
H Volkswagen έδωσε μια πρώτη καλή γεύση του concept ID.EVERY1, του μικρού ηλεκτρικού των 20.000 ευρώ «από την Ευρώπη για την Ευρώπη».
Σε παγκόσμια πρεμιέρα στο Ντίσελντορφ, που πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα και διαδικτυακά, κατέθεσε το στοίχημά της για ένα έξυπνο, προσιτό μοντέλο που «απαντά» στον κινεζικό ανταγωνισμό. Με σπορ σχεδιασμό, ευέλικτο εσωτερικό και ψηφιακά χαρακτηριστικά που θα κάνουν την έκδοση παραγωγής του ελκυστική για ιδιώτες και εμπορικούς πελάτες.
Το γερμανικό γκρουπ έδωσε έμφαση σε δύο κύρια στοιχεία: Αφενός το ID.EVERY1 θα είναι «πάντα ενημερωμένο», καθώς μια νέα ισχυρή αρχιτεκτονική λογισμικού επιτρέπει δια βίου ενημερώσεις και αναβαθμίσεις του μοντέλου παραγωγής, αφετέρου θα αποτελέσει το «μελλοντικό σχέδιο της Volkswagen», το πρώτο από εννέα νέα μοντέλα έως το 2027, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων ηλεκτρικών που βασίζονται στη νέα πλατφόρμα σπονδυλωτής ηλεκτρικής κίνησης (MEB) με μετάδοση στους εμπρός τροχούς
Από το Beetle, άλλωστε, η Volkswagen παρέχει προσιτή μετακίνηση σε εκατομμύρια ανθρώπους με συμπαγή και συμπαθή αυτοκίνητα, με ταυτότητα. Θα λανσάρει την έκδοση παραγωγής το 2027 – με τιμή εκκίνησης αυτή των 20.000 ευρώ. Στο μεταξύ, θα παίξει ρόλο στο πώς θα υποδεχθεί το κοινό το νέο μοντέλο η κυκλοφορία ένα χρόνο νωρίτερα (2026), του ID.2all (Id to all), στα 25.000 ευρώ. Και τα δύο μοντέλα αποτελούν μέρη της νέας Οικογένειας των προσθιοκίνητων Electric Urban Car, η οποία αναπτύσσεται ως cross-brand κάτω από την ομπρέλα του «Brand Group Core» – που περιλαμβάνει τις μάρκες όγκου στον Όμιλο Volkswagen.
Ειδικότερα, όσον αφορά τις διαστάσεις του ID.EVERY1 (3,88 μ μήκος), το τοποθετούν μεταξύ του up!, που δεν παράγεται πλέον και του επερχόμενου ID.2all (4,05 μ μήκος), αλλά και του Polo (4,07 μ μήκος). Η χρήση του προορίζεται σχεδόν αποκλειστικά για αστικές μετακινήσεις, καθώς η αυτονομία του εκτιμάται ότι θα κυμαίνεται στα 250 χλμ. Ο ηλεκτροκινητήρας του είναι εντελώς νέος, με ισχύ 95 ίππους και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 130 χλμ./ώρα (με περιορισμό).
Όπως τονίστηκε στην παρουσίαση, η ελκυστική κινητικότητα στην ηλεκτρική εποχή από την Ευρώπη για την Ευρώπη είναι ένας από τους κεντρικούς πυλώνες του σχεδίου της μάρκας για το μέλλον. Με το ευρωπαϊκό λανσάρισμα της αμιγώς ηλεκτρικής οικογένειας Urban Car από το 2026, η Volkswagen θα προσφέρει το πιο ποικίλο χαρτοφυλάκιο στην κατηγορία υψηλού όγκου – από αποδοτικά μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και προηγμένα υβριδικά έως αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα προσανατολισμένα στο μέλλον. Thomas Schäfer, Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen Passenger Cars: «Το EVERY1 είναι το τελευταίο κομμάτι του παζλ στο ταξίδι μας για να έχουμε την ευρύτερη επιλογή μοντέλων στην κατηγορία έντασης ήχου. Στη συνέχεια, θα προσφέρουμε σε κάθε πελάτη το σωστό αυτοκίνητο με το σωστό σύστημα μετάδοσης κίνησης – συμπεριλαμβανομένης της οικονομικά προσιτής βασικής κινητής τηλεφωνίας», λέει ο Schäfer. «Στόχος μας: Θα επεκτείνουμε τη θέση μας ως ο κορυφαίος κατασκευαστής όγκου στον κόσμο από άποψη τεχνολογίας έως το 2030. Και ως επωνυμία για όλους – ακριβώς όπως θα περιμένατε από τη Volkswagen».
