
Περισσότεροι από 170 υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων στόλου συμμετείχαν στο πρόσφατο Fleet Europe’s Commercial Fleets Summit.
Την 3η ετήσια εκδήλωση και 100% αφιερωμένη στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, αποκαλύπτοντας το βασικό θέμα της Καινοτομίας ως Στρατηγικής για Εξοικονόμηση Κόστους και Αειφορία.
Η εκδήλωση, με την υποστήριξη του Ιδρυτικού Συνεργάτη Sortimo, ξεκίνησε με το Commercial Fleets Advisory Board που αποτελείται από διεθνείς διαχειριστές στόλου, υπεύθυνους λήψης αποφάσεων από κατασκευαστές, εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης και ενοικίασης, ενδιαφερόμενους φορείς του κλάδου και άλλες θυγατρικές που υποστηρίζουν την ανάπτυξη και συζητούν το μέλλον της κοινότητας LCV στην Ευρώπη. Δόθηκε έμφαση στις πωλήσεις του στόλου LCV, σήμερα και στο μέλλον και στις ρυθμιστικές πρωτοβουλίες της Ευρώπης όσον αφορά τις οδικές μεταφορές.
Η εναρκτήρια συνεδρίαση περιλάμβανε μια εκτελεστική συζήτηση με τον Thomas Unger από τη Sortimo, τον Jeronimo Saiz από την Kia Europe και τον Pieter Vervaet από την Toyota Motor Europe, αποκαλύπτοντας τις κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία LCV στην Ευρώπη. Αυτοί οι ειδικοί συζήτησαν λύσεις σε κύριες κατηγορίες ανησυχιών, όπως το αυξανόμενο κόστος, η αύξηση των προσδοκιών της αγοράς και η δύσκολη μάχη για τη διαχείριση του ανταγωνισμού, καθόσον μάλιστα τα ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά (eLCV) συνεχίζουν να ενσωματώνονται στην αγορά.
Το πρόγραμμα της επόμενης ημέρας είχε πολλές παρουσιάσεις βέλτιστων πρακτικών, εργαστήρια με γνώμονα τα αποτελέσματα από ειδικούς στον τομέα, ευκαιρίες δικτύωσης και ζητήματα ηγεσίας σε βασικά θέματα όπως η υπέρβαση του κόστους ηλεκτροκίνησης, λύσεις για τη φόρτιση eLCV, καινοτομία στην τεχνολογία κινητήρων LCV, τακτικές διαχείρισης TCO και τι επιφυλάσσει το μέλλον για τον κλάδο.
Το αποκορύφωμα της 2ης ημέρας ήταν η επίσημη ανακοίνωση του Position Paper σχετικά με τον εξηλεκτρισμό (LCV Electrification) που σχηματίστηκε από φορείς εκμετάλλευσης στόλου ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων μελών της Συμβουλευτικής Επιτροπής. Αυτό το έγγραφο αποτύπωσε τις ανησυχίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι παίκτες του χώρου, περιγράφοντας λεπτομερώς τα εμπόδια και τις πιθανές λύσεις.
Το έγγραφο θέσης παρουσιάστηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς δεσμεύτηκε να ασχοληθεί με το περιεχόμενο του εγγράφου. «Σας ακούμε, κατανοούμε την πολυπλοκότητα της αγοράς και κατανοούμε την πολυπλοκότητα των διαφόρων μορφών παρεμβάσεων και τις συνέπειές τους», δήλωσε ο Zlatko Kregar, υπεύθυνος πολιτικής της EC, ΓΔ Κινητικότητας και Μεταφορών.
Ολοκληρώνοντας το απόγευμα, ο δρόμος προς την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές και τις μεταφορές με μηδενικές εκπομπές ήταν ένα βασικό θέμα που παρουσίασε ο Sebastian Grandmougin, για τη νέα επιχειρηματική στρατηγική και στρατηγική ηλεκτροκίνησης για επαγγελματικά οχήματα, από το Group PSA. Στο κλείσιμο της φετινής εκδήλωσης, τον λόγο πήρε ο Marijn Slabbekoorn της DHL, ο “Ευρωπαίος Εμπορικός Διευθυντής Στόλου της Χρονιάς”, ο οποίος μίλησε σχετικά με τις βέλτιστες πρακτικές για την ευθυγράμμιση της βιώσιμης διαχείρισης στόλου με εταιρικούς στόχους εξοικονόμησης κόστους, ενώ διατύπωσε τις απόψεις του για το πώς οι ηγέτες του κλάδου μπορούν να υποστηρίξουν καλύτερα αυτά τα θέματα.
Σημειώνεται πως το Commercial Fleets Summit 2025 είναι ένας οργανισμός της Fleet Europe, που υποστηρίζεται όπως προαναφέρθηκε από τον ιδρυτικό συνεργάτη Sortimo και έχει ως χορηγούς τις εταιρείες Kia Europe, Ford Pro, Toyota Professional, Athlon, 3M, Gecko Motors, Geotab, Maxus, Mobeyond και Renault.