Η Avatr, μια premium startup EV που υποστηρίζεται από κάποιες εξέχουσες εταιρείες τεχνολογίας της Κίνας, στοχεύει σε ευρωπαϊκή κυκλοφορία εντός δύο ετών, όπως δήλωσε ο CEO της εταιρείας.
Η αυτοκινητοβιομηχανία εξετάζει επίσης την ευρωπαϊκή παραγωγή, δήλωσε ο CEO, Tan Benhong, στο Automotive News Europe στο περιθώριο της έκθεσης αυτοκινήτου IAA Mobility 2023 που πραγματοποιήθηκε στο Μόναχο. Δεν έχει αποφασιστεί η τοποθεσία του εργοστασίου, είπε.
Η Avatr παρουσίασε το δεύτερο μοντέλο της, το 12 (προφέρεται “one two”), ένα μεγάλο ηλεκτρικό σεντάν, κατά τη διάρκεια της έκθεσης. Τόσο το sedan όσο και το πρώτο μοντέλο της εταιρείας – το 11 SUV – σχεδιάστηκαν στο στούντιο της στο Μόναχο.
Η Avatr είναι κοινοπραξία μεταξύ της κρατικής κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Changan, του παγκόσμιου ηγέτη μπαταριών CATL και του τεχνολογικού γίγαντα Huawei. Ιδρύθηκε ως κοινοπραξία μεταξύ Changan και Nio, πριν μεταβιβάσει η Nio το μερίδιό της στην Changan το 2020.
Η εταιρεία δεν έχει αποφασίσει ακόμη ποια μοντέλα θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη. «Πρέπει να δούμε ποια μοντέλα είναι κατάλληλα», όπως δήλωσε ο κ. Benhong.
To Avatr 12 είναι ένα κομψό τετράθυρο κουπέ hatchback , τύπου σεντάν, με μαύρη οθόνη LED στο καπό, που επιτρέπει στο όχημα να επικοινωνεί με άτομα εκτός οχήματος, όπως ισχυρίζεται η εταιρεία.
Με μήκος 5.020 χιλιοστά), πλάτος 78,7 ίντσες (1.999 χλστ.) και ύψος 57,4 ίντσες (1.460 χλστ.), το Avatr 12 διαθέτει μεταξόνιο 3.030 χλστ. και διατίθεται με δύο επιλογές κινητήρων, με συστοιχίες μπαταριών ιόντων λιθίου CATL.
Η οπισθοκίνητη έκδοση διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 230 κιλοβάτ (313 ίππων), ενώ η τετρακίνητη έκδοση διαθέτει δύο κινητήρες Huawei που αποδίδουν 425 kW (578 ίππους). Αμφότερες οι εκδόσεις διαθέτουν μπαταρία 94,5 κιλοβατωρών με αυτονομία 650 έως 700 χιλιομέτρων, αλλά δεν αναφέρεται αν ο κύκλος δοκιμών που χρησιμοποιήθηκε είναι ο WLTP ή ο CLTC.