Τον Ιούλιο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ σημείωσαν μέτρια ανάπτυξη (+0,2%) με μεικτά αποτελέσματα στις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής: Ιταλία (+4,7%) και Ισπανία (+3,4%) κατέγραψαν μέτρια αύξηση, ενώ η Γαλλία (-2,3 %) και η Γερμανία (-2,1%) παρουσίασαν πτώση.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία της ACEA, το πρώτο επτάμηνο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 3,9%, ξεπερνώντας τα 6,5 εκατομμύρια μονάδες. Αυτό είναι αποτέλεσμα χαμηλής βάσης σύγκρισης.
Οι μεγαλύτερες αγορές της περιοχής παρουσίασαν θετικές αλλά μέτριες επιδόσεις, η Ισπανία (+5,6%), η Ιταλία (+5,2%), η Γερμανία (+4,3%) και η Γαλλία (+2,2%).
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΠΗΓΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Τον Ιούλιο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας (BEV) αντιπροσώπευαν το 12,1% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, από 13,5% το προηγούμενο έτος. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους, από 25,5% σε 32%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε στο 46%, από 50% τον περσινό Ιούλιο.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τον Ιούλιο του 2024, οι ταξινομήσεις BEV μειώθηκαν κατά 10,8% στις 102.705 μονάδες, ενώ το συνολικό τους μερίδιο αγοράς υποχώρησε στο 12,1% από 13,5% τον Ιούλιο του 2023. Παρά την αύξηση στο Βέλγιο (+44,2%), την Ολλανδία (+8,9%) και τη Γαλλία (+1%), η πτώση της Γερμανίας (-36,8%) δεν κατάφερε να αντισταθμιστεί. Την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου, ταξινομήθηκαν 815.399 νέα BEV, αντιπροσωπεύοντας το 12,5% της αγοράς.
Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν πτώση (-14,1%) τον Ιούλιο, παρά την αύξηση 3,2% στη Γερμανία. Τα plug-in υβριδικά αντιπροσώπευαν το 6,8% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, από 7,9% τον περσινό Ιούλιο, με 57.679 μονάδες.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα παρουσίασαν ανάπτυξη τον Ιούλιο, οι ταξινομήσεις τους αυξήθηκαν κατά 25,7% ανερχόμενες στις 273.003 μονάδες. Και οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές κατέγραψαν διψήφια αύξηση: Γαλλία (+47,4%), Ισπανία (+31,5%), Γερμανία (+22,4%) και Ιταλία (+17,4%). Αυτή η ανάπτυξη ώθησε το μερίδιο αγοράς υβριδικών-ηλεκτρικών στο 32%, από 25,5% τον Ιούλιο του 2023.
Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ
Τον Ιούλιο του 2024, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 7%. Η μέτρια ανάπτυξη σε βασικές αγορές όπως η Ιταλία (+3,8%) και η Γερμανία (+0,1%) δεν μπόρεσε να αντισταθμίσει τις μειώσεις στη Γαλλία (-22,6%) και την Ισπανία (-12,5%). Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 33,4% της αγοράς, από 35,9% τον περσινό Ιούλιο.
Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ σημείωσε πτώση 10,1%, με αποτέλεσμα τον περασμένο Ιούλιο να κατέχει μερίδιο 12,6%. Ενώ η Γερμανία σημείωσε μέτρια άνοδο 1,4%, σημαντικές μειώσεις παρατηρήθηκαν σε άλλες μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία (-24,6%), η Γαλλία (-23,9%) και η Ισπανία (-11,6%).
ΜΑΡΚΕΣ
Στην πρώτη δεκάδα το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2024 η μάρκα Volkswagen καταλαμβάνει το 10,4% της αγοράς (10,5% τον Ιούλιο) με 823.944 ταξινομήσεις αυξημένες κατά 1% σε σχέση με το περσινό επτάμηνο. Η Toyota συνεχίζει να αυξάνει το μερίδιό της, το οποίο ανήλθε στο 7,1% το επτάμηνο του 2024 από 6,4 το αντίστοιχο του 2023 και στο 7,3% τον Ιούλιο του 2024 από 6,4% τον περσινό. Στο σύνολο του επταμήνου η μάρκα πούλησε 560.927 μονάδες. Η BMW στην τρίτη θέση αύξησε τις ταξινομήσεις της κατά 12,5% μέχρι στιγμής το 2024 καταλαμβάνοντας το 5,8% της συνολικής αγοράς, έναντι 5,4% το 2023 και το 6,2% της αγοράς τον φετινό Ιούλιο έναντι 5,6% τον περσινό. Η BMW έχει ταξινομήσει το επτάμηνο 462.079 μονάδες συνολικά. Η Skoda στην τέταρτη θέση του 2024 με 440.864 μονάδες αύξησε κατά 10,4% τις ταξινομήσεις της, ανεβάζοντας το μερίδιό της στο 5,6% από 5,2% πέρυσι και το μερίδιο του Ιουλίου στο 5,8% από 5,6% του Ιουλίου 2023. Στην πέμπτη θέση, με 2% αύξηση ταξινομήσεων και 411.867 μονάδες το επτάμηνο του 2024 η Renault μείωσε το μερίδιό της στο 5,2% από 5,3%. Τον Ιούλιο η μάρκα κατέγραψε μείωση 8,2% με αποτέλεσμα το μερίδιό της να πέσει στο 4,7% από 5,1% τον περσινό Ιούλιο.