Πιο αναλυτικά:
Επικεντρωθείτε στους ανθρώπους. «Στα μελλοντικά μοντέλα, μιλάμε για οχήματα που καθορίζονται από τον πελάτη. Το EVERY1 δείχνει ότι βάζουμε τους πελάτες μας, τις επιθυμίες, τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις τους στο επίκεντρο της εξέλιξης των οχημάτων με μεγαλύτερη συνέπεια από ποτέ», λέει ο Kai Grünitz, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen Brand, αρμόδιος για την Τεχνική Ανάπτυξη. Το EVERY1 θα είναι το πρώτο μοντέλο σε ολόκληρο τον Όμιλο που θα χρησιμοποιεί μια ριζικά νέα, ιδιαίτερα ισχυρή αρχιτεκτονική λογισμικού. Αυτό σημαίνει ότι το μελλοντικό βασικό Volkswagen μπορεί να εξοπλιστεί με νέες λειτουργίες σε όλο τον κύκλο ζωής του. Ακόμη και μετά την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου, το μικρό μπορεί να προσαρμοστεί ξεχωριστά στις ανάγκες των πελατών.
Χαρακτηριστικό σχέδιο με χάρισμα και ταυτότητα. Το up! – ο άμεσος προκάτοχος της Ι.Δ. EVERY1 – που κατασκευάστηκε μέχρι το 2023 εξακολουθεί να εντυπωσιάζει σήμερα με τον καθαρό, αδιαμφισβήτητο σχεδιασμό του. Η νέα σχεδιαστική γλώσσα της Volkswagen εντοπίζει επίσης χαρακτηριστικά στοιχεία στο ID. ΚΑΘΕ 1. Ο επικεφαλής του τμήματος σχεδίασης της Volkswagen, Andreas Mindt: «Η φιλοδοξία μας ήταν να δημιουργήσουμε κάτι τολμηρό αλλά και προσιτό. Το EVERY1 έχει μια εμφάνιση σιγουριάς, αλλά παραμένει συμπαθές, χάρη σε λεπτομέρειες όπως τα δυναμικά εμπρός φώτα και το «χαμογελαστό» πίσω μέρος. Αυτά τα σχεδιαστικά στοιχεία το κάνουν κάτι περισσότερο από ένα αυτοκίνητο: του δίνουν χαρακτήρα και μια ταυτότητα με την οποία οι άνθρωποι μπορούν να συσχετιστούν».
Νέα MEB με ηλεκτρική κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Όπως το ID.2all και το sport, GTI Concept, το ID. Το EVERY1 ανήκει στην οικογένεια Ηλεκτρικών Αστικών Αυτοκινήτων. Και τα τρία μοντέλα βασίζονται στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα ηλεκτρικής κίνησης. Χάρη στην ηλεκτρική κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, η πλατφόρμα MEB προσφέρει βέλτιστη αξιοποίηση του χώρου και μέγιστη απόδοση. Το πρωτότυπο όχημα, όπως προαναφέρθηκε, φτάνει την τελική ταχύτητα των 130 χλμ/ώρα και τροφοδοτείται από έναν νέο ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 70 kW (95 ίπποι). Η αυτονομία είναι τουλάχιστον 250 χιλιόμετρα. Στο εσωτερικό, προσφέρει χώρο για τέσσερα άτομα και για τις αποσκευές 305 λίτρα.
Το μελλοντικό σχέδιο της μάρκας Volkswagen. Η έκδοση παραγωγής του αναγνωριστικού. Το EVERY1 για το 2027 είναι μόνο ένα μέρος της καμπάνιας ηλεκτρικών μοντέλων της μάρκας Volkswagen, η οποία τώρα κάνει το επόμενο βήμα με τη συμφωνία «Future Volkswagen». Σε αυτό, η Volkswagen AG συμφώνησε με την πλευρά των εργαζομένων στα τέλη Δεκεμβρίου 2024, σε ένα όραμα που συνδυάζει την οικονομική σταθερότητα, την απασχόληση και την τεχνολογική ηγεσία στον τομέα της βιώσιμης κινητικότητας. Οι δεσμευτικοί στόχοι και τα μέτρα που συμφωνήθηκαν γι’ αυτούς αποτελούν τη βάση για βασικά μελλοντικά έργα. Η μάρκα Volkswagen επιδιώκει ένα σαφώς καθορισμένο σχέδιο τριών φάσεων για αυτό:
- Πρόοδος: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και επέκταση της υπάρχουσας γκάμα μοντέλων με στοχευμένο τρόπο. Στη συνέχεια, η μάρκα Volkswagen θα δώσει μια περαιτέρω προεπισκόπηση της νέας Οικογένειας Electric Urban Car το φθινόπωρο του 2025.
- “Επίθεση”: θα υπάρξουν εννέα νέα μοντέλα μέχρι το 2027, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης παραγωγής του ID.2 όλα για λιγότερο από 25.000 € και του ID.EVERY1 για περίπου 20.000€.
Η Volkswagen στοχεύει να γίνει ο τεχνολογικά κορυφαίος κατασκευαστής υψηλού όγκου με τα ασφαλέστερα, πιο καινοτόμα και πιο ευπώλητα αυτοκίνητα μέχρι το 2030.
Δείτε το βίντεο με την παρουσίαση του VW ID.EVERY1 εδώ: