Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με την εξάντληση των επιδοτήσεων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και την ανάγκη παροχής κινήτρων αφενός για αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αφετέρου για ανανέωση του υπέργηρου στόλου της χώρας μας.
Με την αγορά των ηλεκτρικών να αναπτύσσεται σταθερά και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) να φθάνουν πλέον στο 5% των συνολικών πωλήσεων, εξαντλήθηκαν τον περασμένο μήνα οι πόροι (επιδοτήσεις) του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» χωρίς πλέον να γίνονται δεκτές άλλες αιτήσεις υπαγωγής, επισημαίνει ο ΣΕΑΑ.
Όπως ανακοινώθηκε, το Υπουργείο Μεταφορών επεξεργάζεται με προτεραιότητα τα επόμενα βήματα, ώστε να ενισχυθεί η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και η χώρα μας να συγκλίνει ακόμη περισσότερο με τις ευρωπαϊκές επιδόσεις. Το μερίδιο των BEV τον Αύγουστο στην ΕΕ ήταν 21%.
Ο ΣΕΑΑ αναφέρει πως υποστηρίζει απολύτως την προσπάθεια της πολιτείας για εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων, πρέπει όμως παράλληλα να υπενθυμιστεί το τεράστιο πρόβλημα του υπέργηρου στόλου, του παλαιότερου στην ΕΕ.
Για να μειωθούν οι πολύ αρνητικές συνέπειες στη δημόσια υγεία -λόγω της ρύπανσης- την οδική ασφάλεια και το κυκλοφοριακό εξαιτίας των παλαιών οχημάτων, δεν αρκεί δυστυχώς μόνον η είσοδος «καθαρών» αυτοκινήτων.
Χρειάζονται πρόσθετα μέτρα παροχής κινήτρων για την κυκλοφορία των νεότερων οχημάτων στις πόλεις και αυστηροί έλεγχοι τεχνικής επάρκειας στα κυκλοφορούντα, ιδιαιτέρως στα παλαιότερα.
Όντως τα αυτοκίνητα παντός τύπου που κυκλοφορύν στη χώρα μας είναι από τα πλέον υπέργηρα μεταξύ των κρατών της ΕΕ. Ο μέσος όρος κυκλοφορίας αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι 17 χρόνια για τα επιβατικά, 20,8 για τα βαν, 22,7 για τα φορτηγά και 19 για τα λεωφορεία. Βάσει των στοιχείων της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην ΕΕ είναι 12 χρόνια για τα επιβατικά και τα βαν, 14,2 για τα φορτηγά και 12,7 για τα λεωφορεία.