Παρομοίως η Audi με 7,5% μείωση ταξινομήσεων το επτάμηνο έπεσε στο 5,1% της αγοράς από 5,7% πέρυσι και τον Ιούλιο στο 5,8% από 5,9%. Η μάρκα πούλησε συνολικά 404.092 μονάδες. Η Peugeot στην έβδομη θέση υποχώρησε κατά 1,9% στις συνολικές ταξινομήσεις του επταμήνου με 394.972 μονάδες διαμορφώνοντας το μερίδιό της στο 5% από 5,3% πέρυσι. Ωστόσο η γαλλική μάρκα είχε καλή επίδοση τον Ιούλιο με 6,7% αύξηση ταξινομήσεων φέτος σε σχέση με πέρυσι και μερίδιο 4,8% από 4,5%. Καλή επίδοση είχε και η Mercedes στην όγδοη θέση με αύξηση ταξινομήσεων 0,9% και 386.859 ταξινομήσεις. Ωστόσο το μερίδιο του επταμήνου διαμορφώθηκε στο 4,9% από 5% πέρυσι. Το Ιούλιο όμως, η μάρκα με 9% αύξηση ανέβασε το μερίδιό της στο 5,2% από 4,8% τον περσινό. Η Dacia αύξησε τις ταξινομήσεις της το επτάμηνο κατά 4,6% με 353.161 μονάδες και μερίδιο 4,5% από 4,4% το επτάμηνο και 4,6% τον Ιούλιο από 4,2% τον Ιούλιο του 2023, αφού οι ταξινομήσεις της αυξήθηκαν κατά 11,2%. Τέλος, το μερίδιο της Kia υποχώρησε στο 4,2% από 4,6% το περσινό επτάμηνο αφού με 328.984 μονάδες, οι ταξινομήσεις της υποχώρησαν κατά 7%. Παρομοίως το μερίδιό της τον Ιούλιο διαμορφώθηκε σε 4,5% από 4,8%.
Στη δεύτερη δεκάδα η Hyundai ισοφάρισε το μερίδιο της αδελφής μάρκας με 4,2% το επτάμηνο (2023: 4,2%) με 3,4% αύξηση και 328.864 μονάδες, ενώ τον Ιούλιο παρουσίασε ελαφρά πτώση καταλαμβάνοντας το 4,6% της αγοράς από 4,7%. Πτώση και για την Opel τον Ιούλιο με 3,3% μερίδιο από 3,4% και 3,4% το επτάμηνο από 3,6%. Η Ford παρουσίασε διψήφια πτώση ταξινομήσεων επταμήνου (-17,6%) και κατέλαβε το 3,3% της αγοράς από 4,1% πέρυσι. Τον Ιούλιο η πτώση ήταν μεγαλύτερη (-21,6%) και το μερίδιο της μάρκας διαμορφώθηκε σε 3,2% από 4%. Η Citroen αύξησε τις ταξινομήσεις της κατά 12,5% και το μερίδιό της στο 3,2% από 2,9% το περσινό επτάμηνο και στο 2,6% τον Ιούλιο από 2,5%. Οι ταξινομήσεις των Fiat και Abarth υποχώρησαν κατά 4,9% το επτάμηνο και 24,6% τον Ιούλιο. Έτσι το μερίδιο της ιταλικής μάρκας διαμορφώθηκε σε 2,8% το επτάμηνο και 2,3% τον Ιούλιο από 3,1%. Αντιθέτως, η Volvo με 35,7% αύξηση το επτάμηνο και 40,7% αύξηση τον Ιούλιο ανέβασε το μερίδιό του επταμήνου στο 2,8% από 2,2% πέρυσι και του Ιουλίου στο 2,9% από 2,1%. Με 15,7% αύξηση η Nissan το επτάμηνο κατέλαβε το 2,5% της αγοράς από 2,3%. Ωστόσο τον Ιούλιο η μάρκα είχε μικρή κάμψη και το μερίδιό της έπεσε στο 2,1% από 2,2%. Μεγάλη κάμψη κατέγραψε η Tesla κατά 12,4% το επτάμηνο και 14,8% τον Ιούλιο. Έτσι το μερίδιο της αμερικανικής μάρκας διαμορφώθηκε σε 2,3% το επτάμηνο και 1,5% τον Ιούλιο από 2,7% και 1,7% αντιστοίχως. 11,1% αύξηση παρουσίασε η Seat το επτάμηνο και 2,2% τον Ιούλιο, με σταθερό μερίδιο 2,2%. Στην εικοστή θέση η MG (SAIC Motor) αύξησε τις ταξινομήσεις της κατά 21,4 το επτάμηνο και το μερίδιό της στο 1,9% από 1,6% πέρυσι. Τον Ιούλιο η μάρκα με 15,5% αύξηση κατέλαβε το 2% της ευρωπαϊκής αγοράς (από 1,7%).
Αξίζει να αναφερθεί η αύξηση ταξινομήσεων που παρουσίασαν επίσης το επτάμηνο οι Mitsubishi κατά 78,2%, Honda 41,2%, Lexus 29,3%, Alpine 26%, Suzuki 24%, Cupra 17,4%, Land Rover 11%, Jaguar 10,6% και Porsche 5,9%.