενα πέντε χρόνια, με αρκετούς από τους συμμετέχοντες να προβλέπουν την ενσωμάτωση αυτόνομων οχημάτων στους στόλους τους.
Η ανάπτυξη του AI στη διαχείριση στόλων αναμένεται να έχει επίδραση 30% στα ηλεκτρικά οχήματα (EV), σύμφωνα με την έρευνα, υποδεικνύοντας ότι η τεχνητή νοημοσύνη παύει να είναι μια δευτερεύουσα σκέψη. Όταν ρωτήθηκαν εάν έχουν ανησυχίες σχετικά με τη χρήση ΤΝ, το 35% των ερωτηθέντων απάντησε ουδέτερα, δείχνοντας ούτε ιδιαίτερη ανησυχία ούτε πλήρη αποδοχή.
Οι κύριες ανησυχίες που εκφράστηκαν περιλάμβαναν: την πολυπλοκότητα της ενσωμάτωσης, τον αυξημένο κίνδυνο παραβιάσεων ασφαλείας, την πιθανή απειλή για την επαγγελματική ασφάλεια οδηγών και άλλων θέσεων, καθώς και την αμφιβολία ως προς την αξιοπιστία της λήψης βέλτιστων αποφάσεων.
Δύο επιπλέον τομείς όπου προβλέπεται ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα φέρει καινοτομίες τα επόμενα χρόνια είναι η αυτόνομη οδήγηση και η τεχνολογία συνδεδεμένων ελαστικών. Το 34% των ερωτηθέντων προβλέπει ότι θα διαθέτει πλήρως αυτόνομα οχήματα στο στόλο του μέσα στην επόμενη πενταετία.
Όσον αφορά τη συνδεσιμότητα των ελαστικών —δηλαδή την αποστολή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο από το ελαστικό σε πλατφόρμα τηλεματικής— αυτή θεωρείται καθοριστική, καθώς το 62% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι το σημαντικότερο πλεονέκτημα αυτής της τεχνολογίας είναι η αυξημένη ασφάλεια και η μείωση του κινδύνου ατυχημάτων.