Να επανεξετάσουν τους στόχους της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας κάλεσε τους ηγέτες της ΕΕ ο νεοδιορισθείς Πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), Ola Källenius.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz, σε επιστολή του, δίνει έμφαση στην αμεσότητα των ενεργειών τους, προκειμένου να αποτραπεί ανεπανόρθωτη ζημιά στην ανταγωνιστικότητα, καθώς η ανάπτυξη των EV επιβραδύνεται και οι εμπορικές εντάσεις αυξάνονται.

Ειδικότερα, ο Källenius, περιγράφει τρεις κρίσιμες προτεραιότητες:

  • Μία ρεαλιστική οδό για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές της αυτοκινητοβιομηχανίας, που καθοδηγείται από την αγορά και όχι μέσω κυρώσεων -με εξεύρεση λύσης στο δυσανάλογο κόστος της συμμόρφωσης σε σχέση με τον στόχο CO2 του 2025 για αυτοκίνητα και φορτηγά.
  • Εφαρμογή των συστάσεων της έκθεσης Draghi: δημιουργία κανονιστικού πλαισίου που ενισχύει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών βιομηχανιών.
  • Προώθηση νέων προσεγγίσεων για τη δημιουργία παγκόσμιων, αμοιβαία επωφελών εμπορικών σχέσεων, προκειμένου η ΕΕ να συνεχίσει να επωφελείται από το ελεύθερο και δίκαιο εμπόριο.

Αυτές οι προτεραιότητες του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας θα διασφαλίσουν τη μελλοντική ανταγωνιστικότητα και θα προωθήσουν την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.

Ο Πρόεδρος της ACEA τονίζει χαρακτηριστικά ότι: «Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία πρέπει να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και να επαναδιατυπωθεί για να γίνει λιγότερο άκαμπτη, πιο ευέλικτη, ώστε η απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές της αυτοκινητοβιομηχανίας να μετατραπεί σε ένα πράσινο και κερδοφόρο επιχειρηματικό μοντέλο. Επιτρέψτε μου να είμαι σαφής: η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ παραμένει προσηλωμένη στον στόχο της ΕΕ για την κλιματική ουδετερότητα το 2050, καθώς και στη στροφή προς τις μεταφορές και την κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές».

H πιο επείγουσα δράση που χρειάζεται τώρα ο κλάδος είναι να βρει η ΕΕ μια λύση όσον αφορά τον περιορισμό της αυστηρότητας των κανόνων συμμόρφωσης για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, στην προοπτική της μείωσης του CO2 για το τρέχον έτος.

H πολιτική δράση, σήμερα, δεν θα μπορούσε να είναι πιο κρίσιμη, καθώς τα τελευταία προσωρινά στοιχεία υποδεικνύουν μείωση σχεδόν 6% στις ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2024. Το μερίδιό τους μειωμένο κατά μία ποσοστιαία μονάδα στο 13,6%, είναι μακριά από την ταχεία αύξηση που απαιτείται για την επίτευξη των αυστηρών στόχων CO2 τα επόμενα χρόνια.

Γεγονός είναι πως μια ακμάζουσα ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κρίνεται ως απαραίτητη για την προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας. Ο κλάδος αντιμετωπίζει άνευ προηγουμένου προκλήσεις από τον παγκόσμιο ανταγωνισμό, τις γεωπολιτικές εντάσεις και έναν πιο περίπλοκο από τον αναμενόμενο μετασχηματισμό προς την ηλεκτρική κινητικότητα και την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών μέσω της χρήσης υδρογόνου.

Προηγούμενο άρθροΤέσσερις βασικές τάσεις στο fleet management για το 2025
Επόμενο άρθροLinda Jackson: Παγκόσμια ανάπτυξη με Peugeot EV – Συνέντευξη στο FleetEurope