Ένας καινοτόμος ταχυφορτιστής 120kW της FreeWire για ηλεκτρικά οχήματα, προσφέρει μια λύση χαμηλού κόστους για στόλους που πρέπει να επαναφορτίζουν πολλά οχήματα ταυτοχρόνως.
Αυτός ο τύπος ζήτησης θα ήταν κανονικά υπερβολικά βαρύς για το ηλεκτρικό δίκτυο, αλλά συνδυάζοντας την αποθήκευση ενέργειας με την επαναφόρτιση, η συσκευή FreeWire’s Boost Charger λειτουργεί ως προστασία μεταξύ δικτύων ισχύος και οχημάτων. Χάρη στη συνεχή φόρτιση των μπαταριών του, ο φορτιστής εξομαλύνει την επιβάρυνση στο δίκτυο και αποφεύγει τις αιχμές ζήτησης ισχύος, που σε ορισμένες χώρες μπορεί να επιφέρουν κυρώσεις.
Ως παράδειγμα των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η ηλεκτροκίνηση των οδικών μεταφορών, ο Arcady Sosinov, διευθύνων σύμβουλος της FreeWire, ανέφερε το παράδειγμα των δύο Teslas που επαναφορτίζονται σε Tesla Superchargers των 120kW, έξω από ένα τεράστιο κατάστημα Walmart. Τα δύο αυτοκίνητα θα αντλήσουν τόση ηλεκτρική ενέργεια, όση ολόκληρο το σούπερ μάρκετ, είπε.
“Τι συμβαίνει λοιπόν όταν φορτίζετε πολλά αυτοκίνητα;” αναρωτήθηκε ο κ. Sosinov. Ακόμη και οι τυπικοί σταθμοί ανεφοδιασμού, πρόσθεσε, δεν έχουν αρκετή ενέργεια για να υποστηρίξουν υπερταχείες φορτίσεις.
Νέος Boost Charger 120kW
Η FreeWire κατασκευάζει δύο φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων, τον Mobi Charger των 80kWh, ικανό να φορτίζει έως και 10 οχήματα ημερησίως στα 15kW και τον νέο, στατικό ταχυφορτιστή Boost Charger των 120kW DC, που παρουσιάστηκε νωρίτερα αυτό το μήνα στο Λονδίνο, στη MOVE 2019.
“Ο νέος μας Boost Charger έχει την ίδια έξοδο συνεχούς ρεύματος με τον Tesla Supercharger, αλλά το ίδιο αντίκτυπο στο δίκτυο όπως και ο οικιακός φορτιστής Tesla”, δήλωσε ο κ. Sosinov.
Γρήγορη και φθηνή εγκατάσταση
Τόσο ο Mobi όσο και ο Boost είναι ελαφρείς και γρήγοροι για εγκατάσταση, απαιτώντας μια απλή πρίζα παροχής ρεύματος, σε σύγκριση με τους μήνες προγραμματισμού και σχεδιασμού που απαιτούνται για την εγκατάσταση τυπικών γρήγορων φορτιστών.
Η καινοτομία τους έγκειται στη θερμική διαχείριση και τον έλεγχο λογισμικού, καθώς και στην τεχνολογία ασφάλειας που εξασφαλίζει την ελεύθερη πρόσβαση του κοινού με ήλιο, βροχή ή χιόνι. Κανονικά η ισχύς τέτοιας κλίμακας θα ήταν περιφραγμένη πίσω από μια κουρτίνα ασφαλείας.
Επιπλέον, ο Mobi Charger κοστίζει 10 φορές λιγότερο να εγκατασταθεί από ότι μια τυποποιημένη μονάδα ταχείας φόρτισης και το κόστος λειτουργίας του είναι 80% χαμηλότερο, ισχυρίστηκε ο κ. Sosinov.
Έλεγχος της θέσης του φορτιστή χωρίς μακροπρόθεσμη δέσμευση
Ως φορητός φορτιστής, ο Mobi επιτρέπει επίσης στους σταθμούς ανεφοδιασμού, τους στόλους και τους εμπόρους λιανικής να τον δοκιμάσουν ως προς την επιχειρησιακή και εμπορική βιωσιμότητά του, τοποθετώντας τον σε μια θέση, χωρίς μακροπρόθεσμη δέσμευση. Αυτό εξαλείφει τον κίνδυνο ενός δαπανηρού λάθους, εγκαθιστώντας έναν φορτιστή σε μια θέση όπου θα τον χρησιμοποιήσουν λίγοι άνθρωποι.
Λύση φόρτισης για στόλους
Η Volvo Cars Tech Fund και η BP Ventures έχουν αμφότερες επενδύσει στην FreeWire και οι πελάτες στόλου είναι από τους πρώτους που υιοθετούν την τεχνολογία. Οι λιμένες και οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων αγοράζουν ήδη τον φορτιστή Mobi για να επαναφορτίζουν πολλαπλά ηλεκτρικά οχήματα, σε χώρους στάθμευσης που δεν έχουν χώρο για σταθμούς φόρτισης. Η εφαρμογή του φορτιστή για στόλους ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων είναι επίσης χρήσιμη, καθώς πολλοί στόλοι συναντούν δυσκολίες στην ηλεκτρική τους μετάβαση, λόγω αδυναμίας φόρτισης ικανού αριθμού οχημάτων ταυτοχρόνως στον ίδιο χώρο.
“Οι στόλοι θα μεταβούν γρήγορα στην ηλεκτρική ενέργεια”, επισήμανε ο κ. Sosinov, προσθέτοντας ότι ο Boost Charger έχει σχεδιαστεί για να επαναφορτίζει μέχρι και 15 αυτοκίνητα την ημέρα με ταχύ ρυθμό ή 25 αυτοκίνητα με μέτριο ρυθμό.
Μετά από μια δοκιμή δύο φορτιστών Mobi, πέρυσι, σε σταθμό BP στο Λονδίνο, η FreeWire, με έδρα την Καλιφόρνια, σκοπεύει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της σε αυτή την πλευρά του Ατλαντικού.
“Θα ξεκινήσουμε σε μαζική κλίμακα από τον Αύγουστο στο Ηνωμένο Βασίλειο και η BP έχει σχέδια για τη Γερμανία”, δήλωσε ο κ. Sosinov.